بهترین منابع زیست کنکور 1403؛ نقشه راه برای درصد 100

بهترین منابع زیست کنکور
مسیر مطالعه

اگر برای رتبه برتر شدن هدف‌گذاری کرده‌اید؛ خود را آماده کنید که زیست‌شناسی، درست مانند گوشی موبایل همه‌جا همراهتان باشد. زیرا از بین درس‌های رشته تجربی، درس زیست‌شناسی با ضریب 12 به درسی طلایی تبدیل شده است. اگر بتوانید درصد خوبی از زیست کسب کنید، تراز شما به طرز چشمگیری جابه‌جا می‌شود.

برای دانش‌آموزان ضعیف کتاب‌های ماجرای من و درسام و زیست پایه به پایه خیلی سبز، برای دانش‌آموزان متوسط کتاب‌های زیست‌شناسی پایه به پایه نشر الگو و کتاب‌های میکرو طبقه بندی گاج و برای داوطلبینی که سطح بالا هستند زیست جامع خیلی سبز (پینوکیو) و زیست جامع IQ گاج بهترین منابع برای درس زیست هستند.

پس باید با توجه به سطح علمی و زمان باقی‌مانده، بهترین کتاب زیست کنکور را برای خود شناسایی کنید تا در طولانی‌مدت بتواند دوست خوبی برای شما باشد. در ادامه با نوتروفیل همراه باشید تا بهترین منابع زیست کنکور 1403 و بهترین کتاب‌ های تست زیست را بشناسید.

کتاب درسی، بهترین کتاب زیست کنکور و سنگ بنای مطالعه زیست کنکور

همان‌طور که می‌دانید بسیاری از مفاهیم زیست به هم مرتبط هستند و خط‌به‌خط کتاب زیست می‌تواند مهم باشد تا جایی که اگر به کتاب‌های درسی رتبه های برتر نگاه کنید می‌بینید که همه قسمت‌های آن با رنگ‌های مختلف های‌لایت شده‌اند.

همه اساتید و مشاوران کنکور نیز روی این نکته اتفاق نظر دارند که مطالعه‌ی دقیق کتاب درسی، اولین و مهم‌ترین منبع برای یادگیری مفاهیم زیست‌شناسی است. پس به‌هیچ‌عنوان از این منبع غافل نشوید و خط‌به‌خط آن را با دقت مطالعه کنید.

به کمک و مشاوره نیاز دارید؟!​

خبر خوب! اگر به مشاوره نیاز دارید اطلاعات خود را در فرم زیر وارد کنید؛ سپس در اسرع وقت مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

بهترین منابع کمک درسی زیست کنکور

مفاهیم زیست‌شناسی گاهی به حدی پیچیده می‌شوند که حتی اگر صد دور هم کتاب درسی را بخوانید، باز هم ممکن است به عمق مطلب پی نبرید. در این موارد مجبورید به یک منبع خارجی متوسل شوید. ازآنجایی‌که دسترسی به استاد خصوصی یا جزوه‌های حرفه‌ای برای هر کسی و در هر زمانی ممکن نیست، پیشنهاد ما به شما کمک گرفتن از کتاب‌های کمک‌درسی است. 

کتاب‌های کمک‌آموزشی، منابعی تکمیلی هستند که نه تنها باعث یادگیری عمیق‌تر مطالب می‌شوند؛ بلکه مهارت تست‌زنی و حل سوالات مفهومی و پیچیده را نیز تا حد زیادی در شما تقویت می‌کنند. پس سعی کنید با توجه به سطح علمی و نیازهایتان، از بهترین منابع زیست کنکور تجربی بهره ببرید.

هر داوطلب ضعیفی با کمک کتاب‌های پایه به پایه می‌تواند سطح خود را بالا ببرد

اگر در مقاطع نهم و دهم هستید و قصد دارید در کنکور تجربی بدرخشید یا اگر در سال آخر می‌خواهید برای کنکور آماده شوید؛ اما درک خوبی از مطالب زیست ندارید، کتاب‌های پایه به پایه زیر می‌توانند بهترین منابع کتاب زیست کنکور برای شما باشند:

ماجرای من و درسام

این کتاب که با داستان‌سرایی، جز به جز مطالب زیست را در اختیار دانش‌آموز قرار می‌دهد؛ هم برای کسب نمره خوب در امتحان نهایی مناسب است و هم به تقویت دانش داوطلبان کمک می‌کند. مولف در این کتاب دقیقا شبیه به یک مشاور سعی کرده پابه‌پای دانش‌آموزان پیش برود و از ضعیف‌ترین نقطه شروع کند و به‌مرور به سطوح بالاتر برسد.

در صفحه مشاوره کنکور تجربی نیز می‌بینید که کارشناسان ما در نوتروفیل، متناسب با سطح فرد از یکی از طرح‌ها کمک گرفته و با فراهم‌کردن یک برنامه‌ریزی شخصی‌سازی‌شده او را در بهترین مسیر ممکن قرار می‌دهند تا به جایگاهی که لیاقتش را دارد برسد.

زیست پایه به پایه خیلی سبز

 این کتاب‌ها که برای سه مقطع دهم، یازدهم و دوازدهم تالیف شده‌اند؛ با درس‌نامه‌های کامل و تست‌های متنوع، برای دانش‌آموزان با سطح ضعیف معجزه می‌کنند. مخصوصا اگر تا کنکور به اندازه کافی زمان دارید می‌توانید با تست‌های تیپ‌بندی شده بعد از هر درس‌نامه، در ابتدا مطلب را عمیقا بفهمید و سپس با هر تست شاهد پیشرفت خود باشید.

منابع مناسب برای داوطلبان متوسط

داوطلبان متوسط یا از سال‌های قبل مطالعه کنکوری را آغاز کرده‌اند و یا در طول پایه دهم و یازدهم سعی کرده‌اند کتاب درسی خود را خوب یاد بگیرند و حالا تقریبا روی بیشتر مباحث تسلط نسبی دارند. کتاب‌های پایه به پایه پاراگراف قبل، به وقت بیشتری نیاز دارند و ممکن است حوصله این گروه را سر ببرند. پس بهتر است منابعی را انتخاب کنند که درس‌نامه‌های خلاصه‌تر و تست‌های بیشتری دارند:  

زیست‌شناسی پایه به پایه نشر الگو

درس‌نامه‌های این کتاب‌ها به صورت نموداری و طبقه‌بندی شده ارائه شده‌اند و برای دانش‌آموزانی که به دنبال یادگیری عمیق‌تر مطالب هستند، مناسب‌اند. از طرفی سطح تست‌های نشر الگو کمی سخت‌تر از خیلی سبز است و همان‌طور که در مقاله معرفی منابع کنکور تجربی هم گفتیم بهتر است دانش‌آموزان متوسط روبه‌بالا به‌عنوان منبع اول خود از این کتاب کمک بگیرند.

البته دانش‌آموزان ضعیفی که با مطالعه منابع ابتدایی سطح خود را بالا برده و درصد زیستشان در آزمون‌ها به 50 یا 60 رسیده نیز می‌توانند با مرور چندین و چند باره درس‌نامه و تست‌های جامع این کتاب، به بالا رفتن ترازشان کمک کنند. 

کتاب‌های میکرو طبقه بندی گاج

این کتاب درس‌نامه کاملی ندارد و سعی کرده مطالب کتاب درسی را نکته محور در اختیار دانش‌آموزان قرار دهد؛ اما به‌عنوان یک منبع تست مناسب می‌توان از آن کمک گرفت. به همین دلیل به‌عنوان منبع دوم یا سوم برای داوطلبان سطح پایین و منبع اول برای داوطلبان متوسط و قوی توصیه می‌شود.

کتاب‌های جامع برای تسلط دانش‌آموزان سطح بالا مناسب هستند

اگر درصدهای زیست شما در آزمون‌های آزمایشی از 70 و 80 درصد بیشتر هستند؛ بهتر است وقت زیادی برای مطالعه درس‌نامه کتاب‌های پایه به پایه صرف نکنید. بلکه می‌توانید از درس‌نامه‌های مختصر و مفید کتاب‌ها به‌عنوان بهترین منابع زیست ‌شناسی کنکور برای خود بهره ببرید. 

زیست جامع خیلی سبز (پینوکیو)

 کتاب پینوکیو که در واقع تجمیع شده کتاب پایه به پایه خیلی سبز است با خلاصه کردن درس‌نامه‌ها به‌عنوان یک منبع عالی برای مرور دانش‌آموزان سطح بالا و دوران جمع‌بندی همه داوطلبان توصیه می‌شود. این کتاب در جلد اول 3628 تست تیپ‌بندی شده را به شیوه‌ای استاندارد و مطابق با آزمون سراسری در اختیار داوطلب قرار می‌دهد و پاسخ‌نامه تشریحی کاملی را در جلد دوم منتشر کرده است.

در هر سطحی که هستید می‌توانید برای مروری سریع و جمع‌بندی همه نکات مهم زیست، از درس‌نامه‌های جدولی و دسته‌بندی شده‌ای که در قسمت پاسخ‌نامه وجود دارد بیشترین بهره را ببرید. البته اگر پایه قوی ندارید، ممکن است با این منبع دچار ناامیدی شوید. پس حتما جزوه‌ها یا درس‌نامه‌های مفصل‌تر کنارتان باشد تا در صورت لزوم به آن مراجعه کنید.

زیست جامع IQ گاج

این کتاب نیز بیشتر از اینکه برای آموزش و درک مفاهیم کاربرد داشته باشد، بانک تست خوبی از تست‌های سخت تالیفی و آزمون سراسری به شمار می‌رود. کمتر دانش‌آموزی پیدا می‌شود که با بیش از 4600 تستی که از پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم در کتاب IQ جمع شده، در حل سوالات زیست استاد نشود. گروه آموزشی زیستاز نهایت تلاش خود را به کار گرفته تا با تست‌های طبقه‌بندی ‌شده و پاسخ‌نامه کلیدی در جلد اول خلاقیت فرد را تقویت کرده و در جلد دوم با پاسخ‌نامه تشریحی، ابهاماتش را رفع کند.

بهترین منابع جمع‌بندی زیست کنکور

همه داوطلبان کنکور مجبورند برای دسته‌بندی و تثبیت اطلاعات از منابعی کمک بگیرند که به آنها کمک کند در کوتاه‌ترین زمان، بیشترین مطالب را جمع‌بندی و مرور کنند. اگر مقاله بهترین منابع فیزیک کنکور را مطالعه کرده باشید، می‌بیند که انتشارات و عناوین بهترین کتاب‌های جمع‌بندی تجربی مشابه هم هستند و فقط نام درس در آنها تغییر می‌کند.

 1000 تست جامع زیست‌شناسی

 این کتاب یکی از بهترین کتاب های تست زیست به شمار می‌رود که مجموعه‌ای از تست‌های کنکوری و تالیفی را در خود جای داده است. شما می‌توانید با 20 آزمون 50تایی که سطح‌بندی سوالات در آن مشخص نشده، تست‌زنی را تمرین کنید. هدف 1000 تست جامع، آموزش زیست نبوده؛ بلکه برای شبیه‌سازی شرایط کنکور تالیف شده است.

موج آزمون نشر الگو

این کتاب شامل آزمون‌های شبیه‌سازی کنکور است و با ترکیب مباحث می‌تواند به شما در آمادگی برای کنکور واقعی کمک کند. چنین کتابی ممکن است به‌عنوان منبع اول چندان مفید نباشد، اما بعد از تسلط بر کتاب‌های نام برده شده و برای دوران جمع‌بندی برای هر داوطلبی بسیار با ارزش است.

فصل آزمون خیلی سبز

این چندمین کتابی است که از مجموعه خیلی سبز در این بلاگ می‌بینید. پس به‌راحتی می‌توانید به اعتبار این کتاب و مفید بودن آن پی ببرید. تجمیع مباحث و مفهومی بودن سوالات تالیفی فصل آزمون آن را تبدیل به منبعی از تست‌های مشابه کنکور و یکی از بهترین منابع تست زیست کنکور کرده است.

بهترین منابع زیست کنکور را از مشاوران نوتروفیل بخواهید

انتخاب منابع مناسب، اولین قدم در مسیر موفقیت در کنکور است. با انتخاب منابعی متناسب با سطح علمی و نیازهایتان، می‌توانید به تسلط کامل بر درس زیست‌شناسی برسید و احتمال رسیدن به رتبه‌های برتر را افزایش دهید.

اما با توجه به زمان محدود دوران کنکور و وجود کتاب‌های بی‌شمار، شناسایی بهترین منابع زیست کنکور کار چندان ساده‌ای نیست و فرصتی هم برای آزمون‌وخطا ندارید. مشاوران نوتروفیل که رتبه برترهای سال‌های گذشته هستند، می‌دانند که بهترین کتاب زیست کنکور برای هر دانش‌آموز چیست و چطور می‌تواند به او در موفقیت کمک کند.

پس کافیست از طریق راه‌های ارتباطی با ما تماس بگیرید تا از طریق مشاوره‌های تلفنی یا اپلیکیشن اختصاصی نوتروفیل به صورت 24 ساعته با این مشاوران در ارتباط باشید.

بهترین منابع شما چیست؟ با کدام کتاب بهتر ارتباط برقرار کرده‌اید؟ هر سوال یا تجربه‌ای که دارید حتما در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

اولین منبعی که به داوطلبان کنکور تجربی توصیه می‌شود کدام است؟

هر داوطلب کنکوری باید در درجه اول روی تمام جزئیات کتاب درسی مسلط شود و بعد از آن از سایر منابع آموزشی برای تسلط بیشتر کمک بگیرد.

بهترین روش استفاده از کتاب‌های زیست کنکور چیست؟

شناسایی یا انتخاب منبع شاید مرحله مهمی در موفقیت کنکور باشد. اما مهم‌تر از آن روش مطالعه و تمرکز روی مطالب هر کتاب است. تا زمانی که مطمئن نشدید روی مطالب یک کتاب مسلط هستید، نباید سراغ منابع بعدی بروید.

بهترین منبع دوران مرور و جمع‌بندی زیست چیست؟

خلاصه‌نویسی و حاشیه‌نویسی هر دانش‌آموز مناسب‌ترین منبع برای مرور است. در مرحله بعدی می‌توان از کتاب‌های موج آزمون و فصل آزمون زیست کمک گرفت.

خدیجه باقریان
خدیجه باقریان
خدیجه باقریان، نویسنده متخصص در زمینه کنکور. بعد از 3 سال نگارش در زمینه کنکور حالا افتخار این رو دارم که برای شما نوتروفیلی‌های عزیز و سایت نوتروفیل مطالب کنکوری رو بنویسم. 😍
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها