صفر تا صد برنامه ریزی کنکور 1403

برنامه ریزی کنکور
مسیر مطالعه

اگر می‌خواهید چشم‌انداز واضحی از آینده هر فرد ببینید، کافیست نگاهی به روتین روزانه و روند زندگی او داشته باشید. زمانی که از رتبه‌های برتر دوره‌های گذشته بپرسید چطور موفق شده‌اند، قطعا برنامه ریزی کنکوری و ممارست در اجرای آن را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار نام خواهند برد. این رتبه‌های برتر گفته‌اند که با در نظر گرفتن نقاط ضعف و قدرت خود و اولویت‌بندی ساعات مطالعه بر اساس ضریب هر درس، به رتبه دلخواه خود رسیده‌اند.

در این مقاله نیز علاوه بر بررسی اهمیت این موضوع، درباره انواع برنامه‌ریزی زمانی،حجمی و حجمی-زمانی صحبت کردیم. همچنین گفتیم که مواردی مثل داشتن راهبرد کوتاه‌مدت و بلندمدت، مرور و جمع‌بندی منظم، کسب نمرات خوب در امتحانات نهایی و… برای موفقیت در کنکور ضروری هستند. به این ترتیب بعد از مطالعه این مطلب باید تا حدودی بتوانید برای خود برنامه بریزید.

اما با توجه به اینکه ممکن است مد نظر قرار دادن همه این موارد در برنامه‌ریزی برای دانش‌آموزان سخت باشد، توصیه می‌کنیم از مشاوره کنکور کمک بگیرید. زیرا مطمئنا کیفیت برنامه‌ای که توسط یک مشاور کاربلد تنظیم شده باشد از کیفیت برنامه داوطلبی که برای بار اول این کار را انجام می‌دهد، بسیار بالاتر خواهد بود. مثلا درس خواندن بر اساس برنامه یک مشاور برای 6 ساعت در روز، با مطالعه 8 ساعته بر اساس برنامه خودتان برابری می‌کند.

مشاوره کنکور نوتروفیل، مشاوره با رتبه برترها

چرا هر داوطلب باید بر اساس برنامه ریزی کنکور مطالعه کند؟

شاید شما هم جزو کسانی باشید که در دوران مدرسه، بر اساس روال آموزش و کلاس‌ها پیش رفته و موفق شده‌اید و حالا برای کنکور هم لزومی برای برنامه ریزی نمیبینید. البته شما در دوران مدرسه به طور نامحسوس، برنامه ریزی که از طرف آموزش‌وپرورش به دبیران ابلاغ شده بود را اجرا کرده‌اید. پس می‌بینید که برای موارد آموزشی نمی‌توان بدون راهبرد پیش رفت و داشتن یک برنامه برای هر قدم، کمک می‌کند تا با گام‌هایی کوچک به سمت موفقیت‌های بزرگ حرکت کنید.

آزمون سراسری نیز یکی از مهم‌ترین مراحلی است که اگر می‌خواهید با موفقیت پشت سر بگذارید، نباید اصول برنامه ریزی کنکور را ندیده بگیرید. در واقع نحوه برنامه ریزی برای کنکور و عمل به آن است که رتبه و تراز شما را مشخص خواهد کرد. یک جمله معروف چینی می‌گوید: “کسی که در بهار چیزی نکارد، در پاییز چیزی درو نخواهد کرد”. تجربه‌ی رتبه‌های برتر ثابت کرده؛ هر داوطلبی که در دوران کنکور تلاش کرده باشد، روز آزمون سراسری نیز دست پر از جلسه خارج می‌شود.

اما آیا هر داوطلبی قادر است برای خود برنامه ریزی کند؟ چقدر احتمال دارد که این برنامه ریزی اصولی باشد و فرد را به نتیجه دلخواهش برساند؟ در چنین مواردی بهترین کار این است که با یک فرد با تجربه و متخصص مشورت کنید. یکی از وظایف اصلی هر مشاور، تدوین یک برنامه ریزی شخصی‌سازی شده بر اساس شرایط هر دانش‌آموز است. پس شما هم می‌توانید با کمک گرفتن از مشاوران نوتروفیل که از بین رتبه‌های برتر انتخاب شده‌اند، با کمترین ریسک ممکن از مزایای یک برنامه ریزی شخصی‌سازی‌شده بهره‌مند شوید و با بهترین اولویت‌بندی به مطالعه خود ادامه دهید.

با انواع برنامه ریزی برای کنکور آشنا شوید 

در طول سالیانی که کنکور سراسری برگزار شده است، مشاوران کنکور و اساتید مطرح سعی کرده کرده‌اند راه‌های استانداردی را برای موفقیت در کنکور ابداع کنند. این مشاوران با تجزیه و تحلیل نتایج داوطلبان هر دوره توانستند به 3 روش برنامه ریزی برای کنکور (برنامه ریزی حجمی، برنامه ریزی زمانی، برنامه ریزی حجمی _زمانی) دست یابند. سرانجام با انجام آزمون و خطاهای متعدد، نقاط ضعف و قدرت هر روش مشخص شده و روش سوم به‌عنوان کامل‌ترین و بهترین روش برنامه ریزی برای کنکور شناسایی شده است.

برنامه ریزی حجمی برای کنکور

نحوه برنامه ریزی برای کنکور

در یک دوره خاص برنامه ریزی بر اساس حجم مطالب، در بین داوطلبان کنکور بسیار رواج پیدا کرد. در این مقطع زمانی؛ دانش‌آموزان برای آنکه بتوانند روی همه بخش‌ها و مباحث مسلط شوند، تعیین می‌کردند که مثلا برای روز شنبه باید بخش موازنه شیمی، مبحث وراثت در زیست و آیینه‌ها در فیزیک را مطالعه کنند.

به‌مرور زمان مشخص شد با اجرای برنامه ریزی حجمی ممکن است داوطلب در یک روز مجبور شود 10 ساعت درس بخواند، درحالی‌که در روز دیگر فقط به 5 ساعت مطالعه نیاز دارد. اما نکته اینجاست که داشتن نظم و عادت کردن به یک روال ثابت، نکته اساسی یک برنامه ریزی استاندارد است.


برنامه ریزی زمانی برای کنکور

بعد از آنکه متخصصان با اجرای برنامه ریزی حجمی، به نتیجه دلخواه خود نرسیدند تصمیم گرفتند این بار شانس خود را با برنامه ریزی زمانی برای کنکور امتحان کنند. در این روش داوطلب ملزم بود هر روز مثلا 6 ساعت و در هر روز هفته 3 درس را مطالعه کند. اما با گذشت مدت کوتاهی نقطه ضعف این روش نیز بر همگان آشکار شد. زیرا ممکن بود برخی داوطلبان با پیشروی طبق این الگو، نتوانند همه مباحث را مطالعه کرده و مجبور بودند بعضی بخش‌ها را حذف کنند.


برنامه ریزی حجمی-زمانی؛ بهترین برنامه ریزی برای کنکور

اما سرانجام بسیاری از مشاوران با تجربه دریافتند که برای طراحی بهترین برنامه ریزی درسی برای کنکور باید هر دو پارامتر زمان و حجم را در نظر بگیرند و به‌این‌ترتیب با روش برنامه ریزی حجمی – زمانی موفق شدند بهترین الگوی مطالعه را برای داوطلبان اجرا کنند.

در این روش شما باید بدانید که در 6 ساعت زمانی که قرار است در یک روز صرف مطالعه کنید، چه مباحثی را در برنامه قرار دهید. مثلا در 2 ساعت اول؛ بخش زیست مولکولی را بخوانید، در 2 ساعت دوم قسمت عددهای اتمی شیمی را تمام کنید و 2 ساعت سوم را به مبحث انتگرال ریاضی اختصاص دهید. با این تفاصیل نه تنها به یک تایم ثابتی برای مطالعه می‌رسید؛ بلکه هیچ مبحثی نیز از قلم نمی‌افتد.

عکس معرفی طرح های مشاوره ای نوتروفیل

آموزش برنامه ریزی برای کنکور 1403

آموزش برنامه ریزی کنکوری

تا اینجا سعی کردیم طوری درباره برنامه ریزی کنکوری حرف بزنیم که هر داوطلبی بتواند به خوبی اهمیت آن را درک کند. اما حالا نوبت آن است که هر داوطلبی بداند چطور باید برای خود برنامه ریزی کند تا به مطلوب‌ترین نتیجه ممکن است. در واقع می‌توان پاسخ سوال ” چگونه برای کنکور برنامه ریزی کنیم” را در عبارت چیدن یک راهبرد دقیق خلاصه کرد.

حتما می‌پرسید راهبرد چیست؟ راهبرد همان مراحل قدم به قدمی است که برای رسیدن به یک هدف مشخص می‌کنید تا بتوانید چشم‌انداز واضحی را برای آینده متصور شوید. مثلا در مساله برنامه ریزی کنکور، استفاده از برنامه ریزی حجمی – زمانی یک راهبرد منطقی و ایده‌آل برای مطالعه‌ی روزانه مطالب، رسیدن به حجم مدنظر در پایان هفته، کسب تراز مناسب در آزمون آزمایشی و در نهایت کسب رتبه برتر است.

اما نکته مهمی که در تنظیم یک راهبرد مناسب باید مدنظر قرار دهید؛ در نظر گرفتن هدف نهایی و تقسیم این راهبرد به سه راهبرد کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت است. زیرا همیشه از بزرگان شنیده‌ایم که برای رسیدن به بزرگ‌ترین چیزها باید آن را به وظایف و اهداف کوچک‌تر تقسیم کرد و با اجرای صحیح این وظایف کوچک در طولانی‌مدت، به مقصد نهایی رسید.

راهبرد بلندمدت چیست؟

برای مثال یک داوطلب کنکور می‌داند که 9 ماه باید درس بخواند و در این 9 ماه ، علاوه بر تسلط روی مطالب دوازدهم، باید کتاب‌های دهم و یازدهم را نیز مرور کند. همچنین برای هر مقطع تست بزند و چند هفته آخر سال را برای جمع‌بندی و مرور در نظر بگیرد. به این برنامه ریزی یک راهبرد کلی و طولانی مدت می‌گویند که داوطلب باید به کمک مشاور، اولویت‌بندی صحیحی برای هر درس در نظر گرفته باشد.

مثلا باید بداند چه درسی مهم‌تر است، بودجه‌بندی هر درس چگونه تنظیم شده و از هر فصل چند تست در کنکور مطرح می‌شود، برای کسب رتبه مد نظرش باید چه ترازی کسب کند و در نهایت با توجه به این موارد یک نقشه راه جامع و همه‌فن‌حریف داشته باشد.

راهبرد کوتاه‌مدت چیست؟

هر کسی که در نقطه شروع ایستاده باشد، با نگاه به حجم زیاد کتاب‌های درسی و کتاب‌های تست حتما تپش قلب می‌گیرد و با خود می‌گوید چطور باید روی این‌همه مطلب تسلط پیدا کنم؟ نقش یک مشاور آگاه این است که با بخش‌بخش کردن این مطالب در یک برنامه ریزی هفتگی برای کنکور به داوطلب کمک کند تا هر هفته و هر ماه، بخشی از مطالب را به پایان برساند.

برای چیدن یک راهبرد صحیح، باید ساعت مطالعه هر درس را مشخص کنید

تعیین ساعت مطالعه هر درس، اولین راهنمایی است که در نقشه راه کنکور لازم دارید. برای مشخص کردن این ساعت باید درس‌ها را به دو دسته تقسیم کنید؛ اولویت اول درس‌های مدرسه و آمادگی برای امتحانات نهایی است و در مرحله دوم باید ساعات درس‌های کنکور را مشخص کنید.

بهترین کار برای برنامه ریزی دروس مدرسه، مرور هر درس در همان روز است تا در کمترین زمان ممکن بتوانید اطلاعاتی که یاد گرفته‌اید را در حافظه خود تثبیت کنید. اما می‌رسیم به نکته حساس که هر داوطلب برای برنامه ریزی کنکوری باید بداند. هر درسی که ضریب بیشتری در کنکور دارد، ساعت بیشتری را باید به آن اختصاص داد. مثلا در رشته تجربی درس زیست با ضریب 12، در رشته ریاضی درس ریاضی با ضریب 12 و در رشته انسانی درس ادبیات با ضریب 8 باید بیشتر از سایر دروس مطالعه شوند.

ضریب هر درس در گروه آزمایشی علوم‌انسانی

گروه آزمایشی انسانینام درسضریب درس
1ادبیات تخصصی8
2ریاضی6
3عربی تخصصی5
4تاریخ و جغرافیا5
5فلسفه و منطق5
6جامعه‌شناسی5
7اقتصاد2
8روان‌شناسی2

ضریب هر درس در گروه آزمایشی تجربی

گروه آزمایشی تجربینام درسضریب درس
1زیست‌شناسی12
2شیمی9
3فیزیک7
4ریاضی7
5زمین‌شناسی1

ضریب هر درس در گروه آزمایشی ریاضی

گروه آزمایشی ریاضینام درسضریب
1ریاضی12
2فیزیک9
3شیمی7

نقاط ضعف و قدرت خود را برای برنامه ریزی کنکور در نظر بگیرید

درست است که در برنامه ریزی بازه‌های زمانی، ضریب دروس را باید در اولویت قرار دهید. اما موارد استثنا نیز وجود دارد که باعث می‌شود یک برنامه به استانداردترین حالت ممکن برای شما شخصی‌سازی شود و آن هم مد نظر قرار دادن نقاط ضعف و قدرت هر فرد است.
مثلا بر اساس جدولی که در بالا بررسی کردیم، داوطلبان ریاضی باید بیشترین زمان ممکن را به مطالعه درس ریاضیات اختصاص دهند. ولی ممکن است یک نفر در درس فیزیک یا شیمی، بسیار ضعیف باشد و تسلط لازم با ساعت مطالعه گفته شده حاصل نشود. در این صورت فرد مجبور است زمان بیشتری را صرف این دروس کرده و از هر راهی برای تقویت خود کمک بگیرد.
حالا شاید بهتر متوجه شوید که چرا مشاوران نوتروفیل برای اجرای یک برنامه ریزی کنکوری شخصی‌سازی شده تاکید دارند. زیرا ممکن است در برنامه یک داوطلب ساعت مطالعه ریاضی بیشتر باشد؛ اما در دیگری، بیشترین ساعت مطالعه به درس شیمی اختصاص داده شود.

ساعت مطالعه هر درس را به ترتیب ضریب اولویت بندی کنید

آموزش برنامه ریزی کنکور بر اساس ضرایب

همانطور که گفتیم تاثیر ضریب هر درس روی ساعت مطالعه را نباید دست کم بگیرید. زیرا منطقی است که باید نمره بهتری در درسی که بیشترین تاثیر را دارد کسب کنید؛ اما خب چطور این ساعت را باید مشخص کرد؟ کارشناسان نوتروفیل با یک ضرب و تقسیم ساده به بهترین اولویت‌بندی برای دروس رسیده‌اند.
به‌این‌ترتیب که باید مجموع ضریب هر رشته را محاسبه کنید. سپس ضریب هر درس را ضربدر ساعت مطالعاتی هفتگی خود کرده تقسیم بر مجموع ضرایب بکنید.
برای مثال برای یک داوطلب رشته ریاضی؛ مشاور بعد از تجزیه و تحلیل شرایط درسی و هدف فرد به این نتیجه رسیده که باید 42 ساعت در هفته مطالعه کند. مجموع ضرایب این رشته (12+9+7) برابر 28 است. درس ریاضی هم که در گروه آزمایشی ریاضی بیشترین ضریب (12) را دارد. حالا باید 12*42 را تقسیم بر 28 کنید.

نمونه برنامه ریزی کنکور برای گروه آزمایشی ریاضی

برای درک بهتر مشخص کردن ساعت هر درس بهتر است جدول زیرا را به‌دقت بخوانید.

گروه آزمایشی ریاضینام درسضریبساعت مطالعه هفتگی
1ریاضی1212*42/28=18
2فیزیک99*42/28=13.5
3شیمی710.5 7*42/28=

به‌این‌ترتیب شما باید برای درس ریاضی 18 ساعت در هفته زمان اختصاص دهید. یعنی در 6 روز از هفته باید روزانه 3 ساعت ریاضی بخوانید. حدود 2 ساعت در روز را مشغول فیزیک باشید و بیشتر از یک ساعت و نیم را برای درس شیمی در نظر بگیرید.
البته این ساعت‌ها جدای زمانی است که مجبورید به مطالعه دروس مدرسه اختصاص دهید. مثلا یک داوطلب پشت کنکوری باید روزانه 9 ساعت مطالعه کند که دو ساعت آن مربوط به دروس همان روز مدرسه و 7 ساعت باقی مانده نیز؛ لازم است به ترتیب اولویت گفته شده برای دروس کنکور در نظر گرفته شود.

رتبه‌های برتر کنکور، برنامه منظمی برای مرور و جمع‌بندی دارند

حتما شنیده‌اید که کیفیت مهمتر از کمیت است. برای برنامه ریزی هم باید حواستان باشد که فقط تمام کردن همه کتاب‌ها و مباحث مطرح نیست، بلکه فهم و یادگیری عمیق مهم است. تنها راه رسیدن به درک عمیق هم مرور مطالب است. به این معنی که فقط با یک‌بار خواندن امکان وارد کردن نکات به حافظه بلندمدت وجود ندارد و هر کسی مجبور است حداقل چندین بار مطالب را مرور کند تا سر جلسه بتواند آنها را بازیابی کند.
البته این مرور نیز باید بر اساس نظم خاصی تکرار شود. طبق نظر مشاوران ارشد نوتروفیل، اگر مرور بر اساس روند زیر انجام گیرید، شما به استانداردترین شکل ممکن توانسته‌اید محتواهای درسی را در ذهن خود دسته‌بندی کنید و برای دوران جمع‌بندی نهایی، به حداقل زمان ممکن نیاز دارید.

  • اولین مرور باید در پایان هر روز و برای بخش‌هایی که همان روز مطالعه کردید انجام گیرد.
  • مرور دوم بهتر است دو روز بعد تکرار شود.
  • آخر هفته‌ها نیز می‌توانید کل مطالب طول هفته را بازخوانی کنید.
  • مرور نهایی باید بعد از چهل روز انجام شود.

البته نکته مهمی که در مرور باید بدانید این است که در هر مرور لازم نیست همه مطالب را تکرار کنید. خلاصه‌نویسی و نکته‌برداری که زمان مطالعه انجام می‌دهید برای همین مواقع است. در واقع این نکات به‌عنوان جرقه‌ای خواهد بود که باعث می‌شود کل مطلب در ذهن شما تداعی گردد.

امتحانات نهایی و سوابق تحصیلی می‌توانند تراز شما را زیرورو کنند

همان‌طور که گفتیم، باید درس‌های مدرسه را اولویت مطالعه قرار دهید. زیرا طبق روالی که سازمان سنجش در پیش گرفته است، هر سال تاثیر معدل و سوابق تحصیلی روی تراز کنکور افزایش می‌یابد. تا جایی که برای کنکور 1403 میزان این تاثیر به 50 درصد رسیده است.
پس شاید دروس عمومی برای کنکور مهم نباشند، اما کسب نمره بالا در آنها می‌تواند معدل شما را بالا نگه دارد و تراز نهایی شما را به طور قابل توجهی افزایش دهد؛ بنابراین بهترین برنامه ریزی کنکور، برنامه‌ای است که منجر به نتیجه مطلوبی در امتحانات نهایی شود.

چطور یک برنامه استاندارد بنویسیم؟

روش استاندارد برنامه ریزی درسی برای کنکور

پس تا اینجا اگر بخواهیم روش برنامه ریزی برای کنکور را جمع‌بندی و نکاتی را به آن اضافه کنیم، به لیست زیر می‌رسیم:

  1. بر اساس شرایط و هدفتان، ساعت مطالعه هفتگی خود را به کمک یک مشاور با تجربه مشخص کنید.
  2. با توجه به ضرایب هر درس، ساعت‌های مطالعه را اولویت‌بندی کنید.
  3. از بودجه‌بندی هر درس آگاه باشید و بر اساس تعداد تستی که ممکن است در کنکور مطرح شود، اهمیت مباحث را تعیین کنید.
  4. ساعتی از روز را برای مطالعه درس‌های مدرسه و قبولی در امتحانات نهایی در نظر بگیرید.
  5. از تست‌های آموزشی و زمان‌دار برای هر درس غافل نشوید.
  6. در پایان روز زمانی را به مرور و جمع‌بندی اختصاص دهید.
  7. پر کردن گزارش کار روزانه را فراموش نکنید.
  8. ساعاتی از برنامه هفتگی خود را برای تفریح و ورزش قرار دهید. زیرا در درجه اول انرژی‌های منفی و خستگی شما از بین می‌رود. در درجه دوم بعد از تفریح و حرکات فیزیکی، انرژی خود را بازیابی کرده و می‌توانید تازه‌نفس برای عملی‌کردن برنامه ریزی خود استارت بزنید.
  9. جمعه‌ها را جزو برنامه ریزی حساب نکنید تا انعطاف‌پذیری لازم در برنامه شما رعایت شده باشد. به‌این‌ترتیب می‌توانید تجزیه و تحلیل آزمون‌های آزمایشی و جبران عقب‌ماندگی هفته را در این روز بگنجانید.
  10. ده دقیقه استراحت به ازای هر ساعت مطالعه را فراموش نکنید.
  11. بازه زمانی درس‌هایی مثل ریاضی و فیزیک را کمتر از یک ساعت قرار ندهید؛ زیرا برای یادگیری مباحث مفهومی و فرمولی باید پیوستگی وجود داشته باشد.
  12. روزانه 3 درس را در برنامه مطالعه خود داشته باشید و از مطالعه تک درسی پرهیز کنید.
  13. اگر بازدهی شما در شب بیشتر است، مباحث حساس را در این زمان مطالعه کنید یا برنامه ریزی مطالعاتی خود را بیشتر در شب قرار دهید؛ اما حواستان باشد ریتم خواب خود را به هم نزنید. زیرا کنکور سراسری صبح برگزار می‌شود و شما باید در این بازه زمانی سرحال باشید.

بهترین برنامه ریزی کنکور 1403 با مشاوران نوتروفیل

اغلب رتبه‌های برتر که به‌عنوان مشاور در نوتروفیل فعال هستند، روی اهمیت برنامه ریزی کنکور بسیار تاکید دارند و به داوطلبانی که در این مسیر قرار دارند توصیه می‌کنند بر اساس برنامه اصولی اولویت‌بندی کنند تا به نتیجه دلخواه خود برسند.

در صفحه مشاور کنکور به طور مفصل توضیح دادیم که این مشاوران علاوه بر آموزش برنامه ریزی کنکور سعی می‌کنند بهترین برنامه ریزی را برای هر دانش‌آموز انجام دهند. همچنین طی اولین تماس رایگانی که از طرف کارشناسان نوتروفیل با شما گرفته می‌شود، پرسش و پاسخ‌های مفیدی رد و بدل خواهد شد که سرنخ‌های مهمی از روند برنامه ریزی کنکوری که تیم مشاوران مجموعه برای شما در نظر گرفته‌اند به دست خواهید آورد.

سوالات متداول

چرا باید برنامه ریزی کنکور خود را به تیم نوتروفیل بسپارید؟

همه مشاوران این موسسه از بین رتبه‌های برتر انتخاب شده‌اند. بدون شک افرادی که یکبار چنین مسیری را به سلامت طی کرده‌اند، بهترین گزینه برای مشورت و طراحی راهبرد برای سایر داوطلبان هستند.

چه کسانی می‌توانند از امکانات نوتروفیل و مشاوره و برنامه ریزی کنکور رایگان این موسسه بهره‌مند شوند؟

هر کسی در هر نقطه از ایران که به تلفن و اینترنت دسترسی دارد، به‌راحتی می‌تواند به صورت 24 ساعته از راهنمایی مشاوران نوتروفیل استفاده کند.

طرح‌های نوتروفیل برای کنکور 1403 کدام است؟

3 طرح نوتروجت، نوتروفلای و نوتروجامپ برای داوطلبان طراحی شده تا هر کس متناسب با نیاز و بودجه خود از خدمات مشاوره کنکور برخوردار شود

خدیجه باقریان
خدیجه باقریان
خدیجه باقریان، نویسنده متخصص در زمینه کنکور. بعد از 3 سال نگارش در زمینه کنکور حالا افتخار این رو دارم که برای شما نوتروفیلی‌های عزیز و سایت نوتروفیل مطالب کنکوری رو بنویسم. 😍
اشتراک در
اطلاع از
guest
8 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مونا
مونا
3 ماه قبل

عالی بود✌
درسای عمومی بیشتر تو سوابق تاثیر دارن یا اختصاصی؟

پشتیبان سایت
پشتیبان سایت
3 ماه قبل
پاسخ به  مونا

ممنونیم بابت اینکه نظرت رو باهامون در میون گذاشتی
درس های عمومی 28% و درس های اختصاصی 22% سوابق تحصیلی کنکور 1403 رو تشکیل میدن

آن
آن
3 ماه قبل

بدون مشاور هم میشه برنامه ریزی درست و اصولی داشته باشم؟

پشتیبان سایت
پشتیبان سایت
3 ماه قبل
پاسخ به  آن

در صورتی که خودتون توانایی برنامه ریزی رو داشته باشین و به نکاتی که داخل مقالات سایت یا مطالب کانال تلگرام نوتروفیل گفته میشن توجه کافی رو داشته باشین و بهشون عمل کنین مطمئن باشین که میتونین موفق بشین

ستایش
ستایش
1 ماه قبل

ممنون از مقاله خیلی خوب و کامل تون
به نظر من هنگام برنامه ریزی برای کنکور باید به پارامترهای مختلف و مهمی توجه کنید تا بتوانید پربازده‌ترین حالت ممکن را پیاده کنید و به نتیجه دلخواه خود برسید.

پشتیبان سایت
پشتیبان سایت
1 ماه قبل
پاسخ به  ستایش

خوشحالیم که مفید بوده ستایش جان

ستین
ستین
1 ماه قبل

از کی برای کنکور 1404 برنامه ریزی رو شروع کنیم؟

پشتیبان سایت
پشتیبان سایت
1 ماه قبل
پاسخ به  ستین

سلام و وقت بخیر بهتره که از اول تیر ماه و بعد از امتحانات خرداد به طور جدی برای کنکور شروع کنید