روش مطالعه امتحان نهایی هویت اجتماعی

روش مطالعه امتحان نهایی هویت اجتماعی
مسیر مطالعه

رسیدیم به نفس‌های اخر اردیبهشت‌ماه و شروع خرداد و بهار امتحانات نهایی. اگر شما هم دنبال این هستید که چگونه هویت اجتماعی را بخوانیم؟ بهتر است هر روز خواندن یک درس را در برنامه خود قرار دهید و بعد خواندن هر ۳ درس زمانی برای مرور و حل نمونه سوال داشته باشید.

اهمیت امتحانات نهایی پایه دوازدهم ۱۴۰۳

با توجه به تاثیر ۵۰ درصد قطعی نمرات امتحان نهایی۱۴۰۳، همه داوطلبان کنکور افرادی که دوازدهم هستند یا فارغ التحصیل هستند بهتر است که با بکار گرفتن نکات گفته شده در بهترین روش مطالعه امتحان نهایی + برنامه مخصوص خرداد 1403 ، از این فرصت برای گرفتن نمرات عالی در امتحانات استفاده کنند؛ تا در نهایت تراز بالایی کسب کنند و نسبت به سایر رقبای خود بتوانند به بهترین نتایج و رشته ها دست یابند و قبولی خود را تضمین کنند.

امسال برای اولین بار کنکور جداگانه‌ای برای علاقه‌مندان به رشته‌های دانشگاه فرهنگیان در اردیبهشت‌ماه برگزار شد و تا چند هفته اینده اسامی افرادی که دعوت به مصاحبه شده اند اعلام میشود ولی نمرات نهایی برای پذیرش در این دانشگاه هم اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید برای گرفتن نمره عالی حسابی تلاش کنید.

ضریب تاثیر هویت اجتماعی در امتحانات نهایی۱۴۰۳

درس هویت اجتماعی برای داوطلبان رشته تجربی و ریاضی۱۴۰۳ ضریب ۲.۲ دارد.

  • زمان امتحان هویت اجتماعی 1403

امتحان هویت اجتماعی برای هر دو رشته تجربی و ریاضی در تاریخ سه شنبه ۸خرداد۱۴۰۳ برگزار میشود. و از امتحان نهایی قبلی آن که برای رشته ریاضی هندسه و برای رشته تجربی ریاضی است فقط یک روز فاصله است.

  • بارم بندی امتحان نهایی هویت اجتماعی۱۴۰۳

۵درس اول که همان مباحث امتحان نوبت اول بودند، هرکدام ۱.۵ نمره دارند و ۵درس دوم یعنی از درس۶تا درس۱۰، هرکدام ۲.۵نمره دارند.
با توجه به اهمیت دروس نیمسال دوم و بارم بیشتری که به خود اختصاص داده اند، نیاز است تا فرصت بیشتری برای مطالعه انها بگذارید.

روش مطالعه امتحان نهایی هویت اجتماعی (هویت اجتماعی را چگونه بخوانیم؟)

کتاب هویت اجتماعی به نسبت بقیه کتاب‌های درسی‌تان کم حجم‌تر است ولی این دلیلی نمی‌شود که خواندن همه دروس آن را به شب امتحان موکول کنید چون برای گرفتن نمره۲۰ نیاز است که فرصتی نیز برای مرور داشته باشید. اگر هر روز یک درس از هویت را در برنامه مطالعاتی روزانه خود قرار دهید میتوانید ۱۰ درس آن را به راحتی یاد بگیرید و شب امتحان استرس تمام نکردن دروس امتحان را نداشته باشید.. کتاب نوتروبیست نوتروفیل نیز منبعی کامل برای حل نمونه سوال امتحانی است.


درس هویت اجتماعی مطالبی حفظی و فرار دارد که نیاز است چندین بار تا روز امتحان نکات مهم را مرور کنید. برای اینکار میتوانید حین خواندن متن دروس، جملات و کلمات مهم را هایلایت کنید یا با مداد آنرا مشخص کنید.

تهیه خلاصه برای درک بهتر خودتان روش خوبی است ولی از انجایی که مصحح امتحان نهایی فقط خط کتاب را ملاک نمره‌دهی و ارزیابی قرار میدهد شاید به برداشت‌های شما از آن سوال نمره‌ای ندهد. پس بهتر است متن کتاب درسی را اولویت مطالعه خود بگذارید و دقیق جملات را بخوانید چون هر کدام از جملات و زیرنویس‌ها یا پاورقی‌ها امکان طرح سوال دارند. وقتی متن کتاب را دقیق یادداشته باشید دیگر نگران سوالات جاخالی و صحیح و غلط نیستید و به راحتی میتوانید سوالات امتحان را جواب دهید.

  • از حل سوالات امتحان نهایی سال‌های گذشته غافل نشوید!

حل نمونه سوالات نهایی به اندازه مطالعه کتاب درسی و خواندن دروس امتحان اهمیت دارد چون به مطالعه شما جهت میدهد و میدانید که طراح امتحان نهایی چه تیپ سوالاتی می‌آورد و کدام قسمت از هر درس برایش اهمیت دارد و هر ساله مورد سوال قرار میگیرد.

  • به خودتان نمره دهید

یکی از کارهای مهمی که هنگام زدن امتحان‌نهایی یا نمونه سوالات تشریحی باید انجام دهید حساب کردن نمره خودتان است. چون مصحح امتحان نهایی شیوه خاصی برای نمره‌دهی دارد و مطابق با پاسخنامه منتشر شده تصحیح میکند و شاید جواب شما از نظر خودتان درست باشد ولی مصحح مطابق با پاسخنامه به شما نمره میدهد.

با نمره‌دهی به امتحان‌ خودتان میتوانید شناخت خوبی از عملکرد خودتان پیدا کنید و مشکل خود را در نوشتن پاسخ تشریحی نوشتن پیدا کنید، اینگونه دیگر نگران امتحان نهایی نیستید و میتوانید به راحتی نمره۲۰ امتحان و بالاترین تراز را از آن خود کنید.

با دانلود نمونه سوال امتحانی درس هویت اجتماعی دوازدهم ریاضی و تجربی میتوانید به راحتی به تمام امتحانات نهایی برگزار شده سال‌های اخیر دسترسی داشته باشید.

تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم محتوای نوتروفیل از چند مشاور با تجربه و با ذوق تشکیل شده، که علاوه بر مشاوره دادن به نوشتن نیز علاقه دارند. تیم محتوای نوتروفیل با ترکیب این دو عامل سعی میکند همیشه مقالات به روز و تخصصی کنکور رو برای شما منتشر کند.
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها