بهترین منابع امتحان نهایی

بهترین منابع امتحان نهایی
مسیر مطالعه

یکی از مهم‌ترین سوالات دانش‌آموزان در زمان‌ نزدیک شدن به فصل امتحانات این است که منابع امتحان نهایی چیست و درس‌ها را از چه کتابی باید بخوانیم؟ در این‌که کتاب درسی باید اولین منبع باشد شکی نیست؛ اما قصد داریم چند منبع کمک درسی فوق‌العاده را به شما معرفی کنیم تا موفقیت شما را تضمین کنیم! در زمان امتحانات نهایی مشکل بسیاری از دانش‌آموزان این است که در طول سال فقط تستی و با هدف کنکور درس خوانده‌اید و حالا نمی‌دانید که چطور از پس سوالات تشریحی امتحان نهایی باید بر بیایید! این‌جاست که اهمیت دسترسی به بهترین منابع امتحان نهایی در کنار کتاب‌های درسی را درک می‌کنید. البته می‌خوام الان یه پیش گویی کنم درمورد میدونم سوال بعدیت این هست که بهترین روش درس خواندن برای امتحان نهایی چیه؟ خواستم بگم نگران نباش و فقط روی لینک کلیک کن.

در این مقاله ما عکس کتاب‌ها و نمونه صفحات یک‌سری از مهم‌ترین‌ آن‌ها را هم برایتان گرد آورده‌ایم تا بهتر بتوانید درباره خرید کتاب‌ها تصمیم‌گیری کنید. پس همراه نوتروفیل در این مقاله باشید. 💜

اولویت با کتاب درسی است و تمام!

من یکی از مشاورهای نوتروفیل هستم و اکثرا وقتی با همکارا در مورد مشاورهاشون صحبت میکینم و کمی با هم تبادل نظر میکنیم متوجه میشیم دانش آموزا اصلا کتاب رو نادیده میگیرن. کتاب درسی همان منبع بی‌نهایت مهمی است که خیلی از شما بزرگواران زیاد آن را جدی نمی‌گیرید! کتاب درسی منبع اصلی تمام سوالات امتحانات نوبت اول، خرداد و حتی کنکور شماست. به‌طور کلی سوالات امتحانات شما یا از مثال‌ها و تمرینات کتاب درسی مستقیما طرح شدن یا این‌که از آن‌ها الهام گرفته‌اند؛ غیر از این دو حالت نیست
در واقع مخلص کلام این است که با کتاب درسی به از آن باش که با خلق جهانی!

از ماجراهای من و درسام خیلی سبز چیزی می‌دانید؟

کتاب زیست خیلی سبز

اگر به دنبال کتابی هستید که برای هر دانش‌آموزی با هر سطحی قابل استفاده باشد و کیفیت فوق‌العاده‌ای هم داشته باشد این کتاب گزینه خیلی خوبی برای شماست. از مهم‌ترین ویژگی‌های این کتاب داشتن درسنامه‌های بسیار کاربردی برای امتحانات است که اگر این کتاب را بخوانید تقریبا می‌توان گفت از کتاب دیگری بی‌نیاز خواهید بود.
این کتاب بر اساس درس به درس کتاب‌های درسی پایه‌های مختلف طراحی شده و بعد از درسنامه کلی نمونه سوال دارد تا بتوانید اطلاعاتی که خوانده‌اید را بسنجید. در آخر هر فصل هم یک امتحان کلی از آن فصل از شما می‌گیرد و پاسخنامه‌های بسیار کامل طبق آخرین تغییرات کتاب درسی دارد تا لازم نباشه داخل کتاب دنبال پاسخ سوالات بگردید. خلاصه این‌که با تسلط بر این کتاب نگرفتن نمره ۲۰ سخت‌تر از گرفتن آن خواهد بود!
این کتاب برای تمامی درس‌ها چه عمومی و چه اختصاصی موجود است. در زیر نمونه صفحات کتاب زیست این مجموعه را برایتان می‌گذاریم تا بهتر بتوانید انتخاب کنید.

امتحانت مهر و ماه ورژن جدید امتحانوفن!

قبلا انتشارات مهر و ماه برای امتحانات نهایی کتاب‌های امتحانوفن بر وزن‌ ژلوفن را داشت، اما ورژن ارتقا یافته این کتاب‌ها با نام امتحانت منتشر شده است. این کتاب‌ها هم درسنامه‌، هم نمونه سوالات نهایی و هم پاسخنامه‌های کامل دارند ولی یک نکته مهمی که باید بدانید این است که درسنامه‌های این کتاب کمی خلاصه هستند و بهتر است ابتدا مباحث را از کتاب درسی خود به‌طور کامل بیاموزید و از این درسنامه برای مرور کلی استفاده کنید؛ چون این کتاب قرار نیست همه چیز را آموزش بدهد و بیشتر جنبه خلاصه مطالب در کنار نمونه سوال دارد، اما از بهترین‌ها برای منابع امتحان نهایی محسوب می‌شود.
این هم نمونه صفحات کتاب امتحانت که نمونه سوالات امتحانی آن دقیقا شبیه برگه امتحانی است.

کتاب‌های اسفندیار

کتاب زیست اسفندیار

این انتشارات به طور تخصصی در زمینه منابع امتحانی و تشریحی فعالیت دارد و بر خلاف چیزی که اول تصور کردید قرار نیست شاهنامه بخوانید! این کتاب‌ها هم تقریبا شبیه امتحانت هستند ولی درسنامه‌ها کمی خلاصه‌تر شده و نمونه سوالات بیشتری دارند؛ طوری که تقریبا نمونه سوالی نمی‌ماند که بررسی نکرده باشید.
نمونه سوالات کتاب‌های اسفندیار هم برای امتحانات نوبت اول و هم نوبت دوم قابل استفاده است و پاسخنامه‌های کاملی هم دارد ولی متاسفانه کتاب سیاه و سفید است؛ که البته به همین دلیل این کتاب‌ها قیمت زیادی ندارند.

کتاب های ۶۴۲۰ گاج، ۶۴ صفحه و نمره ۲۰

این کتاب‌ها از روی نامشان طراحی شده‌اند؛ ۶۴ صفحه را بخوان و نمره ۲۰ را برای خودت رزرو کن!
اساس و پایه این کتاب‌ها روی نمونه سوالات نهایی دی و خرداد است و درسنامه‌های بسیار خلاصه‌ای در انتهای کتاب و بعد از پاسخنامه‌ها وجود دارد که برای مرور شب امتحان عالیست چون بهترین نکات را به شما ارائه می‌دهد. نمونه سوالات به صورت آزمون‌های شبیه‌ساز همراه با بارم‌بندی هستند و پاسخنامه‌ها هم کامل است.
مهم‌ترین مزیت این کتاب‌ها این است که قیمت بسیار کمی دارند؛ اما سوالات به صورت درس به درس نیست و در هر آزمون از تمامی فصل‌های امتحان نهایی سوال دارد، اما فصل هر سوال روبروی آن نوشته شده است. در واقع این کتاب‌ها برای شب امتحان و یک مرور نهایی روی مطالب عالی هستند.

کتاب‌های بنی هاشم!

از معروف‌ترین منابع امتحان نهایی کتاب‌های بنی هاشم هستند که مثل کتاب‌های اسفندیار تخصصی برای این امتحانات طراحی شده‌اند. درسنامه‌های این کتاب‌ها نسبتا کامل است ولی مطالب به صورت نکته‌وار مطرح شده‌اند و نباید انتظار توضیح صفر تا صد از این کتاب داشته باشید. بنابراین بیشتر برای کسی مناسب است که در طول سال چیزی نخوانده و الان به دنبال یک درسنامه خلاصه ولی کامل میگردد.
این کتاب سوالات تشریحی و سوالات امتحان نهایی‌ها رو به طور کامل پوشش می‌دهد و پاسخنامه‌ها هم کامل هستند.
یک قسمت کارآزمون هم دارد که پاسخنامه‌های این قسمت داخل سایت بنی هاشم قرار دارد و داخل خود کتاب نیست. این کار آزمون ها بیشتر برای شبیه سازی شرایط امتحانات مدرسه و امتحانات نهایی در نظر گرفته شده‌اند و تمامی سوالات هم بارم بندی‌های دقیقی دارند.

کتاب های فرمول ۲۰ گاج، فرمول ۲۰ گرفتن تو!

این کتاب‌ها هم علاوه بر کتاب ۶۴۲۰ باز هم مربوط به انتشارات پرکار گاج هستند و و در واقع فرمول ۲۰ گرفتن را به شما یاد می‌دهند. تفاوت مهم این کتاب با بقیه کتاب‌ها داشتن فیلم‌های آموزشی مباحث مختلف است که با اسکن کد QR موجود در کتاب می‌توانید از فیلم‌های آموزشی هم استفاده کنید.
این کتاب درسنامه‌های کاملی دارد و بخش‌هایی به نام تلنگر هم داخل کتاب هست که نکات مهم و پرسوال را به شما تلنگر می‌زند! در کل این کتاب‌ها برای امتحانات نهایی طرح شدند و از بهترین منابع امتحان نهایی تجربی هستند، اما برای امتحانات مدرسه هم می‌توان از آن‌ها استفاده کرد و نمرات عالی گرفت.
این کتاب ها برای دانش‌آموزان تمامی سطح‌ها قابل استفاده هستند و پاسخنامه‌های کاملا تشریحی و دقیق مناسب با آخرین تغییرات کتاب درسی هم دارند و آزمون‌های جامع نوبت اول و دوم به همراه بارم‌بندی دقیق هم داخل کتاب موجود است.

تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم محتوای نوتروفیل از چند مشاور با تجربه و با ذوق تشکیل شده، که علاوه بر مشاوره دادن به نوشتن نیز علاقه دارند. تیم محتوای نوتروفیل با ترکیب این دو عامل سعی میکند همیشه مقالات به روز و تخصصی کنکور رو برای شما منتشر کند.
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها