چگونه 30 درصد شیمی بزنم؟ (از فروردین)

چگونه 30 درصد شیمی بزنم؟
مسیر مطالعه

چگونه شیمی را 30 درصد بزنیم؟ این تکراری‌ترین سوال کسانی است که دیر شروع کرده‌اند و البته فقط مختص شیمی نیست بلکه برای بقیه درس‌ها هم پرسیده می‌شود. شما می‌توانید با مطالعه دقیق و تست محور فصل‌های ۱و۲ دهم و۱یازدهم به این ۳۰ درصد هدف‌تان برسید. البته روش دیگری هم هست که با مطالعه شیمی دوازدهم که مجبور هستید برای امتحان نهایی بخوانید به این ۳۰ درصد و حتی بالاتر هم برسید. پس با ادامه مطلب همراه باشید تا پاسخ سوال چگونه 30 درصد شیمی بزنم را بگیرید.

ترفندهایی برای کسب 30 درصد شیمی کنکور

این سوال ذهن خیلی ها را درگیر کرده است. این ۳۰ درصد زدن در هر درس کار سختی نیست اما خیلی از دانش آموزان ازپس آن برنمی‌آیند. این سوال را اکثرا دانش آموزهای رشته ریاضی می‌پرسند چون اهمیت درس شیمی در رشته ریاضی به مراتب کمتر از رشته تجربی هست. کنکوری‌های ریاضی که به دنبال اطلاعات تکمیلی و راهنما برای موفقیت هستید می‌توانید روی مشاوره کنکور ریاضی کلیک کنید. دلیل اینکه همه نمی‌توانند ۳۰ درصد بزنند این است که زمان کنکور نمی‌توانند سوالات مباحث خوانده شده را تشخیص و پاسخ دهند.

مهارت‌هایی که لازم هست بلد باشید تا بتوانید زمان کنکور ۳۰ درصد بزنید:

  • تشخیص سوال خوانده شده از بین تمام سوالات
  • حل درست سوال مربوطه 
  • تقسیم زمان بین سوالات خوانده شده
  • کنترل استرس زمان برخورد با سوالات سخت از مباحث خوانده شده
  • مطالعه تست محور فصل‌های انتخاب شده برای ۳۰ درصد زدن 

یکی از مهارت‌هایی که حتما باید رعایت کنید و زیاد تمرین کنید مطالعه تست محور مباحث هست که انتخاب کردید که می‌توانید برای یادگیری تست زنی شیمی کنکور روی تکنیک تست زنی شیمی کنکور کلیک کنید.

آسان‌ترین راه برای 30 درصد شیمی کنکور

در این قسمت چند راهکار برای ۳۰ درصد زدن بررسی میکنیم.

راهکار اول:

  • فصل۱ دهم
  • فصل۲ دهم
  • فصل۱ یازدهم 

فصل۱ و۲دهم ماهیت مفهومی و حفظی دارند ولی فصل۱ یازدهم بیشتر حلیات را شامل می‌شود. هرچند مبحث جدول تناوبی هم به شدت سوال طرح می‌شود. مطالعه این ۳فصل برای کسانی که امتحان نهایی نباید شرکت کنند و دیگر شیمی دوازدهم را نباید بخوانند راحت‌ترین روش برای رسیدن به ۳۰ درصد شیمی کنکور است.

اما برای کسانی که مجبور هستند که امتحان نهایی شرکت کنند راهکار دوم مناسب‌تر است:

  • مطالعه تشریحی فصل۱ دوازدهم 
  • مطالعه تست محور و تشریحی‌ فصل۲ وفصل۳ وفصل۴ دوازدهم 

کنکوری ها بدانید که اگر مطالب دوازدهم را به طور کامل بخوانید و تست ها را کار کنید به درصد ۳۰ به‌راحتی می‌رسید. کنکوری‌های تجربی که دیر شروع کردید برای موفقیت دراین اندک زمان باقی مانده نیاز به راهنما و مشاور دارید که میتوانید روی مشاوره کنکور تجربی کلیک کنید.

شیمی 30 درصدی: با کمترین تلاش، بیشترین نتیجه

امروز برای ۳۰درصد شیمی کنکور فهمیدید که می‌توانید به‌راحتی با مطالعه فصل‌های ساده ۱ و۲ دهم و فصل۱ یازدهم به هدف خودتون برسید. تا کنکور زمانی باقی نمانده و بسیاری از شما درگیر جمع‌بندی هستید؛ برای یادگرفتن راهکارهای جمع‌بندی این درس مهم به مقاله جمع بندی شیمی کنکور مراجعه کنید.

سوالات متداول

آیا 30 درصد شیمی کنکور تجربی برای رسیدن به رشته‌های تاپ کافیست؟

این را بدانید که برای رسیدن به ۳رشته تاپ تجربی به بیش از ۳۰درصد شیمی کنکور نیاز دارید؛ پس برای هدف پزشکی‌، باید حداقل برای درصد ۵۰ تلاش کنید.

آیا 30 درصد شیمی کنکور ریاضی برای رشته‌های تاپ کافیست؟ 

با توجه به ضریب پایین‌تر شیمی در رشته ریاضی، ۳۰ درصد برای رسیدن به رشته‌ مدنظرتان کافیست؛ البته به‌شرطی که بقیه درس‌های با ضریب بالاتر را بهتر جواب بدهید.

آیا با مطالعه همین بودجه قطعا ۳۰درصد جواب می‌دهیم؟ 

تجربه‌ کنکور‌های اخیر ثابت کرده که قابل پیش‌بینی نیست. این مباحث که اشاره شد غالب اوقات ۳۰درصد کنکور شیمی را تشکیل داده‌اند اما بدانید و آگاه باشید باید صددرصد تسلط داشته باشید تا بتوانید سخت‌ترین سوالات این مباحث را جواب بدهید.

تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم محتوای نوتروفیل از چند مشاور با تجربه و با ذوق تشکیل شده، که علاوه بر مشاوره دادن به نوشتن نیز علاقه دارند. تیم محتوای نوتروفیل با ترکیب این دو عامل سعی میکند همیشه مقالات به روز و تخصصی کنکور رو برای شما منتشر کند.
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Ali
Ali
3 ماه قبل

عالیی

پشتیبان سایت
پشتیبان سایت
3 ماه قبل
پاسخ به  Ali

ممنون بابت نظرت علی جان

مهسا
مهسا
18 روز قبل

سلام وقتتون بخیر
با تراز معدل ۶۰۰۰ و درصد ۳۰ شیمی و فیزیک و درصد ۳۵ ریلضی و زیست با سهمیه ۲۵ درصد میشه پزشکی ازاد و یا پردیس هر شهری رو قبول شد؟

پشتیبان سایت
پشتیبان سایت
17 روز قبل
پاسخ به  مهسا

سلام وقتتون بخیر با توجه به سهمیه 25 درصد شانس بسیار خوبی دارید