صفر تا صد زیست کنکور

کاور پادکست صفر تا صد زیست-جدید

همه داوطلبین کنکور۱۴۰۳ تجربی به خوبی از اهمیت درس زیست شناسی کنکور با ضریب ۱۲ مطلع هستند و به دنبال روش مطالعه زیست هستند تا بتوانند با مطالعه درست و اصولی از سایر رقبای خود پیشی بگیرند و به نتیجه بهتری برسند.


بهترین روش مطالعه زیست کنکور

ابتدا نگاه کلی به متن کتاب درسی داشته باشید و سپس پاراگراف به پاراگراف مطالب را بخوانید و هر پاراگراف که تمام شد سعی کنید مطالب را به زبان ساده توضیح دهید. اینکار باعث میشود فهم بهتری از مطالب داشته باشید و صرفا کلمات را حفظ نکرده باشید.
حین خواندن مطلب، بهتر است قیدهای متن را با یک رنگ مشخص هایلایت کنید ، دقت کنید که همه قیدها تا اخر کتاب فقط با یک رنگ هایلایت شود، این روش به شما کمک میکند تا تصویرسازی خوبی از صفحه کتاب درسی داشته باشید. سایر مطالب و کلمات مهم را میتوانید با رنگ دیگری هایلایت کنید یا اینکه با مداد دور کلمات مهم خط بکشید. ولی مراقب باشید که خیلی کتاب شلوغ نشود که دیگر انگیزه ای برای خواندن نداشته باشید.
درسنامه جایگزین کتاب درسی نیست! پس فقط برای قسمت هایی از کتاب درسی که مشکل دارید و درست متوجه نشده اید از درسنامه استفاده کنید و منبع اول و آخرتان را کتاب درسی بگذارید.باید کتاب درسی را شخم بزنید و با دقت بخوانید. باید بدانید که چرا طراح نوشته( بعضی) چرا ننوشته (همه)، چرا گفته (جانوران) چرا نگفته (جانداران). چرا گفته (یکی از) چرا نگفته (همه).
تک تک شکل های کتاب زیست خیلی مهم و مورد علاقه طراحان کنکور است. یکی از کارهایی که رتبه برتر ها برای تسلط بر شکل های کتاب درسی انجام میدهند روتین کشیدن شکل ها و مرور نکات شکل ها است. روزانه یک شکل از کتاب را میتوانید مرور کنید و روی کاغذ بکشید ، چون وقتی خودتان نقاش تصویر شوید بهتر به جزییات شکل دقت میکنید و در ذهن خودتان نکاتش را تثبیت میکنید.

اگر برای ادامه مسیر خود تصمیم دارید مصمم‌تر و جدی‌تر جلو بروید میتوانید همین الان از مشاوره رشته تجربی استفاده کنید.

کلاس زیست کنکور شرکت کنیم؟

خیلی از بچه ها از اهمیت کتاب درسی غافل میشوند و کلید موفقیت خود را شرکت در کلاس های مختلف سالانه و جمع بندی و کارگاه های مختلف میدانند درحالیکه تا شما با کتاب درسی و منابع تستی تان آشتی نکنید، هیچ استادی نمیتواند کمکتان کند و تسلط شما را بالا ببرد. پس اول سعی کنید خودتان مطالب را بخوانید و تلاش کنید و اگر مبحثی واقعا مشکل داشتید میتوانید کلاس شرکت کنید ولی باز هم درگیر خواندن جزوات رنگارنگ نشوید و منبع اصلی را کتاب درسی قرار دهید.

تست زیست کنکور را چگونه بزنیم؟

ابتدا تست ها را تک به تک بزنید و تحلیل کنید و بعد سراغ تست بعدی بروید تا با دیدگاه طراح آشنا شوید و متوجه شوید که چطور باید کتاب درسی را بخوانید. سپس به مرور تست ها را چندتایی باهم بزنید و بعد تحلیل کنید و در آخر هر فصل هم آزمون زماندار از مطالب آن فصل بزنید تا حسابی برای ازمون اماده شوید.
در کنکور تجربی۱۴۰۳ یکی از دفترچه ها مربوط به زیست شناسی است پس دیگر مثل کنکور های چندین سال قبل نمیتوانید تایم بقیه دروس را به زیست شناسی بدهید و درصد خود را بالا ببرید پس باید از همین الان ازمون زدن و زماندار کار کردن را تمرین کنید.

منابع زیست کنکور:

خیلی سبز نوشته شده با گروه ماز بهترین منبع برای شروع میباشد چون درسنامه ان متن ساده و روانی دارد و تست ها هم از اسان به سخت قرار گرفته.
ایکیو : بعد از اتمام منبع اول میتوانید سراغ منبع دوم بروید. کتاب ایکیو تست های خوب و چالشی دارد و با زدن این تست ها میتوانید اموخته های خود را به چالش بکشید.
نشرالگو و مهروماه برای تست بیشتر بعد از اتمام منابع قبلی میتوانید کار کنید .
برای دوران جمع بندی کتاب هایی مثل موج ازمون و فصل ازمون بهترین منابع هستند. موج ازمون نمودار های درختی دارد که برای مرور سریع مطالب میتوانید قبل ازمون استفاده کنید. کتاب های ازمون محور فاقد درسنامه هستند و صرفا ازمون های مبحثی و جامع دارند.

چه ازمونی ثبت نام کنم؟

ازمون های مختلفی وجود دارد ولی بهترین انها ازمون های ماز میباشد که تست ها و پاسخنامه های خیلی خوب و کاملی دارد ولی حواستان باشد که خیلی تایم زیادی برای خواندن پاسخنامه نگذارید که خسته شوید و دیگر از تست و ازمون زدن فرار کنید.
ازمون های زیستاز و قلمچی هم سوالات خوب و ترکیبی دارد.
یادتان نرود که برای کسب درصد بالا در ازمون ها باید منابع تستی خود را خوب مسلط شوید و تا میتوانید تست بزنید و نکته ها را با تست زدن یادبگیرید.

نحوه درست تحلیل تست زیست:

تمام مشاورین کنکور تجربی در تیم نوتروفیل نحوه درست ازمون زدن و تحلیل ازمون و تست را به خوبی به شما اموزش میدهند و پیگیر پیشرفت شما هستند.
هنگام تحلیل تست باید کتاب درسی کنار دستتان باشد و خودتان جواب درست را از متن کتاب یا شکل های کتاب پیدا کنید اینکار شاید اوایل زمان بیشتری بگیرد ولی مطمئن باشید خیلی به شما کمک میکند . حتما نکات تست ها را با مداد در کتاب درسی خود حاشیه نویسی کنید و کتاب درسی خود را به یک منبع غنی تبدیل کنید.
با زدن ازمون های شخصی سازی شده مشاوره کنکور تجربی نوتروفیل، میتوانید هر روز از مطالعه خود ازمون بزنید و تحلیل کنید و برای ازمون های ازمایشی و کنکور اماده شوید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین پادکست‌ها
تکنیک های افزایش سرعت مطالعه
آزمون های آزمایشی
تحلیل زیست کنکور تیر