بهترین راهنمای مدیریت پریودی در سال کنکور

پریودی در سال کنکور
مسیر مطالعه

موضوع پریود در سال کنکور، از آن دغدغه‌هایی است که هر ماه برای هر دختر کنکوری‌ای پیش می‌آید. همچنین دغدغه بزرگ‌تر و تصور همیشگی دخترها، این است که اگر پریودی در روز کنکور اتفاق بیفتد باید چکار کنیم؟! در سال کنکور، تمامی روزها مهم هستند اما سوال اینجاست که چطور باید با این پروسه 7 روزه که هر ماه اتفاق می‌افتد، کنار بیاییم و برنامه‌ریزی کنیم؟!
به دلیل تکرار همیشگی این سیکل طبیعی، شما نمی‌توانید فعالیت‌های روزانه، درس و مطالعه خود را کنار بگذارید؛ بلکه باید راه و روش سازگاری با آن را یاد بگیرید. روش‌هایی مانند: آگاهی از تاریخ دقیق و چگونگی کنار آمدن با دوران pms، داشتن برنامه‌ریزی متفاوت با هفته‌های دیگر، استفاده از دمنوش‌ها و غذاهایی که باعث تسکین درد می‌شوند، شناسایی تغییرات خلق‌وخو در این دوران و یادگیری راه‌های مدیریت آن و… کمک می‌کنند تا این یک هفته را با دست پر پشت سر بگذارید.
در ادامه این مقاله بهترین راهکارها در رابطه با چگونگی کنترل علائم PMS، نحوه درس خواندن در دوران پریودی برای کنکوری‌ها و موضوع پریودی در روز کنکور را مطرح و بررسی می‌کنیم. اما اگر می‌خواهید این نگرانی را به طور کامل رفع کنید بهتر است از کسی که قبلا تجربه مشابه داشته مشورت بگیرید و با کمک مشاور کنکور، راه حل و استراتژی اختصاصی برای خود داشته باشید.

مشاوره کنکور نوتروفیل، مشاوره با رتبه برترها

مؤثرین‌ترین راهکارها در مواجهه با پریودی در کنکور

شما تنها نیستید! تقریبا همه دختران و زنان در دوران قاعدگی با چالش‌هایی روبه‌رو می‌شوند. مهم این است که بتوانید این دوران را مدیریت کنید تا به‌طور بهینه از انرژی و زمانتان استفاده کرده باشید. راهکارهای زیر را دریابید:

  1. سندروم پیش از قاعدگی (PMS) را بشناسید!

سندروم پیش از قاعدگی، قبل از سیکل پریودی و همراه آن رخ می‌دهند. شما در این دوران علائم جسمی و روحی متفاوتی را تجربه می‌کنید که هر کدام از این علائم می‌تواند در روند مطالعه، تاثیر بگذارند. تغییرات خلق و خو، احساس خستگی زیاد، بی‌حالی، استرس، درد در ناحیه شکم و کمر و… از علائم این سندروم است. 

در این دوران، باید از عواملی که باعث تحریک این علائم می‌شوند، دوری کنید و با روش‌هایی مانند ورزش یا مدیتیشن، اوضاع را کنترل کنید.

  1. از قبل آمادگی داشته باشید!

حتما قبل از برنامه‌ریزی برای مطالعه هفتگی یا ماهانه، تاریخ پریودی خود را در نظر بگیرید و برای آن برنامه‌ریزی کنید. شما باید تعداد دروس سبک و همچنین آسانی را در نظر بگیرید.

  1. برای هر کدام از روزهای پریود، استراتژی داشته باشید!

شما به صورت طبیعی در روزهای اول پریود، تمرکز کافی برای درس‌ خواندن ندارید؛ در نتیجه باید با این قضیه سازگار شوید. ساعت مطالعه را در روز قبل از پریود و روز پریود، کاهش دهید و سپس در روزهای بعدی جبران کنید. مثلا در روزهای استثنایی، بین 3 تا 4 ساعت مطالعه کنید و سپس در روزهای بعدی با ساعت مطالعه بالای 9 ساعت، این عقب‌ماندگی را جبران کنید.

  1. از اپلیکیشن‌ها کمک بگیرید!

برای برنامه‌ریزی هرچه بهتر، می‌توانید از اپلیکیشن‌های مخصوص دوران پریودی استفاده کنید. این اپلیکیشن‌ها روند پریود شما را به طور دقیق محاسبه می‌کنند و از چند روز قبل هشدار می‌دهند. می‌توانید از اپ‌هایی مانند Flo، period tracker، لونا و… استفاده کنید.

  1. اصول خاص تغذیه در دوران پریود را رعایت کنید!

در این دوران، باید از بعضی مواد غذایی مانند فست‌فود، سرخ‌کردنی‌ها، مواد قندی یا کافئین‌دار و غذاهای پرچرب دوری کنید. بهتر است از مواد غذایی گرم، میوه‌ها و سبزیجات،مغزها استفاده کنید. دمنوش‌ها می‌توانند در تسکین درد پریودی موثر باشند. نوشیدن آب فراوان هم فراموش نشود.

مسلما روش‌های دیگری برای کنترل پریود در کنکور وجود دارد. برای مدیریت هرچه بهتر این روند، شما نیاز به راهنمایی افراد متخصص و باتجربه دارید. درنگ نکنید و با مشاوره کنکور، به راحتی این 7 روز پر از چالش را پشت سر بگذارید!

عکس معرفی طرح های مشاوره ای نوتروفیل

چطور از پریودی در روز کنکور جلوگیری کنم؟!

پریودی در روز  کنکور، از جمله نگرانی‌هایی است که تمامی دختران کنکوری، حداقل یکبار به آن فکر کرده‌اند. روز کنکور ممکن است با اولین روز این چرخه طبیعی یکی شود. یکی از دلایل دیگر که باعث یکی شدن این دو روز می‌شود، استرس و اضطراب است. 

مشاوره رایگان!

با پر کردن فرم زیر مشاوران ما به زودی با شما تماس می‌گیرند.

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

راهکار برای روزهای قبل از آزمون

حداقل یک ماه قبل به پزشک زنان مراجعه کنید. پزشک با تجویز یک سری داروها، سیکل پریود را به تاخیر می‌اندازد. اگر علائم خفیفی در حین پریودی دارید، بهتر است سراغ مصرف دارو نروید؛ چون ممکن است با عوارض ناخوشایندتری روبرو شوید.

راهکار برای پریود شدن در حین آزمون 

حتما پد بهداشتی و قرص مسکن به همراه داشته باشید. آزمون را مدیریت کنید و به استرس بها ندهید. حتی اگر نزدیک تاریخ پریود نیستید، بازهم پد بهداشتی همراه خود داشته باشید.

دیگر توصیه‌های مؤثر را بخوانید!

  • پریود یک چرخه طبیعی در بدن شماست. خجالت نکشید و آن را با مشاور و خانواده خود در میان بگذارید.
  • استرس عقب ماندن از برنامه را نداشته باشید و برای جبران برنامه‌ریزی کنید.
  • خودتان را گول نزنید! درس خواندن زیاد در روزهای اول پریود، بدون تمرکز و کیفیت بالاست؛ در نتیجه آن چنان فایده‌ای ندارد.
  • از کیسه‌های آب گرم برای تسکین درد استفاده کنید.
  • خستگی و بی‌حالی خودتان را با کافئین و قهوه جبران نکنید.

سخن آخر با نوتروفیل و تمام!

شما باید دوران پریود را به عنوان یک معضل نبینید و آن را تبدیل به فرصت کنید. مطمئن باشید دختری که بعد از دوران پریود تحویل می‌گیرید، بسیار پرانرژی‌تر و پر شور و هیجان‌تر از گذشته است و می‌تواند تمامی عقب‌ماندگی‌ها را جبران کند. سعی کنید راهکارهای بالا را رعایت کنید تا به آسانی این دوره را به پایان برسانید. نوتروفیل هم مانند همیشه اینجاست تا تک تک مشکلات کنکوری شما را برطرف کند. 

سوالات متداول

چه چیزهایی برای تسکین درد پریود بخورم؟

می‌توانید از دمنوش‌ها، میوه‌ها، سبزیجات و آب فراوان استفاده کنید. همچنین می‌توانید از مسکن‌هایی مانند مفنامیک اسید یا ژلوفن با دستور پزشک مصرف کنید.

نحوه مصرف قرص LD به چه صورت است؟

به هیچ عنوان این قرص را خودسرانه مصرف نکنید و حتما زیر نظر پزشک از آن استفاده کنید. به توصیه‌های افراد غیر متخصص در این خصوص گوش ندهید.

آیا با وجود پریود بودن، باز هم می‌توانم درس بخوانم؟

بله چرا که نه! تنها با مدیریت درست این دوران، می‌توانید به راحتی درس بخوانید.

ساجده خلیق
ساجده خلیق
ساجده خلیق هستم یک مشاور عاشق نویسندگی! فیلد مشاوره من رشته انسانی هست و اینجا هستم تا برای شما از به روزترین و کاربردی ترین تکنیک‌های دروس انسانی گرفته تا معرفی رشته‌ها بنویسم. 🍃
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها