چه کار کنی پشت کنکوری میشی؟ + راه موفقیت ۳ ماهه و خداحافظی با کنکور دوباره

چه کار کنی پشت کنکوری میشی
مسیر مطالعه

فروردین ماه که می‌شود، بخشی از بچه‌ها از تلاش برای کنکور دست می‌کشند. ریزش بچه‌های قوی، راه را برای بچه‌هایی که از دی ماه شروع کردند، باز می‌کند. شاید هم شما، جزء افرادی باشید که تا الان برنامه‌ی خاصی برای کنکور نداشته‌اید و از الان به کنکور سال آینده فکر می‌کنید. اما چه کسانی واقعا قرار است پشت کنکوری شوند؟
از عوامل مهم پشت کنکوری شدن می‌توان این موارد را نام برد:

  • عدم تلاش برای کنکور در طول سال تحصیلی
  • سرگرم بودن به وسایل الکترونیکی
  • عدم برنامه‌ریزی مناسب
  • اعتماد به نفس کاذب
  • عدم شناخت نقاط قوت و ضعف و اولویت گذاری
  • عدم تلاش اصولی و درست
  • ضعف سال‌های پایه
  • آزمون ندادن و نداشتن جمع بندی

در این مقاله با ما همراه باش تا بدانی واقعا چه کار کنی پشت کنکوری میشی؟

تلاش کردن یا تلاش نکردن؟ مسئله این است!

شاید برایتان جالب باشد، اما بسیاری از پشت کنکوری‌ها، در کنکور اول خود نیز تلاش کرده‌اند. احتمالا ذهنتان درگیر این سوال شده است که پس چرا موفق نشده‌اند و به دنبال آن به این نتیجه می‌رسید که او با تلاش به هدف خود نرسید، من قرار است در این مدت باقی‌مانده چه کنم؟

عوامل پشت کنکوری شدن زیاد است. حتی با تلاش کردن هم ممکن است پشت کنکوری شوید. علت آن هم عدم آگاهی است. اینکه نمی‌دانید قرار است با چه چیزهایی رو‌به‌رو شوید و باید برای چه چیز‌هایی حاضر باشید. در نهایت، این عدم آگاهی، منجر به تلاش غیر اصولی و نادرست می‌شود. تا زمانی که این مسئله وجود داشته باشد در کنکور نتیجه نمی‌گیرید.

بحث تلاش نکردن که واضح است. در فروردین ماه، بعد از ماه‌ها تلاش نکردن، دیگر شروع کردن سخت خواهد بود. استرس و اضطراب شدیدی که بر شما حاکم است مانع شروع شما می‌شود. در نهایت راحت‌ترین گزینه، یعنی پشت کنکور ماندن، را انتخاب می‌کنید. از بزرگترین دلایل تلاش نکردن هم، سرگرم شدن به وسایل الکترونیکی و قدر زمان را ندانستن است. اما شما که تلاش قوی و درستی داشته‌اید، با مطالعه مقاله چه کار کنم تا در 3 ماه باقی مانده تا کنکور 3 رقمی شوم؟ می‌توانید رتبه‌ی خود را ارتقا دهید و از شرایط فعلی خود چندین برابر بهتر شوید!

در ۳ ماه، با پشت کنکوری شدن خداحافظی کنید | واقعیت قبولی در ۳ ماه!

زمانی که نتیجه نگرفتید، ابتدا با بررسی سال گذشته‌ی خود، اشتباهاتتان را پیدا کنید. احتمالا در قدم اول به این نقطه می‌رسید: عدم برنامه‌ریزی مناسب!
فرض کنید که برای یک مبحث زمان زیادی گذاشته‌اید و به برخی مباحث توجهی نداشته اید. در بازه‌ی مثلا دی ماه، شما باید نیمه‌ی اول دوازدهم و یک پایه را مرور کرده باشید. اما برنامه‌ریزی و شرایط شما تا این مسیر منطقی خیلی فاصله دارد. این مسئله در زمان های نزدیک به کنکور حساس‌تر می‌شود زیرا که در بازه‌ی جمع‌بندی، می‌بینید که شما هنوز بسیاری از مطالب را مطالعه نکرده‌اید. ناگهان پشت کنکوری شدن در ذهنتان جرقه می‌زند و مسیر را رها می‌کنید.

به کمک نوتروفیل آگاهی خود را نسبت به کنکور بالا ببرید. اگر می‌خواهید پشت کنکور بمانید، لازم است از همین الان برای سال بعد جدی و اصولی قدم بردارید و تلاش کنید. این‌بار لازم است قوی و جسورانه به سمت هدف حرکت کنید. با تلاش اصولی و برنامه‌ریزی صحیح موفقیت خود را در کنکور تضمین کنید.

موفقیت برای شما به چه معناست؟

برای موفقیت در کنکور در مدت زمان باقی‌مانده، اول از همه موفقیت را برای خود تعریف کنید. آیا رتبه‌ی خاصی مد نظر شما است؟ آیا به دنبال قبولی در رشته‌ی تاپ و دانشگاه تاپ هستید؟ یا صرفا به دنبال قبولی در دانشگاه دولتی هستید؟ بعد از مشخص شدن هدفتان، میزان منطقی بودن آن با زمان و شرایط خود بسنجید.

در کدام دسته قرار دارید؟
بیایید می‌خوام یه رازی بهتون بگم که شاید خیلی از تیم ها و مشاور ها بهتون نگن. توی فروردین‌‌ماه، ما دو دسته دانش‌آموز داریم:

  • صفر مطلق‌اند و اصلا مطالعه نداشتن
  • قوی مطالعه کردن اما دچار ناامیدی شدن

هر دوی این‌ها به هر ریسمانی چنگ می‌زنن که بشه، امسال سال اونا باشه. واسه همین دنبال همون برنامه ۳ ماهه موفقیت‌ان. اگه صفری اما فکر و هدف بزرگ داری، رتبه، رشته و دانشگاه خوب می‌خوای، باید بگم که دور از عدالته که ۳ ماهه به اینا برسی! پس مستقیم بهت میگم: اگه هدفت خیلی واست ارزشمنده، از همین الان برای کنکور سال آینده تلاش کن. اگه جزء اون دسته‌ای که قوی مطالعه کردن، با شناخت نقاط ضعف و قوتت، آزمون زدن و رفع اشکال، جمع بندی اصولی و قوی و توجه ویژه به امتحانات نهایی، به چیزی که می‌خوای همین امسال برس! این و بدون که لایق رسیدن به هدفتی!

اگه شروع از صفر هستید و صرفا به دنبال قبولی در دانشگاه دولتی هستید، ۳ ماه باقی مانده تا کنکور را با برنامه 3 ماهه کنکور؛ آخرین فرصت‌ها برای رسیدن به موفقیت ، به طلایی‌ترین دوران خود تبدیل کنید. اصلا زمان را از دست ندهید و با توجه ویژه به امتحانات نهایی، ورق را به نفع خود برگردانید!

آزمون‌های سه روز یکبار | جمع بندی پایانی کنکور

در ماه آخر تلاش‌هایتان، پس از جمع‌بندی با انواع تست‌ها و کتاب‌های جمع‌بندی، باید به سراغ آزمون‌های شبیه‌ساز بروید. احتمالا در‌باره‌ی آزمون های سه روز یکبار زیاد شنیده‌اید. شما در این شبیه سازی، کنکور‌های سال های اخیر را می‌زنید، درصد می‌گیرید و آخرین مرحله‌ی جمع‌بندی خود را پشت سر می‌گذارید. نداشتن جمع‌بندی و کنکور‌های شبیه ساز، شما را یک قدم دیگر به پشت کنکوری شدن نزدیک می‌کند.
توجه کنید! در این مرحله، تحلیل کنکور‌های شبیه ساز بیشترین کمک را به افزایش درصد شما می‌کند. اما برای تحلیل بهتر این آزمون‌ها، حتما از پنل تخمین رتبه استفاده کنید. با وارد کردن درصد‌ها می‌توانید حدود رتبه‌ی خود را پیدا کنید. فاصله‌ی خود تا هدف را بسنجید. مطابق با آن استراتژی آزمون خود را مشخص کنید. حواستان باشد که این رتبه را با مقداری خطا در نظر بگیرید.

عامل دیگر پشت کنکوری شدن: ضعف سال‌های پایه!

هر کاری سلسله مراتبی دارد و نمی‌توان از وسط کار به آن وارد شد. هر زمان که ‌بخواهید برای کنکور استارت بزنید، ضعف سال‌های پایه از عوامل پیشروی سخت و کند شما خواهد بود. حتی از عوامل مهم پشت کنکوری شدن نیز می‌شود زیرا که شما اصول مطالعه برای کنکور را زیر پا می‌گذارید. اگر با اصول مطالعه برای کنکور آشنا نیستید، از مشاور کمک بگیرید. ضعف سال‌های پایه باید مورد بررسی قرار گیرد. اگر این ضعف شدید باشد، شما باید آمادگی ۲ یا ۳ سال پشت کنکوری بودن را داشته باشید و با علم بر این مسئله وارد مسیر شوید.
در نهایت با تمام تلاشی که انجام داده‌اید یا نداده‌اید، دچار اعتماد به نفس کاذب نشوید. اعتماد به نفس کاذب جلوی پیشرفت شما را می‌گیرد. باعث می‌شود در صورت عدم نتیجه‌گیری در آزمون‌های آزمایشی، ناامید شوید. ناامیدی نیز قدم‌ به قدم شما را به سمت پشت‌کنکوری شدن سوق می‌دهد.

عکس معرفی طرح های مشاوره ای نوتروفیل

سخن پایانی

در هر سطحی که هستید، باور به خودتان را از دست ندهید. شما توانایی‌های بی‌نظیری دارید و می‌توانید به هر آنچه که در ذهن دارید برسید. برنامه‌ریزی داشته باشید و به آن پایبند باشید. برنامه‌ریزی دقیق و منظم، نقشه راه شما برای رسیدن به موفقیت است. باور به توانایی‌های خود و داشتن امید به آینده، شما را در سخت‌ترین لحظات نیز یاری خواهد کرد.
به یاد داشته باشید که کنکور، پایان دنیا نیست. حتی اگر در این آزمون به نتیجه دلخواه خود نرسیدید، ناامید نشوید. مسیرهای دیگری برای رسیدن به موفقیت در زندگی وجود دارد. نظر شما چیست؟

سوالات متداول

استرس و اضطراب از دلایلی هستش که باعث می‌شود نتیجه نگیرم. برای این مسئله چه کاری باید انجام دهیم؟

اگر استرس شما اختلالی در زندگی روزمره و مطالعه شما ایجاد کرده است لازم است به پزشک مراجعه کنید. در غیر این صورت مطمئن شوید درست و اصولی پیشروی دارید.

آیا ضعف سال های پایه، شامل سال های دوره اول دبیرستان نیز می‌شود؟

بله.

منبع آزمون‌های سه روز یکبار مشخص است یا می‌توان از هر منبعی استفاده کرد؟

برای آزمون های ۳ روز یکبار خرداد ماه، باید کنکور های سال های اخیر را بزنید. می‌توانید از کنکوریوم مهر و ماه، دور دنیا در ۴ ساعت گاج و … استفاده کنید.

تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم محتوای نوتروفیل از چند مشاور با تجربه و با ذوق تشکیل شده، که علاوه بر مشاوره دادن به نوشتن نیز علاقه دارند. تیم محتوای نوتروفیل با ترکیب این دو عامل سعی میکند همیشه مقالات به روز و تخصصی کنکور رو برای شما منتشر کند.
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها