شرایط امتحانات نهایی خرداد 1404 و تاثیر هر درس منتشر شد

تعیین شرایط امتحان نهایی خرداد 1404 و تاثیر هر درس

سازمان سنجش اعلام کرد، برای کنکور 1404 فقط نتایج امتحانات خرداد به‌عنوان سوابق تحصیلی پذیرفته شده و 60 درصد نتیجه کنکور را رقم می‌زند(20 درصد یازدهم، 40 درصد دوازدهم).

مطابق مصوبات سازمان سنجش، سابقه تحصیلی عبارت است از: نمرات دروس عمومی و تخصصی که امتحانات آن مطابق اصول سنجش و اندازه گیری، به طور استاندارد و کیفی توسط وزارت آموزش‌وپرورش به صورت سراسری و نهایی در سنوات مختلف مطابق مصوبات شورای عالی آموزش‌وپرورش برگزار شده باشد.

بر اساس آخرین تصمیم‌گیری شورای عالی انقلاب فرهنگی، تاثیر سوابق در کنکور 1404 برای 3 رشته اصلی(انسانی، ریاضی، تجربی) 60 درصد بوده که 40 درصد آن مربوط به پایه دوازدهم و 20 درصد به پایه یازدهم اختصاص دارد. البته این تاثیر برای رشته‌های هنر و زبان 30 درصد است (20 درصد دوازدهم و 10 درصد یازدهم).

در این مصوبه اعلام شده در کنکور امسال، فقط نمرات امتحان نهایی خرداد به عنوان سابقه تحصیلی پذیرفته شده و نمرات کسب شده در دی ماه و شهریور ماه لحاظ نمی‌گردد.
همچنین همه داوطلبان برای شرکت در آزمون 1404 امکان ترمیم معدل را داشته و در صورتی که برای درسی سابقه تحصیلی وجود نداشته باشد، نمره خام صفر در نظر گرفته خواهد شد.

تراز سوابق تحصیلی اعلام شده نیز فقط مربوط به همان سال بوده و برای سال‌های بعد، بر اساس ضرایب و جمعیت داوطلبان محاسبه خواهد شد.

سال پذیرشسال آزمونپایه‌های شامل سابقه تحصیلیسوابق تحصیلیآزمون سراسری ( اختصاصی )
عمومی (حداکثر سهم)اختصاصی (حداکثر سهم)
1405-14041404یازدهم و دوازدهم%30%30%40

برای مشاهده تاثیر هر درس و سایر جزئیات مربوط به امتحان خرداد 1404، فایل PDF زیر را با دقت مطالعه کنید.

شرایط امتحان نهایی خرداد 1404 با تمام جزئیات

یک پاسخ

  1. سلام من پارسال از فرصت ترمیم معدل برای دوازدهم استفاده کردم طبق این خبر امسال میتونم دوباره دوازدهم رو ترمیم کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *