تحلیل جامع و دقیق بودجه بندی عربی کنکور انسانی

بودجه بندی عربی کنکور انسانی
مسیر مطالعه

تا حالا به این فکر کردی که دست طراح کنکور رو بخونی؟!

شاید محال بنظر برسد اما ناممکن نیست. شما با بررسی ردپایی که طراحان کنکور هر ساله از خود در سوالات به جای می‌گذارند، می‌توانید به نکات طلایی و مهمی پی ببرید. این رد پاها دقیقا همان بودجه‌بندی هر درس است که به شما می‌گوید کدام بخش را بیشتر و یا کمتر بخوانید.

بودجه بندی عربی کنکور انسانی، شامل مواردی مانند ترجمه، درک مطلب، قواعد، تحلیل صرفی و… است که هر کدام را با دقیق‌ترین نگاه، بررسی می‌کند. شما می‌توانید با بررسی بودجه بندی عربی کنکور انسانی، مباحث آسان، مهم و تست‌خیز را بشناسید و با استراتژی هدفمندتری این درس را پیش ببرید؛ حتی شما دوستِ شروع از صفریِ عزیز!

اگر به دنبال حداقل 30 درصد از درس عربی هستید، حتما در ادامه همراه باشید.

بودجه بندی عربی در کنکور انسانی 1403

اولین درسی که در دفترچه دوم کنکور انسانی با آن روبرو خواهید شد، درس عربی است. این درس 20 سوال دارد که شما باید در مدت زمان 20 دقیقه به آنها پاسخ دهید. ضریب درس عربی 5 است که با دروسی مانند فلسفه‌منطق، تاریخ و جغرافیا یکسان است.
بودجه‌بندی درس عربی، کمی متفاوت‌تر از سایر دروس است. سوالات این درس به صورت مبحثی تقسیم‌بندی می‌شوند و مجددا هر کدام از آنها تقسیم‌بندی دیگری دارند. در ادامه توضیحات بیشتری در رابطه با تمامی مباحث خواهیم داد.

مبحثتعداد سوالدرصد سوالات
ترجمه840 درصد
درک مطلب315 درصد
تحلیل صرفی و تعریب210 درصد
ضبط حرکات15 درصد
مفهوم15 درصد
قواعد525 درصد

همانطور که دیدید، بخش ترجمه و سپس قواعد، بیشترین تعداد سوالات را در بودجه بندی عربی کنکور انسانی به خود اختصاص می‌دهند. همانطور که تا الان متوجه شده‌اید، بودجه‌بندی دقیقا همان راهنمایی است که ایستگاه‌های مهم را به شما نشان می‌دهد و مسیر کنکور را خیلی راحت‌تر از آنچه که فکرش را بکنید، ساده می‌سازد. در نتیجه آن را دست ‌کم نگیرید و قبل از مطالعه کنکوری، آن را برای تمام دروس بررسی کنید. برای دسترسی به دقیق‌ترین بودجه بندی‌ها براساس کنکور 1403، بر روی صفحه بودجه بندی کنکور انسانی کلیک کنید.

بخش ترجمه در بودجه بندی عربی تخصصی کنکور

40 درصد از سوالات عربی کنکور، به این بخش اختصاص دارد. ترجمه از آن مباحثی است که تقریبا اکثر انسانی‌ها، روی درصد آن حساب باز کرده‌اند (حواست باشی جا نمونی!) . این مبحث 8 سوال دارد که سوالات آن شامل موارد زیر است:

  • ترجمه جمله عربی به فارسی،
  • عین‌الصحیح و عین‌الخطا
  • ترجمه فارسی به عربی

یک نمونه از سوالات ترجمه:

یک نمونه از سوالات ترجمه عربی

بخش درک مطلب در بودجه بندی عربی تخصصی کنکور

پس سوالات ترجمه، با درک مطلب روبرو خواهید شد. در این قسمت، شما باید یک متن عربی تقریبا 10 خطی را بخوانید و سپس به سوالاتی در رابطه با آن متن پاسخ دهید. این بخش از سوالات معمولا زمانبر است. بهتر است اگر تکنیک‌ها و میانبرهای پاسخ به درک مطلب را نمی‌دانید، به سوالات آن در استراتژی بازگشت پاسخ دهید.
یک نمونه از درک مطلب:

یک نمونه از درک مطلب عربی

بخش تحلیل صرفی و تعریب بودجه بندی عربی کنکور انسانی

این بخش از سوالات، در ادامه درک مطلب می‌آیند و با آن پیوستگی دارند. در متن درک مطلب، تعدادی کلمه مشخص می‌شوند و از شما خواسته می‌شود تا این کلمات را از دیدگاه‌های مختلفی تحلیل کنید. دیدگاه‌هایی مانند: مفرد یا جمع بودن، مذکر یا مونث، اسم یا فعل، مزید مجرد یا ثلاثی و سایر موارد.

یک نمونه از سوالات تحلیل صرفی:

یک نمونه از سوالات تحلیل صرفی عربی

بخش ضبط حرکات در بودجه بندی عربی تخصصی کنکور

این بخش تنها یک سوال را به خود اختصاص می‌دهد. در این قسمت شما باید نحوه صحیح یا غلط حرکت‌گذاری یک کلمه را تشخیص دهید. برای اینکه بتوانید این نوع سوال را حل کنید در قدم اول لغات را با دقت بخوانید و سپس حتما کنکور سال‌های گذشته را بررسی کنید.
یک نمونه سوال از ضبط حرکات:

یک نمونه سوال از ضبط حرکات عربی

بخش مفهوم در بودجه بندی عربی تخصصی کنکور

یکی از ساده‌ترین سوالات عربی است که می‌توانید به راحتی 5 درصد از آن بگیرید. در این بخش شما باید به سوالاتی که مفهوم موضوعی را در بردارند پاسخ دهید.

یک نمونه از بخش مفهوم عربی

بخش قواعد؛ مهم‌ترین بخش از بودجه بندی عربی کنکور انسانی

آخرین سوالاتی که در دفترچه کنکور با آنها روبرو خواهید شد، سوالات قواعد است. این بخش کمی برای دانش‌آموزان چالشی است اما با تمرین و تست بسیار، می‌توان آن را شکست داد. البته نباید فکر کنید که قرار با سوالات عجیب و غریبی دست و پنجه نرم کنید. بسیاری از این سوالات به راحتی قابل حل هستند؛ البته اگر از قبل تمرین خوبی داشته باشید.
یک نمونه سوال از قواعد:

یک نمونه سوال از قواعد عربی

البته این نکته را هم در نظر بگیرید که برای داشتن تمرین هدفمند و درست، نیاز به منابع درسی نیز دارید. این منابع باید هم‌سطح با خودتان و مطابق با نیاز شما باشند. نوتروفیل، دقیق‌ترین تحلیل از تمامی کتب موجود در بازار را در مقاله بررسی تخصصی بهترین منابع عربی کنکور انسانی داده است.

تاثیر بررسی بودجه بندی عربی کنکور انسانی چیست؟

اگر همچنان از دوران متوسطه اول سر ناسازگاری با عربی دارید، بهتر است همه چیز را کنار بگذارید. درس عربی می‌تواند سکو پرتاب فوق‌العاده برای به دست آوردن رتبه بالا باشد؛ در نتیجه، جنگیدن حتی برای یک تست هم می‌تواند همه چیز را جور دیگری رقم بزند.

بررسی بودجه بندی عربی کنکور انسانی، دقیقا همان راهی است که تنها نیمی از کنکوری‌ها آن را پیدا می‌کنند و نیم دیگر، تازه بعد از کنکور متوجه می‌شوند که چه میانبر مهمی را از دست داده‌اند. حالا به‌نظر شما دلیل اهمیت بررسی بودجه بندی عربی چیست؟

شما با تحلیل بودجه بندی عربی تخصصی کنکور انسانی، می‌توانید نوع سوالات، مباحث مهم و تست‌خیز، چگونگی مطالعه آن با هر سطحی و موارد دیگر را بشناسید و درصد بالایی از این درس بگیرید.
اگر شما هم می‌خواهید جزو دسته دوم کنکوری‌ها نباشید و مطالعه هوشمندانه‌ای داشته باشید، بهتر است نقشه‌راه را از همین الان درست انتخاب کنید. بررسی بودجه‌بندی، جزو گام‌های اولیه مطالعه کنکوری است. اما قدم‌های اولیه بسیاری وجود دارد تا رسیدن به رتبه بالا را تضمین کند. اگر هنوز چیزی در رابطه با این تکنیک‌ها نمی‌دانید، از مشاوره کنکور انسانی کمک بگیرید.

مباحث مهم، ساده و تست‌خیز عربی کنکور انسانی

همانطور که قبلا اشاره کردیم، در درس عربی، مباحث مهم هستند و نه صرفا تک‌درس‌ها. شما باید با تمرین و تکرار زیاد بر روی هر یک از مباحث، مهارت و توان پاسخگویی به آن‌ها را به دست بیاورید.

  • مباحث ساده بودجه بندی عربی در کنکور انسانی

مباحث ساده عربی شامل: بخش ترجمه، مبحث اسم تفضیل، مکان، مبالغه + مبحث عدد و معدود+ حروف مشبهه بالفعل+ مبحث لا نفی+ افعال ناقصه+ نون وقایه+ جار و مجرور

  • مباحث مهم و تست‌خیز در بررسی بودجه بندی عربی کنکور انسانی

مباحث تست‌خیز عربی شامل: انواع فعل+ اسلوب شرط+ منادا+ حال+ مفعول مطلق+ انواع جمله اسمیه و فعلیه+ نکره و معرفه

اگر نگران حجم زیاد سایر دروس مانند تاریخ و جغرافیا هستید و وقت کمی برای مطوالعه آنها دارید، می‌توانید مانند عربی، مباحث مهم و تست‌خیز تاریخ را هم بشناسید. با شناخت این دروس به جای خالی گذاشتن پاسخ‌برگ، می‌توانید حداقل 30 درصد بگیرید.

سخن آخر با نوتروفیل و تمام!

بودجه بندی عربی کنکور انسانی، همان میانبری است که تعداد کمی از کنکوری‌ها آن را می‌شناسند. سعی کنید بعد از بررسی بودجه‌ بندی عربی کنکور انسانی، با برنامه‌ریزی درست و مطالعه هدفمند این درس را پیش ببرید. مطمئن باشید که می‌توانید در کمترین زمان، بیشترین بازدهی را به دست بیاورید. ما هم مثل همیشه اینجاییم تا صفرتاصد مسیر کنکور و چالش‌های آن را برایتان ساده کنیم!

سوالات متداول

بودجه بندی عربی کنکور انسانی شامل چه درس‌هایی است؟

سوالات عربی کنکور شامل مباحث ترجمه، درک مطلب، قواعد، مفهوم، تحلیل صرفی و ضبط حرکات است.

ضریب درس عربی در کنکور چند است؟

این درس در کنکور 20 سوال دارد و ضریب آن 5 است.

چطور عربی را از صفر و در مدت زمان کم شروع کنم؟

با بررسی بودجه‌بندی عربی، می‌توانید مباحث تست‌خیز و مهم را بشناسید و روی آنها تمرکز کنید.

ساجده خلیق
ساجده خلیق
ساجده خلیق هستم یک مشاور عاشق نویسندگی! فیلد مشاوره من رشته انسانی هست و اینجا هستم تا برای شما از به روزترین و کاربردی ترین تکنیک‌های دروس انسانی گرفته تا معرفی رشته‌ها بنویسم. 🍃
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها