روش‌ تست‌ زنی زمین‌ شناسی برای افزایش درصد

روش‌ تست‌ زنی زمین‌ شناسی
مسیر مطالعه

زمین شناسی یکی از دروس تخصصی گروه تجربی است که از کنکور ۱۴۰۲ به بعد با حذف زیرگروه‌ها، داوطلبان کنکور با این درس صمیمی‌تر شده‌اند و دیگر فقط طرفداران رشته‌های زیرگروه۲ نیستند که تست زمین می‌زنند؛ بلکه همه افراد باید برای این درس زمان مناسبی در برنامه خود داشته باشند. در ادامه به بهترین روش تست زنی زمین شناسی می‌پردازیم. بهتر است تست‌ها را ضریب دار کار کنید و نکات آن‌ها را در کتاب درسی خود حاشیه‌نویسی کنید تا یک منبع غنی از نکات تستی برای خود داشته باشید.

بهترین روش مطالعه زمین شناسی چیست؟

در کنار مطالعه و آموزش تکنیک های تست زنی زیست به عنوان مهمترین درس رشته تجربی، یادگرفتن نحوه مطالعه زمین شناسی هم مهم است چون اکثر رقبایتان در کنکور و آزمون های آزمایشی این درس را با درصد بالایی می‌زنند. زمین شناسی یک درس حفظی است؛ پس بهتر است ابتدا نگاه روزنامه‌وار بر مطالب داشته باشید و سپس هر پاراگراف را بخوانید و حفظ کنید و برای خودتان با زبان ساده‌تر توضیح دهید تا یاد گرفتن مطالب آن برای شما خیلی سخت و حوصله سر بر نباشد.

نمی‌توان انکار کرد که انتخاب یک مشاور خوب، می‌تواند چه نقش مهمی در موفقیت شما در کنکور سراسری داشته باشد. او به شما در برنامه‌ریزی درسی، انتخاب منابع مناسب، مدیریت زمان و افزایش اعتماد به نفس کمک می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم در همین رابطه صفحه مشاوره کنکور تجربی را از دست ندهید.

تکنیک تست زنی زمین شناسی

تست زنی بخش مهمی از آموزش است و اگر هنوز با انواع آن آشنا نشده‌اید پیشنهاد می‌کنم تا مقاله مهم انواع تست کنکور را با دقت برسی کنید.
ابتدا از تست آموزشی شروع می‌کنیم و به صورت تک‌تک تست‌ها را بررسی و تحلیل می‌کنیم. نیازی به گرفتن زمان و درصد نیست چون همان‌طور که از نامشان پیداست هدف از زدن این تست‌ها، آموزش است نه صرفا سنجش.
مرحله بعدی در روش تست زنی زمین شناسی، تست تثبیتی یا تست سنجشی است که باید تست‌ها را به صورت چندتایی بزنید و تحلیل کنید. برای هر باکس می‌توانید تایم بگیرید و هربار سعی کنید رکوردزنی کنید. این‌گونه می‌توانید آموخته‌های خودتان را به چالش بکشید.
مرحله بعد در تست زنی زمین شناسی، زدن تست زماندار یا آزمونی است. این تست‌ها را باید حتما زماندار و سرعتی کار کنید تا برای کنکور ۱۴۰۳ و آزمون‌های پیشرو آماده شوید.

مرور، کلید موفقیت زمین

داشتن مرور‌های زیاد در این درس خیلی مهم است؛ مخصوصا یک ماه آخر که باید هر روز در برنامه روزانه‌تان باشد. در تیم نوتروفیل میتوانید با برنامه مشاور خود هر کدام از کتاب هایتان را تا روز کنکور چندین بار مرور کنید.
برای مرور اولویت با متن کتاب درسی است ولی میتوانید از روش های دیگری هم استفاده کنید:
خلاصه نموداری از مباحث: این نقشه های مفهومی برای طبقه بندی مطالب به شما کمک زیادی میکند
فلش کارت: خیلی ساده می‌توانید نکات فرار و مهم این درس را در برگه های کوچکی بنویسید تا در تایم‌های پرت روزتان آنها را مرور کنید چون یاد گرفتن این مطالب حفظی فقط با تکرار کردن است که باعث تسلط شما میشود.

چطور مطالب زمین را فراموش نکنم؟

در درس زمین شناسی با یکسری اسامی جدید آشنا می‌شوید که در نگاه اول یاد گرفتن آنها دشوار و زمانبر است ولی میتوانید برای یادگرفتن سریع‌تر مطالب، برای خودتان رمز بگذارید ترجیحا رمزهایی که باحال و خلاقانه باشند بهتر در ذهنتان حک میشوند و دیگر نگران فراموش کردن رمزهایتان هم نیستید.

مسائل، شکل، جداول و زیرنویس های کتاب درسی را جدی بگیرید!

زمین شناسی مسائل آسانی دارد که فقط کافی است تا فرمول‌های کتاب درسی را خوب بلد باشید و سپس با جای‌گذاری ساده می‌توانید به جواب برسید. جداول و زیرنویس ها بسیار مهم و مورد علاقه طراحان هستند پس از آنها غافل نشوید.

بهترین منابع زمین شناسی

برای تمرین تست درس زمین شناسی منابع زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

  • زمین شناسی یازدهم خیلی سبز
  • زمین شناسی جامع مهر و ماه
  • زمین شناسی میکرو طبقه بندی گاج
  • تست‌های کنکور
  • تست های آزمون‌های آزمایشی

بودجه بندی زمین شناسی کنکور ۱۴۰۳

با حذف زیرگروه ها دیگر درس زمین شناسی برای تمامی رشته ها ضریب۱ دارد و کمترین ضریب در بین دروس تخصصی است ولی نباید آن را کنار گذاشت و باید تست زنی و مطالعه منظمی داشت. برای گرفتن یه درصد خوب نیازی به ساعت مطالعه بالا نیست و حتی میتوان با خواندن دروس مهم و پرسوال به درصد مورد نظر رسید. دروس زمین شناسی پیش نیاز ندارند و هر درس مستقل است، پس اگر تایم محدودی دارید ،میتوانید فقط دروس مهم تر را اولویت قرار دهید.
درس زمین شناسی شامل ۱۵ سوال و ۱۵ دقیقه است که در کنکورتجربی ۱۴۰۳ در دفترچه شماره ۳ همراه با درس ریاضی آمده و اگر سرعت عمل خوبی داشته باشید میتوانید تایم آن را به درس ریاضی بدهید و درصد خوبی در هر دو درس کسب کنید.

مبحثسال 1400سال 1401سال 1402
آفرینش کیهان و تکوین زمین4 سوال54
منابع معدنی و ذخایر انرژی، زیربنای تمدن و توسعه352
منابع آب و خاک242
زمین شناسی و سازه های مهندسی442
زمین شناسی و سلامت322
پویایی زمین432
زمین شناسی ایران321
مجموع سوالات25 سوال25 سوال15 سوال

با نوتروفیل؛ زمین‌شناسی، آسان‌تر از همیشه

با توجه به اهمیت درس زمین شناسی در کنکور، داوطلبان باید به این درس توجه کافی داشته باشند و برای مطالعه آن برنامه‌ریزی دقیقی انجام دهند. در این مقاله بهترین روش‌ تست‌ زنی زمین‌ شناسی را به شما گفتیم. اگر شما در زمینه انتخاب منبع برای این درس هنوز سردرگم هستید می‌توانید سوالاتتان را از ما بپرسید. نوتروفیل اینجاست تا شما با زمین شناسی آشتی کنید.

سوالات متداول

بهترین روش برای شروع تست‌زنی زمین‌شناسی چیست؟

مطالعه دقیق کتاب درسی، آشنایی با تیپ سوالات و تمرین تکنیک‌های تست‌زنی بهترین روش‌ تست‌ زنی زمین‌ شناسی است.

چگونه می‌توان در درس زمین‌شناسی به درصد بالا دست پیدا کرد؟

با استفاده از منابع آموزشی مناسب، حل تست‌های کنکور سال‌های گذشته، داشتن مرور و جمع‌بندی، شرکت در آزمون‌های آزمایشی و حفظ آرامش می‌توانید درصد خود در این درس را بالا ببرید.

اشتباهات رایج در تست‌زنی زمین‌شناسی کدامند؟

بی‌دقتی، عدم مدیریت زمان و داشتن استرس و اضطراب موجب اشتباهاتی مثل جا انداختن سوالات، عدم تشخیص سوالات دشوار و گذر نکردن از آنها و جابه‌جایی در پاسخگویی به تست‌های زمین می‌شوند.

نسیبه رضاییان
نسیبه رضاییان
نسیبه رضائیان هستم دانشجو پزشکی، مشاور و از نویسندگان تیم تولید محتوا نوتروفیل. سالهایی که برای رسیدن به پزشکی تلاش میکردم با چالش های زیادی روبه رو میشدم و دغدغه های زیادی برای کنکورم داشتم. برای همین در کنار مشاوره همزمان کار تولید محتوا هم انجام میدم و کنارتون هستم تا شما هم به هدف های رنگارنگ تون برسین. تا الان محتوا های زیادی برای سایت نوتروفیل نوشتم و پیشنهاد میکنم حتما مطالعه کنین. 😊
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها