منابع علوم و فنون ادبی کنکور انسانی

منابع علوم و فنون ادبی کنکور انسانی
مسیر مطالعه

استفاده از بهترین منابع علوم و فنون ادبی کنکور انسانی، دقیقاً همان فوت کوزه‎گری است که داوطلبان کنکور انسانی برای پاسخگویی و کسب رتبه خوب در این درس به آن احتیاج دارند. ممکن است برخی افراد علوم و فنون ادبی را یکی از سخت‌ترین بخش‌های ادبیات گروه آزمایشی انسانی بدانند که برای یادگیری به ماه‌ها زمان احتیاج دارد.
این در حالی است که استفاده از بهترین منابع مطالعه علوم و فنون ادبی کنکور انسانی سرعت یادگیری شما را چند برابر کرده و به شما کمک می‌کنند تا از پس سوالات این درس در آزمون کنکور برآید. برخی از منابع علوم و فنون ادبی کنکور انسانی برای دانش‌آموزان در سه سطح ضعیف، متوسطه و پیشرفته به ترتیب عبارتند از:

  • علوم و فنون ادبی جامع مرجع کنکور کاگو
  • علوم و فنون ادبی کنکور گاج
  • نردبام ادبی علوم و فنون ادبی انسانی خیلی سبز
به کمک و مشاوره نیاز دارید؟!​

خبر خوب! اگر به مشاوره نیاز دارید اطلاعات خود را در فرم زیر وارد کنید؛ سپس در اسرع وقت مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

بهترین منابع علوم و فنون ادبی، بررسی خصوصیات و ویژگی‎هایی که باید داشته باشند

در حقیقت، از آنجایی که مطالب درس علوم و فنون ادبی رشته انسانی بسیار متنوع هستند. برخی از مطالب علوم و فنون ادبی رشته انسانی، ماهیت حفظی دارند، بنابراین برای به خاطر سپردن آن‌ها باید از جداول و نمودارهای مخصوص استفاده کرد.
این در حالی است که تعدادی از مطالب این درس مانند عروض و قافیه یا آرایه‌های ادبی مفهومی هستند و نیاز به یک درسنامه قوی دارند. همچنین برای تسلط بر روی مبحث قرابت معنایی درس علوم و فنون ادبی باید بسیار تست بزنید. بهترین منابع علوم و فنون ادبی کنکور انسانی که بتواند تمامی مباحث این کتاب درسی را پوشش دهد باید دارای ویژگی‌ها و فاکتورهایی باشد که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

  1. داشتن درسنامه‌های کامل
  2. داشتن درسنامه‌های که حاوی جدول و نمودار هستند.
  3. داشتن تعداد کافی تست‌
  4. وجود تست‌های متنوع
  5. پوشش دهی تمامی ریزه‌کاری‌های کتاب درسی

بهترین منابع علوم و فنون ادبی کنکور انسانی؛ منابع درسنامه محور

بهترین منابع علوم و فنون ادبی کنکور انسانی؛ منابع درسنامه محور
بهترین منابع علوم و فنون ادبی کنکور انسانی؛ منابع درسنامه محور

جالب است بدانید که برخی از داوطلبان رشته انسانی در درس زبان و ادبیات فارسی به صورت پایه‌ای ضعف دارند. این داوطلبان تمامی اشکالات و ضعف‌های خود را از سال دهم به سال کنکور آورده‌اند. به همین دلیل، این گروه از داوطلبان نمی‌توانند به راحتی از پس حل تست‌های این درس برآیند، استفاده از منابع درسنامه محور بهترین انتخاب برای این داوطلبان است.
کتاب‌های تک پایه مفصل‌ترین و کامل‌ترین درسنامه‌ها را دارند، بنابراین استفاده از این نوع کتاب‌های کمک درسی را باید در اولویت خود قرار دهید. بهترین کتاب‌های درسنامه محور علوم و فنون ادبی کنکور انسانی عبارتند از:

  1. ماجراهای من و درسام علوم و فنون ادبی تک پایه انتشارات خیلی سبز
  2. علوم و فنون ادبی تک پایه تست انتشارات خیلی سبز
  3. علوم و فنون ادبی تک پایه میکرو مجموعه گاج
  4. علوم و فنون ادبی تک پایه مشاوران انتشارات آموزش

بهترین منابع مطالعه علوم و فنون ادبی کنکور انسانی، منابع تست محور

آن دسته از داوطلبان کنکور انسانی که سطح علمی متوسط در درس علوم و فنون ادبی دارند و در این درس ضعف پایه‌ای ندارند، بهتر است به جای کتاب‌های تک پایه پرحجم، از کتاب‌های تست جامع استفاده کنند. این نوع از کتاب‌های کمک درسی که جزو بهترین منابع علوم و فنون ادبی کنکور انسانی 1404 هستند، درسنامه‌های جمع‌وجور و کاربردی دارند.
با این حال، بخش عمده این گروه از منابع علوم و فنون ادبی کنکور انسانی به تست و سوال اختصاص دارد. برخی از بهترین کتاب تست‌های جامع علوم و فنون ادب شامل موارد بیان شده در زیر هستند.
برای سطح آسان تا متوسط عبارتند از علوم و فنون ادبی جامع مرجع کنکور کاگو، علوم و فنون ادبی جامع کنکور تخته سیاه و علوم و فنون ادبی جامع کنکور منتشران. علاوه بر این کتاب‌های علوم و فنون ادبی جامع کنکور مشاوران آموزش، علوم و فنون ادبی جامع تست انتشارات خیلی سبز و علوم و فنون ادبی جامع کنکور میکرو فیلم گاج نیز در این گروه قرار می‌گیرند.
کتاب‏های جامع علوم و فنون ادبی برای سطح متوسط تا دشوار شامل، آی کیو علوم و فنون ادبی کنکور گاج، سه سطحی علوم و فنون ادبی جامع کنکور قلم چی و نردبام علوم و فنون ادبی انسانی خیلی سبز است.

بهترین منابع علوم و فنون ادبی کنکور انسانی برای دوران جمع بندی

بهترین منابع علوم و فنون ادبی کنکور انسانی برای دوران جمع بندی
بهترین منابع علوم و فنون ادبی کنکور انسانی برای دوران جمع بندی

علوم و فنون ادبی یکی از پرحجم‌ترین دروس تخصصی گروه آزمایشی انسانی به شمار می‎آید. علاوه بر این، از آنجایی که تنوع مطالب در این درس بسیار بالا است، به همین دلیل، احتمال فراموشی جزئیات و نکات آن زیاد است. بنابراین ضروری است که مرور و جمع بندی این درس، بیشتر از سایر دروس جدی گرفته شود. بهترین منابع جمع‌بندی درس علوم و فنون ادبی عبارتند از:

  1. حفظیات علوم و فنون ادبی کنکور لقمه انتشارات مهروماه
  2. کتاب موج آزمون علوم و فنون ادبی کنکور انتشارات نشرالگو
  3. فصل آزمون علوم و فنون ادبی کنکور انتشارات خیلی سبز
  4. تناسب مفهومی و قرابت معنایی جامع کنکور نشر دریافت

جامعه شناسی یکی دیگر از دروس بسیار مهم گروه آزمایشی کنکور انسانی است که جزو دروس اختصاصی این رشته به شمار می‎آید. با توجه به ترازدهی بالای این درس که می‎تواند درصد داوطلبان را به صورت صعودی افزایش دهد، این درس در بین داوطلبان انسانی مانند الماس می‌چرخد. برای کسب درصد 100 در درس جامعه شناسی حتماً بهترین منابع جامعه شناسی کنکور انسانی را مطالعه کنید.

نگاه اجمالی به منابع اشاره شده

اینکه آیا در مباحث پایه ویا تست زنی ضعف دارید. در نهایت نیز با مشاور خود مشورت کرده و بهترین منابع را انتخاب کنید. ما تلاش کردیم تا در جدول زیر، یک نگاه جامع راجع به منابع پیشنهادی به شما بدهیم.

منابع مناسب داوطلبان ضعیفمنابع تست جامعمنابع برای زمان جمع‌بندیمنابع برای داوطلبان سطح قویمنابع متمرکز بر روی مباحث
ماجراهای من و درسام علوم و فنون ادبی تک پایه نشر خیلی سبزعلوم و فنون ادبی جامع کنکور تست انتشارات خیلی سبزجمع بندی علوم و فنون ادبی کنکور نشر خیلی سبزآی کیو علوم و فنون ادبی کنکور مجموعه گاجعروض و قافیه هفت خان نشر خیلی سبز
علوم و فنون ادبی تک پایه تست نشر خیلی سبزعلوم و فنون ادبی جامع کنکور انتشارات منتشرانفصل آزمون علوم و فنون ادبی کنکور نشر خیلی سبزعلوم و فنون ادبی جامع کنکور سه سطحی کانون قلم چیآرایه‌های ادبی کنکور رشته انسانی نشر دریافت
علوم و فنون ادبی تک پایه میکرو انتشارات گاجعلوم و فنون ادبی جامع کنکور میکرو فیلم انتشارات گاجنردبام علوم و فنون ادبی انسانی انتشارات خیلی سبزتناسب مفهومی و قرابت معنایی جامع کنکور دریافت
علوم و فنون ادبی تک پایه مشاوران آموزشعلوم و فنون ادبی جامع کنکور مشاوران آموزشموج آزمون علوم و فنون ادبی کنکور نشر الگوحفظیات علوم و فنون ادبی کنکور لقمه نشر مهروماه
علوم و فنون ادبی جامع مرجع کنکور انتشارات کاگو
علوم و فنون ادبی جامع کنکور نشر تخته سیاه
علوم و فنون ادبی جامع کنکور نشر مهروماه


معرفی بهترین منابع علوم و فنون ادبی انسانی با جزئیات بیشتر

بسیاری از رتبه برترها معتقدند که خواندن تنها یکی از منابع معرفی شده در این مقاله برای کسب درصد و تراز عالی در این درس، کافی نیست. به همین دلیل اگر زمان کافی داشتید بهتر است بعد از خواندن یکی از منابع اشاره شده در این مطلب به سراغ یک منبع دیگر بروید. در ادامه به معرفی ویژگی‎ها و جزئیات مربوط به برخی از برترین منابع اشاره شده در این مقاله خواهیم پرداخت.

1. کتاب علوم و فنون ادبی جامع انتشارات خیلی سبز

یکی از بهترین منابع برای درس علوم و فنون ادبی کنکور انسانی کتاب خیلی سبز هست. از مهم‎ترین ویژگی‌های این کتاب می‌توان به درسنامه خوب، داره تعداد تست بالایی 2 هزار عدد و پاسخنامه تشریحی عالی آن اشاره کرد.

از نظر چینش مباحث نیز این کتاب به 4 بخش شامل، کلیات، عروض و قافیه، آرایه‏های ادبی، سبک شناسی و قرابت معنایی است. لازم به ذکر است که این کتاب برای تمامی سطوح مناسب است.

2. کتاب علوم و فنون ادبی جامع انتشارات مشاوران آموزش

از مهم‌ترین ویژگی‌های این کتاب می‌توان به درسنامه خوب و کامل آن، تست‎های بسیار عالی اشاره کرد. علاوه بر این، این کتاب شامل سه بخش اصلی، درسنامه، تست و پاسخنامه تشریحی است. این کتاب نیز گزینه مناسبی برای تمامی سطوح است.

3. کتاب علوم و فنون ادبی جامع کنکور انتشارات مهر و ماه

کتاب علوم و فنون جامع انتشارات مهر و ماه بیشتر تست محوره بوده و شامل 2300 عدد تست است. این کتاب گزینه مناسبی برای دانش‌آموزانی است که سطح تحصیلی آن‌ها متوسط رو به بالا است. بخش‌های مختلف این کتاب شامل درسنامه، تست و پاسخنامه تشریحی است.

4. کتاب علوم و فنون ادبی جامع میکرو طبقه‌بندی انتشارات گاج

چیدمان کتاب علوم و فنون جامع میکرو طبقه‌بندی گاج به صورت پایه به پایه است. یعنی در این کتاب در ابتدا دروس پایه دهم، سپس یازدهم و در انتها پایه دوازدهم گنجانده شده است. بخش‎های مختلف این کتاب شامل درسنامه، تست و پاسخنامه تشریحی است. شایان توجه است که درسنامه این کتاب تا حدی خلاصه است. این در حالی است که این کتاب شامل بیش از 2300 عدد تست دارد.

5. کتاب علوم و فنون ادبی جامع آبی مجموعه قلم‌چی

کتاب علوم و فنون آبی کانون قلم‎چی هم‌رده کتاب مهر و ماه بوده و بیشتر تست محور است. این کتاب گزینه مناسبی برای دانش‌آموزان سطح متوسط رو به بالا است. بخش‎های مختلف این کتاب عبارتند از، درسنامه، تست و پاسخنامه تشریحی است.

کتاب درسی، اولین و بهترین منابع علوم و فنون ادبی کنکور انسانی

نه تنها در مورد علوم و فنون ادبی بلکه برای تمامی دروس کنکور، کتاب درسی مهم‌ترین منبعی است که باید به آن رجوع کنید. در واقع، هرچند مطالب کتاب درسی ادبیات در برخی قسمت‌ها اعم از دستور زبان ناقص و حتی کمی نامفهوم است، با این حال، همچنان مهم‌ترین منبع مطالعه علوم و فنون ادبی برای کنکور کتاب درسی است.
پس دومین قدمی که باید برای یادگیری این مبحث و تسلط بر فصل‎های آن بردارید، انتخاب بهترین منابع علوم و فنون ادبی کنکور است. یکی از مهم‌ترین خدماتی که یک مشاور می‌تواند به دانش‌آموزان بدهد، توصیه‎هایی در مورد انتخاب بهترین منبع برای وی است. در واقع چون مشاور رتبه برتر خود توانسته با موفقیت این مسیر را طی کند، پس به خوبی با منابع با کیفیت آشنا است. شما می‎‌توانید برای آشنایی بیشتر با خدمات مشاوره به صفحه مشاور کنکور انسانی مراجعه کنید.

ویژگی‌های اصلی طرح‌های مشاوره کنکور نوتروفیل
ویژگی‌های اصلی طرح‌های مشاوره کنکور نوتروفیل

اهمیت انتخاب بهترین منابع کنکور

انتخاب و استفاده از منابع درست که متناسب با سطح داوطلب بوده و سوالاتی هم سطح با سوالات کنکور و البته بالاتر از سطح کنکور داشته باشد، بسیار مهم است. از طرفی چون تعداد درس‌ها و کتاب‌های هر گروه آزمایشی کم نیست، بنابراین انتخاب منابع مناسب بسیار سخت و گاهی جبران ناپذیر است.
این در حالی است که اگر داوطلبی بدون اطلاع دقیق از منابع کنکور بخواهد وارد مسیر برنامه‌ریزی و مطالعه مباحث کنکور شود، به احتمال بسیار زیاد شکست خواهد خورد. ما به شما توصیه می‎کنیم مقاله منابع کنکور سراسری را مطالعه کنید، به این ترتیب، با ویژگی‌هایی که بهترین منابع دارند و منابع مناسب خود آشنا خواهید شد.
رتبه برترها بهترین افرادی هستند که می‌توانند به داوطلبان برای انتخاب منابع مناسب کنکور راهنمایی کنند. منابع انتخابی داوطلب باید جامع بوده و تمامی جوانب را در بر بگیرد، تست‎های زیاد و درسنامه کاملی داشته باشد. از دیگر ویژگی‎های منابع کنکور انسانی این است که این منابع باید روان و قابل فهم نیز باشند. برای آشنایی بیشتر با مقالات انتخابی رتبه برترها حتماً مقاله بهترین منابع کنکور انسانی از زبان رتبه های برتر را مطالعه کنید.

منابع علوم و فنون ادبی کنکور انسانی، کتاب درسی یا منابع کمک درسی

همانطور که در این مطلب نیز اشاره کردیم، بهترین و اولین منبع برای تمام دروس کتاب درسی است. با این حال، نمی‌توان نسبت به ویژگی‎های مهم کتاب‎های کمک درسی و اهمیت استفاده از این منابع تست و درسنامه برای کسب رتبه و تراز عالی در این درس، چشم‌پوشی کرد.
ما تلاش کردیم تا در این مطلب مهم‌ترین کتاب‌ها و بهترین منابع علوم و فنون ادبی کنکور انسانی را معرفی کنیم. اگر شما نیز در این مورد نظر یا سوالی دارید، لطفاً در قسمت نظرات با ما و مخاطبان ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

از نظر رتبه برترهای سال‌های قبل، کدام انتشارات توانسته بهترین منابع را برای علوم و فنون ادبی تهیه کند؟

کتاب‌های منتشر شده توسط انتشارات خیلی سبز، گاج، منتشر و کاگو از جمله کتاب‌های محبوب در بین داوطلبان کنکور انسانی برای اسن درس است. این کتاب‌ها عبارتند از:‌ ماجراهای من و درسام خیلی سبز، میکرو گاج و غیره.

آیا کتاب‌‌های جامع علوم و فنون ادبی دارای درسنامه نیز هستند؟

درسنامه کتاب‌های تست جامع، کاربردی و مختصر بوده و بخش عمده این کتاب‌ها به تست و سوال اختصاص دارد.

آیا مطالعه کتاب درسی به عنوان تنها منبع برای علوم و فنون ادبی کافی است؟

با توجه به حجم زیاد مطالب درس فارسی در رشته انسانی و جزئیات بی‌شمار این درس، لازم است که داوطلب جدای از کتاب درسی، از یک منبع کنکوری مناسب نیز استفاده کند.

تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم محتوای نوتروفیل از چند مشاور با تجربه و با ذوق تشکیل شده، که علاوه بر مشاوره دادن به نوشتن نیز علاقه دارند. تیم محتوای نوتروفیل با ترکیب این دو عامل سعی میکند همیشه مقالات به روز و تخصصی کنکور رو برای شما منتشر کند.
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها