صفر تا صد سوالات مصاحبه فرهنگیان 1403 + چاشنی تجربیات

سوالات مصاحبه فرهنگیان
مسیر مطالعه

سوالات مصاحبه فرهنگیان و چگونگی انجام مصاحبه، همیشه جزو علامت سوال‌های بزرگ در ذهن متقاضیان و دانش‌آموزان کنکوری بوده است. همانطور که می‌دانید نحوه پذیرش دانشگاه فرهنگیان نسبت به سایر دانشگاه‌ها متفاوت بوده و دارای معیار‌ها و مراحل خاصی است. در چند سال اخیر، با توجه به موج جدید گرایش به دانشگاه فرهنگیان، چگونگی مراحل و نحوه ورود به آن بسیار برای داوطلبان اهمیت پیدا کرده است. در حقیقت پشت سر گذاشتن کنکور برخلاف دیگر دانشگاه‌ها، مرحله اول از مراحل ورود به دانشگاه فرهنگیان است. بعد از خوان اول، در صورت پذیرش باید خود را برای یک بخش مهم دیگر، یعنی مصاحبه فرهنگیان آماده کنید. گلچین سوالات را می توانید با استفاده از دکمه زیر دانلود کنید.

معمولا هر استان با توجه به نیاز خود، چند برابر ظرفیت (2 یا 3 برابر) را اعلام و داوطلبان را دعوت به مصاحبه می‌کند. مصاحبه دانشگاه فرهنگیان نقش تعیین‌کننده‌ای برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان خواهد داشت در نتیجه باید آمادگی زیادی برای آن داشته باشید. در ادامه به بررسی کامل و دقیق روند مصاحبه و سوالات آن خواهیم پرداخت.

ویژگی‌های اصلی طرح‌های مشاوره کنکور نوتروفیل

اگر از دسته دانش‌آموزانی هستید که دانشگاه فرهنگیان قبول شده‌اند و یا به آن علاقه‌مند هستید و به دنبال سوالات جلسه مصاحبه هستید تا بدون چون و چرا در مصاحبه قبول شوید یک راه عالی برای افزایش احتمال پذیرشتان وجود دارد.

کمک گرفتن از مشاورانی که خودپ در حال درس خواندن در دانشگاه فرهنگیان یا فارغ‌التحصیل از این دانشگاه‌ها هستند و می‌توانند شانس قبولی شما را چندین برابر کند. پیشنهاد می‌کنم برای یافتن مشاوری با چنین ویژگی به صفحه مشاوره تحصیلی کنکور مراجعه کنید و لیست مشاورانی که در این دانشگاه هستند را ببینید.

تغییرات و چهره جدید مصاحبه فرهنگیان

روند مصاحبه فرهنگیان از سال 1402 شکلی جدید به خود گرفت و نوع گزینش داوطلبان دست‌خوش تغییرات بسیاری شد. در مقایسه با سال‌های گذشته، قسمت مصاحبه تخصصی بیشترین تغییرات را داشت و روند آن متفاوت‌تر از همیشه شد. این قسمت در سال‌های اخیر، شامل سوالات روانشناسی و بررسی صلاحیت‌های معلمی‌ بود؛ اما در سال 1402 معیار‌های متفاوتی را در پیش گرفت. روند مصاحبه دانشگاه فرهنگیان 1403 شامل موارد زیر خواهد بود که البته ترتیب مراحل آن در هر حوزه متفاوت است:

  • بازی گروهی
  • بحث گروهی
  • آزمون رایانه‌ای
  • سوالات مصاحبه عمومی‌ دانشگاه فرهنگیان

نگران نباشید! در ادامه چالشی‌ترین سوالات هر بخش از مصاحبه فرهنگیان را بررسی خواهیم کرد و بیشتر با روند مصاحبه آشنا خواهید شد.

اولین خوان مصاحبه فرهنگیان؛ بازی گروهی

بازی گروهی، بخشی از سوالات مصاحبه دانشگاه فرهنگیان

در این بخش از سوالات مصاحبه دانشگاه فرهنگیان، شما باید یک بازی یا کار گروهی انجام دهید. داوطلبان در ابتدا به‌صورت گروه‌های چهار نفره وارد اتاق می‌شوند که دو نفر ناظر در آنجا حضور دارند. موضوعی به انتخاب ناظر‌ها به گروه گفته می‌شود و سپس افراد گروه باید درباره آن موضوع روزنامه دیواری آماده کنند. لوازم بسیار محدودی مانند چند خودکار، ماژیک، منگنه و… در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. هر کدام از افراد گروه باید یک وظیفه را به‌عهده بگیرد و در حین آماده کردن روزنامه دیواری، در رابطه با موضوع بحث و گفتگو کند. در این قسمت تمام صحبت‌ها و رفتار‌های شما توسط ناظران یادداشت و ثبت می‌شود. ناگفته نماند که در مصاحبه فرهنگیان بعضی استان‌ها، داوطلبان باید متناسب با موضوع، بازی یا کاردستی طراحی می‌کردند. این نکته را باید یادآور شویم که ملاک نمره دادن روزنامه دیواری نیست بلکه رفتار‌ها و حرکات شما در این کار گروهی است. معیار‌های اصلی برای گرفتن نمره کامل در این بخش عبارتند از:

  • میزان مشارکت هر فرد در کار گروهی
  • مشورت کردن و بحث با سایر افراد
  • مدیریت زمان
  • طرز بیان و زبان بدن
  • تقسیم کار درست
  • توانایی رهبری گروه
  • ارائه پیشنهاد‌های متنوع

در ادامه می‌توانید توضیحات بیشتر و موضوعات این قسمت را در پی دی اف سوالات مصاحبه فرهنگیان مشاهده کنید.

دومین خوان مصاحبه فرهنگیان؛ بحث گروهی

بحث گروهی، بخشی دیگر از سوالات مصاحبه فرهنگیان

بخشی دیگر از سوالات مصاحبه فرهنگیان، بحث گروهی است. این قسمت اهمیت بالایی دارد و باید با دقت و تمرکز بسیار، پشت سر گذاشته شود. داوطلبان مجددا به گروه‌های چهار نفره تقسیم می‌شوند و سپس بروشور‌هایی با موضوعات مختلف به آنها داده می‌شود. قبل از ورود به اتاق، این بروشور‌ها باید مطالعه شود و هر داوطلب درباره موضوع مشخص شده و پیرامون آن تفکر کند. پس از گذشت 15 دقیقه، داوطلبان باید وارد اتاقی شوند که دو ناظر در آن وجود دارد و سپس شروع به بحث و گفتگو در رابطه با موضوع مشخص شده کنند. تمامی‌ حرکات و صحبت‌ها توسط ناظران ثبت و یادداشت می‌شوند. معیار‌های اصلی برای گرفتن نمره کامل در این بخش:

  • صحبت کردن با اعتماد به نفس بالا
  • مشارکت در بحث
  • آوردن دلایل و استدلال‌های منطقی
  • صحبت کردن با احترام
  • قطع نکردن صحبت دیگر اعضا گروه
  • رهبری و هدایت بحث
  • آوردن دلیل برای تایید یا رد کردن دیگران
  • بحث و صحبت با افرادی که در بحث مشارکت ندارند.
  • قدرت قانع کردن دیگران
  • انتقاد پذیر بودن
  • نتیجه گیری و جمع بندی درست
  • و …

از سری موضوعاتی که معمولا در بحث گروهی مصاحبه فرهنگیان مورد بحث قرار گرفته است می‌توانیم به هوش مصنوعی، دستاورد‌های سلسله صفویه و نحوه توصیف آن، ارائه راهکار به یک دانشجو رشته گردشگری در رابطه با معرفی ایران، اولویت بندی برنامه یک معلم و… اشاره کنیم.

سومین خوان مصاحبه فرهنگیان؛ آزمون رایانه‌ای

از سری تغییرات مهم سوالات مصاحبه فرهنگیان، جایگزین شدن بخش بسیار زیادی از مصاحبه تخصصی سال‌های گذشته، با آزمون رایانه‌ای است. داوطلبان برای ورود به سایت باید از طریق کد ملی و شماره همراه اقدام کنند؛ سپس به سوالات روانشناسی و خودشناسی پاسخ دهند. این سوالات شامل موقعیت‌سنجی‌ها، سوالات بله و خیر، سوالات سلامت جسمی‌ و روانی و خصوصیات اخلاقی است.

آخرین خوان؛ سوالات مصاحبه عمومی‌ فرهنگیان

سوالات مصاحبه عمومی دانشگاه فرهنگیان

پس از پشت سر گذاشتن مصاحبه اختصاصی، شما باید برای مصاحبه عمومی‌ آماده شوید. حتما مطالعه کافی در زمینه‌هایی که در ادامه می‌گوییم، داشته باشید. این مرحله از مصاحبه فرهنگیان تغییرات چندانی نداشته است و مانند سال‌های گذشته برگزار می‌شود. این قسمت نیز شامل موارد زیر است:

  • سوالات سیاسی مصاحبه فرهنگیان
  • سوالات احکام مصاحبه فرهنگیان
  • سوالات عقیدتی و مذهبی مصاحبه فرهنگیان
  • سوالات خودشناسی

اغلب سوالات این بخش در رابطه با احکام دینی، نماز، روز، مسائل سیاسی مانند انتخابات، ولایت فقیه و… است. سعی کنید در پاسخ به سوالات صداقت کافی داشته باشید. حتما با لباس و پوشش مناسب در مصاحبه شرکت کنید. برای پاسخ به سوالات احکام مصاحبه فرهنگیان باید تسلط کافی بر روی مطالب دینی داشته باشید.

مسائل سیاسی و فرهنگی نیز بخش زیادی از سوالات مصاحبه عمومی‌ فرهنگیان را شامل می‌شود؛ مانند مسائل مربوط به رهبری، ولایت فقیه، اخبار شاخص، قوای سه‌گانه و وظایف آنها و …

نکته مهم! ناگفته نماند که متقاضیان بعضی رشته های دانشگاه فرهنگیان مانند رشته امور تربیتی، آموزش الهیات و راهنمایی و مشاوره نیاز بیشتری به نمره مصاحبه عمومی‌ دارند و باید بیشتر از سایر رشته‌ها خود را برای این بخش آماده کنند.

راستی اصلا میدونید توی دانشگاه فرهنگیان چه رشته هایی وجود داره؟ لیست کامل از رشته‌های دانشگاه فرهنگیان توی این لینگ اختصاصی برای تو قرار دادیم.

عکس معرفی طرح های مشاوره ای نوتروفیل

چالشی ترین سوالات مصاحبه فرهنگیان

داوطلبان معمولا در بخش بحث گروهی و مصاحبه عمومی‌ دانشگاه فرهنگیان با سوالات چالشی روبه‌رو می‌شوند. اول از همه، باید از قبل آمادگی چنین موقعیتی را داشته باشید و توانایی کنترل شرایط را به دست آورید. سعی کنید طوری به سوالات چالشی پاسخ دهید که راه پرسیدن سوال بیشتر را برای مصاحبه‌گر ببندید. در ادامه به چند سوال در ظاهر ساده اما دشوار در بخش‌های مختلف از دیدگاه دانشجو معلمان اشاره می‌کنیم:

  1. مسافر باید نماز سه رکعتی را چگونه شکسته بخواند؟
  2. دعای معروف که در شب‌های قدر خوانده می‌شود چیست؟ فراز معروف آن که تکرار می‌شود را بگویید.
  3. در صورت فراموشی سجده و همچنین تشهد در نماز چه کار می‌کنید؟
  4. بهترین دوست شما چه ویژگی‌هایی دارد؟ چه ویژگی‌های بدی دارد؟
  5. یک ویژگی خوب و بد از خودتان بگویید.
  6. چرا با وجود اینکه امام زمان عج زنده هستند اما به رهبر نیاز داریم؟
  7. چرا هر چیزی که برای انسان لذت‌بخش و شیرین است گناه است؟
  8. چه کسی به شما با این ظاهر گفته است که به درد معلمی‌ می‌خورید؟
  9. اگر به شما بگوییم در مصاحبه رد شده‌اید، چه عکس‌العملی نشان می‌دهید؟
  10. اولین کاری که بلافاصله بعد از ورود به کلاس انجام می‌دهید چیست؟

تجربیات سال 1402 مصاحبه فرهنگیان

تجربیات سال 1402 مصاحبه فرهنگیان

تجربه شماره 1

دانش‌آموز نوتروفیلی زهرا نظری؛ رتبه 102 کنکور علوم انسانی 1402

سلام به همه کنکوری‌ها از طرف یه نوتروفیلی قدیمی‌:)
بنده در حال حاضر، دانشجو معلم رشته آموزش ابتدایی دانشگاه زینب کبری کازرون هستم و میخوام از تجربه مصاحبه خودم واستون بگم. بعد از بررسی مدارک به سالن مصاحبه رفتم. وقتی وارد شدم از قبل گروه بندی شده بودیم به گروه‌های چهار نفره که البته استثنا گروه من ۵ نفره بود. اول وارد یه اتاق شدیم یه برگه a4 بهمون دادن و گفتن راجب این موضوع روزنامه دیواری درست کنید و به جز چند تا خودکار چیز دیگه ای نداشتیم. ما با بچه‌های بحث کردیم و سعی کردیم روزنامه دیواری رو درست کنیم هرچند کامل نشد، هم به دلیل اینکه وقت کم بود هم اینکه امکانات زیادی نبود. بعد رفتیم به یک اتاق دیگه اونجا از ما خواستن راجع به یه سری موضوعاتی صحبت کنیم و نظر بدیم و بعد وارد یه اتاق دیگه شدیم. اونجا چند تا موضوع دادن گفتن اینارو اولویت بندی کنید و برای این موضوعات یه سری راه‌حل هم داده بودند که ما خیلی راجع بهشون صحبت کردیم. ناظرانی هم که اونجا بودند تمام صحبت‌های مارو یادداشت می‌کردند. بعد از این مراحل معاینات پزشکی رو داشتیم مثل دندان، چشم، قد و…. در نهایت بخش آزمون رایانه‌ای رو داشتیم که سوال‌های راحت و شخصی بود و البته اینکه در طول مصاحبه کلا صحبت‌های ما نوشته می‌شد و به صحبت‌ها حرکات و تک تک جزئیات توجه داشتند و حتی توی اتاق‌های مصاحبه هم که نبودیم باز هم حواسشون به ما بود.
فردا روز مصاحبه رفتم برای مصاحبه عمومی‌ که سوال‌هایی مثل محارم نماز‌ها غسل‌ها روزه و … پرسیدن و بهم گفتن قرآن بخونم
اینم از تجربه من امیدوارم مفید باشه


تجربه شماره 2

سلام به همه دوستای نوتروفیلی! من دانشجو معلم پردیس رسالت دانشگاه فرهنگیان زاهدان هستم و امروز اینجام تا تجربه مصاحبه رو واستون تعریف کنم. روزی که من رفتم مصاحبه از قبل تو گروه‌های چهار نفره تقسیم شده بودیم، چون بخش بازی گروهی و بحث گروهی داشتیم. بخش تخصصی امسال شامل بحث گروهی، بازی گروهی، اتاق رایانه و مراحل پزشکی بود. تو بحث گروهی چندتا موقعیت دادن که بخونیم بعد درباره یکیش باهم صحبت کنیم. چندتا موضوع بود که خودشون برای اون راهکار میدادن و ما بایست اونا رو اولویت بندی میکردیم که کدوم راهکار اول باشه. موضوع ما درباره یه دانشجو بود که به پیشنهاد استادش میره راهنمای گردشگران تو موزه میشه که این موزه در رابطه با دستاورد‌های سلسله صفویان است. سوال این بود که دانشجو باید فقط در مورد پیروزی‌های صفویان برای اونا بگه یا در مورد همه ابعاد سلسله بگه. فقط حواسشون رو حرفا نبود حتی حرکاتی که انجام میدادی هم مد نظر بود مثلا نباید تو حرف همدیگه می‌پریدیم یا ساکت می‌بودیم. حرفا رو هم می‌نوشتند، هم ضبط می‌کردند و امتیاز بر اساس حرف‌ها و حرکات بود. این بخش نیم ساعت بود که ما ۲۰ دقیقه ای تموم کردیم. در اتاق بازی گروهی روحیه همکاری رو بیشتر مد نظر قرار میدن و اون کسی که نظر و پیشنهاد میده برای موضوع مشخص شده هم امتیاز بیشتری میگیره. چگونگی روزنامه دیواری اصلا مد نظرشون نبود و فقط روحیه مشارکت و همکاری رو میخواستند. کسی که زیاد صحبت نمی‌کرد عملا امتیاز کمتری می‌گرفت و کسی که پیشنهاد و راهکار میداد امتیاز بیشتری دریافت می‌کرد.

اتاق رایانه که بخشی از سوالاش به صورت بله خیر باید جواب می‌دادیم .یه سری دیگه باید بهترین و بدترین گزینه رو به صورت عدد می‌نوشتیم. روز بعد هم که مصاحبه عمومی‌داشتم.


تجربه شماره 3

سلام به همه از طرف یه نوتروفیلی قدیمی! مصاحبه امسال همینطور ک در جریان هستید خیلی متفاوت بود با سال‌های قبل و مصاحبه تخصصی شامل چند بخش می‌شد. در روز مصاحبه اول که وارد سالن شدم بعد از کمی‌انتظار ، برای تحویل مدارکی مثل مقام‌ها، لوح تقدیر‌ها، کارت فعال بسیج و … که از قبل داخل سامانه ثبت کرده بودم رفتم. مدارک رو به ترتیب تحویل دادم تا بررسی بشن مجددا.
مرحله دوم بحث گروهی بود. بعد از اینکه وارد این اتاق شدم دور یک میز با سه نفر دیگه نشستیم و یک مبحث ک حالت بروشور مانند داشت رو به مدت 5 دقیقه مطالعه کردیم. مصاحبه گر‌ها ازمون خواستند تا در رابطه با این موضوع بحث و گفتگو کنیم و نظراتمون رو بگیم. کلمه به کلمه حرف‌هامون توسط مصاحبه گر‌ها یادداشت می‌شد( نکته مهم در این قسمت رسایی صدا و شیوایی کلام بود)
مرحله سوم قسمت فناوری بود ک باید با سیستم یک سری سوالات مربوط به سلامت جسم و روان رو در زمان معین پاسخ دادم. مرحله چهارم هم باید یک روزنامه دیواری می‌ساختیم با توجه به زمان و موضوعی که بهمون داده بودند و در این قسمت هم تمام گفتگو‌های ما یادداشت برداری میشد. چند روز بعد مصاحبه عمومی‌بود. مصاحبه عمومی، در واقع همون سوالات عقیدتی سیاسی بود ک از قبل باید براش آمادگی کسب بشه و من خودم بابتش مطالعه زیادی کرده بودم و همچنین اخبار و مسائل روز رو هم تا حد توان دنبال میکردم. سوالات خیلی ساده و قابل فهم بودند فقط یکم به دقت ، آرامش و تیزهوشی نیاز داشت.


تجربه شماره 4

سلام و وقت بخیر! من در حال حاضر دانشجو رشته آموزش ابتدایی در استان کرمانشاه هستم و میخوام تجربه مصاحبه خودم رو خدمتتون عرض کنم. اولین مصاحبه من مصاحبه تخصصی بود. اول ما رو بردن واسه تحویل مدارک و لوح تقدیر و سایر موارد که قبلا بارگذاری کرده بودیم. بعدش رفتیم واسه بازی گروهی اونجا ۲۰ دقیقه در مورد موضوع حرف زدیم و ۲۰ دقیقه در مورد اون موضوع روزنامه دیواری درست کردیم. بچه‌ها لطفا به این توجه کنین که سرگروه بودن رهبری گرفتن گروه خودتون خیلی مهمه! بعدش رفتیم واسه آزمون رایانه که یه سری سوالات روان شناسی رو جواب دادم و واقعا مرحله خیلی راحتی بود. بعد هم رفتیم سراغ آخرين مرحله که گفت و گو گروهی بود. اونجا هم موضوع دادن به گروهمون و ۱۵ دقیقه وقت داشتیم تا فکر کنیم؛ بعدش در موردش بحث کنیم. اینجا هم باز تاکید می‌کنم لیدر بودن گروه به شدت مهمه! باید شما همه نکات رو رعایت کنید برای مثال صحبت‌های منطقی داشته باشید، به نظر هم گروهی‌ها توجه کنید، حرف اون‌هارو قطع نکنین و در آخر اگر جمع بندی با شما باشه خیلی امتیاز خوبی می‌گیرید.
روز بعد هم مصاحبه عمومی‌داشتم. یک مصاحبه گر در اتاق بود و اول ازم خواست تا خودمو معرفی کنم، قرآن بخونم و معنی کنم. بچه‌ها در این مرحله حتما به زبان بدنتون توجه داشته باشید مثلا درست بشینید، سرتونو بالا بگیرید و صحبت کنید، ارتباط چشمی‌برقرار کنید و… . موضوعاتی که ازم درباره شون سوال پرسید بیشتر در رابطه با نماز و ذکر‌های نماز، روزه، مبطلات نماز و روزه، ولی فقیه و مرجع تقلید، نماز جمعه و جماعت بود.
امیدوارم این تجربه به دردتون بخوره و همیشه جیباتون پر پول و دلتون خوش باشه اینم بگم که تراز علمی‌به شدت تاثیر گذاره استرس نداشته باشین. انشالله به هدفتون برسین یاعلی❤️


تجربه شماره 5

سلام به همگی. امیدوارم حالتون خوب باشه. من دانشجو معلم پردیس بندرعباس هستم🙂
روز مصاحبه اول صبح رفتم و منتظر نشستم تا نوبتم بشه. اول بگم که مراحلش به ترتیب نیست ، بستگی به منطقه داره و به هر ترتیبی که بخوان میگیرند.
ما ابتدا که رفتیم چند تا فرم پر کردیم بعد رفتیم داخل، مدارکمون رو دادیم تا پرونده تشکیل بدن. بعد از این کارا رفتیم طبقه دو برای انجام بقیه مراحل مصاحبه. چند گروه چهار نفره تشکیل شد و گروه ما رو فرستادن بازی گروهی و یه گروه دیگه بحث گروهی .
بازی گروهی به این شکل بود که یک موضوع دادن به کل گروه گفتن همین بیرون اگه چیزی میخواین یادداشت کنید و با خودتون داخل ببرید. (موضوع ما درباره استکبار ستیزی بود) بعد رفتیم داخل و دو نفر اونجا بودن که هر چی می‌گفتیم رو یادداشت می‌کردند. اونجا باید بحث می‌کردیم و با مشارکت و همراهی با تیم روی یه برگه a4 روزنامه دیواری درست می‌کردیم؛ البته روزنامه دیواری زیاد ملاک نبود. معیار و ملاک براشون، حرف زدن و پیشنهاد‌های متنوعی بود که می‌دادیم .
بعد این مرحله رفتیم بحث گروهی. بحث هم تقریبا مثل همین بخش قبلی بود. دو موضوع دادن که باید یکی رو انتخاب و دربارش بحث می‌کردیم. داخل اتاق مثل اتاق قبلی دو نفر بودن که حرف‌ها رو یادداشت می‌کردند. در بحث گروهی باید چند ملاک رو رعایت می‌کردیم؛ مثل در حرف دیگری نپریدن ، انتقاد پذیر بودن و…
بعدش رفتیم یه اتاق تا مدارکی که بارگذاری کرده بودیم رو چک کنند؛ مثل مدارک بسیج و… . مرحله آخر هم رفتیم اتاق رایانه یه آزمونی داشت فک کنم ۱۱ تا سوال داشت که موقعیت سنجی بود ، یه سوال بود و شش موقعیت باید مشخص می‌کردیم کدوم بهتره و کدوم بدتر . بعدش بالغ بر ۵۰ تا سوال بله و خیر که ساده بودند. در نهایت هم معاینات پزشکی انجام شد که شامل قد وزن چشم و گوش بود. چند روز بعد هم مصاحبه عمومی‌داشتم. برا من سوالا روتین بود
مثلا چند تا ذکر نماز پرسید، داستان قرآنی، محارم چه کسانی هستند، وضع حجاب جامعه چطوره، نماز جمعه چطور برگزار میشه، وصل شدن به نماز جماعت و …


تجربه شماره 6

سلام و خسته نباشید به همه کنکوری‌ها 🙂
من دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان مشهد هستم و خوشحالم که قراره امروز تجربه م رو باهاتون به اشتراک بذارم.
روزی که رفتم مصاحبه‌ فرهنگيان ( محل مصاحبه پردیس شهید‌هاشمی‌نژاد بود) منتظر بودم تا نوبتم بشه. اسم‌هامون رو از روی لیست میخوندند و هر چهار نفر یه گروه می‌شدیم.
اتاق اولی که ما رفتیم بازی گروهی بود. به این ترتیب که دوتا خانم داخل اتاق نشسته بودند و روند کار رو برامون توضیح دادند بعد گفتن یک ربع وقت دارين که روزنامه دیواری رو درست کنین. چند تا موضوع به ما دادند و گفتند خودتون یکی رو انتخاب کنین و شروع کنید. اون دوتا خانم فقط حرفایی که ما می‌زدیم رو مینوشتند. چیزی که براشون مهم بود این بود که ببینن ما چقدر میتونیم تقسیم کار کنیم و مشارکت فعال داشته باشیم.
اتاق دوم که رفتیم بحث گروهی بود. اون‌جا هم دو تا خانم بودن که مسئول نظارت و نوشتن حرف‌های ما بودند.
این قسمت دوتا موقعیت روی برگه واسه ما تعریف شده بود با چند تا پیشنهاد برای اون موقعیت. اول باید خودمون تنها موقعیت‌ها و اولویت‌هارو می‌خوندیم، بعدش باهم دیگه صحبت می‌کردیم و بقیه رو باید قانع میکردیم که چرا این چیزی که من میگم درسته. در نهایت باید می‌تونستیم یک نظر کلی و گروهی ارائه بدیم. (توی این دوتا بخش‌ها حواستون باشه اگه کسی از همگروهی‌هاتون خیلی ساکت بود و کم حرف از اون هم نظر بخواین و مشارکتش بدین توی بحث‌ها چون خیلی امتیاز داره و اینکه اول حتما در بزنید و سلام کنید در آخرم با احترام تشکر کنین و خدافظی!)
اتاق بعدی که ما رفتیم کارگاه کامپیوتر بود اونجا پشت سیستم نشستيم و یک آزمون تستی بود که هم بله و خیر داشت(مثل اینکه تا حالا سیگار کشیدی ) هم اینکه یک موقعيت بحرانی رو تعریف کرده بودن و ازت می‌خواستند که تصور کنی تو اگه توی این موقعيت گیر کنی چیکار میکنی ( مثل اینکه فردا امتحان داری و امشب تولد دوستته توی خوابگاه و سروصدا زیاده چیکار میکنی؟ بعضی گزینه‌ها خیلی سلیقه ای بود ولی شما سعی کنین گزینه ای که منطقی تره رو بزنین )
اتاق آخر هم رفتم مدارکم رو توی سایت تایید زدند.بعدش رفتم سالن همایش واسه معاینه پزشکی که خیلی زیاد معطل شدم.
این بود از روز اول مصاحبه من. یه نصیحت از طرف من اینکه هیچوقت درباره انتخاب دانشگاه فرهنگیان شک نکنید و مطمئن باشین با در نظر گرفتن مزایا این دانشگاه، انتخاب درستی خواهید داشت.

اگر هنوز هم از انتخاب خود مطمئن نیستید و می‌خواهید بیشتر در رابطه با دانشگاه فرهنگیان و مزایا آن بدانید و یا حتی در رابطه با حقوق و مزایا شک دارید پیشنهاد می‌کنم مقاله حقوق دانشجویان فرهنگیان را بخوانید تا راحت‌تر تصمیم بگیرید.

شگفت انگیزترین جزوه سوالات مصاحبه فرهنگیان با جواب pdf

سوالات مصاحبه فرهنگیان با جواب pdf

این جزوه کامل تر از اون چیزیه که حتی فکرشو بکنی! در این فایل به آنالیز مراحل مصاحبه فرهنگیان پرداخته‌ایم و سوالات قطعی مصاحبه فرهنگیان از سراسر کشور را جمع آوری کرده ایم. همچنین توصیه‌های مختلف و نحوه پاسخ به سوالات را در این جزوه مطالعه خواهید کرد. هدیه ای خاص از طرف نوتروفیل، برای شما کنکوری‌های خاص!

سخن آخر و تمام!

دانشگاه فرهنگیان یکی از محبوب‌ترین دانشگاه‌ها در سطح کشور است و متقاضیان زیادی دارد. برخلاف دیگر دانشگاه‌ها، کنکور صرفا راه ورود به این دانشگاه نیست و شما باید مراحل دیگری (که بالا مفصل درباره ش حرف زدیم با هم دیگه) را پشت سر بگذارید.

در این مقاله به بررسی کامل مراحل و سوالات مصاحبه فرهنگیان پرداختیم. برای آمادگی بیشتر پیشنهاد می‌کنیم حتما پی دی اف سوالات فرهنگیان را دانلود کرده و تا روز مصاحبه تمرین کنید. فراموش نکنید مقالات دیگر در رابطه با دانشگاه فرهنگیان و سایر موضوعات کنکوری را در سایت نوتروفیل مطالعه کنید.

سوالات متداول

آماده شدن برای مصاحبه چقدر زمان نیاز دارد؟

بهتر است بعد اتمام کنکور و امتحانات مطالعه خود را شروع کنید. مسائل احکام و عقیدتی بازه زمانی زیادی برای یادگیری نیاز دارند؛ در نتیجه حتما برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشید.

چطور می توانم بهتر برای مصاحبه آماده شوم؟

قدم اول مطالعه کافی و استفاده از منبع درست است؛ سپس سعی کنید از تجربیات دیگران استفاده کنید و در رابطه با مصاحبه‌های سال قبل تحقیق کنید. همچنین پیشنهاد می‌کنم از خانواده یا اطرافیان خود بخواهید تا شرایط مصاحبه را شبیه‌سازی کنند و از شما سوالات مصاحبه را بپرسند.

چه کسانی از مصاحبه فرهنگیان رد می شوند؟

ممکن است هر فردی از بخش‌های مختلف مصاحبه رد شود. برای مثال اگر کسی نقص جدی در سلامت داشته باشد از بخش معاینات پزشکی رد می‌شود. در بخش مصاحبه عمومی نیز اگر صحبت‌های شما با تحقیقات محلی مطابقت نداشته باشد احتمال رد شدن زیاد است.

تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم محتوای نوتروفیل از چند مشاور با تجربه و با ذوق تشکیل شده، که علاوه بر مشاوره دادن به نوشتن نیز علاقه دارند. تیم محتوای نوتروفیل با ترکیب این دو عامل سعی میکند همیشه مقالات به روز و تخصصی کنکور رو برای شما منتشر کند.
اشتراک در
اطلاع از
guest
18 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد متین
محمد متین
5 ماه قبل

منظور از سوالات خودشناسی چیه؟ شامل چه سوالایی میشه؟

سارا صوفی
سارا صوفی
5 ماه قبل

کدوم رشته فرهنگیان تراز بالاتری میخواد؟

هستی
هستی
5 ماه قبل

چقدر جامع و کامل بود😍🙏❤️🌱

مبینا روحی
مبینا روحی
5 ماه قبل

کتاب مهارت های معلمی رو چطور باید مطالعه کنم؟

فرزانه
فرزانه
5 ماه قبل

مثل همیشه یه مقاله مفید دیگه
ممنونم از این اطلاعات

آخرین ویرایش 5 ماه قبل توسط فرزانه
زهرا
زهرا
5 ماه قبل

خیلی عالی بود و واقعا مفید و کاربردی

زری
زری
5 ماه قبل

خیلی عالی بود بخصوص تجربیات بچه ها

مریم
مریم
5 ماه قبل

مقاله خوب و مفیدی بود 😍

مرضیه
مرضیه
5 ماه قبل

واقعا بینظیر بود👌🏻😍❤

لیلا
لیلا
5 ماه قبل

ممنون از مقاله‌تون خیلی کامل بود فقط این که آیا دانشگاه مختلطه یا نه؟

پشتیبان سایت
پشتیبان سایت
5 ماه قبل
پاسخ به  لیلا

ممنون بابت نظرت لیلا جان
خیر دانشگاه های فرهنگیان تک جنسیتی هستن

علی ای
علی ای
5 ماه قبل

عالی و با نمک

فاطمه فیروزمند
فاطمه فیروزمند
5 ماه قبل

عااالی عین همیشههه🤌😘✨️

فاطمه
فاطمه
5 ماه قبل

بسیار کاربردی؛متشکرم خانوم خلیق😍

علی
علی
5 ماه قبل

عالی بود

سمانه
سمانه
5 ماه قبل

چقدر کامل.
ممنون از اطلاعات خوبتون

فاطمه
فاطمه
5 ماه قبل

ممنون از مقاله بینقصتون، فرهنگیان هنوز محدود سنی داره؟
و اینکه همه دانشگاه های فرهنگیان پردیس هستن و کسورات دارن؟

پشتیبان سایت
پشتیبان سایت
5 ماه قبل
پاسخ به  فاطمه

ممنونیم بابت نظرت فاطمه جان
محدودیت سنی فرهنگیان تا سقف 24 سال هست
به کلیه واحد های دانشگاه فرهنگیان ، پردیس فرهنگیان گفته میشه و داوطلبان پذیرفته شده در پردیس فرهنگیان لازم به پرداخت هزینه نیستن