مباحث تست خیز کنکور ریاضی 1403+ قبولی در زمان کمتر!

مباحث تست خیز کنکور ریاضی + قبولی در زمان کمتر!
مسیر مطالعه

رقابت بچه‌های ریاضی، بیشتر برای قبولی در دانشگاه‌های برتر کشور است. پس اگر کمی از دیگران عقب بمانید مجبورید در دانشگاه‌هایی درس بخوانید که اعتبار کمتری دارند و احتمالا آینده شغلی شما به خطر خواهد افتاد. در این بین دانش‌آموزانی هستند که در برخی قسمت‌های کتاب‌ها ضعف دارند یا دیر شروع کرده‌اند؛ اما دوست دارند تکنیک‌های را یاد بگیرند که به سایرین برسند و از این رقابت دست پر برگردند.
یکی از بهترین تکنیک‌هایی که می‌تواند هر کسی را به درصدهای بالا برساند، مطالعه و اولویت‌بندی بر اساس بودجه‌بندی و مباحث تست خیز کنکور ریاضی است. حتی داوطلبان قوی که از ماه‌ها قبل برای کنکور آماده شده‌اند هم با شناسایی این قسمت‌ها توانسته‌اند درصد خود را در آزمون‌ها بالا نگه دارند.
در این مقاله با معرفی قسمت‌های آسان دروس رشته ریاضی که احتمال طراحی سوال از آنها وجود دارد و همین‌طور بررسی مباحث تست خیز کنکور ریاضی 1403 به شما کمک می‌کنیم تا در رقابت با سایر داوطلبان عقب نیفتید. پس ما همراه باشید تا جدول بودجه‌بندی هر درس را به طور جداگانه در اختیار داشته باشید.

تست خیز ترین مباحث کنکور ریاضی و کلید طلایی موفقیت!

آمارهای چند دوره آخر کنکور نشان داده که حتی بچه‌های گروه ریاضی هم درصدهای خوبی در دروس ریاضیات کسب نمی‌کنند. از طرفی شما برای رسیدن به رتبه دلخواهتان مجبورید تست‌های این دروس را به اندازه قابل‌قبولی درست بزنید. شاید باورش سخت باشد؛ اما با دیدن آمار زیر حتما سورپرایز خواهید شد:

  • میانگین درصد ریاضی رشته ریاضی در سال 97 : 7 درصد
  • میانگین درصد ریاضی رشته ریاضی در سال 98: 3.8 درصد
  • میانگین درصد ریاضی رشته ریاضی در سال 99 : 7.6 درصد
  • میانگین درصد ریاضی رشته ریاضی در سال 1400 : 9.3 درصد

به‌این‌ترتیب می‌بینید که برای موفقیت در کنکور ریاضی حتی اگر چند تست را درست بزنید، از خیلی داوطلبان دیگر جلوتر هستید. جمله معروفی در بین مشاوران رایج است که می‌گویند اگر به نصف مطالب کتاب 100 درصد مسلط باشید، نتیجه خیلی بهتری می‌گیرید تا وقتی که به همه مطالب 50 درصد تسلط داشته باشید. در این به بین قسمت‌هایی که احتمال طراحی سوال بیشتری دارند، بهترین گزینه برای تمرکز هستند.
البته کنکور مسیر یکسانی برای همه نیست و این مسیر وابسته به شرایط هر شخص دستخوش تغییرات جزئی می‌شود. اگر می‌خواهید با کمک یک فرد با تجربه، بهترین برنامه‌ریزی مطابق با شرایط خود را داشته باشید، توصیه می‌کنیم به صفحه مشاوره کنکور ریاضی مراجعه کنید و با مشاوران رتبه برتری نوتروفیل که قبلا این مسیر را با موفقیت طی کرده‌اند آشنا شوید.

مباحث تست خیز کنکور ریاضی به تفکیک هر درس

حال به سراغ اساس موفقیت در زمان کوتاه می‌رویم. برای موفقیت در زمان کمتر، علاوه بر تلاش نیاز به هوشمندانه عمل کردن دارید. در اینجا عمل هوشمندانه می‌شود: تمرکز بر روی مباحث تست خیز کنکور سراسری!
تست‌های درس ریاضیات برای بچه‌های ریاضی فیزیک، از درس‌های ریاضی، گسسته، هندسه، حسابان، آمار و احتمال طراحی می‌شود. هر داوطلب کنکوری باید مهم‌ترین بخش‌های هر کتاب را بشناسد و متناسب با سطح علمی و زمان باقی‌مانده، برای مطالعه خود برنامه‌ریزی کند.
کارشناسان نوتروفیل هر سال بعد از کنکور سراسری، تست‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کنند تا متوجه شوند که طراحان کنکور به کدام بخش‌های کتاب توجه بیشتری نشان می‌دهند. به همین دلیل حالا لیست کاملی از مبحث‌های تست خیز کتاب‌ها در اختیار داریم.
در مقاله بودجه‌ بندی ریاضی کنکور ریاضی هم در این مورد صحبت‌هایی کردیم. اما در ادامه با جزئیات بیشتری، مباحث تست خیز هر یک از کتاب‌های رشته ریاضیات را بررسی خواهیم کرد.

مباحث تست خیز گسسته، آمار و احتمال

بخش‌های مربوط به آمار و احتمال را می‌توان جزو ساده‌ترین‌های ریاضیات در نظر گرفت. پس با مطالعه دقیق مباحث آن می‌توانید با 6 تست آمار و احتمال، درصد ریاضیات خود را افزایش دهید. در درس گسسته هم می‌توان تست‌های بخش گراف را تا حد زیادی پاسخ داد و امتیاز آن را گرفت. اما اگر می‌خواهید سوالات نظریه اعداد را بی‌جواب نگذارید، باید خیلی تلاش کنید.

مبحثتعداد سوال
مبانی ریاضیات3-4
احتمال2-3
آمار2-4
ترکیبیات2-4
مجموع سوالات9-15
فصل های آسان اما مهم گسسته، آمار و احتمالتعداد سوال
احتمال2-3
آمار توصیفی و استناطی2
نظریه گراف2
مجموع سوالات6-7

فصل های تست خیز حسابان کنکور

مثلثات و تابع جزو تست‌خیزترین مبحث‌های حسابان هستند. پس حتی اگر به این درس علاقه‌ای ندارید؛ این دو مبحث را کنار نگذارید. همچنین می‌توانید با مطالعه حد و پیوستگی و معادله و نامعادله که مفاهیم ساده‌تری دارند، درصد خوبی از این درس کسب کنید.

مبحثتعداد سوال
مجموعه، الگو و دنباله1
عبارت جبری، معادله و نامعادله2-3
تابع3-4
مثلثات ( دهم و یازدهم )4
تابع نمایی و لگاریتمی2
حد و پیوستگی2-3
مجموع سوالات14-17
فصل های آسان اما مهم حسابانتعداد سوال
مثلثات4
معادله، نامعادله2-3
تابع3-4
حد و پیوستگی2-3
مشتق2-3
مجموع سوالات13-17

مباحث تست خیز هندسه

اگر به مباحث تست خیز هندسه نگاه کنید، می‌بینید که نسبت طراحی سوال از هندسه پایه و دوازدهم یکسان است. از طرفی چون مجبورید برای امتحان نهایی روی مباحث هندسه دوازدهم مسلط شوید، پس توصیه ما این است که روی همین مباحث تمرکز کنید. به‌این‌ترتیب می‌توانید حداقل به نصف سؤال‌ها درست جواب دهید. اگر هم دنبال درصد بالاتر هستید، کتاب هندسه پایه را با اولویت‌بندی تست خیز ترین مباحث کنکور ریاضی مطالعه کنید.

مبحثتعداد سوال
ترسیم و استدلال0-1
دایره3
تبدیلیات1-2
بردار1
مجموع سوالات5-7
فصل های آسان اما مهم هندسهتعداد سوال
بردار1
ماتریس2-3
تالس2
دایره2-3
مجموع سوالات7-9

مباحث تست خیز شیمی رشته ریاضی فیزیک

بعضی از بچه‌های ریاضی فیزیک، نسبت به شیمی کم‌لطفی می‌کنند. این در حالی است که اگر بتوانید به مباحث پر سوال آن مسلط شوید، تراز خوبی در کنکور به دست خواهید آورد. البته حواستان باشد که شیمی سراسر پیش نیاز است. به سختی می‌توان بدون شناختن اتم، مولکول، یون و … به مطالعه فصل‌های بعدی رفت. برای همین برای کسب 20 درصد توصیه می‌کنیم ابتدا پایه دهم را مطالعه کنید و بعد مطابق توضیحاتی که در مقاله بودجه بندی شیمی کنکور دادیم، فصل‌های پر تست و فصل‌های مد نظر خود را پیدا کنید.

مبحثتعداد سوال
کیهان زادگاه الفبای هستی3
رد پای گازها در زندگی3
پوشاک، نیازی پایان ناپذیر6
قدر هدایای زمینی را بدانیم4
شیمی جلوه‌ای از هنر، زیبایی و ماندگاری4
شیمی، راهی به سوی آینده‌ای روشن‌تر2
مجموع22

مباحث تست خیز فیزیک کنکور ریاضی

اگر تابه‌حال بخش‌های دینامیک و حرکت‌شناسی را مطالعه نکرده‌اید، بهتر است از این به بعد هم به سراغ آن نروید. زیرا تست‌های سخت و پر چالشی در کنکور دارند. اما با تمرکز روی مباحث دما و گرما، الکتریسیته، جریان و مدار و… می‌توانید نسبت به خیلی از بچه‌های ریاضی درصدهای بهتری کسب کنید.
به‌علاوه ازآنجایی‌که فیزیک پیش‌نیاز خاصی ندارد، با خیال راحت می‌توانید هر بخش را به طور جداگانه مطالعه کنید و پیش بروید. برای اینکه بهترین نتیجه را از فیزیک بگیرید به مقاله بودجه ‌بندی فیزیک کنکور مراجعه کنید تا با تحلیل دقیق تعداد سوالات، مباحث ساده‌تر را جایگزین برخی از مباحث پر تست کنید.

مبحثتعداد سوالات
دما و گرما5
جریان الکتریکی و مدار4
الکتریسیته ساکن5
نوسان و موج4
فیزیک هسته‌ای2
فیزیک اتمی2
مجموع22

با خواندن مباحث تست خیز به چند درصد در دروس میتوانیم برسیم؟

شاید با خودتان بگویید با این همه رقابتی در کنکور وجود دارد، مطالعه تست خیز ترین مباحث کنکور ریاضی تا چه حد می‌تواند مفید باشد. باید بدانید شاید در نگاه اول به نظر بیاید که در هر درس به تنهایی درصد زیادی به دست نخواهید آورد، اما در مجموع اگر امتیاز همه این مباحث تست خیز را در هر درس کسب کنید، بیش از 50 درصد تست‌های کنکور را درست جواب داده‌اید.

بهترین منابع برای مطالعه مباحث تست خیز کنکور ریاضی

اغلب اساتید کنکور به بچه‌ها توصیه می‌کنند بر اساس مباحث تست خیر مطالعه کنند و با اولویت‌بندی مناسب، در زمان‌های اضافی سراغ قسمت‌های کم‌اهمیت‌تر بروند. اما در مورد بچه‌هایی که دیر شروع کرده‌اند یا پایه قوی ندارند، این مسئله کاملا متفاوت است. این دانش‌آموزان مجبورند در زمان کم، مطالب بیشتری را مطالعه کنند تا در این رقابت، رتبه قابل‌قبولی به دست آورند.
برای رسیدن به این هدف، علاوه بر شناسایی مباحث پر تست، استفاده از کتاب‌های کمک‌درسی که اغلب برای مرور و جمع‌بندی هستند، می‌توانند بسیار مفید باشند. در ادامه چند کتاب گلچین شده که مشاوران نوتروفیل به این داوطلبان توصیه می‌کنند، آورده شده است.

  • کتاب‌های جمع‌بندی کنکور مهروماه
  • آزمونیوم مهروماه
  • جمع‌بندی حسابان و ریاضی پایه خیلی سبز
  • جمع‌بندی هندسه کنکور مهروماه
  • جمع‌بندی ریاضیات گسسته و آمار و احتمال مهروماه
  • بسته جامع دور دنیا در 4 ساعت گاج
  • فصل آزمون خیلی سبز

تعیین حدود موفقیت برای عملکرد بهتر با مشاوران نوتروفیل

در ابتدا گفتیم که فضایی فکر نکنید. معمولا ابتدای مسیر که انگیزه بیشتر است، فکر می‌کنید که حتی می‌توانید تمام مطالب را بخوانید و به کنکور برسانید! اما به جای این اشتباه، روی مسیر اصولی متمرکز شوید و حدود موفقیت خود را تعیین کنید.
برای این کار اطلاع از رتبه احتمالی به کمک تخمین رتبه به شما کمک می‌کند تا بدانید برای موفقیت در کنکور به چه درصدها و ترازی نیاز دارید. پس با تطابق درصد و تعداد سوالات مباحث تست خیز، مسیر خود را حرفه‌ای‌تر کنید. اما مراقب باشید که حدود درصدها را زیاد از حد نگیرید و از حداقل شروع کنید.

سوالات متداول

آیا با مطالعه مباحث تست‌خیز می‌توانم به درصد معقولی برسم؟

اگر طبق اصول مطالعه پیش‌بروید، کسب ۲۰ درصد دور از ذهن نیست! اما شرایط دیگر مثل سخت بودن یک درس و … نیز مهم اند. در کنکور سخت، ممکن است به ۲۰ درصد نرسید اما تراز مد نظر را کسب می‌کنید.

برای تخمین رتبه چه درصدهایی معقول تر است؟

در ابتدا از حدود ۱۰ درصد شروع کنید و بعد از مدتی با توجه به توانایی خود، مباحث انتخابی و زمانی که در اختیار دارید، آن را افزایش دهید.

آیا لازم است تمام مباحث تست خیز مطالعه شوند؟

خیر، با توجه به درصد مد نظر خود مباحث را اولویت‌بندی کنید.

تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم محتوای نوتروفیل از چند مشاور با تجربه و با ذوق تشکیل شده، که علاوه بر مشاوره دادن به نوشتن نیز علاقه دارند. تیم محتوای نوتروفیل با ترکیب این دو عامل سعی میکند همیشه مقالات به روز و تخصصی کنکور رو برای شما منتشر کند.
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها