معرفی رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد

رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد
مسیر مطالعه

کنکورتو خیلی خوب ندادی و دنبال لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد هستی؟ یا اصلاً حوصله کنکور دادن نداری و می‌خوای از طریق رشته های بدون کنکور، دانشگاه بری؟ این مقاله را تا آخر بخون! ازآنجاکه رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد، گستردگی زیادی دارد؛ عموماً گزینه اول داوطلبینی هستند که می‌خواهند از میان رشته های بدون کنکور انتخاب رشته کنند.
دانشگاه آزاد در مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته برای ۸۵ درصد رشته‌ها، پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دارد. یعنی کافی است رشته مدنظرتان و آینده شغلی آن را بشناسید؛ سپس بر اساس آخرین مدرک تحصیلی‌تان می‌توانید در رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد ثبت‌نام نمایید. در ادامه این مطلب لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد 1403 را برایتان می‌آوریم.

رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد – مقطع کاردانی پیوسته

دانشگاه آزاد برای داوطلبان دیپلم، امکان ادامه تحصیل بدون کنکور در مقطع کاردانی پیوسته را فراهم کرده است. این فرصت برای فارغ‌التحصیلان نظام‌های آموزشی مختلف ازجمله سالی-واحدی/ ترمی-واحدی، نظام جدید (3-3-6) و نظام قدیم رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش که پیش‌دانشگاهی ندارند، فراهم‌شده است. پذیرش در این مقطع بر اساس معدل کل دیپلم صورت می‌گیرد.
البته این را در پرانتز بگوییم که اگر می‌خواهید تمام رشته‌ های بدون کنکور را به همراه دانشگاه‌های ارائه‌دهنده آن بشناسید، می‌توانید مقاله «رشته های بدون کنکور» را بخوانید. خواندن آن مقاله، دید بازتری برای انتخاب رشته بهتر به شما می‌دهد.

محبوب‌ترین لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد تهران در مقطع کاردانی پیوسته:

مقطع تحصیلینام رشته
کاردانی پیوستهحسابداری
تربیت بدنی
نقشه‌برداری
عمران
طراحی و دوخت
معماری
انیمیشن

برای اطلاع از کامل ترین لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد در مقطع کاردانی پیوسته، می‌توانید دفترچه آن را از طریق دکمه زیر دانلود کنید.

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد – مقطع کاردانی ناپیوسته

مقطع کاردانی ناپیوسته مختص فارغ‌التحصیلان نظام سالی واحدی/ ترمی واحدی و پیش‌دانشگاهی، نظام جدید (۶-۳-۳( و نظام قدیم ۴ ساله است. ملاک ثبت‌نام در این دسته از رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد، معدل کتبی دیپلم است.

محبوب‌ترین لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد تهران در مقطع کاردانی ناپیوسته:

مقطع تحصیلینام رشته
کاردانی ناپیوستهمترجمی زبان انگلیسی
روانشناسی
مدیریت مالی و حسابداری
مهندسی عمران
مهندسی کامپیوتر
مهندسی معماری
طراحی و ساخت طلا و جواهرات

برای دانلود دفترچه رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد در مقطع کاردانی ناپیوسته، روی دکمه زیر کلیک کنید.

رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد کارشناسی پیوسته

رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد کارشناسی
رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد کارشناسی

دارا بودن دیپلم نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ (اعم از شاخه‌های نظری یا فنی حرفه‌ای و کاردانش) و یا اخذ دیپلم نظام آموزشی جدید تا شهریور همان سال، مدرک پیش‌دانشگاهی یا دیپلم نظام قدیم و یا مدرک کاردانی، الزامی است.
دارندگان دیپلم فنی و حرفه‌اي و کاردانش نظام قـدیم هنرستان که فاقد مدرك پیش‌دانشگاهی و یا مـدرك کـاردانی می‌باشند، حق ثبت‌نام و شرکت در رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد کارشناسی پیوسته را ندارند.

محبوب‌ترین لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد تهران در مقطع کارشناسی پیوسته:

مقطع تحصیلینام رشته
کارشناسی پیوستهمددکاری اجتماعی
شیمی کاربردی و محض
مهندسی برق
مهندسی عمران
حقوق
مهندسی معماری
نوازندگی موسیقی ایرانی
عکاسی
ادبیات نمایشی

برای دانلود دفترچه رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی پیوسته از سایت نوتروفیل، روی دکمه زیر کلیک کنید. سایت نوتروفیل، یک مرجع جامع برای کنکوری‌ها است که هرآن چه نیاز داشته باشند؛ در آن پیدا می‌کنند.

لیست رشته های دانشگاه آزاد – مقطع کارشناسی ناپیوسته

متقاضیان دوره کارشناسی ناپیوسته با دارا بـودن مـدرك کاردانی (پیوسته و ناپیوسته) و کاردانی دانشگاه جامع علمی –کاربردی می‌توانند در هر رشـته‌اي در دوره کارشناسی ناپیوسته ثبت‌نام نمایند.

محبوب‌ترین لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد تهران در مقطع کارشناسی ناپیوسته:

مقطع تحصیلینام رشته
کارشناسی ناپیوستههوشبری
مهندسی شهرسازی
نقاشی
مهندسی اجرایی عمران
حسابداری
مدیریت بازرگانی/ دولتی/ صنعتی
گرافیک
آموزش زبان انگلیسی
آموزش و پرورش ابتدایی

برای دانلود دفترچه رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی ناپیوسته، روی دکمه زیر کلیک کنید. اگر دوست دارید به‌طورکلی با رشته‌های دانشگاه آزاد آشنا شوید و رشته‌های با کنکور آن را نیز بشناسید؛ می‌توانید مقاله «رشته های دانشگاه ازاد» را مطالعه کنید.

اهمیت انتخاب رشته در دانشگاه آزاد

از آنجا که لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد گستردگی زیادی دارد، این موضوع بسیار مهم است که شما رشته‌ای را انتخاب کنید که متناسب با علایقتان باشد. ممکن است از روی یک علاقه کاذب و یا شناخت ناکافی، رشته‌ای را انتخاب کنید که تا آخر از انتخابتان پشیمان شوید. به همین دلیل بهتر است فرایند انتخاب رشته را با کمک مشاور کنکور پیش ببرید. مشاوره کنکور به شما کمک می‌کند تا انتخاب رشته‌ای منطقی متناسب با علایق و توانمندی‌هایتان داشته باشید. اگر نمی‌دانید چه مشاوری می‌تواند به بهترین نحوه به شما کمک کند پیشنهاد می‌کنم حتما از صفحه “مشاوره کنکور” دیدن کنید تا بتوانید یک مشاوره مطابق با نیاز خود را انتخاب و از او کمک بگیرید.

سخن پایانی

رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد، در میان دانش‌آموزان کنکوری طرفداران زیادی دارد. ازآنجاکه 85 درصد رشته‌ها در دانشگاه آزاد، پذیرش بدون کنکور دارند؛ شناخت دقیق این رشته‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است. در این مقاله کامل ترین لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد معرفی شد که امیدواریم برای شما مفید باشد.

راستی حالا که این رشته ها رو دیدی مطمئنم میخوای بری دنبال محاسبه رتبه! اگر برای محاسبه رتبه بر اساس معدل و درصدهات از روش‌های دستی و قدیمی استفاده می‌کنی که باید بگم داری تایم درس خوندنتون رو از دست میدی. کافیه کلیک کنی روی لینک “تخمین رتبه با درصد و معدل” تا در سریع‌ترین زمان ممکن به صورت سیستمی برات محاسبه مدنظرت رو به صورت کاملا رایگان انجام بدیم.

در آخر اگر تجربه تحصیل در رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد را داشتید، خوشحال میشیم از تجربتون در بخش نظرات برامون بنویسید.

سؤالات متداول

رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد در چه مقطعی دانشجو می‌پذیرد؟

در ۴ مقطع، کاردانی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشجو می‌پذیرد.

کامل ترین لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد چیست؟

کامل ترین لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد در این مقاله آورده شده است.

محبوب‌ترین رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد کدام‌اند؟

مهندسی کامپیوتر، معماری، گرافیک، روانشناسی، حقوق و طراحی لباس از محبوب‌ترین رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد هستند.

تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم محتوای نوتروفیل از چند مشاور با تجربه و با ذوق تشکیل شده، که علاوه بر مشاوره دادن به نوشتن نیز علاقه دارند. تیم محتوای نوتروفیل با ترکیب این دو عامل سعی میکند همیشه مقالات به روز و تخصصی کنکور رو برای شما منتشر کند.
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها