فارغ‌التحصیلی آسان شد!

تسهیل فارغ التحصیلی از دبیرستان

طبق مصوبه کمیسیون معین شورای عالی و بنابر اعلام معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش، طبق مصوبه کمیسیون شورای عالی آموزش و پرورش زین پس دانش‌آموزان می‌توانند با کسب حداقل نمره 7 در 4 عنوان درس نهایی یا معدل بالای 10 با استفاده از تک‌ماده (تبصره) فارغ‌التحصیل شود.

محمد مهدی کاظمی، عضو شورای عالی آموزش و پرورش، در خصوص این مصوبه جدید اذعان داشت: با توجه به اینکه عمده دروس پایه‌های دهم و یازدهم نیز نهایی شده است؛ معاونت آموزش متوسطه پیشنهاد داد تا 2 عنوان دروس «غیرنهایی» هم «نهایی» منظور شود؛ به این ترتیب با موافقت کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش، مقرر شد دانش‌آموزان بتوانند صرفاً جهت فارغ‌التحصیلی(فقط در پایه دوازدهم) ، برای 4 عنوان درس نهایی از این تبصره استفاده کنند.

این مصوبه جدید از سال 1402-1403 اجرا می‌شود و دانش‌آموزان در امتحانات نهایی خرداد ماه از مزایای این مصوبه بهره‌مند می‌شوند.

باید افزود که مصوبه کمیسیون معین به اطلاع اعضای شورای عالی آموزش و پرورش می‌رسد و چنانچه ظرف مدت دو هفته نظر مخالفی مطرح نشود به منزله مصوبه شورای عالی تلقی و به وزارت آموزش و پرورش جهت اجرا ابلاغ می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهترین انتخاب رو داشته باش!

ما اینجا هستیم تا توی تمام مراحل انتخاب رشته تنها نباشی؛ گام به گام انتخاب رشته یک مشاور زبده نوتروفیل کنارت هست تا بهترین انتخاب رو بتونی انجام بدی و ثمره یکسال تلاش‌ات رو به خوبی استفاده کنی.

به ما اعتماد کن؛ خوب تمومش کن 🙂