روش جمع بندی سه روز یکبار (کنکور رو بیار تو خونه!)

روش جمع بندی سه روز یکبار
مسیر مطالعه

کنکور بزرگترین آزمون و شاید اولین آزمون و رقابت علمی بزرگ خیلی از شما باشد ولی نباید اولین جلسه ازمون شما باشد وگرنه نمی توانید به نتیجه مورد نظرتان برسید. برای موفقیت در هر آزمون شما علاوه بر داشتن دانش و اطلاعات کافی، تکنیک‌های مدیریت آزمون و زمان را باید بلد باشید و چندین بار تمرین کرده باشید. آموزش روش جمع بندی سه روز یکبار به شما این امکان را می‌‎‌دهد تا شب کنکور استرس کمتری داشته باشید چون آزمون‌های زیادی را در طی ماه آخر برای خود شبیه‌سازی کرده‌اید. با ما همراه باشید تا با جزئیات این روش آشنا شوید.

اهمیت دوران جمع بندی

در یک ماه آخر باقیمانده تا کنکور، باید جمع‌بندی را شروع کنید و پیشروی نداشته باشید. این زمان بهتر است فقط به جمع‌بندی و تورق سریع هر آنچه خوانده‌اید اختصاص دهید. هر کدام از شما ماه‌هاست برای کنکور تلاش می‌کنید، کلاس می‌روید، تست می‌زنید، آزمون شرکت می‌کنید، منابع مختلف کار می‌کنید و برای همین دوران جمع‌بندی بهترین فرصت برای مرور مباحثی است که خوانده‌اید. حتی اگر هنوز همه مباحث را تمام نکرده‌اید و مباحثی هست که اصلا نخوانده‌اید، جمع‌بندی خود را به تعویق نیندازید و بدون ترس و اضطراب شروع کنید. برای آشنایی با اصول جمع بندی به مقاله بهترین روش‌های جمع بندی کنکور را بشناسید مراجعه کنید.

اگر از برنامه آزمون‌ها جا مانده‌اید، فرصت جمع‌بندی را از دست ندهید!

آموزش روش جمع بندی 3 روز یکبار (از دست ندادن فرصت جمع بندی)

حتما برای خیلی از شما پیش آمده که به برنامه آزمون نرسیده باشید و حتی دیگر از آزمون زدن منصرف شده باشید و با ناامیدی با خود گفته‌اید دیگر من نمی توانم پیشرفت کنم! ولی به جرات می‌گویم که در این یک ماه جمع بندی کنکور می‌توانید کلی پیشرفت کنید؛ اگر برایتان سوال است که چطور؟ تا آخر مقاله همراهم باشید.

عکس معرفی طرح های مشاوره ای نوتروفیل

روش جمع بندی سه روز یکبار چیست؟

یکی از بهترین روش‌های جمع‌بندی در یک ماه مانده به کنکور، زدن کنکورهای سال‌های اخیر به صورت سه روز یکبار است. به این صورت که یک روز آزمون می‌زنید و ۲روز دیگر به تحلیل و رفع اشکال آزمون می‌پردازید. اینگونه مطالب هر کدام چند بار برای شما مرور می‌شود و کامل بر نقاط قوت و ضعف خود آگاه می‌شوید.

جمع بندی به روش سه روز یکبار در ایام جمع‌بندی کنکور بسیار مهم است. سعی کنید این آزمون ها را صبح ساعت۸ شروع کنید و طبق تایم‌های نوشته شده دفترچه که مطابق با آخرین تغییرات کنکور۱۴۰۳ است پیش بروید و برای هر دفترچه تایم مربوط به خودش را بگذارید. در روش جمع بندی سه روز یکبار شما فرصت کافی برای رفع اشکال کردن دارید.

بهتر است بعد از آزمون آن را تحلیل کنید، درصد بگیرید، علت سوالات مشکل‌دار خود را پیدا کنید، برای آزمون بعدی هدف‌گذاری کنید،تیپ سوالاتی که تسلط کافی نداشتید را مشخص کنید و طی ۲روز بعد، آن ها را تمرین کنید؛ یعنی منابع تستی خود را بردارید و از تست‌های مارکدار خود برای تسلط بر مباحث مشکل‌دار استفاده کنید. برای زدن تست بیشتر برای رفع اشکال، می‌توانید علاوه بر تست‌های مارکدار از منابع جمع‌بندی مثل موج آزمون و فصل آزمون استفاده کنید.

در مقاله تکنیک های تست زنی زیست کامل به همه ترفندهایی که باعث رشد درصد شما میشود اشاره کرده ام.

چگونه جلسه کنکور را شبیه سازی کنیم؟

شبیه سازی کنکور و جمع بندی کنکور به روش سه روز یک بار

باید تلاش کنید آزمون‌های جامع را در شرایط مشابه کنکور سراسری۱۴۰۳ بزنید. تایم هر دفترچه را مطابق با تایم گفته شده اجرا کنید. روش های مدیریت زمان را برای هر آزمون حتما انجام دهید و طوری تایم خود را مدیریت کنید که به همه سوالات دفترچه برسید و سوالی ندیده نگذارید. دقت کنید که گفتم سوالی ندیده نگذارید و نگفتم سوال نزده نذارید! متاسفانه خیلی از داوطلبان تصور می‌کنند هرچقدر در پاسخبرگ‌شان خانه‌های بیشتری پر شده باشد، درصد بیشتری می‌گیرند درحالیکه این تست‌های زده شده باید درست باشند تا درصد بالایی را برای شما رقم بزنند وگرنه کلی نمره منفی خواهید گرفت که از تعداد تست‌های درست‌تان نیز کم خواهد شد.

منابع آزمون‌های جمع بندی کنکور به روش سه روز یکبار

  • سری کتاب‌های کنکوریوم از انتشارات مهروماه:

جامع‌ترین انتخاب برای آزمون‌های سه روز یکبار است. چون کنکور‌های اخیر را آپدیت کرده و از همه مهمتر  این است که یک کارنامه ی الکترونیک هم به شما تحویل می‌دهد.

  • سری کتاب‌های دور دنیا در۴ساعت گاج:

این محتوا نیز کنکورهای‌ سال‌های اخیر را در قالب کنکورهای ۳دفترچه ای مشابه کنکور سراسری۱۴۰۳ طراحی کرده است. آزمون های پشتیبان نیز خدمات ویژه دیگری است که در این مجموعه قرار دارد.

  • سری کتاب‌های چند‌کنکور خیلی‌سبز:

جلد اول چندکنکورتجربی شامل بسته جزوات آزمون‌های سراسری داخل و خارج از سال 98 تا امروز که هر کدام از جزوات شامل دفترچه آزمون اختصاصی و یک پاسخ‌برگ می‌باشد. این جزوه‌ها دقیقا مشابه با جزوات آزمون کنکور سراسری اصلی می باشد و سعی شده تا دقیقا شبیه‌سازی فضای کنکور باشد.

  • اپلیکیشن همه‌کاره چندکنکور با امکانات زیر :
  1. صدور سریع کارنامه
  2. تخمین رتبه
  3. تحلیل آماری آزمون
  4. ارائه محتوای اختصاصی برای هر آزمون

سخن پایانی

یکی از راه‌های مطالعه دروس در ماه‌های پایانی تورق سریع است. اگر در مورد آن چیزی نمی‌دانید، مقاله تورق سریع چیست؟ | بررسی روش تورق سریع برای تمام رشته‌ها برای شماست. اگر در انتخاب منابع سردرگم هستید یا ابهامی در مورد این روش جمع بندی دارید، می‌توانید سوالات خود را از تیم مشاوره کنکور نوتروفیل بپرسید.

سوالات متداول

آیا فقط باید هر 3 روز یکبار ازمون زد؟

خیر؛ کاملا بستگی به سطح تسلط شما دارد. اگر تسلط کمی دارید و درصد آزمون‌هایتان خیلی کم می‌شود؛ بهتر است فاصله بین آزمون‌هایتان بیشتر باشد تا فرصت بیشتری برای رفع اشکال داشته باشید.

اگر آزمون‌های کنکورهای سال‌های اخیر را زودتر تمام کردم و مشکلی نداشتم چه آزمون هایی کار کنم؟

اگر سطح خیلی خوبی در آزمون‌ها دارید می توانید بعد از زدن کنکورها سراغ آزمون‌های جامع موسسات بروید و از آزمون‌هایی مثل کانون، ماز، گزینه۲ و … استفاده کنید.

آزمون‌های جامع را حضوری شرکت کنم؟

در دوران جمع‌بندی، شبیه‌سازی جلسه خیلی مهم است و هر چقدر آزمون حضوری بیشتری شرکت کنید قطعا برای روز آزمون کنکور سراسری۱۴۰۳ آماده‌تر خواهید بود. پس حتما بدون ترس و نگرانی در آزمون‌های جامع حضوری شرکت کنید.

چطور میتوانم در آزمون‌ها درصدم را بالا ببرم؟

سعی کنید تعداد تست‌های غلط را کمتر کنید و از سوالات شک‌دار خود عبود کنید و درگیر حل سوالات وقت‌گیر نشوید.‌ بی‌دقتی‌های هر آزمون را شناسایی کنید و برای خودتان یادداشت کنید تا حواستان باشد در آزمون بعدی تکرار نکنید.

نسیبه رضاییان
نسیبه رضاییان
نسیبه رضائیان هستم دانشجو پزشکی، مشاور و از نویسندگان تیم تولید محتوا نوتروفیل. سالهایی که برای رسیدن به پزشکی تلاش میکردم با چالش های زیادی روبه رو میشدم و دغدغه های زیادی برای کنکورم داشتم. برای همین در کنار مشاوره همزمان کار تولید محتوا هم انجام میدم و کنارتون هستم تا شما هم به هدف های رنگارنگ تون برسین. تا الان محتوا های زیادی برای سایت نوتروفیل نوشتم و پیشنهاد میکنم حتما مطالعه کنین. 😊
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها