دانلود نمونه سوال امتحانی درس هندسه 3 دوازدهم ریاضی

دانلود نمونه سوال امتحانی درس هندسه 3 دوازدهم ریاضی

دانلود نمونه سوال امتحانی درس هندسه 3 دوازدهم ریاضی

هندسه از دروس پرچالش رشته‌ی ریاضی است. در دوسال پایه، این درس مفهومی و استدلالی است اما در سال دوازدهم، شما با یک هندسه‌ی تحلیلی مواجه هستید. هندسه دوازدهم از هندسه پایه، به نسبت ساده تر است. با این حال هندسه دوازدهم نیز دشواری‌های خود را دارد.
کتاب هندسه ۳، دارای ۳ فصل است. فصل اول آن ماتریس و کاربرد ها نام دارد و فصل دلنشینی است. عمده‌ی مشکل بچه‌ها با فصل ۲ آن یعنی آشنایی با مقاطع مخروطی است. اتفاقا این فصل از نمره‌ی بیشتری در امتحان نهایی برخوردار است. فصل ۳ نیز به بردارها می‌پردازد که در آن با بردار، ضرب بردار ها و قوانین و … آشنا می‌شوید. سختی هر درسی با تمرین حل می‌شود. به همین دلیل نمونه سوال امتحان نهایی هندسه 3 pdf + همراه با پاسخنامه تشریحی از امتحانات نهایی سال 98 به بعد را در این صفحه برای شما قرار داده‌ایم.

در این مجموعه سوالاتی که برایتان قرار داده ‌ایم با بارم بندی امتحان‌نهایی هندسه، ضریب و نکات امتحان نهایی آن آشنا می‌شوید.

در این قایل نمونه سوالات امتحان نهایی هندسه چه چیزی وجود دارد؟

معمولا بچه‌ها قبل از شروع مطالعه، به بارم‌بندی درس توجه می‌کنند تا برنامه‌ریزی مناسب‌تری برای مطالعه داشته‌باشند. داشتن بارم‌بندی هندسه کمک می‌کند تا با توجه به نقاط قوت و ضعف خود، زمان‌بندی مناسبی برای مطالعه هر فصل داشته باشید. در این جزوه در وهله اول بارم بندی هر فصل را برای شما قرار داده‌ایم.
فصل ۱ حدود ۴ نمره، فصل ۲ و ۳ هر کدام حدود ۸ نمره دارند. اما به طور کلی حدود ۷ نمره به مباحث نیمسال اول و حدود ۱۳ نمره نیز از مباحث نیمسال دوم سوال طرح می شود.
با توجه به مطالب گفته شده، برای کسب نمرات عالی در امتحانات نهایی علاوه بر برنامه‌ریزی باید با روش مطالعه‌ امتحان نهایی نیز آشنا باشید. در مقاله‌ی مربوط، به سیر تا پیاز روش مطالعه‌ امتحانات پرداخته‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم پیش از حل نمونه سوال امتحانی هندسه 3، این مقاله را مطالعه کنید.

چجوری نمونه سوال امتحان نهایی هندسه رو بخونیم و 20 شیم؟

  • هندسه درسی است آمیخته به تصاویر و اشکال! پس تا حد ممکن، آموز خود را با تصاویر تکمیل کنید. در امتحان نهایی نیز امکان طرح سوال از تصاویر و اشکال می‌باشد.
  • کتاب را با دقت و جزء به جزء مطالعه کنید زیرا که از هر بخشی امکان طرح سوال وجود دارد.
  • حتما با تمرین زیاد به مباحث مسلط شوید و نمونه سوال مختلف حل کنید.
  • شما با حدود ۱۵-۱۶ سوال مواجه‌اید و حدود ۱۳۰ دقیقه برای پاسخگویی زمان دارید. پس با دقت و تمرکز به سوالات پاسخ دهید. حتما استراتژی پاسخگویی داشته باشید و اضطراب و استرس خود را مدیریت کنید. حواستان به زمان نیز باشد.

این نکات خلاصه‌ای از روش مطالعه‌ هندسه دوازدهم برای امتحان نهایی است. اگر قبلا این مقاله را مطالعه نکرده‌اید قبل از هر چیزی اول آن را بخوانید ۲۰ نهایی خود را قطعی کنید.

سایت نوتروفیل، کنکوری‌ترین سایت ایران است. فقط کافیست یکبار وارد آن شوید! پس از آن جدایی ممکن نیست. با نوتروفیل، هیچ چیزی از قلم نمی‌افتد و شما به منبعی از بهترین اطلاعات کنکوری متصل می‌شوید. مثل از پادکست‌های کنکوری، نکات مشاوره‌ای، … گرفته تا بهترین روش مطالعه‌ هر درس و امتحانات نهایی!
در این بخش نیز تیم نوتروفیل نمونه سوال امتحانی درس هندسه 3 دوازدهم ریاضی را همراه با پاسخ در اختیار شما قرار داده است. امید است با استفاده از آن‌ها بهترین نتیجه را برای خود رقم بزنید!

سوالات متداول

کدام فصل دارای بارم بیشتری است؟

فصل ۲ و ۳ دارای بارم بیشتری از فصل اول است اما اصلا از فصل ۱ غافل نشوید!

برنامه‌ریزی برای مطالعه هندسه وابسته به چه مواردی است؟

وابسته به بارم‌بندی فصل ها و نقاط قوت و ضعف خود.

چه تیپ سوالاتی در امتحان نهایی هندسه وجود دارد؟

انواع سوالات اعم از جای خالی، درست و نادرست، پاسخ کامل و … وجود دارد.

تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم محتوای نوتروفیل از چند مشاور با تجربه و با ذوق تشکیل شده، که علاوه بر مشاوره دادن به نوشتن نیز علاقه دارند. تیم محتوای نوتروفیل با ترکیب این دو عامل سعی میکند همیشه مقالات به روز و تخصصی کنکور رو برای شما منتشر کند.
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها