مباحث تست خیز شیمی کنکور

مباحث تست خیز شیمی کنکور
مسیر مطالعه

شیمی دومین درس مهم و ضریب دار برای داوطلبان رشته تجربی و ریاضی است که در دفترچه دوم کنکور قرار میگیرد. کسب درصد بالا در کنکور نیازمند ماه‌ها تلاش و پشتکار است اما میتوان با استفاده از کمک افرادی که تجربه موفقی در این مسیر داشته‌اند، به درصد بالایی رسید. فصل یک شیمی 10، 11 و 12 از جمله تست خیز ترین مباحث شیمی کنکور است.

بودجه بندی شیمی کنکور 1403

در مقاله بودجه بندی شیمی کنکور به طور کامل و دقیق تمام مطالبی که برای بودجه بندی شیمی کنکور 1403 نیاز دارید اشاره کرده‌ایم به همین خاطر در ادامه به طور خلاصه اهمیت هر فصل را میگویم.

رشتهشماره دفترچهتعداد تستزمان پاسخگوییزمان هر تستضریبشماره تست
تجربی235351دقیقه976تا110
ریاضی230301دقیقه776تا105
نام فصلتعداد سوالات در آزمون دی 1401تعداد سوالات در آزمون تیر 1402
کیهان زادگاه الفبای هستی34
ردپای گازها در زندگی22
آب، آهنگ زندگی54
قدر هدایای زمینی را بدانیم85
در پی غذای سالم34
پوشاک، نیازی پایان‌ناپذیر22
مولکول‌ها در خدمت تندرستی44
آسایش و رفاه در سایه شیمی44
شیمی جلوه‌ای از هنر، زیبایی و ماندگاری22
شیمی، راهی به‌سوی آینده‌ای روشن‌تر24

فصل های آسان و تست خیز شیمی

  • فصل 1 دهم: کیهان زادگاه الفبای هستی
  • فصل2دهم: ردپای گازها در زندگی
  • فصل 1 یازدهم: قدر هدایای زمین را بدانیم
  • فصل دوازدهم: آسایش و رفاه در سایه شیمی
  • فصل دوازدهم: شیمی جلوه‌ای از هنر، زیبایی و ماندگاری

تنها با کار کردن و تسلط در این فصلها می توانید تقریبا 50 درصد کنکور را بگیرید و تراز خوبی در بین رقبای خود بدست آورید. همانطور که گفته شد این درس در دفترچه دوم قرار دارد و همراه با درس فیزیک میاید پس کسی در رقابت کنکور 1403 موفق موفق میشود که مباحث تست خیز شیمی کنکور تجربی و مباحث تست خیز شیمی کنکور ریاضی را خوب بشناسد و کامل بر آنها مسلط شود تا بتواند با سرعت و دقت بالا در زمان تعیین شده پاسخ دهد. یادتان نرود که مدیریت زمان در دفترچه دوم از سایر دفترچه ها دشوار تر است و میتوانید با مطالعه دقیق مقاله جمع بندی شیمی کنکور، از فرصت باقیمانده تا کنکور نهایت استفاده را کنید و جمع بندی هوشمندانه ای همچون سایر رتبه برترها داشته باشید

مباحث مستقل شیمی کنکور

درس شیمی مباحث بهم پیوسته‌ای دارد و در صورتی در مفاهیم پایه دوازدهم مسلط خواهید شد که مفاهیم استوکیومتری، جدول تناوبی و مفاهیم شیمی آلی را به خوبی فرا گرفته باشید پس با شناخت مباحث تست خیز کنکور ریاضی، شما داوطلبان کنکور ریاضی 1403 دیگر نگران سوالات ترکیبی و چالشی نباشید. با مطالعه این مقاله میتوانید از تجربه های رتبه برترهای تیم استفاده کنید و در درس شیمی و سایر دروس کنکور درصد خوبی کسب کنید.
بخش حفظیات فصلهای شیمی شاید بهم ارتباط کمتری داشته باشند ولی برای حل مسائل که بخش قابل توجهی از سوالات کنکورسراسری را به خود اختصاص میدهد باید پایه خوبی داشته باشید.

برای اینکه بتوانید بهتر تصمیم بگیرید که کدام مباحث را مطالعه کنید تا رتبه بهتری کسب کنید پیشنهاد می‌کنم از سایت تخمین رتبه هم کمک بگیرید.

سوالات چالشی شیمی و موفقیت در کنکور

با مطالعه دقیق مباحث تست خیز ترین مباحث کنکور تجربی مطمئن باشید میتوانید از پس هر سوالی بر بیایید و دیدگاه طراح را درست تشخیص دهید. از جمله سوالات چالشی که هرساله داوطلبان زمان زیادی در جلسه آزمون به آن اختصاص میدهند، سوالات شمارشی است که معمولا طراح با محاسباتی کردن چند مورد آن، سوال را برای شما سخت تر کند.

سوالات متداول

شیمی دوازدهم چند درصد کنکور است؟

تقریبا 35 درصد سوالات شیمی کنکور مربوط به مبحث دوازدهم است پس اگر در ایام امتحانات نهایی دوازدهم را کامل خوانده اید می توانید درصد خوبی بگیرید.

با توجه به اهمیت نهایی، ضریب شیمی در امتحانات نهایی چگونه است؟

9.41 ضریب شیمی در امتحانات نهایی 1403 است

در ایام باقی مانده تا کنکور از کدام منبع تست بزنم؟

بهترین تست ها، تست های کنکورهای اخیر تجربی و ریاضی هستند. سعی کنید زماندار این تست ها را کار کنید.

تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم محتوای نوتروفیل از چند مشاور با تجربه و با ذوق تشکیل شده، که علاوه بر مشاوره دادن به نوشتن نیز علاقه دارند. تیم محتوای نوتروفیل با ترکیب این دو عامل سعی میکند همیشه مقالات به روز و تخصصی کنکور رو برای شما منتشر کند.
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها