معرفی بهترین منابع فلسفه و منطق کنکور؛ منابع رتبه‌های برتر

بهترین منابع فلسفه و منطق کنکور
مسیر مطالعه

بررسی برای پیدا کردن بهترین‌ترین منابع فلسفه و منطق کنکور انسانی 1403 مهم‌ترین کاری است که یک داوطلب کنکور انسانی باید انجام دهد! درس فلسفه و منطق از آن دسته دروس دشوار است که رتبه و تراز داوطلبان را به شدت تغییر می‌دهد. برای یافتن تسلط بر این درس لازم است در انتخاب منابع مطالعه دقت کنید. از جمله از منابع قابل توجه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که در ادامه هر کدام را مفصل بررسی می‌کنیم.

  • منطق و فلسفه خیلی سبز
  • فلسفه و منطق میکرو گاج
  • فلسفه و منطق مشاوران
  • فلسفه و منطق مهر و ماه

نکته مهم: برای اینکه بتوانید در این زمان باقی مانده بهتر برنامه‌ریزی کنید تا رتبه خوبی در کنکور انسانی به دست آورید؛ می‌توانید از مشاور راهنمایی بگیرید. ما در صفحه مشاوره انسانی پاسخگوی سوالات شما هستیم.

نکات مهم در انتخاب بهترین منابع منطق و فلسفه کنکور

  • سطح علمی کتاب باید متناسب با سطح تسلط و مهارت شما باشد (قوی، متوسط و ضعیف)
  • درس‌نامه باید به‌طور عمیق و مفهومی ولی به زبان ساده مطالب را بیان کند.
  • تست‌ها باید به تعداد مناسبی هر از تیپ طرح شده باشد.
  • سطح بندی تست‌ها باید به‌خوبی رعایت شود. (آسان تا سخت)
  • پاسخنامه تشریحی باید نکات مربوط به هر تست را به طور کامل بررسی کند.

راهنمای انتخاب بهترین منابع منطق و فلسفه کنکور

در ابتدا همان همان‌طور که می‌دانید درس منطق در پایه دهم رشته انسانی و درس فلسفه در پایه یازدهم و دوازدهم تدریس می‌شود. تقریبا همه‌ی انتشارات این ۲ درس رو در یک کتاب آموزشی و تست قرار داده‌اند. پس با خریدن یک کتاب می‌توانید بر هر دو درس مسلط شوید. ما ۴ تا کتابی که رتبه‌های برتر برای یادگیری و تست منطق و فلسفه کنکور استفاده کرده‌اند را به شما معرفی می‌کنیم. لازم به ذکر است؛ شما نیاز ندارید که همه‌ی این منابع را تهیه کنید، با توجه به سطح خود یک کتاب را بخرید. البته در مقاله منابع کنکور انسانی همه این منابع را به‌صورت کلی نام بردیم تا داوطلبان بتوانند به‌صورت یک جا با همه کتاب‌های کمک‌آموزشی مورد نیازشان آشنا شوند.

  • منطق و فلسفه خیلی سبز

این کتاب دارای دو جلد است که یک جلد برای دروس پایه، یعنی منطق و فلسفه یک. جلد دیگر برای فلسفه دوازدهم است. جلد اول حدود 1700 تست در سطح متوسط دارد. درس نامه کتاب خیلی سبز کامل و عمیق به‌شمار می‌رود و به‌طور مفصل همه‌ی مطالب را توضیح داده، مخصوصا برای فلسفه. این کتاب برای داوطلبان متوسط و سطح پایین‌تر توصیه می‌شود. نکته جالب این کتاب بخش از نگاه طراح است، که تله‌های تستی را شرح می‌دهد.
این کتاب دو پاسخ‌نامه کلیدی و تشریحی دارد. علاوه بر مدیریت زمان می‌توان از قسمت تشریحی آن نکته برداری کرد. سایر گزینه‌ها را نیز بررسی کرده و از نمودار برای راهنمایی بیشتر استفاده می‌کند. خیلی سبز حتی جز بهترین کتاب‌های عربی به شمار می‌رود که در مقاله منابع عربی کنکور انسانی به طور کامل منابع را معرفی کرده‌ایم.

  • فلسفه و منطق میکرو گاج

کتاب میکرو نقره‌ای گاج درس‌نامه قابل فهم و خوبی دارد. تست‌های آن از معمولی تا فوق سخت را در برمی‌گیرد که مطالب را به خوبی پوشش می‌دهد. اما جلد طلایی این کتاب یعنی میکرو طلایی را بیشتر به شما پیشنهاد می‌کنیم، زیرا سطح بهتری دارد. میکرو طلایی دارای دو جلد است که یک جلد درس‌نامه و دیگری تست است. اگر برای فهم مطالب به کمک نیاز دارید؛ جلد درس‌نامه برایتان مناسب‌تر است. تست‌های این کتاب سطح بندی شده. در بخش یک گام تا صد سوالات خیلی سخت را دسته بندی می‌کند. جزء بهترین منابع جامع فلسفه و منطق کنکور به شمار می‌رود نسبت به خیلی سبز درس‌نامه خلاصه‌تری دارد اما تست‌های کتاب میکرو کامل‌تر است.

  • فلسفه و منطق مشاوران

چرا مشاوران را جز بهترین منابع فلسفه و منطق کنکور معرفی کردیم؟ انتشارات مشاوران به‌صورت تخصصی تالیف کتاب‌های انسانی را بر عهده دارد که باعث می‌شود منابع باکیفیتی را در اختیار داوطلبان قرار دهد. این کتاب مطابق با بودجه بندی فلسفه و منطق کنکور انسانی پیش می‌رود؛ یعنی منطق، فلسفه یک و دو را پوشش می‌دهد. برای آشنایی با بودجه بندی منطق و فلسفه به این مقاله مراجعه کنید. تالیف این کتاب به گونه‌ای است که خشکی و سختی این دروس را کاهش می‌دهد. در این منبع آموزشی مهم نیست در چه سطحی هستید، اگر از صفر شروع کرده و این تعداد تست را حل و تحلیل کنید؛ مطمئناً درصد فلسفه و منطق کنکورتان به ۴۰ تا ۶۰ می‌رسد. در بخش پاسخ‌نامه نیز خوب کار کرده و نکات ریز را کامل بیان می‌کند.

  • فلسفه و منطق مهر و ماه

در این کتاب با سطح بالایی از تست‌ها و نکات روبرو خواهیم شد و نسبت به مشاوران و خیلی سبز از سطح بالاتری برخوردار است. فلسفه و منطق مهروماه دو جلد دارد؛ یک جلد درس‌نامه و یک جلد تست است، حدود ۴۶۰۰ تست دارد. دارای دو پاسخ‌نامه کلیدی و تشریحی است؛ به صورت همه جانبه همه گزینه‌ها بررسی شده. مؤلف در درس‌نامه این منبع همه‌ی بخش‌های کتاب کامل توضیح داده و حتی از قسمت‌های مهم کتاب تست آموزشی گذاشته است.

نام منبعدرس‌نامهتستپاسخ‌نامهسطح

فلسفه و منطق خیلی سبز
خیلی مفصل تدریس می‌کند، همچنین برای مرور سریع خیلی کاربری است.
تست‌های این کتاب سطح پایین تا متوسطی دارد.

کلیدی و تشریحی


متوسط تا ضعیف
فلسفه و منطق میکرو گاجدرس‌نامه خلاق و جذابی دارد.تست‌های متنوع و خوبی را دربرمی‌گیرد.
تشریحی

متوسط رو به بالا

فلسفه و منطق مشاوران
درس‌نامه این کتاب دارای جزئیات کاملی است.این کتاب دارای تست‌های سطح بالا، متنوع و باکیفیتی است.
تشریحی و مفصل

متوسط و قوی
فلسفه و منطق مهروماهمی‌توان گفت بهترین منبع فلسفه و منطق است.بانک تست بسیار خوبی محسوب می‌شود.پاسخ‌نامه این کتاب منبع خوبی برای یادگیری به شمار می‌رود.
متوسط

جمع بندی

اغلب داوطلبان کنکور از مطالعه درس منطق و فلسفه فرار می‌کنند؛ زیرا تصورشان بر این است که از پس یادگیری این دروس دشوار و مفهومی برنمی‌آیند. در این مقاله بیان کردیم که با انتخاب درست و اصولی بهترین منابع منطق و فلسفه و تسلط کافی بر این دروس، می‌توانید رتبه بسیار خوبی کسب کنید.

سوالات متداول

چه روش‌هایی برای مطالعه و یادگیری مفاهیم فلسفه و منطق در کنکور پیشنهاد می‌دهید؟

برای مطالعه و یادگیری مفاهیم فلسفه و منطق در کنکور، می‌توانید از؛ مطالعه کتب درسی، نکته برداری، خلاصه نویسی، تست زنی مکرر و مرور استفاده کنید.

ضریب فلسفه و منطق در کنکور چند است؟

ضریب این دروس در کنکور انسانی ۵ است.

آیا در انتخاب منابع زمان شروع مطالعه مهم است؟

بله، اگر در ماه‌های پایانی مطالعه جدی خود را آغاز کرده‌اید، باید از منبع دقیقه نودی‌ها استفاده کنید.

تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم محتوای نوتروفیل از چند مشاور با تجربه و با ذوق تشکیل شده، که علاوه بر مشاوره دادن به نوشتن نیز علاقه دارند. تیم محتوای نوتروفیل با ترکیب این دو عامل سعی میکند همیشه مقالات به روز و تخصصی کنکور رو برای شما منتشر کند.
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها