مباحث تست خیز فیزیک کنکور

مباحث تست خیز فیزیک کنکور
مسیر مطالعه

قسمت اول کنکور به پایان رسید. نوبت جمع‌بندی برای قسمت دوم رسیده است و کمتر از ۲ ماه تا کنکور باقی مانده است. کنکور تیر ماه آخرین فرصت شما هست و به هیچ عنوان نباید به پشت کنکور ماندن فکر کنید. در این زمان باقی مانده کسانی که درس‌ها را به خوبی نخواندند باید تمام توان خود را روی مباحث تست خیز و مستقل کنکور بگذارند. در ادامه با مباحث تست خیز فیزیک کنکور آشنا خواهید شد.

مباحث تست خیز فیزیک کنکور تجربی

همانطور که می‌دانید کنکور تجربی دفترچه دوم شامل فیزیک و شیمی هست که تعداد سوالات فیزیک ۳۰ سوال و ۴۰ دقیقه زمان پاسخگویی هست. از این ۴۰ دقیقه باید با استراتژی‌های کنکور حدود ۱۰ دقیقه را اضافه بیاورید و زمان را به شیمی اختصاص بدید. در این قسمت فصل‌های پرسوال و مستقل رشته تجربی را معرفی می‌کنیم تا بتوانید با زمان گذاشتن بیشتر روی مرور این فصل‌ها نتیجه لازم را بگیرید. فصل‌هایی که نیاز به پیشنیاز دارند معمولا سوالات زیادی دارند اما به دلیل اینکه سوالات ترکیبی و پیچیده زیادی از آنها می ‌آید ارزش زمان گذاشتن برای مطالعه ندارد. شما کنکوری‌ها می‌توانید برای آشنایی با فیزیک کنکور به بودجه ‌بندی فیزیک کنکور مراجعه کنید.

تست خیز ترین مباحث فیزیک کنکور تجربی شامل:

  • فصل ۳ فیزیک دوازدهم
  • فصل ۴ فیزیک دوازدهم
  • فصل۴ فیزیک دهم
  • فصل ۲ فیزیک دهم
  • فصل۱ فیزیک یازدهم

در این قسمت با مباحث تست خیز تجربی آشنا شدید برای اطلاعات بیشتر درمورد رشته تجربی می‌توانید به مشاوره کنکور تجربی مراجعه کنید.

مباحث تست خیز فیزیک کنکور ریاضی

در قسمت قبل با مباحث تست خیز فیزیک کنکور تجربی نظام جدید آشنا شدید. این قسمت مباحث پرسوال کنکور ریاضی را معرفی می‌کنیم. همانطور که می‌دانید فیزیک در رشته ریاضی ۳۵ سوال و ۴۵ دقیقه زمان پاسخگویی هست. دراین قسمت با فصل‌های سوال خیز ومستقل فیزیک رشته تجربی را آشنا می‌شوید. مباحث تست خیز فیزیک ریاضی شامل:

  • فصل نوسان و موج
  • فصل الکتریسیته ساکن
  • فصل فیزیک و اندازه گیری
  • فصل ویژگی فیزیکی مواد
  • فصل گرما
  • فصل حرکت بر خط راست
  • فیزیک هسته‌ای و اتمی

درمورد مباحث تست خیز رشته ریاضی دانستید می‌توانید برای آشنایی بیشتر با چالش‌های رشته ریاضی به مشاوره کنکور ریاضی مراجعه کنید.

جمع بندی مباحث تست خیز کنکور

کنکوری‌‌های عزیز با مباحث تست خیز کنکور آشنا شدید با کارکردن و تمرین زیاد روی این مباحث قابلیت رسیدن به۳۰ تا ۴۰ درصد را دارید و با این درصد به رشته‌های تاپ امید داشته باشید. شما کنکوری‌ها در زمان حساس جمع‌بندی قرار دارید برای آشنایی با جمع‌بندی فیزیک می‌توانید به جمع بندی فیزیک کنکور مراجعه کنید.

مشاوران و کارشناسان نوتروفیل به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به سوالات وچالش‌های شما هستند.

سوالات متداول شما

تعداد سوالات فصل نوسان وموج در کنکور تجربی چند تا هست؟

تعداد سوالات این فصل بین ۴تا ۵ در کنکور تجربی و در کنکور ریاضی هم ۵ تا ۶ سوال می‌باشد.

چرا فصل حرکت بر خط راست برای تجربی تست خیز نیست؟

در کنکور تجربی نیز ۴ سوال دارد اما با توجه به اهمیت کمتر درس فیزیک و وابستگی به کار و انرژی ارزش زمان گذاشتن ندارد.

آیا با این مباحث تست خیز می‌توان به رشته تاپ امید داشت؟

همانطور که گفته شد مباحث تست خیز برای ۴۰ درصد کافی هست که برای رشته تاپ برای ریاضی کافی هست ولی برای کنکور تجربی لازم هست در درس‌های دیگر مثل زیست جبران کنید.

تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم محتوای نوتروفیل از چند مشاور با تجربه و با ذوق تشکیل شده، که علاوه بر مشاوره دادن به نوشتن نیز علاقه دارند. تیم محتوای نوتروفیل با ترکیب این دو عامل سعی میکند همیشه مقالات به روز و تخصصی کنکور رو برای شما منتشر کند.
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها