روش مطالعه ریاضی انسانی برای کنکور

روش مطالعه ریاضی انسانی برای کنکور
مسیر مطالعه

آگاهی از چگونگی روش مطالعه ریاضی انسانی برای کنکور دقیقاً همان چیزی است که داوطلبان کنکور انسانی به آن احتیاج دارند تا در سریع‌ترین زمان ممکن به بیشترین بازدهی در این درس، دست یابند. پایبندی به روش معرفی شده می‎تواند بر کیفیت مطالعه داوطلبان تاثیر گذاشته و به این ترتیب برای آن‌ها، رتبه و تراز خوبی را به ارمغان بیاورد. روش خواندن ریاضی انسانی برای کنکور عبارتند از:

  • مطالعه کتاب درسی
  • تسلط بر مباحث از طریق تند خوانی
  • حل مسائل کتاب درسی
  • انتخاب کتاب کمک درسی مناسب با سطح داوطلب
  • حل تست‌های بدون زمان و سپس زمان‌دار

همانطور که می‌دانید اغلب دروس رشته انسانی حفظی هستند و ریاضی یک درس محاسباتی به شمار می‌آید. عموماً درس ریاضی داوطلبان انسانی را با چالش مواجه کرده و به همین دلیل در اکثر موارد از برنامه مطالعاتی داوطلبان حذف می‎شود. از این رو، برنامه‌ریزی و عمل به روش مطالعه ریاضی انسانی معرفی شده در این مقاله، برگ برنده داوطلبان انسانی به حساب می‏اید.

به کمک و مشاوره نیاز دارید؟!​

خبر خوب! اگر به مشاوره نیاز دارید اطلاعات خود را در فرم زیر وارد کنید؛ سپس در اسرع وقت مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

اولین قدم در پروسه نحوه مطالعه ریاضی کنکور انسانی، کسب آگاهی در مورد اهمیت این درس

برای اینکه با بهترین روش مطالعه ریاضی کنکور انسانی آشنا شوید در ابتدا باید به اهمیت این درس در گروه آزمایشی انسانی پی ببرید. یکی از علل اصلی تاثیر بالای درس ریاضی در گروه آزمایشی انسانی این است که بیش از نصف داوطلبان انسانی، درس ریاضی را از برنامه‌ریزی خود در سال کنکور حذف می‏کنند.
بنابراین، آن گروه از داوطلبانی که ریاضی را از برنامه خود حذف نکردند، از سایرین پیشی گرفته و رتبه بهتری کسب خواهند کرد. پس می‎توان اینطور نتیجه گرفت که درس ریاضی یکی از سرنوشت سازترین دروس‌ کنکور انسانی محسوب می‌شود.
به سبب حضور شما در این صفحه، می‌توان حدس زد که شما نیز مشتاق رتبه برتر شدن، هستید. کمک گرفتن از یک مشاور رتبه برتر که این مسیر را با موفقیت پشت سر گذاشته، به شما کمک می‌کند تا این مسیر را با موفقیت طی کنید. مشاور کنکور انسانی هر آنچه که لازم است برای موفقیت در کنکور انسانی بدانید را به شما آموزش می‌دهد و در این مسیر هم قدم با شما خواهد بود.

مشاوره کنکور نوتروفیل، مشاوره با رتبه برترها

روش مطالعه ریاضی انسانی برای کنکور

ما در این بخش از مقاله قصد داریم به سوال چگونه ریاضی رشته انسانی را مطالعه کنیم؟ به صورت قدم به قدم پاسخ دهیم.

1. مطالعه کتاب درسی

اولین گام از روش مطالعه ریاضی انسانی مانند تمام دروس دیگر، مطالعه کامل و با کیفیت کتاب درسی است. ریاضی، یک درسی حفظ کردنی نیست و لازم است که در ابتدا مفاهیم آن را درک کنید. متاسفانه در اکثر موارد، کتاب درسی کامل نبوده و داوطلب به مطالب بیشتری برای یادگیری یک مبحث احتیاج دارد. در این زمان استفاده از یک کتاب درسی مناسب که درسنامه‌های کاملی نیز دارد، دقیقاً همان چیزی است که داوطلبان به آن احتیاج دارد.
آیا می‌دانید یکی دیگر از درس‌های چالشی رشته انسانی، جدای از ریاضی، کدام درس است؟ بله، اقتصاد! به اعتقاد بسیاری از داوطلبان انسانی، اقتصاد درسی سخت و غیر ممکن است. این در حالی است که رتبه برترها اقتصاد را یک درس شیرین و موثر برای افزایش تراز و بهبود رتبه می‎دانند. اگر رویای رتبه برتر شدن دارید پس به هیچ عنوان نباید از این درس مهم غافل شوید. برای آشنایی با روش مطالعه اقتصاد برای کنکور حتماً سری به صفحه لینک شده بزنید.

2. حل تست‌های آموزشی و بررسی پاسخ آن‎ها

حال اگر درسنامه کتاب درسی را به طور کامل مطالعه کردید، به تمارین و مثال‏های درسنامه و کتاب درسی پاسخ دادید، نوبت به حل تست رسیده است. در این مرحله از بررسی روش مطالعه ریاضی انسانی برای کنکور، باید به تعداد بسیار زیاد تست آموزشی پاسخ دهید. پس از پاسخ به تست‏ها، بدون در نظر گرفتن زمان، به سوالات پاسخ داده و در انتها پاسخنامه تمامی سوالات را بررسی کنید.

3. خلاصه نویسی، فوت کوزه‎گری برای تمام دروس

به عنوان سومین گام از روش مطالعه ریاضی انسانی برای کنکور باید بگوییم که خلاصه برداری را سرلوحه کار خود قرار دهید. ضروری است که پس از تست زنی، فرمول‌ها و نکات مهمی که در حل تست‌ها با آن‌ها مواجه شدید را به صورت خلاصه و جامع یادداشت کنید.
مفهومی بودن درس ریاضی، وجود فرمول‌ها و غیره، باعث شده که بسیاری از داوطلبان درس ریاضی را خلاصه نویسی نکنند. این در حالی است که فقط سبک خلاصه نویسی این درس با سایر دروس‌ حفظی متفاوت است. به عنوان مثال باید فرمول‌ها را به صورت قابل فهم و خلاصه یادداشت کنید. برای آشنایی بیشتر با نحوه خلاصه نویسی این ریاضی حتماً مقاله روش خلاصه نویسی ریاضی کنکور را مطالعه کنید.

4. تست زنی، زمان‏دار و به سبک آزمون

آخرین مرحله از روش مطالعه ریاضی انسانی، تست زنی است. به این ترتیب، پس از مطالعه فصل، حل سوالات و زدن تست‌های آموزشی، تعدادی تست انتخاب کرده و در زمان استاندارد به آن‌ها پاسخ دهید. عدم استفاده از ماشین حساب در این مرحله بسیار مهم است. پس از پاسخ به تست‎ها، پاسخنامه را چک کرده و تمامی سوالات،اعم از درست، غلط یا نزده را تحلیل و نکات مهم آن‌ها را یادداشت کنید.

روش خواندن ریاضی انسانی برای کنکور، انتخاب منابع مناسب

معرفی منابع ریاضی کنکور انسانی

ریاضی به عنوان یک درس مفهومی نیاز به منابعی دارد که در گام اول درسنامه‎ قوی، روان و قابل فهم داشته باشند. دومین فاکتور مهم، داشتن تعداد تست کافی و استاندار با پاسخنامه کامل و جامع است. در ادامه این بخش برخی از منابع فوق العاده برای ریاضی رشته انسانی را معرفی خواهیم کرد.

عنوان کتابویژگی‌های کتاب 
کتاب ریاضی و آمار مهروماهداشتن درسنامه روان و آسان و وجود مثال‌های خوب تشریحی و تستی در درسنامه داشتن تست‎های سطح بندی شده به همراه پاسخنامه کامل
ریاضی و آمار میکرووجود فصل صفرم که در این فصل به بیان پیش نیازهای لازم برای شروع اشاره شده است.داشتن یک درسنامه قوی و کاملوجود تست‎ با کمیت و کیفیت نسبتاً خوب
ریاضی آی کیو گاجدارای درسنامه خوب داشتن سوالات با سطح قوی و نسبتاً سخت

نگران نباشید در مقاله منابع کنکور انسانی برای تمامی دروس منابع کامل و جامع متناسب با سطح هر داوطلب معرفی کرده‌ایم. در زمان انتخاب منابع کنکور بسیار دقت کنید، زیرا انتخاب منبع اشتباه زحمات شما را به هدر خواهد داد.
همانطور که می‌دانید کتاب‌های درسی به عنوان منبع اصلی کنکور معرفی می‎شوند.

روش خواندن ریاضی انسانی برای کنکور، به سبک و سیاق رتبه برترها

روش های مطالعه ریاضی رشته انسانی

بسیاری از داوطلبان سعی می‌کنند در برنامه ریزی برای کنکور از روش‌های توصیه شده توسط رتبه‌های برتر سال‌های گذشته استفاده کنند.‌ به همین دلیل، ما نیز قصد داریم تا در ادامه این مطلب به معرفی برخی از روش مطالعه ریاضی رتبه های برتر کنکور انسانی بپردازیم.

  1. با توجه به اهمیت درس ریاضی و تاثیر آن در افزایش تراز داوطلبان، به هیچ وجه درس ریاضی را حذف نکنید.
  2. رتبه برترها از همان ابتدای مسیر منابع خود را انتخاب کرده و از درسنامه کتاب‌های کمک درسی خود غافل نمی‌شوند. پس، بعد از مطالعه درسنامه‌ها و حل مثال‎های آن، به سراغ حل تست بروید.
  3. تمام تست‌های دفترچه‌های کنکور سال‌های قبل را حل و پاسخنامه آن‌ها را بررسی و تحلیل کنید.
  4. تا زمانیکه به تسلط کامل بر یک مبحث نرسیدید و تمام تست‎های مربوط به آن مبحث را حل نکردید، به سراغ مبحث جدید نروید.
  5. برخی از سوالات یک نکته خاص دارند و یا ممکن است از همان ابتدا به آن‌ها پاسخ اشتباه داده‌ باشید. این گروه از سوالات را علامت‎دار کرده و مجدداً به سراغ آن‌ها برگردید.

ریاضی دوست نداشتی اما تاثیرگذار

ریاضی در بین داوطلبان انسانی جزو این گروه از موارد دوست‌نداشتنی اما تاثیرگذار و اساسی به شمار می‎آید. بنابراین، اگر جزو اون گروه از دانش‌آموزهایی هستید که مطالعه ریاضی کنکور انسانی برای آن‌ها سخت است، باید کمی تحمل کنید. شما می‎توانید با تمرکز بر روی هدف‌ خود و با استفاده از نحوه مطالعه ریاضی کنکور انسانی از پس تست‌های ریاضی برآیید.
احساس سردرگمی، نا امیدی و هیجانات کاذب، همه و همه در سال کنکور کاملاً نرمال هستند. اما نباید تسلیم این احساست شد. کمک گرفتند از افرادی که این مسیر را با موفقیت طی کرده و با تجربه هستند، به داوطلب کمک می‌کند که به مسیر ادامه دهد. نوتروفیل، در این مسیر مانند یک دوست همراه شما بوده و به شما کمک می‎کند تا با موفقیت به خط پایان برسید.

سوالات متداول

چگونه بر مباحث ریاضی تسلط یافته و به سوالات ریاضی در کنکور پاسخ دهیم؟

درس ریاضی را باید در بلند مدت مطالعه کنید و حتما از ابتدای مسیر کنکور برنامه ریزی کرده و به طور مستمر این درس را مطالعه کنید.

با چند ساعت در هفته مطالعه ریاضی، می‌توان به درصد خوبی در کنکور انسانی به دست آورد؟

لازم به ذکر است که نمی‌توان ساعت مطالعه ثابتی را برای مطالعه درس ریاضی به داوطلبان کنکور انسانی اعلام کرد. در حقیقت، هر داوطلب با توجه به توانایی‌های خود باید برای یادگیری مباحث این درس زمان صرف کند.

آیا باید فرمول‌های ریاضی را حفظ کنیم؟

خیر، درس ریاضی یک درس حفظی نیست. در واقع داوطلب باید با حل سوالات و تست‌های مختلف بر روی مبحث مورد نظر تسلط یافته و به این ترتیب نحوه و دلیل استفاده از یک فرمول خاص برای تعدادی سوال را دریابد.

تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم محتوای نوتروفیل از چند مشاور با تجربه و با ذوق تشکیل شده، که علاوه بر مشاوره دادن به نوشتن نیز علاقه دارند. تیم محتوای نوتروفیل با ترکیب این دو عامل سعی میکند همیشه مقالات به روز و تخصصی کنکور رو برای شما منتشر کند.
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها