دقیق ترین بودجه بندی روانشناسی در کنکور ۱۴۰۳

بودجه بندی روانشناسی کنکور
مسیر مطالعه

بودجه بندی روانشناسی کنکور ۱۴۰۳ را می‌دانید؟ کنکور سراسری 1403 در حال نزدیک شدن است و داوطلبان رشته انسانی در تکاپوی برنامه‌ریزی و مطالعه برای کسب رتبه‌ی دلخواه خود هستند. در این میان، درس روانشناسی به‌عنوان یکی از دروس تخصصی این رشته، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. دانستن بودجه بندی روانشناسی کنکور، کلید موفقیت در این درس است؛ چرا که با توجه به آن می‌توانید زمانتان را مدیریت کرده و بر مباحث مهم‌تر تمرکز کنید.

در این مقاله، به بررسی جامع بودجه‌بندی روانشناسی کنکور انسانی می‌پردازیم و نقشه راهی را برای مطالعه‌ی مؤثر این درس ارائه می‌دهیم.

تعداد سؤالات روانشناسی در کنکور انسانی

درس روانشناسی در کنکور سال گذشته ۱۵ سؤال را به خود اختصاص داده است و ۱۵ دقیقه زمان برای پاسخ‌گویی به آن دارید. بهتر است هر سؤال را زیر یک دقیقه بزنید تا زمانی برای استراتژی بازگشت داشته باشید.

تعداد سوالاتزمان پاسخگوییضریب
۱۵ سوال۱۵ دقیقه۲

با دیدن ضریب ۲ درس روانشناس هرگز گول نخورید و فکر نکنید که یک درس کم‌اهمیت است! پیش‌تر از اهمیت آن برایتان گفتیم.

اگر داوطلب کنکور انسانی هستید و می‌خواهید به‌جز بودجه بندی روانشناسی از بودجه‌بندی تمام دروس آگاهی داشته باشید، مقاله بودجه بندی کنکور انسانی را حتماً مطالعه کنید. دانستن دقیق بودجه‌بندی هر درس به شما کمک می‌کند تا برنامه‌ریزی بهتری داشته باشید و احتمال موفقیتتان را بالا می‌برد.

بودجه بندی روانشناسی کنکور تا سال ۱۴۰۱

روال بودجه بندی روانشناسی تا سال ۱۴۰۱ متفاوت بوده است و به روش نظام قدیم بوده و از سال ۱۴۰۱ به‌طورکلی روال جدیدی برای آن ایجاد شده است.

مبحثسال ۹۹سال ۱۴۰۰دی ۱۴۰۱
روان‌شناسی: تعریف و روش مورد مطالعه۳ سوال۴ سوال۱ سوال
روانشناسی رشد۳ سوال۳ سوال۴ سوال
احساس، توجه و ادراک۳ سوال۲ سوال۳ سوال
حافظه و علل فراموشی۲ سوال۳ سوال۲ سوال
تفکر (۱) حل مسئله۲ سوال۲ سوال۱ سوال
تفکر (۲) تصمیم‌گیری۳ سوال۴ سوال۲ سوال
انگیزه و نگرش۱ سوال۲ سوال۱ سوال
روانشناسی سلامت۱ سوال۰ سوال۱ سوال
ترکیبی۲ سوال۰ سوال۰ سوال
مجموع سوالات۲۰ سوال۲۰ سوال۱۵ سوال

پیشنهادی برای مطالعه: بودجه بندی کنکور

بودجه بندی روانشناسی کنکور ۱۴۰۳

در جدول زیر، دقیقه‌ترین بودجه بندی روانشناسی کنکور 1403 بر اساس تعداد سؤالات هر درس برایتان آورده شده است.

مبحثسال ۱۴۰۲
روان‌شناسی: تعریف و روش مورد مطالعه۱ سوال
روانشناسی رشد۲ سوال
احساس، توجه و ادراک۲ سوال
حافظه و علل فراموشی۲ سوال
تفکر (۱) حل مسئله۲ سوال
تفکر (۲) تصمیم‌گیری۲ سوال
انگیزه و نگرش۲ سوال
روانشناسی سلامت۲ سوال
ترکیبی۰ سوال
مجموع سوالات۱۵ سوال

البته این نکته را باید بدانید که صرف دانستن بودجه‌بندی نمی‌تواند شما را در این درس موفق کند؛ بلکه باید منابع درستی نیز تهیه کنید. اگر برای انتخاب منابع درس روانشناسی میان تمام کتاب‌های کمک آموزشی و کلاس‌ها سردرگم شدید، مقاله «منابع روانشناسی کنکور» را حتماً بخوانید.

اهمیت بودجه بندی روانشناسی در قبولی رشته و دانشگاه دلخواه شما

پیش از آنکه به بودجه بندی روانشناسی کنکور ۱۴۰۳ به پردازیم به اهمیت این درس و دانستن بودجه‌بندی آن خواهیم پرداخت. اینکه شما بودجه‌بندی یک درس را بدانید، به شما در برنامه‌ریزی اصولی کمک خواهد کرد. شما می‌دانید چه مباحثی از اهمیت بالایی برخوردار است و نیاز به مطالعه بیشتر دارد و چه مباحثی کم‌اهمیت‌تر است. با دانستن این موضوع شما می‌توانید برای زمان باقی‌مانده خودتان برحسب اهمیت مباحث برنامه‌ریزی بهتری داشته باشید.

در باب اهمیت درس روانشناسی در کنکور انسانی هم باید بگوییم که روانشناسی از آن دسته درس‌های رتبه ساز در کنکور انسانی محسوب می‌شود؛ اما چرا؟! دلایل متعددی نظیر تک کتاب بودن، محتوای ساده و روان کتاب و جذابیت متن درس باعث می‌شود داوطلبین تایم زیادی به این درس اختصاص دهند و از طرفی خواندن آن آسان‌تر شود. کسب درصد بالا در این درس می‌تواند رتبه شما را حسابی جابجا کند.

اگر از مشاور تحصیلی در این روزها کمک گرفته باشید، بی‌شک اولین نکته‌ای که به شما خواهند گفت اهمیت بودجه‌بندی است. همچنین به شما کمک می‌کنند برای مطالب با اهمیت بالا، منابع خوبی انتخاب کنید تا زمانی که روی مطالعه می‌گذارید هدر نرود. همچنین مشاورین کنکور انسانی، توجه ویژه‌ای به درس روانشناسی به دلیل رتبه ساز بودن آن دارند. اگر احساس می‌کنید نیاز به کمک دارید و سردرگم هستید، می‌توانید از مشاوره کنکور انسانی کمک بگیرید و مسیر را برای خودتان هموارتر کنید.

به کمک و مشاوره نیاز دارید؟!​

خبر خوب! اگر به مشاوره نیاز دارید اطلاعات خود را در فرم زیر وارد کنید؛ سپس در اسرع وقت مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

داوطلبان روانشناسی را چند درصد می‌زنند؟

داوطلبین معمولاً در این درس درصد خوبی کسب می‌کنند؛ زیرا تک کتاب است و مباحث آن جذابیت زیادی دارد. البته از آن طرف هم برخی از دانش‌آموزان به دلیل ضریب ۲ ای که دارد، گمان می‌کنند درس کم اهمیتی است و آن را کنار می‌گذارند.

اگر می‌خواهید روانشناسی، رتبه شما را جابجا کند؛ باید در این درس درصدی بین ۸۰ الی ۹۰ کسب کنید. در این صورت روانشناسی می‌تواند تبدیل به سکو پرتاب شما شود.

بهترین روش مطالعه روانشناسی

برای اینکه بتوانید، بعد از اطلاع از بودجه بندی روانشناسی کنکور، این درس را به بهترین شکل ممکن بخوانید باید یک برنامه مطالعاتی منظم داشته باشید. بهترین روش مطالعه روانشناسی برای کنکور انسانی این است که هر درس را تقسیم به بخش‌های کوچک‌تر کنید تا مطالب را به‌طور عمیق و جزئی یاد بگیرید.

سخن پایانی

اطلاع از دقیق‌ترین بودجه‌بندی دروس بسیار مهم‌تر از چیزی است که تصور می‌کنید. برای اینکه بتوانید یک برنامه برنامه‌ریزی اصولی با توجه به زمان و اهمیت دروس داشته باشید، حتماً از دقیق‌ترین بودجه بندی روانشناسی کنکور مطلع شوید.
راستی! اطلاع از بودجه بندی‌، چقدر در روند مطالعه شما تأثیرگذار بوده است؟

سؤالات متداول

اطلاع از بودجه‌ بندی روانشناسی چه کمکی به من می‌کند؟

اطلاع از بودجه بندی روانشناسی کنکور، به شما کمک می‌کند تا بدانید کدام مباحث مهم‌تر بوده و چقدر باید روی آن‌ها زمان بگذارید.

بودجه بندی روانشناسی کنکور ۱۴۰۳ چگونه است؟

در این مقاله سعی کردیم، دقیق‌ترین بودجه بندی روانشناسی را برایتان بیاوریم.

اطلاع از بودجه‌بندی به دوران جمع‌بندی هم کمک می‌کند؟

بله! در دوران جمع‌بندی با کمک بودجه‌بندی به‌راحتی متوجه می‌شوید که روی هر فصل چقدر باید زمان بگذارید.

الیکا حاج علیان
الیکا حاج علیان
الیکا حاج علیان هستم دارای مدرک ارشد روانشناسی. جدای ازین که شغلم بخشیش به کنکور و مشاوره‌های روانشناسی دوران کنکور مربوطه، شیفته نوشتن و قلم به دست بودنم! سعی میکنم مطالب دست اول و ناب کنکور رو براتون آماده میکنم. 💚
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها