مباحث تست خیز شیمی کنکور؛ راهنمای موفقیت در شیمی کنکور

مباحث تست خیز شیمی کنکور
مسیر مطالعه

به اعتقاد بسیاری از مشاوران حاذق کنکور، تسلط بر مباحث شیمی به خصوص مباحث تست خیز شیمی کنکور به داوطلبان برای کسب درصد بسیار عالی در این درس کمک خواهد کرد. در اغلب موارد، گذاشتن وقت بر روی مباحث تست خیز مربوط به زمان جمع‌بندی است، بنابراین، هیچ اشکالی ندارد که در چند هفته باقی‌مانده تا کنکور از مباحث دشوار شیمی چشم پوشی کنید.
از جمله مباحث تست خیز شیمی کنکور تجربی می‌توان به فصول یک شیمی پایه دهم، یازدهم و دوازدهم اشاره کرد. در عین حال، فصول 1 و 2 پایه دهم و فصل 1 پایه یازدهم نیز از جمله مباحث تست خیز شیمی کنکور ریاضی اشاره کرد.
اگر شما نیز می‌خواهید با این مباحث درس شیمی آشنا شوید با ما در این مطلب همراه باشید. زیرا ما در این مطلب قصد داریم به معرفی مباحث تست خیز شیمی کنکور دو رشته تجربی و ریاضی و همچنین میزان اهمیت این مباحث بر روی تراز و رتبه داوطلبان بپردازیم.

به کمک و مشاوره نیاز دارید؟!​

خبر خوب! اگر به مشاوره نیاز دارید اطلاعات خود را در فرم زیر وارد کنید؛ سپس در اسرع وقت مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

راهنمای کامل مباحث تست خیز کنکور تجربی

تعداد سوالات هر فصل شیمی و درجه سختی آن‌ها طبق جدول زیر است:

میزان سختی سوالاتتعداد سوالاتاسم فصول شیمی کنکور
آسان3کیهان زادگاه الفبای هستی
آسان3رد پای گازها در زندگی
سخت2آب، آهنگ زندگی
متوسط4قدر هدایای زمینی را بدانیم
متوسط4در پی غذای سالم
متوسط6پوشاک، نیازی پایان ناپذیر
سخت3مولکول‌ها در خدمت تندرستی
سخت4آسایش و رفاه در سایه شیمی
آسان4فصل شیمی جلوه‌ای از هنر، زیبایی و …
آسان2شیمی، راهی به سوی آینده‌ای روشن‌تر

بهتر است به عنوان داوطلب کنکور تجربی قبل از بررسی مباحث تست خیز کنکور و یا بودجه بندی هر فصل شیمی، با تعداد سوالات شیمی کنکور تجربی آشنا شوید. داوطلبان گروه تجربی باید به 35 سوال درس شیمی کنکور طی 35 دقیقه پاسخ دهند.
به عبارتی میانگین پاسخگویی به هر سوال شیمی کنکور تجربی معادل 60 ثانیه است. همچنین شایان توجه است که در کنکور دی ماه 1401 از کتاب شیمی پایه دهم 10 سوال، پایه یازدهم 13 سوال و از پایه دوازدهم 12 سوال طرح شده است.
علاوه بر این توجه داشته باشید که فصل‌های اول و دوم پایه دهم، فصل اول پایه یازدهم و فصول سوم و چهارم پایه دوازدهم در مجموع 50 درصد سوالات شیمی کنکور تجربی را شامل شده و جزو فصول راحت شیمی کنکور به حساب می‌آیند‎.
نکته بسیار مهمی که باید در مورد تست خیز ترین مباحث درس شیمی کنکور تجربی به آن توجه داشته باشید این است که در اغلب موارد برخی از این فصول سنگین‎تر از سایر مباحث بوده و به زمان بیشتری برای مطالعه احتیاج دارند. به همین دلیل است که مشاوران و رتبه‌های برتر تجربی پیشنهاد می‌کنند تا اگر در طول سال کنکور به خوبی مطالعه نکردید، برای تسلط بر مباحث تست خیز، مباحث تست خیزتر را اولویت قرار دهید. برای آشنایی بیشتر با این مباحث می‌توانید به مقاله تست ‌خیزترین مباحث کنکور تجربی مراجعه کنید.

کسب درصد بیش از 50 درصد با تسلط بر مباحث تست خیز شیمی کنکور

برخی از داوطلبان نه تنها در سال کنکور بلکه در طی سه سال متوسطه دوم به خوبی درس خوانده و تسلط بسیار خوبی بر مباحث درس شیمی دارند. اما گروهی از داوطلبان نیز وجود دارند که در طول سال کنکور به خوبی درس نخوانده‎اند و متاسفانه بر روی بسیاری از مباحث کنکور تسلط ندارند.
همانطور که پیش از این اشاره کردیم، آشنایی با مباحث تست خیز شیمی کنکور در دوران جمع‌بندی و ماه‌های منتهی به کنکور به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا بتوانند به بیش از 50 درصد سوالات کنکور پاسخ دهند. در حقیقت آنچه که باید در مورد اهمیت تسلط بر مباحث آسان کنکور بدانید این است که همه سوالات یک درس در کنکور، ارزشی برابر دارند. بنابراین، هیچ فرقی ندارد که داوطلب به یک تست آسان جواب دهد یا یک تست خیلی سخت و با محاسبات پیچیده.
به عبارت ساده‌تر پاسخ درست به هر یک از سوالات یک درس، تاثیر یکسان بر روی تراز و رتبه داوطلب خواهد داشت.

بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که طراحان کنکور همواره از هر فصل تعداد مشخصی سوال طرح می‎کنند. با بررسی تعداد سوالات مطرح شده از هر فصل در کنکور سالیان گذشته می‎توان این مباحث را شناخت. در واقع، اطلاع داشتن از این مباحث به داوطلبان برای برنامه ریزی اصولی در سال کنکور کمک خواهد کرد. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا با مطالعه بودجه بندی شیمی، به صورت اصولی‎تر برای سال کنکور خود برنامه ریزی کنید.

سنجش مداوم وضعیت درسی، بررسی درصد و تراز در آزمون‌های آزمایشی

سنجش مدام

سنجش مداوم وضعیت درسی با بررسی درصد و تراز در آزمون‌های آزمایشی از مهمترین عوامل درک مسیر درست و موفقیت در کنکور است. برای این کار اکثر داوطلبین کنکور از سایت های تخمین استفاده می‌کنند. استفاده از پنل تخمین رتبه همواره به داوطلبان کمک می‌کند تا با توجه به درصدهای خود در دروس مختلف، بتوانند شرایط علمی خود در بین سایر داوطلبان را بسنجد.
البته تمامی این پنل‌های تخمین رتبه در وب به شما آمار درستی ارائه نمی‌دهند در نتیجه باید بدانید از کدام سایت بهتر است استفاده کنید. اگر شما نیز می‌خواهید بدانید که میزان تسلطتان بر روی هر مبحث چقدر است و یا با درصدهایی که در هر درس کسب می‌کنید به صورت حدودی چه رتبه‎ای را بدست خواهید آورد، پیشنهاد می‌کنم یک بار به پنل تخمین رتبه نوتروفیل مراجعه کنید.

اهمیت آشنایی با مباحث تست خیز و آسان برای گذراندن یک دوران جمع‌بندی عالی

دوران جمع بندی یکی از مهم‌ترین دوران کنکور به شمار می‎آید. آن دسته از داوطلبانی که در طول سال تحصیلی به خوبی مطالب را مطالعه کردند در این دوران با مرور مطالب و تست‎ها، بر مباحث مسلط‎تر شده و شانس رتبه برتر شدن خود را افزایش می‌دهند.
از طرفی نیز، آن دسته از داوطلبانی که در سال کنکور اهمال کاری کردند با مطالعه مباحث تست خیز می‌توانند رتبه و تراز خود را بهبود ببخشند. برای آشنایی با بایدها و نبایدهای درس شیمی کنکور در دوران جمع بندی بهتر است به مقاله جمع بندی شیمی کنکور مراجعه کنید.

بررسی جامع مباحث تست خیز شیمی کنکور ریاضی

مباحث تست خیز شیمی کنکور ریاضی

درس شیمی برای زیر گروه‌های ریاضی نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. این در حالی است که متاسفانه داوطلبان گروه ریاضی توجه چندانی به درس شیمی نداشته و معمولاً ترازهای پایینی در این درس کسب می‌کنند.
همین موضوع سبب شده تا آن گروه از داوطلبانی که تراز شیمی بالایی کسب می‌کنند، نسبت به سایر رقبای خود از یک رتبه مناسب نیز بهره‌مند ‌شوند. لازم است به این موضوع توجه داشته باشید که داوطلبان گروه ریاضی باید در کنکور سراسری به 3 درس تخصصی برای این گروه پاسخ دهند که سومین درس در دفترچه کنکور ریاضی متعلق به درس شیمی است.
آگاهی از بودجه بندی کنکور برای داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی مانند گروه آزمایشی تجربی اهمیت بسیار زیادی دارد. داوطلبان بر اساس بودجه بندی مباحث می‌توانند با بخش‌ها و سوالات مهم درس شیمی آشنا شوند. در ادامه این مبحث قصد داریم مباحث تست خیز درس‌ شیمی در کنکور ریاضی را معرفی کنیم. اگر شما مایل هستید تا به طور کامل با مباحث تست خیز در کنکور ریاضی آشنا شوید، می‌توانید به صفحه مباحث تست خیز کنکور ریاضی مراجعه کنید.

مباحث تست خیز درس شیمی در کنکور ریاضی شامل:

  • فصل 1 پایه دهم با نام کیهان زادگاه الفبای هستی
  • فصل 2 پایه دهم با عنوان ردپای گازها در زندگی
  • فصل 1 پایه یازدهم، قدر هدایای زمین را بدانیم
  • فصل آسایش و رفاه در سایه شیمی پایه دوازدهم
  • فصل شیمی جلوه‌ای از هنر، زیبایی و ماندگاری پایه دوازدهم

پاسخ به مباحث تست خیز، راهی برای موفقیت در شیمی کنکور

درس شیمی یکی از مهم‌ترین دروس در کنکور تجربی و البته ریاضی است که درصد بالا در آن به موفقیت داوطلب و قبولی در رشته و دانشگاه مورد نظر وی کمک می‎کند. متاسفانه برخی از داوطلبان نتوانستند در طول سال تمامی مباحث مربوط به کتاب‌های شیمی سه پایه تحصیلی متوسطه را به خوبی مطالعه کنند.
از طرفی نیز با نزدیک شدن به زمان کنکور، قصد دارند بخشی از کم کاری خود را جبران کنند، اما متاسفانه زمان زیادی تا برگزاری کنکور سراسری باقی نمانده است. در این شرایط بهتر است در زمان باقیمانده، مباحث مهم شیمی کنکور را مطالعه کرده و تنها به سوالات همان مباحث در آزمون پاسخ دهند.
ما در این مطلب تلاش کردیم تا هر آنچه که لازم است در مورد مباحث تست خیز درس شیمی در کنکور سراسری هر دو رشته ریاضی و تجربی بدانید، بپردازیم. حال شما نیز سعی کنید با یک برنامه ریزی درست و اصولی، فصول تست خیز و آسان معرفی شده در این مقاله‌ را به خوبی مطالعه کنید. هنوز برای قبولی در بسیاری از رشته ها و دانشگاه‌های خوب وقت دارید، بنابراین به هیچ وجه ناامید نباشید و تمام تلاش خود را بکنید.
اگر در مورد مباحث اشاره شده در این مقاله سوال یا نظری دارید، لطفاً در قسمت نظرات با ما و مخاطبانمان به اشتراک بگذارید. مشاوران مجموعه ما در این مسیر همراه شما بوده و پاسخگوی سوالات شما هستند.

سوالات متداول

داوطلبان کنکور ریاضی و تجربی به چند سوال شیمی در کنکور باید پاسخ دهند؟

داوطلبان هر دو گروه ریاضی و تجربی باید به 35 سوال شیمی در مدت زمان 35 دقیقه پاسخ دهند.

بودجه بندی درس شیمی در کنکور نظام جدید چگونه است؟

سوالات شیمی در کنکور نظام جدید از سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم متوسطه دوم طرح می‌شوند.

سوالات درس شیمی در کنکور 1400 چگونه است؟

داوطلبان رشته‌های ریاضی و تجربی کنکور 1400، باید به سوالات شیمی بر اساس منابع نظام جدید پاسخ دهند.

تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم محتوای نوتروفیل از چند مشاور با تجربه و با ذوق تشکیل شده، که علاوه بر مشاوره دادن به نوشتن نیز علاقه دارند. تیم محتوای نوتروفیل با ترکیب این دو عامل سعی میکند همیشه مقالات به روز و تخصصی کنکور رو برای شما منتشر کند.
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها