فارغ‌التحصیلی آسان شد!

تسهیل فارغ التحصیلی از دبیرستان

طبق مصوبه کمیسیون معین شورای عالی و بنابر اعلام معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش، طبق مصوبه کمیسیون شورای عالی آموزش و پرورش زین پس دانش‌آموزان می‌توانند با کسب حداقل نمره 7 در 4 عنوان درس نهایی یا معدل بالای 10 با استفاده از تک‌ماده (تبصره) فارغ‌التحصیل شود.

محمد مهدی کاظمی، عضو شورای عالی آموزش و پرورش، در خصوص این مصوبه جدید اذعان داشت: با توجه به اینکه عمده دروس پایه‌های دهم و یازدهم نیز نهایی شده است؛ معاونت آموزش متوسطه پیشنهاد داد تا 2 عنوان دروس «غیرنهایی» هم «نهایی» منظور شود؛ به این ترتیب با موافقت کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش، مقرر شد دانش‌آموزان بتوانند صرفاً جهت فارغ‌التحصیلی(فقط در پایه دوازدهم) ، برای 4 عنوان درس نهایی از این تبصره استفاده کنند.

این مصوبه جدید از سال 1402-1403 اجرا می‌شود و دانش‌آموزان در امتحانات نهایی خرداد ماه از مزایای این مصوبه بهره‌مند می‌شوند.

باید افزود که مصوبه کمیسیون معین به اطلاع اعضای شورای عالی آموزش و پرورش می‌رسد و چنانچه ظرف مدت دو هفته نظر مخالفی مطرح نشود به منزله مصوبه شورای عالی تلقی و به وزارت آموزش و پرورش جهت اجرا ابلاغ می‌شود.