توقف برگزاری آزمون‌های شبه نهایی تا اطلاع ثانوی

برگزاری آزمون‌های شبه نهایی تمامی مقاطع تحصیلی تا اطلاع ثانوی لغو شد.

محسن زارعی، رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش از توقف برگزاری آزمون های «شبه نهایی» تا زمان طراحی و تدوین چارچوب آن از سوی سازمان پژوهش و معاونت متوسطه خبر داد. 

وی با اشاره به چهارمین جلسه ستاد علمی آزمون‌ها خاطرنشان کرد؛ آزمون‌های شبه نهایی هدفمند و مبتنی بر اهداف کتاب درسی طراحی خواهند شد. وی همینطور افزود؛ « باید مشخص شود که هر سوالی با چه هدفی و در چه سطح شناختی دانش آموزان را مورد ارزشیابی قرار دهد.» بدیهی است با توجه به لغو آزمون‌های شبه نهایی، فعالیت‌های آموزشی دانش‌آموزان در سطح مدرسه چه در قالب آزمون شبه نهایی و چه در آزمون‌های ماهیانه و کلاسی کما فی السابق برقرار است و صرفاً آزمون‌های هماهنگ استانی تا ایجاد زیرساخت‌ و چهارچوب‌های مناسب از سمت سازمان پژوهش و معاونت متوسط متوقف شده است.

خبر خوش رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش این بود که پس از طراحی چهارچوب مناسب، طراحی آزمون‌ها به شکل متمرکز انجام و به تبع آن، آزمون شبه نهایی برگزار خواهد شد. از سوی دیگر با توجه به اینکه هدف این آزمون آشنایی دانش آموزان با آزمون‌های نهایی است، لذا قرار نیست همه دروس مورد ارزشیابی و طراحی سوال قرار گیرند.