رتبه لازم برای رشته علوم آزمایشگاهی و تحقق رویای علوم آزمایشگاهی

رتبه لازم برای رشته علوم آزمایشگاهی
مسیر مطالعه

می‌خواهید آینده‌تان را با یک آزمایش شروع کنید؟! یکی از پرطرفدارترین رشته‌های علوم پزشکی که همواره مورد توجه داوطلبان کنکور بوده، رشته علوم آزمایشگاهی است. اگر شما هم به دنیای شگفت‌انگیز سلول‌ها، میکروب‌ها و آزمایش‌ها علاقه‌مندید، حتما دوست دارید بدانید که برای ورود به این رشته به چه رتبه‌ای نیاز دارید.
در این مطلب، قصد داریم به‌طور کامل به بررسی رتبه لازم برای رشته علوم آزمایشگاهی و همچنین بررسی درصدهای لازم برای قبولی در این رشته بپردازیم. از حداقل درصدهای لازم در مناطق مختلف تا کارنامه قبولی های رشته علوم آزمایشگاهی و آخرین قبولی های رشته علوم آزمایشگاهی، همه و همه را با هم بررسی می‌کنیم. پس اگر کنجکاوید که آیا به هدفتان نزدیک هستید یا نه، این مطلب را از دست ندهید.

حداقل درصدها و رتبه لازم برای قبولی رشته علوم آزمایشگاهی؛ آیا شانسی دارید؟

از کنکور تا دانشگاه؛ مسیر قبولی در علوم آزمایشگاهی را هموار کنید!

رمز موفقیت در کنکور علوم تجربی و قبولی در رشته پرطرفدار علوم آزمایشگاهی چیست؟ فقط درس خواندن کافی نیست. پس یک لحظه کتاب و جزوه را کنار بگذارید، تا به شما بگوییم برای ورود به دنیای شگفت‌انگیز آزمایشگاه‌ها به درصدهای خاصی نیاز دارید. پس اگر می‌خواهید بدانید برای رشته علوم آزمایشگاهی چه رتبه ای لازم است، در این مطلب، به‌طور کامل به بررسی حداقل درصدها و رتبه لازم برای قبولی در رشته علوم آزمایشگاهی در مناطق مختلف می‌پردازیم.
دانستن این حداقل درصدها به شما کمک می‌کند، تا ببینید فردی با شرایط مشابه شما پیش از این توانسته چه رتبه‌ای را کسب کند و در کجا قبول شود. اما یک راه دیگر هم هست. همین الان وارد تخمین رتبه کنکور شوید و با وارد کردن درصدهای خود به‌علاوه معدل، رتبه خود را تخمین بزنید. این راه به‌ویژه به دلیل درنظر گرفتن معدل روش بسیار خوبی برای پیدا کردن رتبه شما است. پس از اینکه رتبه خود را پیدا کردید می‌توانید ادامه مطلب را بخوانید تا با توجه به منطقه خود ببینید شانس قبولی شما در کدام دانشگاه بیشتر است.

حداقل درصدها برای قبولی در رشته علوم آزمایشگاهی دولتی

درصدها برای قبولی در رشته علوم آزمایشگاهی دولتی

شانس قبولی در علوم آزمایشگاهی؛ درصدها و رتبه‌ها را ببینید!

برای قبولی در رشته پرطرفدار علوم آزمایشگاهی، داشتن اطلاعات دقیق از حداقل درصدهای لازم در هر منطقه ضروری است. در این بخش، به بررسی رتبه لازم برای رشته علوم آزمایشگاهی در شهرهای مختلف می‌پردازیم تا شما بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

منطقه یک

دانشگاه پذیرش‌شدهرتبه در سهمیهدرصد زمین‌شناسیدرصد زیست‌شناسیدرصد شیمیدرصد ریاضیدرصد فیزیک
دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر1175203218.17.88.89
دانشگاه علوم پزشکی خمین806553210.541.246.7
دانشگاه علوم پزشکی کاشان768202826.75060

همانطور که از جدول هم مشخص است برای قبولی در دانشگاه‌های کمتر مطرح در منطقه یک، درصد زمین‌شناسی می‌تواند بسیار پایین باشد. در رنج رتبه 7000 شما می‌توانید با میانگین درصد 6 برای زمین‌شناسی، 29.6 برای زیست‌شناسی، 30 برای شیمی، 32 برای ریاضی و 40 برای فیزیک در دانشگاه‌هایی مانند کاشان، جهرم، اراک، بیرجند و یاسوج پذیرفته شوید. در منطقه یک بالاترین رتبه را می‌توانیم طبق این حدود حدود 11000 بدانیم که به‌واسطه آن می‌توانید در دانشگاهی مانند ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان قبول شوید.

منطقه دو

دانشگاه پذیرش‌شدهرتبه در سهمیهدرصد زمین‌شناسیدرصد زیست‌شناسیدرصد شیمیدرصد ریاضیدرصد فیزیک
دانشگاه علوم پزشکی سیرجان149903522.719.12017.79
دانشگاه علوم پزشکی قم17311017.3918.123.3938.9
دانشگاه علوم پزشکی بوشهر200571539.429.65.5920
دانشگاه علوم پزشکی آمل33785021.397.6913.3911.19

همانطور که در جدول هم مشخص است، در منطقه 2 قبولی در رشته علوم آزمایشگاهی تا رتبه 30000 هم ممکن است و شما می‌توانید با میانگین 10 درصد در دانشگاه آمل قبول شوید. اگر نگاهی به درصدهای آخرین قبول‌شدگان رشته علوم آزمایشگاهی در دانشگاه‌های مختلف بیندازید متوجه خواهید شد که میانگین درصد زمین‌شناسی حدودا 9 درصد، زیست‌شناسی 28 درصد، شیمی 23 درصد، ریاضی 16 درصد و فیزیک 18 درصد است.

منطقه سه

دانشگاه پذیرش‌شدهرتبه در سهمیهدرصد زمین‌شناسیدرصد زیست‌شناسیدرصد شیمیدرصد ریاضیدرصد فیزیک
دانشگاه علوم پزشکی ایران در تهران77231.729.3943.915.652.29
دانشگاه علوم پزشکی گرگان10301034.735.2914.52.29
دانشگاه علوم پزشکی جیرفت17911022.710.518.8922.29
دانشگاه علوم پزشکی بیرجند27832028.713.39103.4
دانشگاه علوم پزشکی دزفول12838020.715.321.231.2

همانطور که مشخص است شما با سهمیه منطقه سه می‌توانید با رتبه 7000 در رشته علوم آزمایشگاهی در دانشگاه ایران در تهران قبول شوید. به‌علاوه در منطقه سه تا رتبه 27000 امکان قبولی در این رشته در دانشگاه‌های کمترشناخته‌شده‌ای مانند بیرجند وجود دارد. میانگین دروس منطقه سه از این قرار است:

  • زمین‌شناسی: نزدیک به صفر
  • زیست‌شناسی: 26
  • شیمی: 26
  • ریاضی: 24
  • فیزیک: 27

حداقل درصدها برای قبولی در رشته علوم آزمایشگاهی آزاد

قبولی در دانشگاه آزاد راحت‌تر از دانشگاه سراسری است و به همین دلیل بسیاری از دانش‌آموزان این دانشگاه را انتخاب می‌کنند. در جدول زیر می‌توانید رتبه لازم برای رشته علوم آزمایشگاهی دانشگاه آزاد و دانشگاه قبول‌شدگان دانشگاه آزاد را در شهرهای مختلف ببینید:

رتبهدانشگاه
22360دانشگاه آزاد قم
19663دانشگاه آزاد تهران
34667دانشگاه آزاد کاشان
46331دانشگاه آزاد لاهیجان
57288دانشگاه آزاد کرمانشاه
71610دانشگاه آزاد زاهدان

همانطور که در جدول بالا هم مشخص است، بالاترین رتبه برای قبولی در دانشگاه آزاد اسلامی حدودا 70000 است درصورتی‌که این رتبه در دانشگاه سراسری حدود 33000 هست. درواقع همین اختلاف رتبه می‌تواند به داوطلبان کمک کند تا درصورتی که در دانشگاه سراسری مدنظر خود رتبه نیاوردند، شانس خود را در دانشگاه آزاد امتحان کنند.
البته این مورد فقط برای این رشته صدق می‌کند پیشنهاد میکنم حتما در مورد سایر رشته های تجربی از اینجا اطلاعات لازم را کسب کنید. با این کار می‌توانید در رشته های دیگر در دانشگاه دولتی یا آزاد با رتبه های دیگر پذیرش بگیرید.

راز موفقیت در کنکور؛ برای قبولی به چه چیزی نیاز دارید؟

اگر بخواهیم راز موفقیت کسانی را که اکنون در دانشگاه‌هایی که شما آرزویش را دارید درحال درس خواندن هستند بررسی کنیم باید به یک نکته کلیدی اشاره کنیم و آن برنامه‌ریزی است. شما نه فقط با زیاد درس خواندن، بلکه با درست درس خواندن می‌توانید پیروز میدان کنکور شوید. آیا بلد هستید تا برای کنکور برنامه‌ریزی کنید؟ آیا به برنامه‌ریزی انجام‌شده پایبند خواهید ماند؟
شاید برایتان جالب باشد بدانید نه فقط در دوران کنکور، بلکه در باقی مراحل زندگی هم شما به یک فرد آگاه نیاز دارید. من هم‌اکنون 12 سال از آخرین لحظاتم در مدرسه می‌گذرد ولی همین الان، برای مدیریت بهتر امور روزمره و شناخت بهتر اولویت‌ها از مربی یا مشاور کمک می‌گیرم.
کمک گرفتن از یک مشاور حرفه‌ای می‌تواند شما را یک قدم جلو ببرد. یک مشاور تحصیلی مسیری را که شما هم‌اکنون می‌خواهید طی کنید و آن را پرفراز و نشیب می‌بینید، را طی کرده است. پس می‌تواند بهترین راهنما برای شما باشد. اگر می‌خواهید با روند مشاوره تحصیلی علوم تجربی آشنا شوید و بدانید مشاورهای نوتروفیل چه کمکی به شما می‌کنند، خواندن مطلب ما در زمینه مشاور تحصیلی کنکور تجربی می‌تواند شما را راهنمایی کند.

رشته علوم آزمایشگاهی چیست؟

این رشته به دلیل بازارکار بسیار خوب از رشته‌های محبوب علوم تجربی محسوب می‌شود. کارشناسان علوم آزمایشگاهی در این رشته با بهره‌گیری از روش‌های پیشرفته به آزمایش انواع نمونه‌ها می‌پردازند تا به تشخیص بیماری توسط پزشک کمک کنند. این رشته نقش اساسی در پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری‌ها دارد و به‌عنوان یکی از ارکان مهم در سیستم بهداشت و درمان شناخته می‌شود. اگر می‌خواهید از صفر تا صد با این رشته آشنا شوید می‌توانید مطلب ما در این مورد، یعنی “رشته علوم آزمایشگاهی” را بخوانید.

قبولی در رشته علوم آزمایشگاهی با نوتروفیل

می‌دانیم که همه شما به فکر بهترین هستید ولی گاهی دانستن اینکه در بدترین حالت چه چیزی را تجربه می‌کنید می‌تواند قوت قلبی برای شما باشد. برای آنکه بدانید در بدترین حالت هم قرار نیست چیزی از دست بدهید. در این مطلب از سایت نوتروفیل کارنامه قبولی های رشته علوم آزمایشگاهی آزمون سراسری و آزاد را در مناطق جداگانه بررسی کردیم.
شما با مطالعه این مطلب دریافتید که برای قبولی در دانشگاه در منطقه 1 می‌توانید حداکثر رتبه 11000 را بیاورید، برای قبولی در منطقه دو، رتبه 33000 و نهایتا برای قبولی در منطقه سه حداکثر رتبه 30000 خواهد بود. همچنین رتبه قبولی برگزیدگان دانشگاه آزاد هم بررسی کردیم تا بدانید با چه رتبه‌ای می‌توانید در کدام دانشگاه آزاد قبول شوید.

سوالات متداول

آیا بررسی کارنامه قبولی منطقه‌ای غیر از منطقه خودمان می‌تواند به ما اطلاعات درستی بدهد؟

خیر ازآنجایی‌که سهمیه هر منطقه به‌صورت جداگانه اعمال می‌شود لذا باید کارنامه فردی با سهمیه منطقه‌ای یکسان را بررسی کنید.

دانستن اطلاعات رتبه‌ها و درصدهای قبول‌شدگان چه کمکی به داوطلبان می‌کند؟

اطلاع از این رتبه‌ها می‌تواند منجربه برنامه‌ریزی دقیق‌تر و واقع‌بینانه‌تر داوطلب شود.

برای قبولی در رشته علوم آزمایشگاهی کدام درس از اهمیت کمتری برخوردار است؟

درس زمین‌شناسی از اهمیت کمتری برخوردار است.

تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم محتوای نوتروفیل از چند مشاور با تجربه و با ذوق تشکیل شده، که علاوه بر مشاوره دادن به نوشتن نیز علاقه دارند. تیم محتوای نوتروفیل با ترکیب این دو عامل سعی میکند همیشه مقالات به روز و تخصصی کنکور رو برای شما منتشر کند.
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
صدف
صدف
21 روز قبل

سلام. رتبه های نجومی ای که بعضی برای قبولی در رشته علوم آزمایشگاهی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند میگن یا سهمیه خاصی داشتند یا دروغه، سال گذشته چندین نفر که از شهرستان(منطقه۳) خود خراسان جنوبی که بیرجند مرکز استانمون هست، انتخاب رشته کردیم و با رتبه های حدود ده هزار تا پانزده هزار قبول نشدیم؛ در صورتی که ما بومی همین استان هم حساب میشیم.
لطفاً اصلاح کنید. ممنون.