منابع زمین شناسی کنکور مورد استفاده رتبه برترها

منابع زمین شناسی کنکور
مسیر مطالعه

اگر تا امسال زمین‌شناسی جزء دروس کم‌اهمیت محسوب می‌شد، اما با تغییرات ایجادشده در کنکور و حذف دروس عمومی این درس می‌تواند یک نقطه عطف و تعیین‌کننده قبولی شما در رشته موردعلاقه‌تان شود. برای استفاده از این اهرم کلیدی شما نیاز به شناخت بهترین منابع زمین شناسی کنکور دارید. می‌خواهیم در این مطلب بهترین کتاب زمین شناسی کنکور را به شما معرفی کنیم.

ازجمله بهترین منابع زمین شناسی کنکور می‌توانیم به کتاب‌های زیر اشاره کنیم:

  • زمین شناسی یازدهم خیلی سبز
  • زمین شناسی جامع مهر و ماه
  • زمین شناسی میکرو طبقه‌بندی گاج

حالا که تصمیم گرفته‌اید به سراغ منابع زمین شناسی کنکور بروید، باید بدانید که چه ویژگی‌هایی باید در انتخاب بهترین کتاب‌های زمین‌شناسی کنکور و بهترین منابع زمین ‌شناسی کنکور مد نظر قرار گیرد تا بتوانید از آن‌ها به بهترین نحو استفاده کنید. ما در انتخاب این این منابع ویژگی‌های کلیدی زیر را مدنظر قرار دادیم:

  • کیفیت محتوای آموزشی: اهمیت محتوای جامع، دقیق و به‌روز که بتواند مفاهیم پیچیده زمین‌شناسی را به‌طور شفاف و قابل فهم ارائه دهد.
  • پوشش کامل مباحث: منابعی که تمامی مباحث درسی را پوشش داده و به‌صورت منظم و دسته‌بندی‌شده ارائه شده‌ باشند.
  • تمرینات و سوالات نمونه: منابعی که شامل سوالات و تمرینات متنوع، به همراه پاسخ‌های تشریحی، برای تسلط بیشتر بر مفاهیم ارائه می‌دهند.
  • نظرات و تجربیات دیگران: تحلیل نظرات و تجربیات سایر دانش‌آموزان و رتبه‌های برتر کنکور که می‌توانند در انتخاب منابع مفید باشند.
به کمک و مشاوره نیاز دارید؟!​

خبر خوب! اگر به مشاوره نیاز دارید اطلاعات خود را در فرم زیر وارد کنید؛ سپس در اسرع وقت مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

3 تا از بهترین منابع زمین شناسی کنکور را بشناسید!

آیا تا به‌حال فکر کرده‌اید که چرا برخی دانش‌آموزان در کنکور موفق‌تر از بقیه عمل می‌کنند؟ بخشی از راز این موفقیت در انتخاب صحیح منابع آموزشی پنهان است. اصلا تصور نکنید با خواندن هر کتابی که در کتابفروشی می‌بینید می‌توانید در کنکور موفق شوید. به‌علاوه کنکور در سال‌های اخیر به نحوی پیش رفته است که شما نباید فقط به کتاب‌های درسی اکتفا کنید. پس راه‌حل موفقیت شما در دنیای پر رقابت کنکور، داشتن منابع آموزشی معتبر و کارآمد است.

بهترین منابع کنکور، در اینجا بهترین منابع زمین شناسی کنکور، نه‌تنها به شما کمک می‌کنند تا مباحث درسی را به‌طور کامل و دقیق یاد بگیرید، بلکه با ارائه تمرینات و نمونه سوالات متنوع، شما را برای رویارویی با چالش‌های کنکور آماده می‌کنند. اما چگونه می‌توان از میان انبوه منابع موجود، بهترین‌ها را انتخاب کرد؟ در ادامه، به معرفی و بررسی جامع بهترین منابع کنکور زمین شناسی تجربی خواهیم پرداخت تا با انتخاب بهترین آن‌ها، مسیر موفقیت خود را هموارتر کنید.

البته راه‌حل دیگری هم وجود دارد که می‌تواند تکمیل‌کننده این مطلب باشد.

مشاوره کنکور تجربی یعنی انتخاب یک همراه مناسب برای شما تا در مسیر سخت کنکور تنها نباشید. شما با انتخاب مشاوره کنکور تجربی حرفه‌ای از نوتروفیل می‌توانید این سال سخت را آسان بگذرانید. نه‌تنها آسان بگذرانید بلکه در پایانش به خودتان افتخار کنید. مشاوران کنکور ما خود از رتبه‌های برتر هستند و می‌توانند براساس شرایط نه‌تنها برای شما برنامه‌ریزی شخصی داشته باشند بلکه با پیگیری‌های مرتب نمی‌گذارند از مسیر موفقیت خارج شوید.

ویژگی‌های اصلی طرح‌های مشاوره کنکور نوتروفیل
ویژگی‌های اصلی طرح‌های مشاوره کنکور نوتروفیل

کتاب زمین شناسی یازدهم خیلی سبز

اولین کتاب از منابع زمین شناسی کنکور را به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌ها در این زمینه اختصاص داده‌ایم. ویژگی‌های این منبع شامل موارد زیر می‌شود:

  • درسنامه کامل
  • تست‌های طبقه‌بندی‌شده
  • پاسخنامه تشریحی
  • ۳۰۴ صفحه
  • داشتن جمع‌بندی عبارت‌های مهم در پایان هر بخش

درسنامه: درسنامه این کتاب دو ویژگی مهم دارد، یکی اینکه کاملا مطابق با کتاب درسی است و دوم اینکه درسنامه نسبتا کامل و جامع است. نویسندگان برای کامل‌تر‌کردن این کتاب از مطالب خارج از کتب درسی هم کمک گرفته‌اند تا دانش‌آموز مفاهیم را بهتر درک کند. لحن درسنامه صمیمی است و اگر با لحن‌های خشک کتاب‌های درسی ارتباط برقرار نمی‌کنید این کتاب می‌تواند توجه شما را جلب کند.

تست‌های طبقه‌بندی‌شده: تست‌های این کتاب شامل حدودا 1000 تست تالیفی و کنکوری است که به‌صورت آسان، متوسط و سخت طبقه‌بندی شده‌اند. به‌علاوه این کتاب برای دانش‌آموزان سخت‌کوش هم تست‌های چالشی‌تری را طراحی کرده است.
پاسخنامه تشریحی: تمام تست‌های این کتاب دارای پاسخنامه تشریحی هستند. این بدین معنی است که شما علاوه‌بر درسنامه می‌توانید از نکات آموزشی گفته‌شده در پاسخنامه‌های تشریحی هم استفاده کنید.

کتاب زمین شناسی جامع مهر و ماه

یکی دیگر از کتاب‌هایی که می‌توانید برای زمین شناسی کنکور از آن استفاده کنید، کتاب زمین شناسی جامع مهر و ماه است. این کتاب هم ویژگی‌هایی مشابه کتاب خیلی سبز دارد و شامل موارد زیر می‌شود.

  • درسنامه جامع
  • تست‌های چهارگزینه‌ای
  • پاسخنامه تشریحی
  • 216 صفحه
  • حاوی بخش واژه‌نامه در انتهای کتاب
  • بررسی گزینه‌های غلط در سوالات سخت

درسنامه: درسنامه ویژه و کاربردی این کتاب آن را منحصربه‌فرد می‌کند. داشتن درسنامه درختی در این کتاب باعث شده تا مطالب درسی خلاصه ولی مفید گفته شوند. همین موضوع این کتاب را به یکی از بهترین منابع برای جمع‌بندی تبدیل کرده است. به‌علاوه در درسنامه از مثال و سوال هم به‌خوبی استفاده شده تا دانش‌آموزان بتوانند به‌خوبی مطلب را یاد بگیرند. به‌طور کل اگر خیلی حوصله مطالعه با جزئیات زیاد را ندارید یا به‌دنبال یک طبقه‌بندی از مطالب هر فصل هستید، این کتاب گزینه مناسبی است.

تست‌های آزمایشی: درس خواندن برای کنکور بدون تست زدن بیشتر شبیه وقت تلف کردن است. به همین دلیل اکثر کتاب‌های کنکور، تست را در خود گنجانده‌اند. آنچه تفاوت کتاب‌ها را مشخص می‌کند، نوع تست‌ها، طبقه‌بندی، ترکیب تست‌های کنکور و تالیفی است. این کتاب با داشتن حدود 1200 تست، همه این ویژگی‌ها را دارد. تست‌ها در این کتاب به سه بخش تقسیم می‌شوند: دسته اول تست‌های تالیفی، دسته دوم تست‌های کنکور سال‌های گذشته و دسته سوم مربوط به تست‌های آزمون‌های آزمایشی قلم‌چی است.

پاسخنامه تشریحی: یکی دیگر از ویژگی‌های این کتاب داشتن پاسخنامه تشریحی است. پاسخنامه تشریحی می‌تواند به شما کمک کند تا به‌طور کامل جواب سوال‌ها را بررسی کنید.

کتاب زمین شناسی میکرو طبقه‌بندی گاج

کتاب آخر را به زمین شناسی میکرو طبقه‌بندی گاج اختصاص دادیم. این کتاب کنکور هم مانند مدل‌های قبلی شامل همه مواردی می‌شود که به آن نیاز دارید به‌علاوه یک مورد خاص یعنی فیلم آموزشی هم دارد.

  • درسنامه جامع
  • تست‌های طبقه‌بندی‌شده
  • پاسخنامه تشریحی
  • داشتن 10 ساعت فیلم آموزشی
  • داشتن واژه‌نامه برای هر فصل
  • 296 صفحه

درسنامه: درسنامه این کتاب کامل بوده و پر از نکات جالبی است که باعث می‌شود مطالب کاملا شفاف بیان شود. ضمن اینکه در این درسنامه مثال‌ها و تمریناتی هم در نظر گرفته شده است تا دانش‌آموز برای تست‌زنی آماده شود.
تست‌های طبقه‌بندی‌شده: این کتاب هم مانند دو کتاب قبلی مجموعه متنوعی از تست‌ها را دارد. تست‌های این کتاب در دسته‌بندی خط‌به‌خط، مفهومی، استنباطی و ترکیبی ارائه شده‌اند.

پاسخنامه تشریحی: از دیگر ویژگی‌های مهم این کتاب داشتن پاسخنامه تشریحی است. البته این پاسخنامه تشریحی یک تفاوت مهم با دو کتاب قبلی دارد و آن بررسی علت نادرستی گزینه‌های غلط برای همه سوالات است. این یعنی کتابی پر از نکته!

مقایسه منابع زمین شناسی کنکور

ویژگیزمین شناسی یازدهم خیلی سبززمین شناسی جامع مهر و ماهزمین شناسی میکرو طبقه‌بندی گاج
درسنامهکامل، مطابق کتاب درسی، لحن صمیمیجامع، درختی، مثال و تمرینکامل، نکات جالب، مثال و تمرین
تست708 تست، طبقه‌بندی شده، چالشیحدود 1200 تست، طبقه‌بندی شده، کنکوری و آزمایشیمتنوع، خط به خط، مفهومی، استنباطی، ترکیبی
پاسخنامهتشریحی، نکات آموزشیتشریحی، بررسی گزینه‌های غلطتشریحی، بررسی علت نادرستی گزینه‌های غلط
ویژگی‌های اضافیجمع‌بندی عبارات مهمواژه‌نامه، بررسی گزینه‌های غلط در سوالات سختفیلم آموزشی، واژه‌نامه برای هر فصل
تعداد صفحات304216296

انتخاب بهترین منبع به سبک یادگیری و نیازهای هر فرد بستگی دارد. اگر به‌دنبال یک درسنامه جامع و صمیمی هستید، خیلی سبز گزینه خوبی است. اگر به دنبال یک کتاب برای جمع‌بندی و مرور هستید، مهر و ماه می‌تواند مفید باشد. اگر می‌خواهید به‌صورت عمیق و با استفاده از فیلم آموزشی مطالعه کنید، میکرو گاج انتخاب مناسبی است. به‌علاوه همانطور که می‌بینید مهر و ماه حجم کمتری هم نسبت به دو منبع دیگر دارد پس در صورتی که فرصت زیادی ندارید می‌تواند یک گزینه مناسب باشد.

بودجه بندی زمین شناسی کنکور

با اینکه زمین شناسی در کنکور ضریب 1 دارد و کمترین میزان درصد تخصصی را به خود اختصاص داده است، ولی اصلا نباید آن را کنار گذاشت. به‌ویژه به این دلیل که می‌توانید با زمان کم هم بهترین درصد را کسب کنید. اگر تایمتان محدود است می‌توانید مباحث مهم‌تر را انتخاب کنید. زمین‌شناسی، 15 تست دارد و برای آن 15 دقیقه وقت در نظر گرفته شده است.

اگر دوست دارید بدانید از هر فصل چند سوال طرح شده است به مطلب ما در این مورد یعنی بودجه بندی زمین شناسی کنکور مراجعه کنید. شما با خواندن این مطلب کاملا متوجه خواهید شد که می‌توانید برنامه‌ریزی درسی خود را چطور پیش ببرید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

بهترین منابع مرور و جمع‌بندی زمین شناسی؛ گامی بلند به سوی موفقیت

در این مطلب سعی کردیم بهترین منابع مرور و جمع‌بندی کنکور زمین‌شناسی را به شما معرفی کرده و هریک از این منابع را تحلیل و بررسی کنیم. هر سه منبع معرفی‌شده از بهترین منابعی هستند که در کنار کتب درسی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. به‌یاد داشته باشید یکی از مهم‌ترین ابزارهای شما برای موفقیت کنکور انتخاب منابع مناسب است. تلاش زیاد و مطالعه دروس ضروری است ولی اصلا کافی نیست.

خود من به شخصه بسیاری از افراد را دیده‌ام که فقط به‌خاطر انتخاب منابع اشتباه نتوانستند نتایج لازم را بگیرند. پس لطفا در مورد انتخاب منابع به اندازه کافی دقت کنید. در مسیر مطالعه زمین‌شناسی برای کنکور، داشتن یک منبع جامع و کاربردی که تمام مفاهیم را به زبانی ساده و روان توضیح دهد، کلید موفقیت است. همچنین، وجود تست‌های متنوع و به‌روز، شما را برای مواجهه با سوالات پیچیده کنکور آماده می‌کند.

در پایان، امیدوارم این مطلب به شما در انتخاب بهترین منابع کمک کرده باشد. یادتان باشد، با تلاش و پشتکار می‌توانید به تمام اهداف خود دست پیدا کنید.

سوالات متداول

آیا زمین شناسی درس مهمی برای کنکور علوم تجربی است؟

بله بعد از تغییرات اعمال‌شده در قوانین کنکور 1402 و حذف دروس عمومی این درس اهمیت پیدا کرده است.

در هنگام انتخاب منبع موردنظر باید به چه ویژگی‌هایی توجه کرد؟

ویژگی‌هایی مانند داشتن درسنامه، تست‌های کامل و ترجیحا طبقه‌بندی‌شده و داشتن پاسخنامه تشریحی برای تحلیل جواب‌های شما ازجمله مواردی است که باید به آن‌ها توجه کنید.

سه منبع برتر در زمینه زمین شناسی کنکور را معرفی کنید؟

میکرو طبقه‌بندی گاج، خیلی سبز و زمین‌شناسی جامع مهر و ماه ازجمله بهترین منابع برتر زمین شناسی کنکور هستند.

تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم محتوای نوتروفیل از چند مشاور با تجربه و با ذوق تشکیل شده، که علاوه بر مشاوره دادن به نوشتن نیز علاقه دارند. تیم محتوای نوتروفیل با ترکیب این دو عامل سعی میکند همیشه مقالات به روز و تخصصی کنکور رو برای شما منتشر کند.
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها