رتبه لازم برای رشته داروسازی چند است؟

رتبه لازم برای رشته داروسازی
مسیر مطالعه

رتبه لازم برای رشته داروسازی چند است؟ داروسازی یکی از رشته‌های محبوب علوم تجربی است که به دلیل جذابیت و اهمیت بالای آن در درمان و پیشگیری از بیماری‌ها، بسیاری از افراد را به خود جذب می‌کند. این رشته که با پزشکی ارتباط نزدیکی دارد، نیازمند علاقه و تلاش زیاد است.
احتمالاً این سؤال برایتان پیش‌آمده است که با توجه به محبوبیت این رشته، رتبه لازم برای قبولی در رشته داروسازی چند است؟ یکی از بهترین منابعی که به دانش‌آموزان برای اطلاع از آخرین رتبه‌ قبولی در رشته داروسازی کمک می‌کند، بررسی کارنامه‌های قبولی سال‌های گذشته است. در این مقاله به شما خواهیم گفت که برای قبولی در دوره روزانه دانشگاه‌های دولتی، باید رتبه‌ای زیر ۲۰۰ داشته باشید و با رتبه‌ای زیر ۴۵۰۰ نیز می‌توانید در دانشگاه آزاد یا پردیس در رشته داروسازی قبول شوید.
همچنین ما با بررسی کارنامه‌های قبولی‌های سال‌های گذشته، به شما کمک می‌کنیم تا درصد لازم برای رشته داروسازی را برای هر درس در منطقه خود را تخمین بزنید و با اولویت‌بندی درست، بهترین مسیر برای کنکور را انتخاب کنید. با توجه به اهمیت قبولی در این رشته، پیشنهاد می‌کنیم با استفاده به کمک نوتروفیل «تخمین رتبه» خود را انجام دهید تا از موقعیت خود در مقایسه با سایر دانش‌آموزان مطلع شوید و بتوانید برنامه‌ریزی بهتری برای خود داشته باشید.

آشنایی مختصری با رشته داروسازی

رشته داروسازی یکی از حوزه‌های مهم و تأثیرگذار است که در بخش‌های مختلفی ازجمله پزشکی و صنعت نقش دارد. این رشته تنها به تولید دارو و کاهش وابستگی به داروهای خارجی محدود نمی‌شود. به‌طورکلی، اهداف این رشته شامل موارد زیر است:

  • توسعه دانش دارویی در کشور
  • تولید داروهای جدید و امکان صادرات آن‌ها
  • ارزیابی اثربخشی، مزایا و عوارض داروها
  • همکاری با صنایع بهداشتی و نظارت بر کیفیت داروها
  • مشارکت با پزشکان برای بهبود درمان
  • شرکت در تحقیقات مرتبط با علوم پزشکی

رشته داروسازی نقشی کلیدی در بهبود سلامت جامعه و پیشرفت علمی دارد. داروسازها در مقایسه با پزشک‌ها و داندانپزشک‌ها، زودتر به درآمد می‌رسند؛ زیرا پس از گذراندن دوره ۵ ساله عمومی‌شان می‌توانند وارد بازار کار شوند.
رشته داروسازی نیز مانند پزشکی و دندانپزشکی، ۲ سال طرح اجباری دارد. اگر در رابطه با بازار کار و آینده این رشته کنجکاو هستید، خواندن مقاله «رشته داروسازی» می‌تواند برایتان بسیار کمک‌کننده باشد.

حداقل درصدها و رتبه لازم برای قبولی رشته داروسازی

حداقل درصدها و رتبه لازم برای قبولی رشته داروسازی
حداقل درصدها و رتبه لازم برای قبولی رشته داروسازی

در این بخش می‌خواهیم پاسخ این سؤال که برای رشته داروسازی چه رتبه ای لازم است؟ را به شما بدهیم. به بررسی رتبه و درصد موردنیاز در هر منطقه خواهیم پرداخت.

حداقل درصدها برای قبولی در رشته داروسازی دولتی

با توجه به تأثیر قطعی ۵۰ درصدی معدل، کسب معدل بالای ۱۸ کمک بسیار زیادی در قبولی به شما می‌کند. اگر معدلتان بالای ۱۸ باشد، نیمی از مسیر را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اید. آخرین رتبه قبولی در رشته داروسازی برای هر منطقه متفاوت است.

  • رتبه لازم برای رشته داروسازی منطقه ۱: برای قبولی داروسازی در دانشگاه‌های دولتی اگر در منطقه ۱ هستید، باید رتبه زیر ۲۰۰۰ کسب نمایید.
  • رتبه لازم برای رشته داروسازی منطقه ۲: برای قبولی رشته داروسازی در دانشگاه‌های دولتی اگر در منطقه ۲ هستید، باید رتبه زیر ۲۵۰۰ کسب نمایید.
  • رتبه لازم برای رشته داروسازی منطقه ۳: برای قبولی داروسازی در دانشگاه‌های دولتی اگر در منطقه ۳ هستید، باید رتبه زیر ۳۰۰۰ کسب نمایید.

درصد لازم برای رشته داروسازی و کسب حداقل رتبه موردنیاز، وابسته به معدل شما متفاوت است. اما به‌طورکلی شما باید تمام دروس خود را بالای ۴۰ الی ۵۰ درصد و دو درس اصلی را بالای ۶۰ الی ۷۰ درصد بزنید. کسب این درصدها در کنکور تجربی کار آسانی نیست و نیازمند برنامه‌ریزی است. اگر احساس می‌کنید در زمینه برنامه‌ریزی نیاز به کمک دارید؛ می‌توانید از مشاور کنکور نوتروفیل کمک بگیرید. تمام مشاورین نوتروفیل، رتبه برترهای سال‌های گذشته هستند که خود این مسیر را طی کرده‌اند.

حداقل درصدها برای قبولی در رشته داروسازی آزاد

با دیدن آخرین رتبه قبولی در رشته داروسازی در دانشگاه‌های دولتی شاید این سؤال برایتان پیش بیاید که رتبه لازم برای دانشگاه‌های آزاد و پردیس چقدر است؟ کسب معدل بالای ۱۷، کمک بزرگی به شما در مسیر قبولی داروسازی دانشگاه آزاد و پردیس می‌کند. آخرین رتبه قبولی دانشگاه آزاد و پردیس در رشته داروسازی برای هر منطقه متفاوت است.

  • رتبه لازم برای قبولی رشته داروسازی منطقه ۱ در دانشگاه آزاد و پردیس: برای قبولی داروسازی در دانشگاه‌های آزاد و پردیس اگر در منطقه ۱ هستید، باید رتبه زیر ۳۰۰۰ کسب نمایید.
  • رتبه لازم برای رشته داروسازی منطقه ۲: برای قبولی رشته داروسازی در دانشگاه‌های آزاد و پردیس اگر در منطقه ۲ هستید، باید رتبه زیر ۳۷۵۰ کسب نمایید.
  • رتبه لازم برای رشته داروسازی منطقه ۳: برای قبولی داروسازی در دانشگاه‌های آزاد و پردیس اگر در منطقه ۳ هستید، باید رتبه زیر ۴۵۰۰ کسب نمایید.

لازم است این نکته را به شما یادآوری کنم که اعتبار مدرک در رشته داروسازی بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا تا جایی که در سال‌های اخیر دیدم، بازار کار شما وابسته به دانشگاه تحصیلتان است. اگر در دانشگاه‌های برتر و دولتی درس بخوانید، بسیار راحت‌تر وارد بازار کار می‌شوید.

نمونه کارنامه های آخرین قبولی های در رشته داروسازی

نمونه کارنامه های آخرین قبولی های در رشته داروسازی
نمونه کارنامه های آخرین قبولی های در رشته داروسازی

همان‌طور که در ابتدای این مقاله برایتان گفتیم، یکی از بهترین منابعی که به دانش‌آموزان برای اطلاع از آخرین رتبه‌ قبولی در رشته داروسازی کمک می‌کند، بررسی کارنامه‌های قبولی سال‌های گذشته است. بررسی این کارنامه‌ها به شما دانش‌آموزان کمک می‌کند تا دید بازتری نسبت به درصد موردنیاز داشته باشید.

نمونه کارنامه آخرین قبولی رشته داروسازی در منطقه ۱
زیست۴۳
فیزیک۳۹
شیمی۴۰
زمین۸۴
ریاضی۹
رتبه در سهمیه۱۸۱۳
تراز کنکور۸۸۸۹
تراز معدل۱۰۳۴۲
قبولیداروسازی یزد
نمونه کارنامه آخرین قبولی رشته داروسازی در منطقه ۱
زیست۷۶
فیزیک۶۸
شیمی۴۸
زمین۷۳
ریاضی۳۳
رتبه در سهمیه۳۸۶
تراز کنکور۱۱۶۴۷
تراز معدل۸۵۴۰
قبولیداروسازی دانشگاه تهران
نمونه کارنامه آخرین قبولی رشته داروسازی در منطقه ۲
زیست۶۳
فیزیک۵۴
شیمی۳۸
زمین۳۳
ریاضی۲۸
رتبه در سهمیه۱۲۸۴
تراز کنکور۱۰۱۳۸
تراز معدل۹۴۷۷
قبولیداروسازی دانشگاه شهید بهشتی
نمونه کارنامه آخرین قبولی رشته داروسازی در منطقه ۳
زیست۵۹
فیزیک۵۹
شیمی۳۰
زمین۴۷
ریاضی۱۷
رتبه در سهمیه۱۵۹۸
تراز کنکور۹۵۵۰
تراز معدل۸۹۰۲
قبولیداروسازی دانشگاه همدان

اگر در میانه راه هستید و احساس می‌کنید کسب این درصدها و رتبه موردنیاز برای قبولی در رشته داروسازی، برایتان دور از انتظار است؛ نگران نباشید. رشته تجربی، رشته‌های دانشگاهی بسیاری دارد که شما می‌توانید با انتخاب هرکدام از آن رشته‌ها، آینده کاری خودتان را تضمین کنید. شما می‌توانید از طریق مقاله «رشته های تجربی» با این رشته‌ها و بازار کار هرکدام آشنا شوید.

مسیر موفقیت در داروسازی

رشته داروسازی یکی از پرطرفدارترین و مهم‌ترین رشته‌های علوم تجربی است که برای قبولی در آن نیاز به رتبه‌ای برتر در کنکور دارید. بررسی کارنامه‌های قبولی سال‌های گذشته نشان می‌دهد که برای قبولی در دانشگاه‌های دولتی، رتبه لازم برای رشته داروسازی زیر ۲۰۰۰ الی ۳۰۰۰ بوده و برای دانشگاه‌های آزاد و پردیس، رتبه زیر ۴۵۰۰ کافی است. همچنین، داشتن معدل بالا می‌تواند شانس شما را برای قبولی در این رشته افزایش دهد. درنهایت، برنامه‌ریزی دقیق و استفاده از مشاوره‌های تخصصی می‌تواند مسیر موفقیت شما را هموارتر کند.

سؤالات متداول

آیا رتبه لازم برای رشته داروسازی هرساله یکسان است؟

خیر، آخرین رتبه قبولی در رشته داروسازی هرساله بر اساس ظرفیت دانشگاه‌ها و میزان شرکت‌کنندگان متفاوت است، اما طیف نسبتاً ثابتی می‌توان برای آن در نظر گرفت.

آخرین رتبه قبولی در رشته داروسازی در دانشگاه‌های دولتی چند است؟

رتبه لازم برای رشته داروسازی در دانشگاه‌های دولتی زیر ۲۵۰۰ است که در این مقاله به تفکیک هر منطقه بیان کرده‌ایم.

آیا دانشگاه آزاد هم در رشته داروسازی پذیرش دارد؟

بله، دانشگاه آزاد و دوره پردیس دانشگاه‌های دولتی با رتبه زیر ۴۵۰۰ در رشته داروسازی پذیرش دارند.

الیکا حاج علیان
الیکا حاج علیان
الیکا حاج علیان هستم دارای مدرک ارشد روانشناسی. جدای ازین که شغلم بخشیش به کنکور و مشاوره‌های روانشناسی دوران کنکور مربوطه، شیفته نوشتن و قلم به دست بودنم! سعی میکنم مطالب دست اول و ناب کنکور رو براتون آماده میکنم. 💚
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها