صفر تا صد ریاضی

پادکست صفرتاصد ریاضی


درس ریاضی از آن دسته درس هایی است که بچه‌ها علاقه زیادی به تست زنی از آن ندارند. از این رو کمترین میانگین درصد متعلق به درس ریاضی است و نقطه ضعف بچه‌ها محسوب می‌شود.
از آن‌جایی که توانمندی‌های دانش‌آموزان در پاسخگویی به سوالات ریاضی کم است، این درس، درس تراز آور برای کنکور ها و آزمون ها محسوب می‌شود. پس، از ریاضی، به عنوان پر پرواز خود استفاده کنید و به سمت رشته های تاپ حرکت کنید.

  • گره ای که با دست باز میشه ،با دندان باز نکن!

    واقعیت درباره ریاضی یا فیزیک این است که آن‌ها دروس سختی نیستند!  تفاوت در یادگیری و نتیجه دهی این دروس ذهنیت بازنده را برای بچه‌ها ساخته است. ریاضی درسی است که نیاز به مطالعه اصولی دارد. مثل زیست نیست که تعدادی نکته را یاد بگیرید، حفظ کنید و در آزمون به دنبال درستی و به کار گیری آن‌ها باشید. ریاضی پیش نیاز ها و قواعدی دارد که با یادگیری آن‌ها، مطالعه ریاضی برایتان دلچسب و جذاب می‌شود.
    پاسخگویی به سوالات ریاضی باعث می‌شود گره‌ی افزایش تراز شما با دست باز شود. اگر تا الان به دنبال بالاتر زدن زیست و شیمی بوده‌اید و می‌خواستید ریاضی و فیزیک را پایین بزنید، از الان ذهنیت خود را تغییر دهید و روی ریاضی سرمایه‌گذاری کنید. زیرا که افزایش درصد در ریاضی بسیار آسان تر از زیست است.

آیا در درس ریاضی به مشاوره نیاز دارید؟ ما با خدمات مشاوره کنکور ریاضی و مشاوره رشته تجربی در خدمت شما هستیم.

  • در ریاضی “یک شبه ره صد ساله رفتن”  نداریم!
    همانطور که در قبل گفتیم، ریاضی درسی است که نیاز به مطالعه‌ی اصولی و پایه‌سازی دارد. این پایه سازی به قدری اهمیت دارد که اگر شما دانش‌آموزی باشید با ضعف در ضرب اعداد اعشاری، مطمئن باشید که نقطه ی شروع شما برای ریاضی کنکور، از ضرب اعداد اعشاری شروع خواهد شد.
    ریاضی زیست نیست که نکات را حفظ کنید و فردا در آزمون بتوانید پاسخ بدهید. برای مطالعه ریاضی، اول از همه باید پایه سازی انجام دهید. پیش نیاز ها را بلد باشید و طبق آن‌ها مطالعه کنید. در انتها نیاز است برای نتیجه گیری صبوری کنید. پس برای درس ریاضی باید مسیر سازی انجام دهید و اجازه دهید که ذهن شما برای حل سوالات فعال و خلاق شود. در ماه های اول مطالعه ریاضی، شما معمولا اصلا نتیجه‌ای نمی‌گیرید، شاید مدت زمان زیادی مطالب پایه‌ساز را کار کنید و پیشرفتی نبینید. دقیقا همین‌جا است که شما باید صبوری کنید و ادامه دهید. بعد از مدتی می‌بینید که کم کم پیشرفت ‌می‌کنید و می‌توانید به سوالات آزمون ها نیز پاسخ دهید.
    مباحث پیش نیاز و ترتيب مطالعه مباحث نیز به این شکل است:
    توان گویا و عبارت جبری
    معادله و نامعادله
    معادلات درجه ۲، گنگ و گویا و …
    قدرمطلق و جزء‌صحیح و هندسه تحلیلی
    تابع جامع
    تابع نمایی و لگاریتم
    مثلثات جامع
    حد و پیوستگی جامع
    مشتق و کاربرد مشتق
    الگو و دنباله
    آمار و احتمال و جایگشت نیز باید باهم مطالعه شود
  • ریاضی رو چگونه مطالعه کنیم؟

اول از همه به سراغ جایگاه کتاب درسی می‌رویم. از آن‌جایی که طراح کنکور از خود کتاب الهام می‌گیرد پس مطالعه تمام فعالیت ها، کار در کلاس ها و … دارای اهمیت بسیار ویژه ای هستند. پس حتما مورد بررسی و مطالعه قرار دهید.

مفاهیم را از طریق درسنامه و کتاب کمک آموزشی یاد بگیرید و با تست زنی بسیار، یادگیری خود را تکمیل کنید.

پس از یادگیری مفاهیم، حال می‌توانید روش های مختلف حل را یاد بگیرید. دقت کنید که یادگیری روش‌های مختلف، به معنی حفظ روش‌ها و تکنیک‌ها نیست! مفهوم روش را یاد بگیرید تا بتوانید وابسته به نیاز سوال از آن استفاده کنید. زیرا که در کنکور های اخیر، ضعف روش های تکنیکی را دیده‌ایم و بیشترین ضرر را کسانی متحمل شدند که مفهوم را یاد نگرفته بودند و صرفا روش تستی بلد بودند. بدانید که روش های تستی نیز برای بعضی سوالات ضعف دارند و جواب نمی‌دهند.

  • معرفی بهترین منابع و اساتید درس ریاضی 

اولین سوالی که برای بچه ها پیش می‌آید، بحث تک پایه یا جامع بودن منبع است. جواب بسیار ساده است! دانش‌آموز کنکوری به دلیل وقت کمتری که دارد باید از منبع جامع و دانش آموز پایه باید از منبع تک پایه استفاده کند. منبع جامع مطلب را به شما می‌آموزد و با تست هایش می‌توانید درصد پایه ریاضی خود را بسازید.

بهترین منابع نیز جامع مهر و ماه و جامع خیلی سبز می‌باشد.

اما برای رسیدن به نقاط بالاتر به کتاب دوم نیاز پیدا می‌کنید. کتاب دوم که برای تست زنی بیشتر استفاده می‌شود و جنبه ی آموزشی ندارد، باید از تست های خوبی برخوردار باشد. این نیاز را کتاب های تک پایه نشر الگو برآورده کرده است. از دیگر منابع نیز می‌توان به آی‌کیو پلاس جامع اشاره کرد. هر دوی این کتاب ها درسنامه های خلاصه اما تست های عالی دارند که از بهترین منابع برای سطح تمرین محسوب می‌شوند، اما به شرطی که منبع سطح ۱ خود را حداقل ۲ بار کار کرده باشید و به آن مسلط باشید.

برای جمع بندی نیز از موج آزمون استفاده کنید.

اساتید زیادی برای درس ریاضی داریم که ما به چند نفر از آن‌ها اشاره می‌کنیم و شما با توجه به نیاز خود می‌توانید از کلاس ها و دی‌وی‌دی های آنها استفاده کنید.

استاد حیدری: تدریس تکنیکال- تاکید روی روش شخصی 

استاد ملاک پور: تدریس صفر تا صدی – تدریس مفهومی و پایه ای

استاد مقدم نیا: سطح تدریس رو به بالا و مناسب برای سطح صفر نیست 

جلالی: تدریس مفاهیم و نکات صفر تا صد- برای بچه ها پایه بسیار مناسب

  • خلاصه نویسی و مرور ریاضی

بهترین منبع خلاصه و مرور شما، جملات و نکات مهم در درسنامه و کتاب درسی اند که باید هایلایت شوند. در کنار این درسنامه ها، فرمول های اصلی را جدا گانه روی کاغذ بنویسید و حتما مهم ترین سوالات را هایلایت کنید. تفاوت مرور ریاضی و فیزیک با دروس دیگر در همین است که شما باید برای مرور نیز از تست استفاده کنید. پس حتما تست ها را دسته بندی کنید تا موقع مرور راحت باشید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین پادکست‌ها
تکنیک های افزایش سرعت مطالعه
آزمون های آزمایشی
تحلیل زیست کنکور تیر