چگونه 30 درصد زمین شناسی بزنم؟

چگونه 30 درصد زمین شناسی بزنم؟
مسیر مطالعه

با حذف زیرگروه‌ها دیگر همه داوطلبان کنکور تجربی۱۴۰۳ باید درس زمین شناسی را هم در دوران جمع‌بندی خود بخوانند و آن را کامل حذف نکنند؛ چون برای همه‌ افراد ضریب ۱ دارد و دیگر درس بی‌تأثیری در کنکور سراسری نیست. برای کسب درصد 30% از زمین‌شناسی تنها کافی است دو فصل ۱و۷ که به ترتیب ۴و۱ سوال در کنکور سراسری تجربی دارد را بخوانید. در ادامه مقاله با جزئیات بیشتری به این سوال شما که چگونه 30 درصد زمین شناسی بزنم پاسخ می‌دهیم.

زمین شناسی، آسان‌ترین درس کنکورتجربی 1403

درس زمین شناسی شامل ۱۵ سوال و ۱۵ دقیقه زمان است که در کنکور تجربی ۱۴۰۳ در دفترچه شماره۳ همراه با درس ریاضی آمده و اگر سرعت عمل خوبی داشته باشید می‌توانید تایم آن را به درس ریاضی بدهید و درصد خوبی در هر دو درس کسب کنید.

زمین شناسی درس راحت و سبکی است. برخلاف سایر مباحث رشته تجربی مفاهیم و پیچیدگی خاصی ندارد و حتی در تایم کمی هم می‌توانید برای زدن درصدهای بالا هدف‌گذاری کنید. از آنجایی که این درس همراه با درس ریاضی در دفترچه سوم قرار گرفته است خیلی از داوطلبان زمان آن را به درس ریاضی می‌دهند و از زدن آن غافل می‌شوند درحالیکه با زدن هر دو درس این دفترچه، می‌توان تراز خوبی به دست آورد.

کسب درصد۳۰% از زمین شناسی کار سختی نیست. اکثر مباحث زمین شناسی مستقل از هم هستند و می‌توانید با انتخاب دو تا فصل مهم، آسان و تست‌خیز زمین شناسی خیلی راحت درصد ۳۰ را در این آزمون سرنوشت‌ساز بزنید.

کسب درصد۳۰% زمین شناسی از فروردین

حتی اگر تا الان هم درس زمین‌شناسی را مطالعه نکرده‌اید یا از آخرین مطالعه‌تان زمان زیادی گذشته است و مرور نکرده‌اید نگران نباشید. در دو هفته‌ی آخر هم می‌توان زمین‌شناسی را خواند. تنها کافی است که هفته‌ای یک فصل مهم و تست‌خیز زمین‌شناسی را بخوانید و تست بزنید.

فصل‌های مهم و مستقل زمین‌شناسی کنکور 

تمام مباحث زمین‌شناسی تقریبا مستقل هستند؛ اما برخی از فصل‌ها علاوه بر مستقل بودن، از نظر مباحث درسی هم اهمیت زیادی دارند. فصل های ۱و۵و۷ سه فصل خیلی مهم زمین شناسی کنکور هستند. در مقاله جمع بندی زمین شناسی کنکور تمام آنچه تا روز کنکور نیاز دارید را برایتان نوشته‌ایم که با مطالعه آن خیالتان از بابت جمع‌بندی این درس راحت می‌شود.

فصل‌های ۱و۷ به ترتیب ۴و۱ سوال را در کنکور سراسری تجربی دارد که جمعا ۵سوال می‌شود و نزدیک به ۳۰درصد زمین‌شناسی کنکور را تشکیل میدهد. ولی برای اطمینان بیشتر میتوانید فصل۵ را هم بخوانید تا در صورتی که تعداد سوالات فصل‌های گفته شده، درکنکور۱۴۰۳ تغییر کرد دیگر نگران درصدتان نباشید.

فصل های آسان زمین‌شناسی کنکور 

فصل های ۱، ۴ و ۵ آسان‌ترین فصل‌های زمین شناسی کنکور هستند. می‌توانید با ۲ساعت وقت گذاشتن برای هر فصل کامل آن را ببندید. حتی اگه متن کتاب را هم بخوانید، کامل متوجه می‌شوید که قضیه از چه قرار است و نیازی نیست درسنامه ی کتاب‌های کمک درسی را بخوانید.

  • فصل ۱ اطلاعات کلی در مورد زمین شناسی است و احتمالا چون بیشتر از همه خوانده‌اید، خیلی برایتان آسان به نظر می‌آید.
  • فصل۴ در مورد سازه‌های مهندسی است.
  •  فصل۵ در مورد پزشکی و سلامت است.

فصل‌های تست‌خیز زمین‌شناسی کنکور

در کنکور سراسری تجربی۱۴۰۲ تعداد سوالاتی که برای هر فصل طرح شده‌اند به شیوه زیر است:

  • فصل۱: ۴تست
  • فصل۲: ۲تست
  • فصل۳: ۲تست
  • فصل۴: ۲تست
  • فصل۵: ۲تست
  • فصل۶: ۲تست
  • فصل۷: ۱تست

فصل۱ زمین‌شناسی تست‌خیز‌ترین فصل زمین‌شناسی کنکور است و به تنهایی ۳ یا ۴ سوال را در کنکور به خود اختصاص می‌دهد.

روش مطالعه زمین‌شناسی کنکور در کوتاه ترین زمان

در قدم اول باید متن کتاب درسی زمین‌شناسی را با دقت مطالعه کنید ولی در عین حال که دارید کتاب را می‌خوانید، بهتر است از آن خلاصه هم بنویسید.

 برای اینکه فراموشی کمتری داشته باشید باید مرور کنید. بهترین و سریع‌ترین روش مرور، مرور کردن با نمودار و خلاصه‌ها است. اگر در خلاصه‌نویسی مشکل دارید و نمی‌دانید که در این درس چگونه می‌شود خلاصه کامل و مفیدی تهیه کرد، می‌توانید سوالات خودتان را از مشاورین ما در تیم مشاوره کنکور تجربی نوتروفیل بپرسید.

بعد از مطالعه حتما تست بزنید!

چون از فروردین تایم کمی دارید، توصیه می‌کنم تست‌ها را از آزمون‌های آزمایشی مثل قلمچی، ماز و … و همچنین تست‌های کنکورهای اخیر بزنید. در مقاله روش‌ تست‌ زنی زمین‌ شناسی برای افزایش درصد بهترین تکنیک‌های تست‌زنی را برایتان نوشته‌ام که می‌توانید درصد خود را حسابی رشد دهید و تراز خوبی نسبت به رقبا از این درس بگیرید.

معرفی بهترین منابع برای مطالعه زمین‌شناسی کنکور در مدت زمان کم 

همانطور که توضیح دادم بهترین‌ منبع برای مطالعه در این مدت، متن کتاب و بهترین‌ منبع برای تست، آزمون‌های آزمایشی و تست‌های کنکورهای سراسری چند سال اخیر است.

سخن پایانی

کسب درصد 30% زمین شناسی از فروردین، با مطالعه دقیق مباحث مهم کتاب درسی، انجام تست‌ها و یک جمع بندی نهایی به راحتی امکان‌پذیر است. حتی با کمی تلاش بیشتر می‌توانید به درصدهای بالاتر هم فکر کنید. اگر سوال یا ابهامی برایتان باقی مانده در قسمت نظرات بپرسید.

البته ناگفته نماند که مشاورین ما در نوتروفیل برای کسب درصد 30 در سایر دروس نیز مطالب مفیدی آماده و در سایت منتشر کرده اند. البته این مطالب فقط به کسب درصد 30 ختم نمی‌شود و ما راهکارهایی برای کسب درصدهای بالاتر، روش‌های برنامه ریزی و… نیز در قسمت وبلاگ نوتروفیل منتشر کرده ایم. ما اینجایم تا راهنمای شما در مسیر کنکور باشیم.

سوالات متداول

چگونه ۵۰درصد زمین شناسی را بزنم؟

فصل‌های ۵، ۶ و ۷ به ترتیب ۳، ۲ و ۱ سوال را در کنکور سراسری تجربی دارد که جمعا 6 سوال می‌شود و نزدیک به ۵۰درصد زمین‌شناسی کنکور را تشکیل می‌هد.

دوره های زمین شناسی را چگونه حفظ کنم؟

با رمزگذاری می‌توانید نکات حفظی زمین‌شناسی را بهتر یاد بگیرید و در آزمون‌ها دیگر نگران فراموشی آنها نباشید.

چگونه در مسائل زمین شناسی مسلط شوم؟

بهترین‌ روش برای مسلط شدن در مسائل زمین‌شناسی حل تست‌های آزمون‌ها است. اینگونه هم نکات سوال را یاد می‌گیرید و هم با دام‌های طراحان در تست‌های زمین‌شناسی آشنا می‌شوید.

نسیبه رضاییان
نسیبه رضاییان
نسیبه رضائیان هستم دانشجو پزشکی، مشاور و از نویسندگان تیم تولید محتوا نوتروفیل. سالهایی که برای رسیدن به پزشکی تلاش میکردم با چالش های زیادی روبه رو میشدم و دغدغه های زیادی برای کنکورم داشتم. برای همین در کنار مشاوره همزمان کار تولید محتوا هم انجام میدم و کنارتون هستم تا شما هم به هدف های رنگارنگ تون برسین. تا الان محتوا های زیادی برای سایت نوتروفیل نوشتم و پیشنهاد میکنم حتما مطالعه کنین. 😊
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها