روش مطالعه‌ هندسه دوازدهم برای امتحان نهایی با بالاترین بازدهی!

روش مطالعه‌ هندسه دوازدهم برای امتحان نهایی با بالاترین بازدهی!
مسیر مطالعه

درس هندسه، یکی از دروسی است که ضریب بالایی را در بین دروس امتحان نهایی دوازدهم دارد. امسال امتحانات نهایی، به‌طور مستقیم در نتیجه کنکور اثر می‌گذارند؛ به همین دلیل روش مطالعه هندسه دوازدهم برای امتحان نهایی می‌تواند سرنوشت داوطلبان را تغییر دهد.

مهم‌ترین تکنیک در روش مطالعه صحیح هندسه برای امتحانات، تکرار و تمرین زیاد است. برای مطالعه این درس، باید ابتدا درسنامه‌ها را بخوانید و بعد شروع به حل سوالات کنید. البته روش مطالعه برای افرادی که در طول سال برای کنکور مطالعه داشته‌اند با افرادی که مطالعه کنکوری نداشته‌اند فرق دارد. همچنین افرادی که وقت کمی تا امتحان نهایی خود دارند، باید به شیوه متفاوتی مطالعه کنند.

در این مقاله به همه این تکنیک‌ها و بهترین روش مطالعه درس هندسه برای امتحان نهایی اشاره می‌کنیم. اگر برای برنامه‌ریزی بهتر مسیر مطالعه دروس نهایی خود نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید، به سایت نوتروفیل نیز سر بزنید. ما در نوتروفیل خدمات مشاوره‌ای مختلفی را در قالب مقاله، پادکست، اخبار و مشاوره با رتبه‌های برتر کنکور به شما ارائه می‌کنیم.

روش های خواندن درس هندسه برای امتحان نهایی

بهترین روش مطالعه هندسه دوازدهم برای امتحان نهایی، روشی است که با «تکرار و مرور» و «تمرین و حل نمونه‌سوال فراوان» همراه باشد. اگر تا الان این درس را برای کنکور مطالعه و مرور نکرده‌اید، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • کتاب را از فصل اول ورق بزنید و مطالعه کنید. مثال‌های درسی مهم و تمرین‌های کار در کلاس را بخوانید و یک بار بدون نگاه‌کردن به راه‌حل، آن‌ها را حل کنید. در حین مطالعه، از نکات مهم خلاصه‌برداری کنید.
  • بعد از اینکه درس را تا سر تمرین‌ها مطالعه کردید، یک بار خلاصه‌برداری‌هایتان را مرور کنید.
  • حالا وقت آن رسیده که تمرین‌های کتاب را حل کنید. توجه کنید که هنگام حل سوالات، نباید به راه‌حل آن‌ها نگاه کنید؛ زیرا با این کار، قدرت حل مسئله در ذهن شما ضعیف می‌شود. اگر به اندازه کافی برای حل مسئله‌ای تلاش کردید و در پیداکردن جواب آن ناموفق بودید، به راه‌حل نگاه کنید.
  • بعد از حل تمرین‌های کل کتاب، قضایای متن درس را مطالعه کرده و آن‌ها را برای خودتان اثبات کنید.
  • حالا تمام کتاب را مطالعه کرده‌اید و وقت آن رسیده که نمونه‌سوالات نهایی و کتاب‌های کار را حل کنید.

ولی اگر قبلا این درس را برای کنکور مطالعه کرده‌اید، بهتر است تست‌زنی را کنار بگذارید و یک بار به‌صورت روزنامه‌وار، کتاب را مطالعه کنید. سپس خلاصه‌برداری‌هایتان را بخوانید و بعد از آن به سراغ حل سوالات تشریحی کتاب درسی و نمونه‌سوالات امتحان نهایی بروید.
فراموش نکنید که روش مطالعه و آمادگی برای کنکور، با روش مطالعه هندسه دوازدهم ریاضی امتحانات کاملا فرق دارد. در مطالعه کنکوری، خیلی اوقات نیازی به دانستن نحوه اثبات قضایا نیست و دانستن نکات کنکوری و سوالات پرتکرار مهم‌تر است؛ ولی برای موفقیت در امتحان نهایی، باید راه‌حل گام‌به‌گام رسیدن به جواب سوال و نحوه اثبات قضایا را نیز بدانید. در مقاله روش درس خواندن برای امتحان نهایی، درباره تفاوت‌های مطالعه برای کنکور و امتحان نهایی صحبت کرده‌ایم. حتما این مقاله را بخوانید و نکات آن را هنگام مطالعه رعایت کنید.

بهترین روش خواندن درس هندسه در کوتاه ترین زمان

اگر وقت کمی دارید، بهتر است تمرکز خود را روی فصولی بگذارید که در آن‌ها بیشتر اشکال دارید. مراحل زیر، روش مطالعه هندسه دوازدهم برای امتحان نهایی ویژه افرادی است که زمان محدودی دارند و می‌خواهند در همین وقت کم، بهترین نتیجه را بگیرند:

برای اینکه در کوتاه‌ترین زمان، بهترین نتیجه را بگیرید، ابتدا ببینید در کدام فصول کتاب ضعف بیشتری دارید؟ سپس یک درسنامه جامع پیدا کنید و به کمک آن، نکات مهم هر درس را بخوانید. فراموش نکنید که در زمان محدود، مطالعه کل کتاب درسی و حل سوالات آن درست نیست. در این مرحله، روی مطالعه دروسی که در آن‌ها ضعف دارید، بیشتر وقت بگذارید.

  • برای مطالعه، می‌توانید از جزوه‌های دبیر (در صورت کامل بودن) یا کتاب‌های درسنامه هندسه دوازدهم کمک بگیرید. اگر وقت کافی دارید، در حین مطالعه خلاصه‌برداری هم انجام دهید یا نکات مهم را در کتاب، هایلایت کنید.
  • بعد از مطالعه درس، باید بلافاصله شروع به حل مسئله و تمرین کنید. به دلیل تنوع زیاد سوالات هندسه، مطمئن شوید از هر نوع سوال، حداقل ۲تا حل کرده‌اید. حل این سوالات به شما کمک می‌کند تا اشکالات خود را پیدا کرده و آن‌ها را رفع کنید. نکات مهمی را که در حین حل سوالات به آن‌ها برمی‌خورید، در حاشیه کتاب یا برگه‌های خلاصه‌برداری خود یادداشت کنید.
  • بعد از حل نمونه‌سوال، وقت آن رسیده که نمونه‌سوالات نهایی را حل کنید. با حل یک دسته سوال نهایی به صورت آزمونی، دانش و مهارت آزمون دادن خود را بسنجید. این کار به شما کمک می‌کند تا در روز امتحان دچار مشکلاتی مانند کمبود زمان نشوید.
  • بعد از طی این مراحل، حتما نکات مهم تر و انواع سوالات نهایی هندسه را در شب امتحان مرور کنید.

این روش مطالعه را می‌توانید برای اکثر درس‌های رشته ریاضی به کار بگیرید. یعنی در حالت کلی، ابتدا باید نقاط ضعف و قوت خود را بشناسید. سپس با مطالعه و تمرین زیاد، برای رفع نقاط ضعف خود تلاش کنید. بعد از مطالعه و خلاصه‌برداری، باید به سراغ حل تمرین و نمونه‌سوال بروید. چنین استراتژی را می‌توانید برای امتحان‌های ریاضی، شیمی یا فیزیک هم به کار بگیرید. (برای آشنایی کامل با روش مطالعه فیزیک امتحان نهایی، پیشنهاد می‌کنیم مطلب روش مطالعه فیزیک برای امتحان نهایی را بخوانید.)

اهمیت درس هندسه در معدل و کنکور + بارم بندی این درس

امتحانات نهایی دوازدهم، به‌طور مستقیم و حدود ۵۰درصد در نتیجه کنکور اثر دارند. درس هندسه دوازدهم در امتحانات نهایی ضریب ۵/۸۲ دارد؛ بنابراین کسب نمره خیلی خوب در این درس، می‌تواند تراز کنکور را تا حد زیادی بالا ببرد. به همین دلیل است که مشاوران کنکور ریاضی، امسال بیشتر از هر زمان دیگری روی روش مطالعه صحیح هندسه برای امتحانات تاکید می‌کنند.

بارم‌بندی فصل‌های درس هندسه دوازدهم در امتحان نهایی به‌صورت زیر است:

  • فصل اول: ۶نمره
  • فصل دوم: ۸نمره
  • فصل سوم: ۶نمره

همانطور که می‌بینید، هر ۳فصل تقریبا اهمیت یکسانی دارند؛ بنابراین هیچ فصلی را حذف نکرده و سعی کنید از هر فصل، نمونه‌سوال کافی حل کنید.
اگر برای برنامه‌ریزی مطالعه امتحان نهایی هندسه دوازدهم و مطالعه برای کنکور مشکل دارید، می‌توانید از یک مشاور هم کمک بگیرید. مشاوران تحصیلی، خود این راه را رفته‌اند و اغلب آن‌ها از رتبه‌های برتر کنکور هستند؛ بنابراین به‌خوبی می‌توانند با توجه به نقاط ضعف و قوت شما، بهترین برنامه را برایتان بچینند. شما می‌توانید برای گرفتن مشاوره، به صفحه مشاوره کنکور ریاضی سر بزنید و از این خدمات استفاده کنید.

بهترین کتاب های مناسب شب امتحان برای هندسه

بهترین کتاب های مناسب شب امتحان برای هندسه
بهترین کتاب های مناسب شب امتحان برای هندسه

همانطور که گفتیم، بهترین روش مطالعه درس هندسه برای امتحان نهایی ، روشی همراه با تکرار و تمرین زیاد است. بهترین راه برای تمرین هندسه نهایی دوازدهم نیز، استفاده از کتاب‌های مناسب شب امتحان است.
اگر در طول سال تحصیلی، هندسه را به صورت تستی مطالعه کرده‌اید، نیازی به تهیه منبع مطالعه ندارید. در این شرایط کافی است به مرور نکات و مطالعه دقیق کتاب درسی و جزوه دبیر بپردازید. تنها کتابی که باید تهیه کنید، کتاب‌های نمونه‌سوالات امتحان نهایی است. برای تمرین بیشتر نیز می‌توانید کتاب امتحانیوم هندسه (مهروماه) را خریداری کنید.
اگر در طول سال، مطالعه نداشته‌اید و اکنون نیز منبعی برای مطالعه ندارید، پیشنهاد می‌کنیم کتاب‌های زیر را تهیه کنید:

  • کتاب شب امتحان نهایی هندسه دوازدهم (خیلی سبز)
  • کتاب ماجراهای من و درسام (خیلی سبز)
  • کتاب فرمول بیست هندسه دوازدهم (گاج)

به‌طور خلاصه، کتابی را انتخاب کنید که به‌صورت خلاصه، مباحث درسی را پوشش داده باشد و حاوی تمرینات زیادی باشد. بعد از مطالعه، سوالات کتاب‌های نمونه‌سوالات نهایی هندسه دوازدهم را نیز بررسی و حل کنید.

جمع بندی: نمره ۲۰ امتحان نهایی هندسه دوازدهم با روش مطالعه درست

در این مطلب روش مطالعه هندسه دوازدهم برای امتحان نهایی را به شما آموزش دادیم. هندسه دوازدهم، ضریب نسبتا بالایی در امتحانات نهایی دارد. با توجه به تاثیر مستقیم امتحانات نهایی دوازدهم در تراز کنکور سراسری، انتخاب درست روش مطالعه هندسه دوازدهم ریاضی امتحانات بسیار مهم است. بهترین روش مطالعه درس هندسه برای امتحان نهایی باید به‌گونه‌ای باشد که در آن نمونه‌سوال و تمرین به تعداد خیلی زیاد کار شود. به همین دلیل توصیه می کنیم برای آشنایی با سوالات هندسه نهایی دوازدهم، به صفحه سوالات امتحان نهایی هندسه دوازدهم سر بزنید. تمرین‌کردن این سوالات، به شما در گرفتن نمره بالا در این درس کمک خواهد کرد.

سوالات متداول

ضریب درس هندسه دوازدهم در امتحان نهایی چند است؟

این درس در امتحان نهایی ضریب ۵/۸۲ دارد.

برای بیست گرفتن در امتحان نهایی هندسه دوازدهم چه کنیم؟

مهم‌ترین کار، تمرین و تکرار است. اگر زمان کافی دارید، ابتدا درسنامه‌های کتاب و جزوات را بخوانید و سوالات کتاب را حل کنید. سپس به سراغ کتاب‌های حل تمرین و نمونه‌سوالات امتحانات نهایی سال‌های قبل بروید.

بهترین منبع برای مطالعه تشریحی هندسه دوازدهم چیست؟

برای مطالعه هندسه نهایی دوازدهم، کتاب‌های امتحانیوم هندسه (مهروماه)، شب امتحان نهایی هندسه دوازدهم (خیلی سبز)، ماجراهای من و درسام (خیلی سبز) و فرمول بیست هندسه دوازدهم (گاج) را پیشنهاد می‌کنیم.

تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم محتوای نوتروفیل از چند مشاور با تجربه و با ذوق تشکیل شده، که علاوه بر مشاوره دادن به نوشتن نیز علاقه دارند. تیم محتوای نوتروفیل با ترکیب این دو عامل سعی میکند همیشه مقالات به روز و تخصصی کنکور رو برای شما منتشر کند.
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها