دانلود نمونه سوالات ادبیات فارسی دوازدهم برای امتحان نهایی

دانلود جزوه ادبیات فارسی دوازدهم برای امتحان نهایی

نمونه سوال ادبیات دوازدهم

استفاده از جزوه ادبیات فارسی دوازدهم برای امتحان نهایی برای این اهمیت دارد. در واقع، با توجه به تغییرات اساسی کنکور در طی چند سال اخیر، اهمیت کسب نمره عالی در امتحانات نهایی بسیار بیشتر از سال‌های قبل شده است. علاوه بر این، ادبیات فارسی جزو آن دسته از دروسی است که کسب نمره عالی در امتحان نهایی ادبیات برای اکثر دانش‌آموزان به یک معضل تبدیل شده است.

بهترین راه برای کسب نمره ۲۰ در امتحان نهایی ادبیات، علاوه بر خواندن کامل کتاب درسی، حل سوالات، کمک گرفتن از جزوه ادبیات فارسی دوازدهم برای امتحان نهایی است. داشتن یک جزوه کامل برای مرور و جمع‌بندی در کنار کتاب درسی، کسب نمره ۲۰ در امتحان نهایی بسیار آسان‌تر خواهد شد.
همچنین باید بدانید که بارم بندی مطالب درس ادبیات فارسی پایه دوازدهم در امتحان نهایی شامل، موارد اشاره شده در زیر است.

  1. بخش قلمرو زبانی که خود شامل معنای واژگان؛ املا و دستور زبان بوده و ۷ نمره به این بخش اختصاص داده شده است.
  2. قلمرو ادبی که به بخش‌های آرایه‌های ادبی، تاریخ ادبیات، حفظ شعر تقسیم شده و این بخش در مجموعه در امتحان 5 نمره دارد.
  3. قلمرو فکری که شامل درک مطلب، معنی و مفهوم نثر و نظم است و بارم بندی این بخش 8 نمره است.

اهمیت استفاده از نمونه سوالات فارسی دوازدهم برای کسب نمره عالی در امتحان نهایی

در واقع، قبل از کنکور سال ۱۴۰۲ امتحانات نهایی به صورت مستقیم بر روی نتایج کنکور تاثیر نداشت. به همین دلیل، اغلب دانش‌آموزان پایه دوازدهم به بهانه مطالعه برای کنکور، امتحانات نهایی را خیلی جدی نمی‌گرفتند.
این در حالی است که حال حاضر سهم امتحانات نهایی در نتیجه کنکور ۶۰ درصد بوده و طبق آخرین اخبار ممکن است در کنکورهای آینده تاثیر امتحانات نهایی بیشتر نیز بشود. همانطور که پیش از این نیز اشاره کردیم، اولین قدم برای کسب نمره عالی در درس ادبیات فارسی امتحان نهایی تسلط بر مطالب کتاب درسی و در ادامه استفاده از جزوه کامل فارسی دوازدهم است.

ویژگی‌های نمونه سوالات ادبیات فارسی دوازدهم برای امتحان نهایی

شما با دانلود جزوه ادبیات فارسی دوازدهم برای امتحان نهایی و مطالعه آن به راحتی می‌توانید نمره کامل و عالی در درس ادبیات فارسی امتحانات نهایی کسب کنید. در ادامه قصد داریم به معرفی ویژگی‌های این جزوه درس فارسی دوازدهم بپردازیم.

  1. این فایل نمونه سوالات شامل معنای واژه‌های پرتکرار و کلیدی ادبیات فارسی دوازدهم است.
  2. جزوه ادبیات فارسی دارای بخش املا و بررسی کلمات مهم ادبیات دوازدهم است.
  3. آرایه‌های ادبی پرتکرار نیز در جزوه ادبیات فارسی دوازدهم گنجانده شده‌اند.
  4. به مبحث تاریخ ادبیات نیز در جزوه فارسی امتحان نهایی پرداخته شده است.
  5. در این جزوه به بررسی دستور و قواعد ادبیات فارسی دوازدهم نیز اشاره شده است.
  6. بررسی نمونه سوالات امتحانات نهایی چند سال اخیر به همراه پاسخ تشریحی سوالات نیز بخشی از جزوه ادبیات فارسی پایه دوازدهم است.

توجه داشته باشید که این جزوه با نام بیستوفیل شناخته می‌شود که علت این نامگذاری این است که شما با مطالعه این جزوه می‌توانید در درس ادبیات فارسی پایه دوازدهم برای امتحان نهایی به راحتی نمره 20 کسب کنید.
علاوه بر این باید بدانید که این جزوه کاملاً رایگان بوده و توسط مجموعه نوتروفیل آماده و در اختیار شما قرار داده شده است. نوتروفیل یک مجموعه کامل از حرفه‌ای‌ترین افراد در رشته‌های مختلف کنکور هستند، که دانش‌آموزان را نه تنها در سال کنکور بلکه در سه سال متوسطه همراهی می‌کنند.

تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم محتوای نوتروفیل از چند مشاور با تجربه و با ذوق تشکیل شده، که علاوه بر مشاوره دادن به نوشتن نیز علاقه دارند. تیم محتوای نوتروفیل با ترکیب این دو عامل سعی میکند همیشه مقالات به روز و تخصصی کنکور رو برای شما منتشر کند.
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها