شرایط دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله؛ معرفی دانشکده ها و شرایط پذیرش

شرایط دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله
مسیر مطالعه

دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی وابسته به سپاه بوده که در تهران تاسیس شده است. این دانشگاه در کنار مزایای زیادی که دارد، بر اساس قوانین و شرایط خاص خود، دانشجو می‌پذیرد.
برای تحصیل در دانشگاه بقیه الله بعد از کسب نمره حدنصاب در آزمون سراسری باید چندین مصاحبه و گزینش را پشت سر بگذارید. از جمله شرایط پذیرش دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله می‌توان به نداشتن سوءپیشینه و همچنین برخورداری از حسن رفتار اخلاقی و اجتماعی اشاره کرد. همه دانشجوهای این دانشگاه شامل استفاده از خدمات رفاهی مثل خوابگاه، غذا و سایر امکانات رفاهی رایگان هستند و حتی در مواردی هزینه کمک‌تحصیلی هم دریافت می‌کنند.
در ادامه این مقاله از نوتروفیل با ما همراه باشید تا از شرایط عمومی و اختصاصی این دانشگاه آگاه شوید و همچنین مزایا و شرایط بورسیه دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله را مطالعه کنید.

به کمک و مشاوره نیاز دارید؟!​

خبر خوب! اگر به مشاوره نیاز دارید اطلاعات خود را در فرم زیر وارد کنید؛ سپس در اسرع وقت مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

معرفی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله

دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله، دانشگاهی دولتی و وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شهر تهران است. این دانشگاه در سال 1364 به‌عنوان دانشکده علوم پزشکی سپاه در دانشگاه امام حسین (ع) تاسیس شد و در سال 1374 به طور رسمی به دانشگاه علوم پزشکی ارتقا یافت.
دانشگاه بقیه الله در حال حاضر شامل 4 دانشکده (پزشکی، پرستاری، بهداشت و داروسازی) و 5 بیمارستان است. این دانشگاه در زمینه‌های مختلف علوم پزشکی، از جمله پزشکی، پرستاری، مامایی، بهداشت، طب سنتی، دندانپزشکی، داروسازی و … فعالیت آموزشی، پژوهشی و درمانی دارد.
دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله از طریق کنکور سراسری پذیرش می‌شوند و پس از فارغ‌التحصیلی، متعهد به خدمت در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هستند. درست است که شرایط قبولی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله کمی سخت‌تر از سایر دانشگاه‌ها است؛ اما این دانشگاه با اساتید مجرب و برجسته و امکانات آموزشی و پژوهشی پیشرفته، یکی از دانشگاه‌های معتبر در ایران شناخته می‌شود و از جایگاه ویژه‌ای در نظام سلامت کشور برخوردار است.

شرایط دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله 1403

شرایط دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله

دانشگاه بقیه الله هر سال در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکترا دانشجو می‌پذیرد. اما برای قبولی در این دانشگاه، فقط گذشتن از سد کنکور کافی نیست. برای گرفتن پذیرش باید همه شرایط تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله که هر سال در دفترچه انتخاب رشته کنکور هم منتشر می‌شود را دارا باشید و بیشتر از سایر داوطلبان منتظر جواب قبولی خود بمانید. در ادامه شرایط عمومی و اختصاصی لازم برای این دانشگاه را مشاهده می‌کنید. اگر این شروط شامل شما می‌شوند، کافیست از یک مشاور با تجربه کمک بگیرید تا رتبه لازم را به دست آورید. در صفحه مشاوره رشته تجربی می‌توانید با تعدادی از مشاوران نوتروفیل آشنا شوید و فرد مورد نظر خود را انتخاب کنید.

ویژگی‌های اصلی طرح‌های مشاوره کنکور نوتروفیل
ویژگی‌های اصلی طرح‌های مشاوره کنکور نوتروفیل

شرایط عمومی پذیرش در دانشگاه بقیه الله

دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله علاوه بر شرایط اختصاصی هر رشته، متقاضیان را ملزم به دارا بودن شرایط عمومی زیر نیز می‌کند:

  • اعتقاد به مبانی اسلام ناب محمدی (ص)، انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران
  • اعتقاد و التزام عملی به ولایت‌فقیه
  • نداشتن سابقه عضویت و یا هواداری از احزاب و گروه‌ها و سازمان‌های غیراسلامی و غیرقانونی
  • التزام عملی به احکام اسلام و قوانین جمهوری اسلامی و رعایت موازین اخلاق اسلامی
  • عدم محکومیت ناشی از اقدام علیه انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران
  • برخورداری از سلامت و توانایی جسمی و روانی متناسب با خدمت مورد نظر
  • داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران و نداشتن تابعیت مضاعف
  • عدم سوءپیشینه و داشتن حسن شهرت اخلاقی و اجتماعی
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر و محرومیت از خدمات دولتی

شرایط اختصاصی پذیرش در دانشگاه بقیه الله

شرایط ورود به دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله علاوه بر شرایط عمومی که در بالا ذکر شد، به رشته تحصیلی مورد نظر نیز بستگی دارد. به‌طورکلی، این شرایط شامل موارد زیر است:

  • برخی از رشته‌های دانشگاه بقیه الله فقط برای آقایان یا فقط برای خانم‌ها پذیرش دانشجو دارند.
  • شرایط سنی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله نیز برای هر رشته و مقطع محدودیت دارد. مثلا برای مقطع کارشناسی سن فرد باید حداقل 16 سال و حداکثر 22 سال باشد.
  • حضور فعال در سازمان بسیج، امکان اضافه شدن به حداکثر سن را دارد.
  • برای آقایان دوره تحصیل در این دانشگاه، به‌عنوان دوره خدمت سربازی هم حساب می‌شود. البته اگر دانشجویی قبل از قبولی دوران خدمت خود را سپری کرده باشد، شامل اضافه شدن به حداکثر سن خواهد شد.
  • کسب حدنصاب نمره کتبی، تست ورزش، مصاحبه علمی و تست‌های روان‌سنجی
  • در شرایط برابر، خانواده ایثارگران، شهدا، جانبازان، رزمندگان، آزادگان و اعضا بسیج در اولویت قرار دارند.
  • در هنگام ثبت‌نام، دانشجو متعهد می‌شود حداقل دو سال در مراکز بهداشتی و درمانی وابسته به سپاه فعالیت کند.

شرایط مصاحبه دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله

داوطلبانی که در زمان انتخاب رشته، کدهای مربوط به رشته‌های این دانشگاه را وارد کرده باشند و رتبه مجاز را آورده باشند، از طرف دانشگاه دعوت به مصاحبه خواهند شد. دقت کنید این دانشگاه با توجه به شرایط خاصی که دارد معمولا چند برابر ظرفیت مورد نیازش، از دانشجویان برای مصاحبه دعوت می‌کند. تا در نهایت افرادی که بهترین حالت مورد نیاز را دارند در رشته مورد نظرشان تایید شوند. برای اعلام نتیجه نهایی نیز باید منتظر اعلام سازمان سنجش و تماس دانشگاه باشید.

رشته ها و دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله

دانشگاه بقیه الله که جزو زیرمجموعه دانشگاه امام حسین است، 4 دانشکده تخصصی دارد که در ادامه توضیح خواهیم داد:

  • دانشکده پزشکی: این دانشکده قدیمی‌ترین و مهم‌ترین دانشکده دانشگاه بقیه الله است و در رشته‌های مختلف پزشکی از جمله پزشکی عمومی، رشته‌های داخلی، طب فیزیکی، جراحی عمومی، اورولوژی، جراحی ارتوپدی، بیهوشی، قلب و عروق، و چشم‌پزشکی و فلوشیپ از دوره دستیاری تا دوره فوق‌تخصص، دانشجو می‌پذیرد.
  • دانشکده پرستاری: این دانشکده در مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی‌ارشد پرستاری دانشجو می‌پذیرد. همچنین شامل رشته‌هایی همچون هوشبری، تکنیسین فوریت‌های پزشکی، اتاق عمل نیز است.
  • دانشکده بهداشت: این دانشکده در رشته‌های مختلف بهداشت از جمله بهداشت عمومی، بهداشت محیط، بهداشت حرفه‌ای، علوم تغذیه و طب سنتی پذیرش دارد.
  • دانشکده داروسازی: این دانشکده به رشته داروسازی و برخی رشته‌های این حوزه تخصص دارد.

در کل دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله در بیش از 70 رشته تحصیلی در مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری دانشجو می‌پذیرد که برای اطلاع دقیق از لیست کامل رشته ها و مقاطع تحصیلی، باید منتظر انتشار دفترچه انتخاب رشته سازمان سنجش باشید یا به سایت این دانشگاه مراجعه کنید.

مزایای تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله

مزایای تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله

دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله به‌عنوان یکی از دانشگاه‌های معتبر و شناخته شده در ایران، مزایای متعددی را برای دانشجویان خود ارائه می‌دهد که در اینجا به برخی از آنها اشاره می‌شود:

  1. کیفیت آموزشی بالا: این دانشگاه از اساتید مجرب و برجسته در رشته‌های مختلف علوم پزشکی بهره می‌برد و از نظر امکانات آموزشی و پژوهشی نیز در سطح بالایی قرار دارد.
  2. تعهد به اخلاق پزشکی و اسلامی: دانشگاه بقیه الله در کنار آموزش علم پزشکی، به آموزش اخلاق پزشکی و اسلامی نیز اهتمام ویژه‌ای دارد و دانشجویان را به‌عنوان پزشکانی متعهد و با اخلاق تربیت می‌کند.
  3. تربیت متخصصان متعهد و کارآمد: این دانشگاه با تربیت متخصصان متعهد و کارآمد در حوزه علوم پزشکی، به ارتقای سطح بهداشت و درمان در کشور کمک می‌کند.
  4. بورسیه تحصیلی و تعهد شغلی: دانشجویان این دانشگاه از بدو ورود به دانشگاه، شامل شرایط بورسیه دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله می‌شوند و پس از فارغ‌التحصیلی نیز دغدغه شغل و ورود به بازار کار ندارند.
  5. امکانات رفاهی مناسب: این دانشگاه خوابگاه، غذاخوری، کتابخانه، مرکز ورزشی و سایر امکانات رفاهی را برای دانشجویان خود فراهم می‌کند.
  6. فرصت های مطالعاتی و پژوهشی: دانشگاه بقیه الله با سایر دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی داخل و خارج از کشور همکاری دارد و دانشجویان این دانشگاه می توانند از فرصت های مطالعاتی و پژوهشی در این مراکز استفاده کنند.

در نهایت، دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله می‌تواند انتخابی مناسب برای دانشجویانی باشد که به دنبال تحصیل در یک دانشگاه با کیفیت آموزشی بالا، با تعهد به اخلاق پزشکی و اسلامی و با شرایطی خاص هستند. اگر جزو این افراد هستید، توصیه می‌کنیم از تخمین رتبه با معدل که در نوتروفیل فراهم شده کمک بگیرید تا با آگاهی بیشتری مسیر مطالعه و انتخاب رشته خود را ادامه دهید.

مشاوره تحصیلی برای قبولی در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله با نوتروفیل

دانشگاه بقیه الله یکی از بهترین دانشگاه‌های علوم پزشکی است که در ایران فعالیت می‌کند. این دانشگاه با توجه به مزایای ویژه‌ای از جمله؛ خدمات رفاهی رایگان، بهترین اساتید، تضمین آینده شغلی و… مورد استقبال بسیاری از داوطلبان کنکور قرار گرفته است. اما شرایط پذیرش دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله کمی متفاوت بوده و چندین مرحله مصاحبه و گزینش دارد. اگر برای قبولی در این دانشگاه نیاز به کمک دارید یا ابهاماتی در ذهن شما وجود دارد، در همین صفحه کامنت بگذارید یا با مراجعه به سایت نوتروفیل، با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید.

سوالات متداول

آیا دانشگاه بقیه الله نیاز به پرداخت شهریه دارد؟

دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله یک دانشگاه دولتی است و شهریه آن به صورت دولتی محاسبه می‌شود.

آیا بورسیه شدن در دانشگاه بقیه الله شرایط خاصی دارد؟

با توجه به اینکه هر داوطلبی در این دانشگاه قبول نمی‌شود، هر کسی که مراحل مصاحبه و گزینش را پشت سر گذاشته باشد از ابتدا بورسیه خواهد شد.

شرایط خوابگاه برای دانشجویان متاهل دانشگاه بقیه الله چگونه است؟

این دانشگاه تعهدی برای تامین خوابگاه دانشجویان متاهل ندارد.

خدیجه باقریان
خدیجه باقریان
خدیجه باقریان، نویسنده متخصص در زمینه کنکور. بعد از 3 سال نگارش در زمینه کنکور حالا افتخار این رو دارم که برای شما نوتروفیلی‌های عزیز و سایت نوتروفیل مطالب کنکوری رو بنویسم. 😍
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها