بودجه بندی ریاضی کنکور انسانی 1404

مسیر مطالعه

بودجه بندی دروس کنکور، یکی از فاکتورهای مهم است که هنگام برنامه ریزی برای کنکور باید به آن توجه داشته باشید. بودجه بندی ریاضی کنکور انسانی، از یک طرف به شما کمک می‌کند اهمیت هر مبحث از ریاضی در کنکور انسانی را تشخیص دهید و از طرف دیگر میانگینی از تعداد سوالات هر مبحث در سال‌های گذشته را در اختیار شما قرار می‌دهد. از این طریق می‌توانید مباحث تست خیز را شناسایی کنید و تمرکز خود را بر تست‌زنی روی این مباحث بگذارید.

بعد از انتشار مقاله “بودجه بندی کنکور” متوجه شدیم بسیاری از دانش آموزان برخی از دروس را همین ابتدای سال تحصیلی حذف می‌کنند. مثلا اکثر داوطلبان کنکور انسانی، میانه خوبی با درس ریاضی ندارند و مطالعه این درس را برای ماه‌های پایانی می‌گذارند.

این شد که تصمیم گرفتیم این مطلب از وبلاگ نوتروفیل را به بررسی بودجه بندی ریاضی کنکور انسانی اختصاص بدهیم تا داوطلبان بتوانند بر اساس زمان باقی مانده تا کنکور، بهترین نتیجه ممکن را بگیرند.
منظور از بودجه بندی ریاضی کنکور انسانی، تعداد تست‌هایی است که از هر مبحث درس ریاضی، در کنکور انسانی مطرح می‌شود. به طور کلی در کنکور انسانی 20 سوال مربوط به درس ریاضی است که شامل مباحث مختلف درس ریاضی در پایه دهم، یازدهم و دوازدهم است. اگر تا پایان این نوشته با ما همراه باشید، جدولی از بودجه بندی این درس در کنکور انسانی را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

به کمک و مشاوره نیاز دارید؟!​

خبر خوب! اگر به مشاوره نیاز دارید اطلاعات خود را در فرم زیر وارد کنید؛ سپس در اسرع وقت مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

بودجه بندی ریاضی کنکور انسانی در هر مبحث

همانطور که می‌دانید داوطلبان کنکور انسانی، 2 دفترچه دریافت می‌کنند که هر دفترچه، شامل تست‌های دروس مختلف است. درس ریاضی 20 تست دارد و برای حل تست‌های ریاضی باید سراغ دفترچه شماره 1 بروید.

در این بخش از مقاله بودجه بندی ریاضی برای رشته انسانی، می‌خواهم به شما بگویم از کتاب‌های ریاضی پایه دهم، یازدهم و دوازدهم انسانی، به طور میانگین چند تست مطرح می‌شود. این قسمت جدولی است که در برنامه ریزی شخصی سازی شده برای هر یک از دواطلبین جلوی خودم میزارم و شروع میکنم به برنامه نوشتن. پس ساده از کنارش نگذر!

بودجه بندی ریاضی کنکور انسانی – پایه دهم

عنوان مبحثتعداد تست های مطرح شده در کنکور
عبارت‌های جبری (اتحاد جبری و کاربردها)1
عبارت‌های جبری (عبارت‌های گویا1
معادله درجه دوم (معادله و مسائل توصیفی)2
معادله درجه دوم (شامل عبارات گویا)1
تابع (نمودار تابع درجه 2)1
کار با داده‌های آماری (معیارهای پراکندگی)1
نمایش داده‌ها (نمودارهای یک متغیره)2

بودجه بندی ریاضی کنکور انسانی – پایه یازدهم

عنوان مبحثتعداد تست های مطرح شده در کنکور
آشنایی با منطق و استدلال ریاضی (گزاره‌ها و ترکیب گزاره‌ها)1
تابع (اعمال بر روی تابع)1
تابع (توابع پلکانی و قدر مطلقی)1
آمار (شاخص‌های آماری)1
آمار (سری‌های زمانی)1

بودجه بندی  ریاضی کنکور انسانی – پایه دوازدهم

عنوان مبحثتعداد تست های مطرح شده در کنکور
آمار احتمال (شمارش)1
احتمال2
الگوهای خطی (دنباله حسابی)1
الگوهای خطی (مدل‌سازی و دنباله)1
الگوهای غیر خطی (دنباله هندسی)1

واضح است که با در اختیار داشتن بودجه بندی درس ریاضی کنکور انسانی، بر اساس زمان باقی مانده تا کنکور و نقاط ضعف و قوت خود، به شکل بهتری برنامه‌ریزی کنید و بهترین نتیجه را کسب نمایید. اما در کنار همه این ابزارها، توصیه می‌کنیم از مشاوره کنکور انسانی کمک بگیرید تا درصد خطای شما در فرآیند مطالعه و تخصیص زمان به هر درس، به شکل قابل توجهی پایین بیاید.

مشاوره کنکور با مشاوران رتبه برتر نوتروفیل
مشاوره کنکور با مشاوران رتبه برتر نوتروفیل

در کنکور رشته انسانی، علاوه بر درس ریاضی، در دفترچه شماره 2، سوالات درس اقتصاد نیز مطرح می‌شود که ماهیت محاسباتی دارند. برای آگاهی از تعداد سوالات اقتصاد و برنامه‌ریزی برای مطالعه این درس، به مقاله بودجه بندی اقتصاد کنکور انسانی سر بزنید.
برای اطلاع از تعداد سوالات درس‌های دیگر، لازم است مقاله بودجه بندی کنکور انسانی را مطالعه نمایید.

جمع بندی و نتیجه گیری

در این مطلب از وبلاگ نوتروفیل درباره بودجه بندی ریاضی کنکور انسانی 1404 صحبت کردیم و اشاره کردیم که به طور میانگین از هر مبحث درس ریاضی چند تست در کنکور انسانی مطرح می‌شود.
بهتر است مطالعه درس ریاضی برای کنکور انسانی را از همان ابتدا در برنامه‌ریزی خود قرار دهید. به ویژه اگر در درس ریاضی ضعف دارید، آن را برای ماه‌های پایانی نگذارید. مطمئن باشید که با استفاده از منابع معتبر که در صفحه “منابع ریاضی کنکور انسانی” نیز تعدادی از آن را معرفی کردیم و زدن تست‌های متنوع می‌توانید از پس سوالات ریاضی بربیایید.
همچنین اگر بر مباحث ریاضی تسلط کافی دارید، حل تست‌های متنوع می‌تواند سرعت عمل و خلاقیت شما را بالا ببرد و با زدن درصد ریاضی بالا، از رقبای خود پیشی بگیرید.
فراموش نکنید که حتی اگر مطالعه درس ریاضی را خیلی دیر شروع کرده باشید، اما تست‌زنی را بر اساس بودجه بندی درس ریاضی کنکور انسانی انجام دهید، می‌توانید از همین درس به ظاهر سخت، به عنوان یک سکوی پرتاب برای قبولی در رشته‌های خوب استفاده کنید.
نوتروفیل اینجاست تا برای قبولی در بهترین رشته‌های دانشگاه‌های درجه یک ایران به شما کمک کند. پس اگر سوالی دارید، با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

بودجه بندی کنکور چیست؟

بودجه بندی کنکور، در واقع مشخص کننده تعداد سوالاتی است که از هر محبث در کنکور مطرح می‌شود.

بودجه بندی ریاضی کنکور انسانی 1404 چیست؟

بودجه بندی ریاضی کنکور انسانی، نشان می‌دهد که از 20 سوال درس ریاضی، به طورمیانگین 9 سوال از ریاضی دهم، 5 سوال از ریاضی یازدهم و 6 سوال از ریاضی دوازدهم مطرح می‌شود.

آیا داوطلبان با توجه به بودجه بندی کنکور 1404 میتوانند برخی مباحث مشکل ریاضی را حذف کنند؟

حذف مباحث بر اساس بودجه بندی، توصیه نمی‌شود اما پیشنهاد می‌شود بر اساس بودجه بندی سوالات، روی نقاط قوت خود برای تسلط بیشتر، تمرکز کنید.

آیا بودجه بندی سوالات ریاضی کنکور انسانی توسط سازمان سنجش اعلام می‌شود؟

خیر بودجه بندی  کنکور توسط سازمان سنجش اعلام نشده است، بلکه بودجه بندی ‌ها توسط کارشناسان کنکور و بر اساس آزمون‌های برگزار شده در سال‌های قبل مشخص می‌شود. 

تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم محتوای نوتروفیل از چند مشاور با تجربه و با ذوق تشکیل شده، که علاوه بر مشاوره دادن به نوشتن نیز علاقه دارند. تیم محتوای نوتروفیل با ترکیب این دو عامل سعی میکند همیشه مقالات به روز و تخصصی کنکور رو برای شما منتشر کند.
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها