مشکلات جسمی کنکوری ها در فصل بهار؛ چالش بهار و کنکور

مشکلات جسمی کنکوری ها در فصل بهار
مسیر مطالعه

رسیده موسم بهار، رسیده فصل شکوفه‌های زیبا، رسیده فصل آواز، به هرحال این همه توصیف زیبا برای شما کنکوری‌ها نیست. این فصل پراسترس‌ترین و زودگذرترین فصل عمرتان است. کسالت و خواب آلودگی، خستگی و آلرژی از جمله مشکلات جسمی کنکوری ها در فصل بهار است که در نهایت ممکن است به افت تحصیلی بیانجامد. برای رفع این کسالت باید برنامه درسی و تغذیه‌ای مناسب داشته باشید. در ادامه با ما همراه باشید تا به این موارد بپردازیم.

بهار کنکوری پر استرس و زود گذر

نه ماه کنکور به راحتی و با چشم بهم زدنی می‌گذرد. سه ماه آخر کنکور همراه با فصل بهار است. از مشکلات فصل بهار کسالت و خواب آلودگی است. خواب آلودگی بهار علل زیادی دارد که مهم‌ترین آنها عبارتند از:

به‌ هم خوردن سیکل خواب بیداری

 فرارسیدن بهار با تعطیلات حداقل ۱۵ روزه در کشور ما همراه است. در این تعطیلات روزهای اول معمولا شما کنکوری‌ها مطالعه نمی‌کنید و از طرفی شب‌ها تا دیر موقع بیدار می‌مانید و صبح هم دیر بیدار می‌شوید. چند روز که بگذرد ریتم خواب و بیداری قبل از عیدتان بهم می‌خورد و زمانی که مجددا می‌خواهید مطالعه کنید دچار خواب آلودگی می‌شوید.

تغییرات آب و هوا

شروع بهار با تغییر آب و هوا همراه است. مناطق سردسیر به سمت معتدل شدن و مناطق گرم هم به سمت گرم‌تر شدن می‌روند. بدن در آب وهوای معتدل و خوب بهار خواب آلوده می‌شود.

کمبودهای مواد مغذی بدن

گاهی مواد مغذی کافی به بدن نمی‌رسد؛ بدن به‌دلیل این کمبود با خستگی روبرو است و تمایل به خواب زیاد بیشتر می‌شود. البته این مشکل صرفا به بهار محدود نمی‌شود؛ بلکه در سایر فصل‌ها هم اتفاق می‌افتد.

پرخوری و خواب آلودگی 

ایام عید به دلیل دید و بازدید حجم مصرف غذا، تنقلات، آجیل و شیرینی زیاد می‌شود. به خاطر زیاد بودن مصرف غذا خونرسانی به سمت دستگاه گوارش بیشتر می‌شود. در نتیجه هدایت خونرسانی به سمت دستگاه گوارش، تمرکز هنگام درس خواندن کم شده و بدن نیز کسل و خسته می‌شود.

عکس معرفی طرح های مشاوره ای نوتروفیل

درمان مشکلات جسمی کنکوری ها در فصل بهار

با‌ دلایل کسالت و خواب آلودگی آشنا شدید. برای رفع این مشکل می‌توانید از راه‌ حل‌های زیر استفاده کنید:

رعایت سیکل خواب و بیداری در روز‌های استراحت 

با خود قول و قرار بگذارید که حتی در روز‌های استراحت هم خواب خود را مگر در حد ناچیز تغییر ندهید.

تنظیم آب و هوای اتاق

در اوایل بهار سیستم گرمایش خانه هنوز روشن است. از طرفی هوا هم گرم‌تر شده است. سعی کنید هوای اتاق اصلا گرم نباشد و حتی مخصوصا دما را مقداری خنک نگه دارید.

تناسب تغذیه

رژیم غذایی خود را در ایام عید رعایت کنید.

برنامه مناسب 

در این فصل و اواخر کنکور، کنکوری‌‌ها دچار بی‌برنامگی می‌شوید. با این بی‌برنامگی سردرگم می‌شوید. برای رفع این مشکل و داشتن برنامه مناسب می‌توانید از یک مشاور باتجربه کمک بگیرید.

سخن پایانی

فصل بهار علی رغم زیبایی‌هایش معمولا برای شما کنکوری‌ها زیبا نیست. در این فصل علاوه بر استرس روزهای پایانی کنکور با کسالت و خواب آلودگی روبرو هستید. برای درمان این خواب آلودگی می‌توانید از راه‌ حل‌هایی که اشاره شد استفاده کنید. در مسیر کنکور خود با چالش‌های مختلفی روبرو هستید که کارشناسان و مشاوران نوتروفیل آماده پاسخگویی به شما هستند. راهکار شما برای رهایی از کسلی و تنبلی ناشی از بهار چیست؟

سوالات متداول

چند روز از عید را مجاز هستیم استراحت کنیم؟

برای ایام عید مجاز استید روز اول و روز ۱۳ را استراحت کنید. البته هرچه قدر بیشتر بخوانید بهتر است.

با حساسیت‌های ناشی از بهار چه کار کنیم؟

یکی از مشکلات بهار حساسیت‌‌های ناشی از تغییر آب و هوا و شکوفه و گرده‌‌های گیاهان است. افرادی که حساسیت دارند باید از داروهای ضد حساسیت استفاده کنید.

چرخه خواب زمان بهار چند ساعت باشد؟

هر کنکوری لازم است بین ۶ تا ۸ ساعت استراحت در طول شبانه روز داشته باشد که از این مدت ۱ساعت باید مربوط به خواب ظهر باشد و بقیه آن مربوط به خواب شب باشد.

تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم محتوای نوتروفیل از چند مشاور با تجربه و با ذوق تشکیل شده، که علاوه بر مشاوره دادن به نوشتن نیز علاقه دارند. تیم محتوای نوتروفیل با ترکیب این دو عامل سعی میکند همیشه مقالات به روز و تخصصی کنکور رو برای شما منتشر کند.
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها