شروع از شهریور برای کنکور

شروع از شهریور برای کنکور
مسیر مطالعه

آیا امکان شروع از شهریور برای کنکور وجود دارد و یا دیر شده است؟ این سوالی است بسیاری از داوطلبان با ناامیدی از مشاوران خود می‌پرسند.
از آنجایی که حجم مطالبی که باید مطالعه شوند در ماه شهریور است، در نتیجه، برنامه‌ریزی و عمل به آن در این ماه بسیار راحت‎تر و موثرتر خواهد بود. باید به عنوان یک داوطلب کنکور بدانید که بسیاری از داوطلبان کنکور تا الان (شهریور ماه) مطالعه برای کنکور را شروع نکردند. پس شما به هیچ وجه عقب نبوده و برنامه ریزی برای شروع از شهریور بهترین اقدامی است که می‌توانید انجام دهید.
به عنوان یک داوطلب کنکور به هیچ وجه وقت خود را با غصه خوردن و سوالاتی مانند اگر از شهریور شروع کنم قبول میشم؟ تلف نکنید. بسیاری از مشاوران کنکور شهریور ماه را یک ماه سرنوشت ساز در سال کنکور می‎دانند.

ما در این مطلب قصد داریم تا به شرح اهمیت و میزان تاثیرگذاری شهریور ماه در سال کنکور بپردازیم.

به کمک و مشاوره نیاز دارید؟!​

خبر خوب! اگر به مشاوره نیاز دارید اطلاعات خود را در فرم زیر وارد کنید؛ سپس در اسرع وقت مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

اهمیت داشتن برنامه از شهریور ماه، اولین گام به سوی موفقیت

همواره به داوطلبان توصیه می‎شود تا در سال کنکور که از یک برنامه منسجم پیروی کنند. برنامه ریزی برای سال کنکور دارای انواع مختلف مانند، زمانی، حجمی و غیره است. اگر قصد دارید که از شهریور ماه مطالعه برای کنکور را آغاز کنید، باید از همان اولین قدم یک برنامه منسجم و مشخص داشته باشید.
به طور کلی نحوه برنامه ریزی برای کنکور خاص بوده و بهتر است توسط یک فرد حاذق و با تجربه انجام شود. آنچه که در سال کنکور داوطلبان را از رفتن به بی‌راه و اتلاف انرژی باز می‌دارد، ممارست و پایبندی به برنامه است. ما به شما پیشنهاد می‏‌کنیم تا برای آشنایی بیشتر با برنامه ریزی در سال کنکور مقاله نحوه برنامه ریزی برای کنکور را با دقت مطالعه کنید.
یکی از مهم‌ترین کمک‌هایی که یک مشاور می‌تواند به دانش‌آموز خود ارائه کند، برنامه ریزی و آموزش نحوه برنامه ریز از ابتدای مسیر کنکور است. برای کمک گرفتن از یک راهنما که خود نیز این مسیر را با موفقیت طی کرده، بهتر است از خدمات مجموعه نوتروفیل در زمینه مشاوره کنکور استفاده کنید. شما مراجعه به صفحه لینک شده می‌توانید با ویژگی‎های طرح‌های مشاوره مجموعه نوتروفیل آشنا شوید. در صورت داشتن هر گونه سوال نیز می‎توانید از طریق شماره تلفن ارائه شده و یا پشتیبانی تلگرام با پشتیبان‌های نوتروفیل صحبت کنید.

مشاوره کنکور با مشاوران رتبه برتر نوتروفیل
مشاوره کنکور با مشاوران رتبه برتر نوتروفیل

آغاز مسیر موفقیت، شروع از شهریور برای کنکور

آنچه که باید حتماً در سال کنکور به آن توجه داشته باشید و آن را تبدیل به ملکه ذهن خود کنید این جمله است، بهترین زمان برای شروع مطالعه دروس کنکور، همین امروز است. برای شروع از شهریور برای کنکور، مهم‌ترین مساله داشتن یک برنامه‎ریزی صحیح و اصولی است. در برنامه ریزی برای شروع از شهریور باید بدانید که در زمان باقی مانده از تابستان و حتی سال کنکور، چه مباحث و دروسی را باید با چه روش مطالعاتی، خوانده و به تسلط در آن مبحث برسید.
توجه داشته باشید که کنکور ماراتن استقامت است که داوطلب باید با صبر، حوصله و یک برنامه دقیق، یک مسیر پر پیچ و خم را طی کند. ندانستن راه رسیدن به موفقیت و هدف در این مسیر، سبب شده تا بسیاری از افراد یا به موفقیت نرسند و یا به طور کلی از مسیر خارج شوند.

بهترین روش اجرای برنامه مطالعاتی کنکور از شهریور

در اغلب موارد مشاوران حاذق و رتبه‌های برتر، برای شهریور ماه برنامه مطالعاتی خاصی را معرفی می‎کنند. بهترین روش اجرای برنامه مطالعاتی برای کنکور از شهریور ماه، شامل موارد اشاره شده در زیر است.

1. پایبندی به برنامه‌ریزی درسی تعیین شده

مهم‌ترین نکته برای موفقیت در کنکور و افزایش بازدهی، پایبندی به برنامه طراحی شده و عمل به آن است. تنبلی، برنامه‌ریزی رویایی، اهمال کاری و غیره از جمله عواملی هستند که می‎توانند سبب عدم پایبندی داوطلب به برنامه تعیین شده شوند.

2. تعیین زمانی برای استراحت و تجدید قوا

استراحت خوب و مفید تاثیر بسیار زیادی بر سطح کیفیت مطالعه داوطلبان دارد. بنابراین ضروری است که داوطلبان هر 60 دقیقه یک ربع و یا در هر 90 دقیقه، 30 دقیقه استراحت کنند. علاوه بر این، تعیین زمانی برای تفریح و مسافرت حتی در سال کنکور نیز ضروری است.

3. یادداشت و ثبت میزان مطالعه روزانه خود

ثبت و یادداشت میزان مطالعه، سبب می‎شود تا داوطلب توان خود برای مطالعه هر درس و مدت زمانی که تواند به صورت روزانه برای مطالعه وقت بگذارد، به دست آورد. به این ترتیب، داوطلب می‌تواند ‌برای هفته بعدی برنامه‌ریزی دقیق‏تر و منطقی‎تری داشته باشد.

4. پارت بندی دروس کنکور

پارت بندی دروس، از جمله اقداماتی است که باید در زمان برنامه‌ریزی کنکور به آن توجه داشته باشید. به این ترتیب در برنامه‌ریزی روزانه باید دروسی را که قصد دارید در طول یک روز بخوانید، پارت بندی کنید. به این صورت که برای مطالعه 3 ساعت درس زیست، 3 تایم در نظر بگیرید. حتماً در زمان تعیین کردن پارت‎های درسی باید به زمان استراحت نیز توجه داشته باشید.

5. افزایش ساعات مطالعه

برای جلوگیری از خستگی در زمان مطالعه باید افزایش ساعت مطالعه به صورت تدریجی انجام شود. بنابراین، در زمان برنامه‌ریزی هفتگی، تنوع دروس را رعایت کنید. علاوه بر این، در برنامه درسی باید به مطالعه درس، تست زدن و پاسخ به سوالات تشریحی به طور همزمان توجه داشته باشید.

دو ماه تابستان از دست دادم! فرصتم از دست رفته؟

بسیاری از داوطلبان پایه دوازدهم و کنکور در دروس پایه دهم و یازدهم احساس ضعف‌ می‌کنند. متاسفانه در اغلب موارد نیز داوطلبان تا سال کنکور ضرورت برطرف کردن این ضعف‌ها را حس نمی‌کنند. اگر به عنوان یک داوطلب کنکور تصمیم دارید که دروس پایه را به صورت موازی با دروس دوازدهم مطالعه کنید، لازم است بدانید که این کار سبب افزایش فشار بر شما خواهد شد.

اهمیت شروع مطالعه کنکور در تابستان نیز به همین علت است.

در حقیقت، چون در تابستان عموماً داوطلبان دارای وقت و فراغت خوبی هستند، بهتر است از این زمان برای مطالعه و جمع‌بندی دروس پایه استفاده کنند. طبیعتاً ضروری است که داوطلب تمرکز خود را بر روی دروس اختصاصی بگذارند. علاوه بر این، چون مطالب پایه‌های مختلف به هم مرتبط هستند و مطالب پایه دهم و یازدهم نیز پیش‌نیاز مطالب پایه دوازدهم هستند. بنابراین شهریور ماه بهترین زمان برای جمع کردن مباحث پایه و ساخت یک پایه قوی است.

شروع مطالعه برای کنکور از شهریور، یک شروع طوفانی و حساب شده

شهریور ماه بهترین زمان برای مطالعه مباحث سخت پایه‌های دهم و یازدهم است. بنابراین اگر احساس می‌کنید که چون تا به حال شروع نکردید، از قافله کنکور عقب افتاده‌اید، باید بدانید که اشتباه می‌کنید. سال کنکور مثال دقیق ماهی را هر وقت از آب بگیرید تازه است، هست.
بنابراین اصلاً نگران نباشید، شهریور ماه بهترین زمان برای شروع مطالعه کنکور است و می‌تواند سکوی پرتاب بسیاری از داوطلبان باشد. ما در این مطلب تلاش کردیم، تا هر آنچه که لازم است در مورد برنامه ریزی برای شروع از شهریور بدانید، بپردازیم. اگر شما نیز در این مورد سوال یا نظری دارید، لطفاً در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید. مشاوران ما در نوتروفیل در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

بهترین برنامه ریزی برای شروع، از شهریور تا موفقیت برای تمامی دانش آموزان

شروع از نقطه صفر برای بسیاری از افراد، ترسناک و دلهره آور است. این در حالی است که داشتن یک راهنما و نقشه مسیر حرفه‌ای سبب می‎شود که از نقطه صفر به نقطه موفقیت برسید. اگر احساس می‎کنید در نقطه صفر کنکور ایستاده‏‌اید، اصلا نگران نباشید، بهتر است حتماً قبل از هر اقدامی، مقاله چگونه از صفر برای کنکور شروع کنیم را مطالعه کنید. در ادامه با خودتان روراست بوده و هدفتان را مشخص کنید. حال با استفاده از یک برنامه خوب، شروع به حرکت در این مسیر کنید.
با این حال، اگر تا الان اصلاً برای کنکور درس نخواندین و اکنون نیز قصد دارید تا از شهریور ماه یک شروع طوفانی را آغاز کنید، بهتر است درس خواندن را از مباحث سخت و دشوار شروع کنید. در واقع، مطالعه این مباحث و دروس سخت در این یک ماه باقی مانده از تابستان، سبب کاهش فشار و استرس داوطلب می‏شود. به این ترتیب، داوطلب بر اکثر مباحث تسلط خواهد یافت. نکته مهم این است که داوطلب حتماً باید برای انتخاب منابع مناسب در شهریور ماه، با مشاور خود مشورت کند.
از طرفی اما، بسیاری از داوطلبان به دلیل حجم بالای دروس کنکور و تغییرات کنکور در سال اخیر، دستپاچه و مستاصل شده اند. در بسیاری از موارد داوطلبان به دلیل زمان کم، عقب کشیده و یا مجبور به حذف مباحث سخت کنکور می‎شوند. اگر برای شما هم این سوال مطرح شده است که از کی برای کنکور 1404 شروع کنیم بهتر است مقاله لینک شده را مطالعه کنید.

سوالات متداول

بهتر است در تابستان برای کنکور به صورت تستی مطالعه کرد یا به صورت تشریحی؟

همانطور که در این مطلب اشاره کردیم، بهتر است از هر دو روش برای مطالعه مباحث کنکور استفاده کنید. به این ترتیب، با حل تشریحی مباحث یادگیری دروس کامل شده و با حل تست‌ها، آموخته‌های فرد تثبیت خواهد شد.

آیا شرکت در آزمون‌های آزمایشی از تابستان ضروری است؟

شرکت کردن در آزمون‌های آزمایشی کاملاً به شرایط فرد بستگی دارد. اما اگر قصد شرکت در آزمون‎های آزمایشی را دارید، بهتر است از تابستان شروع کنید.

در تابستان چند ساعت مطالعه برای کنکور ضروری است؟

برای شروع مطالعه در تابستان بهتر است هفته اول با حداقل ساعت مطالعه‌ای‌‌ که می‌توانید شروع کنید. پس از آنکه به مطالعه دروس عادت کردید، ساعت مطالعه‌ خود را به صورت تدریجی افزایش دهید.

تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم محتوای نوتروفیل از چند مشاور با تجربه و با ذوق تشکیل شده، که علاوه بر مشاوره دادن به نوشتن نیز علاقه دارند. تیم محتوای نوتروفیل با ترکیب این دو عامل سعی میکند همیشه مقالات به روز و تخصصی کنکور رو برای شما منتشر کند.
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها