رازهای افزایش سرعت تست زنی

افزایش سرعت تست زنی
مسیر مطالعه

برای آزمون کنکور فقط داشتن علم و دانش، کافی نیست؛ بلکه لازم است مهارت‌های دیگری هم داشته باشید تا در زمان کمی که دارید، بیشترین بازدهی را داشته باشید. دانستن تکنیک های افزایش سرعت تست زنی یک توانایی برای دانش‌آموزان کنکوری محسوب می‌شود. درس خواندن برای کنکور بخشی از موفقیت شما را تضمین می‌کند، بخشی دیگر در گرو داشتن مهارت افزایش سرعت در تست زنی است. کنکور یعنی پاسخ صحیح به تعداد زیاد سوالات، در زمان کوتاه، که نیاز به قدرت تحلیل، فهم مطالب، انجام محاسبات و سرعت عمل بالا دارد. در ادامه ب راه های افزایش سرعت تست زنی را به شما می‌گوییم.

چگونه سرعت تست زنی خود را افزایش دهیم؟

دانش‌آموزان برای افزایش سرعت تست زنی باید مدت پاسخ گویی به تست‌ها را بهینه کرده و از وقت خود نهایت استفاده را داشته باشند. یک تکنیک افزایش سرعت تست زنی این است که با تست‌های آموزشی با هدف یادگیری، تست تسلط و تحلیل تست‌ها شروع کنید. برای آموزش افزایش سرعت تست زنی می‌توانید از یک مشاور کاربلد و حرفه‌ای کمک بگیرید. در صفحه مشاوره کنکور، همه خدمات مشاوره‌ای نوتروفیل را برای شما شرح داده‌ایم تا با دید بهتری مشاورتان را انتخاب کنید.

به‌طور کلی نحوه ی افزایش سرعت تست زنی به میزان تسلط شما به دروس، سطح آرامش و تمرین مداومتان برای افزایش تمرکز و دقت وابسته است. برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

تکنیک های افزایش سرعت تست زنی

تسلط بر تکنیک های افزایش سرعت تست زنی به شما کمک می‌کند تا در زمان کمتر به سوالات بیشتری پاسخ داده و شانس موفقیت خود را در کنکور افزایش دهید. این تکنیک‌ها به شرح زیر است:

1. تمرین تست زدن با توجه استعداد خودتان

سرعت تست زدن هر فردی با دیگری متفاوت است، پس باید با توجه به سرعت خودتان زمان را انتخاب کنید و به مرور زمان برای خود یک چالش در نظر بگیرید و سرعت تست زنی خود را افرایش دهید. همچنین می‌توانید در یک زمان مشخص تعداد تست را در هر مرحله افزایش دهید. اگر این نکته رعایت نشود، می‌بینید که باعث بی‌دقتی در حل تست‌ها می‌شود.


2. عوامل عدم تمرکز را از خود دور کنید.

با تمرکز تست بزنید. زمانی با ذهن آماده تست بزنید، مغز فرصت ندارد که به مسائل حاشیه بپردازد. اغلب اوقات عدم تمرکز به دلیل ترس از نتیجه است که موجب حواس پرتی می‌شود. زمان تست زدن به نتیجه خیلی فکر نکنید و سعی کنید از همین زمان خود بهترین استفاده را کنید و به آموخته‌های خودتان تکیه کنید. این نکته در افزایش سرعت در تست زنی بسیار تاثیر موثر است.


3. زیاد تست بزنید.

قطعا هر چقدر بیشتر تست بزنید با تیپ‌های مختلف سوال آشنا می‌شوید و موجب افزایش سرعت تست زنی کنکور می‌شود. تست‌های زمان دار و آزمون‌های حضوری را اصلا فراموش نکنید. بعد از آزمون حتما تحلیل تست داشته باشید؛ تحلیل تست باعث می‌شود به دلیل اشتباهات خود آگاه شوید و در کنکور آن‌ها را تکرار نکنید. بهتر است برای آشنایی بیشتر به مقاله نکات و آموزش تست زنی در کنکور مراجعه کنید.


4. تست‌ها را تیپ شناسی کنید.

یک راه حل افزایش سرعت تست زنی، تیپ شناسی است. در این روش شما با دیدن و حل سوالات متنوع، آن‌ها را در ذهن خود طبقه بندی می‌کنید. بنابراین در زمان آزمون سریع‌تر روش حل سوالات را می‎یابید، حتی سوالات سخت را هم با سرعت پیدا می‌کنید.


5. صورت سوال را یک بار بخوانید.

اگر بدون حواس پرتی تست بزنید، یک بار خواندن صورت سوال کافیست. این کار وقت کمتری از شما می‌گیرد. اما بار اول دور کلمات کلیدی خط بکشید، مانند: فعل هایی مانند است یا نیست و از این قبیل کدها. برای خواندن سوال بار دوم، توجه به کدها و رعایت آن‌ها کافیست.


6. از مهندسی معکوس استفاده کنید.

برای بعضی از سوالات باید اول سراغ گزینه‌ها بروید، یک نگاه به گزینه‌ها بیاندازید و نوع ارتباط بین گزینه‌ها را بیابید. البته این تکنیک برای دروسی کاربرد دارد که مطالعه‌ی کافی رو آن داشته‌اید. در مرحله‌ی بعد نگاهی به صورت سوال کنید و یک یا دو گزینه را می‌توانید حذف کنید. به همین ترتیب تا زمانی که به جواب برسید پیش بروید. این تکنیک در افزایش سرعت تست زنی ریاضی بسیار موثر است.


7. برخی گزینه‌ی تست‌ها را تقریب بزنید.

برای افزایش سرعت تست زنی فیزیک یا ریاضی و به طور کلی دروس محاسباتی این روش بسیار کاربردی است. بعضی از سوالات مقدار دقیق جواب را از شما نمی‌خواهد برای همین می‌تواتید به راحتی برخی از گزینه‌ها را حذف کنید.


8. سوالات سخت را فعلا رها کنید.

بعضی از افراد وقتی با سوال سختی روبه‌رو می‌شوند، اصرار بر حل آن و از دست دادن زمان زیادی دارند، در حالی که جای یک سوال سخت می‌توانید چند سوال آسان یا متوسط حل کنید و سوالات سخت را به وقت اضافه موکول کنید. یک روش تست زنی کنکور رعایت همین نکته است که در افزایش سرعت نیز بسیار تاثیرگذار است.


9. سراغ سطوح مختلف سوالات بروید.

در تایم‌های تست زنی خود به همه نوع سوالی پاسخ دهید. در بیشتر کتاب‌های تست چینش سوالات از آسان به دشوار است. بنابراین سعی کنید تست‌ها را به صورت ضریب دار پاسخ دهید یا زوج و فرد کنید که به سوالات پشت هم پاسخ ندهید و سراغ همه سطح تستی بروید. این تکنیک باعث افزایش سرعت تست زنی شیمی می‎شود، زیرا در این درس بخشی از سوالات به صورت حفظی و بخشی دیگر مسئله است، که با رعایت این روش می‌تواتید با همه نوع تستی مواجه شوید.


10. از ماشین حساب برای محاسبات استفاده نکنید.

از پایه دهم هر فردی باید تمرین کند محاسبات را بدون ماشین حساب انجام دهد. این کار برای افزایش سرعت تست زنی در ریاضی بسیار حائز اهمیت است.


11. به پاسخنامه وابسته نشوید.

وقتی به پاسخنامه وابسته نباشید و سعی کنید خودتان به جواب برسید، گاهی باعث می‌شود به راه حل جدیدی برسید و روش‌های مختلف را یاد بگیرید و به یک روش اکتفا نکنید.


12. مرور را می‌توانید با آزمون انجام دهید.

برای مرور یک مبحث اول سراغ یک آزمون از آن مبحث بروید و بعد حتما تحلیل کنید. در مرحله‌ی بعد اشتباهات‌تان را از منبع آموزشی مرور کنید. حتی می‌توانید از خلاصه نویسی خودتان نیر استفاده کنید. اگر نیاز به جزئیات بیشتر درباره‌ی خلاصه نویسی کنکور دارید، این مقاله را در وب سایت‌مان بخوانید. انجام این مرور سبب دقت بیشتر و آشنایی با تست‌های جدید می‌شود.


13. تست آموزشی بزنید.

تست آموزشی در نحوه افزایش سرعت تست زنی بسیار مورد توجه است. برخی به اشتباه بلافاصله بعد از مطالعه‌ی منبع سراغ تست آموزشی نمی‌روند. این تست‌ها بخشی از روند یادگیری و مکمل محسوب می‌شوند. با حل این تست‌ها با نکاتی آشنا می‌شوید که ممکن است حین مطالعه یا دبیر به آن اشاره نکرده باشد. این تکنیک در افزایش سرعت تست زنی زیست بسیار موثر است چون موجب تکرار بیشتر می‌شود.

من پیش از شرکت در کنکور، تست آموزشی‌های زیادی برای یادگیری دروس بهره بردم، تا علاوه بر یادگیری سرعت و دقت خود را بهبود بخشم. توانستن در آزمون‌ها اطلاعات و تسلط خودم را به خوبی مدیریت کنم. همچنین، با حل تست‌های آموزشی مکرر سبب شد سرعت خود را افزایش دهم و زمان‌بندی درستی را برای هر بخش از آزمون مشخص کنم.


14. از پاسخ برگ استفاده کنید.

استفاده از پاسخ برگ بیشتر فضای آزمون را شبیه سازی می‌کند و آماده‌تر می‌شوید، چون جابه‌جا وارد کردن جواب‌ها در پاسخ برگ ممکن است اتفاق بی‌افتد و در صورت رخ دادن جواب‌ها پشت هم اشتباه وارد می‌شوند.

نتیجه گیری

در این مقاله به طور مفصل به راه هایی برای افزایش سرعت تست زنی پرداخته شد. شما باید تمام نکاتی را که ذکر شد به کار بگیرید و آن‌ها را هنگام تست زنی استفاده کنید، فرآیند افزایش سرعت تست زنی ممکن است زمان‌بر باشد، ناامید نشوید و مستمر تلاش‌تان را ادامه دهید. نوتروفیل در مسیر کنکور همواره در کنار شماست.

سوالات متداول

چگونه استرس خود را مدیریت کنیم؟

با فراهم کردن شرایط برای خودتان و ساختن فضای آزمون به آن آشنا شویدف این روش در مدیریت استرس بسیار موثر است.

از چه نوع تست‌های برای یادآوری مطالب استفاده کنیم؟

تست‌های تسلط برای بازیابی مطالب کمک کننده هستند.

آشنایی با تکنیک تند خوانی مفید است؟

تندخوانی صرفا برای مطالعه دروس کنکور کاربردی نیست، اما دانستن این تکنیک سبب ذخیره وقت در جلسه آزمون می‎شود.

تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم محتوای نوتروفیل از چند مشاور با تجربه و با ذوق تشکیل شده، که علاوه بر مشاوره دادن به نوشتن نیز علاقه دارند. تیم محتوای نوتروفیل با ترکیب این دو عامل سعی میکند همیشه مقالات به روز و تخصصی کنکور رو برای شما منتشر کند.
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها