روز قبل کنکور چیکار کنیم؟ خطر سقوط مرگ‌بار در گام آخر

روز قبل کنکور چیکار کنیم
مسیر مطالعه

کنکور از رگ گردن به شما نزدیکتر است. یکی از مباحثی که ذهن خیلی از کنکوری‌ها را درگیر می‌کند این است که روز قبل کنکور چه کنیم؟ در رابطه با روز قبل از کنکور باید بگوییم که به‌هیچ عنوان مطالعه نکنید؛ تفریحات مورد علاقه‌تان را انجام دهید و سمت گوشی برای چک اخبار و سوالات و حواشی نروید. حتما تا نهایتا ساعت 11 شب قبل از کنکور در رختخواب باشید. با ادامه مقاله همراه ما باشید تا با راهکارهایی که به شما می‌گوییم، استرس روز قبل از کنکور را به حداقل برسانید تا با ذهنی آرام و آماده در جلسه آزمون حاضر شوید.

کارهایی که روز قبل کنکور باید انجام داد

یک سال استرس کنکور و تلاش گذشت و حالا فقط یک روز تا کنکور مانده که حیاتی‌ترین ۲۴ ساعت عمر شما کنکوری‌ها است. در این قسمت می‌پردازیم به پاسخ این سوال که روز قبل کنکور چه کنیم؟

ایا روز قبل کنکور درس بخوانیم؟

در رابطه با مطالعه روز قبل از کنکور بدانید که از این ۲۴ ساعت، نهایتا بتوانید ۱۲ ساعت درس بخوانید اما به‌هیچ وجه این ۱۲ ساعت اثری در افزایش دانش شما نخواهد داشت. حتی اثر منفی هم روی بهره‌وری شما در جسه کنکور دارد و باعث می‌شود یک سری مباحث را فراموش کنید. مطالعه روز قبل از امتحان تنها به کسانی پیشنهاد می‌شود که استرس بالایی دارند که آن هم باید به‌صورت تورق سریع انجام شود.

تفریح و خواب را دریابید!

روز قبل از امتحان سعی کنید کنار خانواده باشید؛ با خانواده بیرون بروید و از هیچ تفریح مفیدی دریغ نکنید.

در مورد خواب هم اصلا و ابدا بعد از ظهر نخوابید و شب قبل از ساعت ۲۳ در رختخواب باشید.

گوشی موبایل؛ مفید یا مضر؟

روز قبل کنکور از گوشی هیچ عنوان استفاده نکنید. همواره روز قبل از کنکور در مورد کنکورهای برگزار شده خبرهایی بیرون می‌آید که تمرکز شما را تخریب می‌کند. خودتان را از حواشی دور نگه دارید تا ذهنتان آرام و متمرکز بماند.

حل سوالات کنکور؛ آری یا نه؟

این مسئله را بدانید که یک روز مطالعه یا حل سوال رتبه شما را تغییر نمی‌دهد. اما اگر استرس ندارید می‌توانید سوالات کنکور گروه آزمایشی روز قبل از خود را برای آشنایی حل کنید؛ اما باز هم تاکید می‌کنیم که در این روز مهم درس خواندن به‌هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

کار مهم؛ چک کردن محل امتحان و مسیرها

حتما روز قبل از امتحان اطلاعات کامل از محل امتحان جمع کنید. اگر می‌توانید به محل بروید تا مسیر و همه چیز را چک کنید.

آرام باشید و خودتان را از فضاها و انرژی‌های منفی دور نگه دارید!

تا حد امکان سعی کنید روز قبل کنکور از انرژی‌های منفی دور باشید. اگر اعتقاد دارید انجام یک سری کارها انرژی خوبی به شما می‌دهد و نتیجه‌تان بهتر می‌شود، حتما آنها را انجام دهید؛ مثلا دیدن شخص خاصی یا رفتن به زیارتگاه و دعا کردن یا هر کار دیگری که به شما آرامش می‌دهد.

این قسمت با بایدها و نبایدهای روز قبل کنکور آشنا شدید. برای اینکه در این ۳ ساعت سرنوشت‌ساز بهترین عملکرد را داشته باشید، توصیه می‌کنیم حتما مقاله بهترین استراتژی روز کنکور؛ نکات فوق طلایی برای مدیریت آزمون را هم مطالعه کنید.

نکات شب قبل کنکور

خواب مهم‌ترین مسئله 

حتما سعی کنید ساعت ۲۳ در رختخواب باشید و این شب مهم که یکی از مهم‌ترین شب‌های زندگی شماست را استراحت کنید.

تغذیه

حتما شب قبل از کنکور سعی کنید زودتر از معمول شام بخورید. نهایتا تا ساعت 9 شب شام خورده باشید که تا قبل از خواب تا حد امکان هضم شود. غذاهای سبک و مغذی که کم چرب با کربوهیدرات بالا و حاوی مواد مفید برای مغز هستند، بهترین انتخاب برای شام قبل از کنکور خواهد بود.

آماده کردن وسایل

شب قبل از کنکور یک‌بار برای همیشه لیست وسایل مورد نیاز زیر را چک کنید.

  1. مداد به تعداد مورد نیاز
  2. پاک کن
  3. تراش
  4. کارت ورود به جلسه 
  5. کارت شناسایی
  6. سنجاق به تعداد موردنیاز
  7. دستمال 
  8. لباس گرم جهت سردی کولر

با رعایت بایدها و نبایدهای روز و شب قبل از کنکور این چالش مهم زندگی را پشت سر خواهید گذاشت. بعد از کنکور کلید پاسخ سوالات کنکور روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و شما می‌توانید پاسخنامه خود را تصحیح کنید. برای به‌دست آوردن رتبه حدودی خود به پنل تخمین رتبه مراجعه کنید.

چکیده نکات روز و شب قبل از کنکور

در این مقاله درمورد کارهایی که قبل از کنکور باید انجام داد و ۲۴ ساعت مهم و حیاتی قبل از کنکور صحبت کردیم. که روز و شب قبل از کنکور از تمام حاشیه‌ها دوری کنید و اصلا مطالعه نکنید. نکات تغذیه‌ای و خواب را هم رعایت کنید. شما که مسیر کنکور را گذراندید می‌دانید برای این چالش‌ها و همچنین انتخاب رشته به مشاور نیاز دارید. به صفحه مشاوره کنکور مراجعه کنید تا با آگاهی از همه خدمات مشاوره‌ای ما، درست و مطمئن گام بردارید.

اگر سوال، پیشنهاد یا تجربه‌ای در مورد کارهایی که روز قبل کنکور باید انجام داد دارید، حتما با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

روز کنکور چند ساعت قبل از امتحان باید در محل امتحان باشیم؟

نیم ساعت قبل از امتحان باید در محل حاضر باشید. حتما مسئله ترافیک را برای حضور در نظر بگیرید.

در صورت دیر رسیدن به امتحان چه کار کنیم؟

این را بدانید که بعضی از محل‌‌ها درها کاملا بسته می‌شود و امکان حضور با تاخیر نیست. بنابراین حتما زودتر در محل برگزاری آزمون حاضر شوید.

آیا روز کنکور مجاز هستیم تغذیه با خود بیاوریم؟

قبلا امکان بردن تغذیه با خود را داشتید؛ اما در دو سال اخیر کاملا ممنوع شده است.

تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم محتوای نوتروفیل از چند مشاور با تجربه و با ذوق تشکیل شده، که علاوه بر مشاوره دادن به نوشتن نیز علاقه دارند. تیم محتوای نوتروفیل با ترکیب این دو عامل سعی میکند همیشه مقالات به روز و تخصصی کنکور رو برای شما منتشر کند.
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها