روتین صبحگاهی کنکوری؛ مهم‌ترین راز دانش‌آموزان شکست‌ناپذیر

روتین صبحگاهی کنکوری
مسیر مطالعه

روتین صبحگاهی کنکوری، یعنی برگ برنده برای شروع یک روز فوق‌العاده مفید! معمولا اکثر دانش‌آموزان از مجموعه تکنیک‌های مهم کنکوری، تنها روتین‌های شبانه را می‌شناسند و کمتر دانش‌آموزی با برنامه‌ریزی صبحگاهی کنکوری آشنایی دارد. تک‌تک روزهای باقی‌مانده تا کنکور می‌توانند به‌طور کلی موفقیت و راه زندگی شما را تغییر دهند؛ در نتیجه باید بهترین استفاده را از آنها داشته باشید. استفاده درست و اصولی از هر کدام از این روزها می‌تواند شما را یک پله به رویای نهفته در قلبتان نزدیک کند. اما برای گرفتن بهترین نتیجه از روزهایتان، باید در ابتدا شروع خوبی داشته باشید. داشتن یک روز پرانرژی و تازه وابسته به چگونگی شروع صبح آن است.

اما این آغاز همواره با چالش‌هایی مواجه است که همه شما تقریبا آن را تجربه کرده‌اید. چطور صبح سرحال باشم؟ چگونه خواب‌آلودگی و چرت زدن هنگام مطالعه را رفع کنم؟ چطور پر انرژی و آماده‌تر کار‌های روزانه را شروع کنم؟ چطور راحت از رختخواب دل بکنم و سراغ درس خواندن بروم؟ چطور بازدهی و ساعت مطالعه را بالا ببرم؟ و…. این سوالات جزء متداول‌ترین سوالات دانش‌آموزانی است که با روتین و برنامه صبحگاهی کنکوری آشنایی ندارند. از جمله آیتم‌های برنامه صبحگاهی کنکور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بلافاصله بعد از آلارم از رختخواب بیرون بیایید و به وسوسه‌های مغزتان گوش ندهید.
  • صبح را با نرمش و ورزش کوتاه شروع کنید.
  • صبحانه مهمترین بخش از روتین صبحگاهی یک کنکوری است؛ به هیچ عنوان غافل نشوید.
  • برنامه روزانه خود را چک کنید و تایم انجام هرکدام از آنها را در طی روز پیش بینی کنید.
  • از موارد تنش‌زا و اضطراب‌آور مانند گوشی و شبکه‌های اجتماعی در ابتدای روز دوری کنید.
  • مدیتیشن انجام دهید و هر بار هدف خود را مرور و تصویرسازی کنید.
  • قبل از شروع مطالعه، خود را به یک موزیک انگیزشی و شاد دعوت کنید.
  • بهتر است با دروس مهارتی مثل ریاضیات تایم مطالعه خود را شروع کنید.
  • حداقل 40 دقیقه بعد از بیدار شدن شروع به مطالعه کنید.
  • وسایلی که باعث می‌شوند شما دیرتر به سراغ مطالعه بروید را کنار بگذارید و برای استفاده از آنها محدودیت بگذارید.

پیشنهاد می‌کنیم در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی نکات بیشتری از این روتین بی‌نهایت موثر بپردازیم.

چرا برنامه‌ریزی صبحگاهی کنکوری مهم است؟

همان‌طور که در بالا اشاره شد، شروع یک روز خوب به چگونه سپری شدن صبح آن بر می‌گردد. صبح زود بیدار شدن و شروع به کار کردن در ساعات اولیه روز همواره توصیه رتبه‌های برتر بوده است. همچنین پژوهش‌ها نشان می‌دهد که کار‌هایی که در ساعات اولیه روز انجام می‌دهیم به شدت بر کل روز تاثیر می‌گذارد. یک ساعت اول پس از بیداری یکی از مهم‌ترین زمان‌هایی است که باید برنامه‌ریزی درستی برای آن داشته باشید؛ دلیل تاکید رتبه‌های برتر و مشاوران بر روتین صبحگاهی کنکوری نیز همین است که شما می‌توانید کیفیت و بازدهی بیشتری در این ساعات داشته باشید.

برای یک برنامه‌ریزی اصولی شما باید روتین‌های خوبی داشته باشید. شاید بگویید من نمی‌توانم چنین کارهایی را انجام بدهم یا عادت به چنین کارهایی ندارم پس در نتیجه برایم سخت است؛ اما صبر کنید! روتین به معنای عادت نیست بلکه نظم و ترتیب انجام کار‌هاست. عادت‌ها حاصل تکرار هستند ولی روتین‌ها از جنس ترتیب! این شما هستید که باید روتین صبحگاهی یا شبانه خود را بسازید و سپس با تکرار و استمرار، آن را به عادت تبدیل کنید. پس در نتیجه کار سختی نیست و همه می‌توانند آن را تجربه کنند، البته اگر راه و روش درست را بدانند.

اگر با راه و روش برنامه‌ریزی برای این امتحان مهم آشنا نیستید، پیشنهاد می‌کنیم حتما به صفحه مشاوره کنکور سر بزنید.

قدم اول برای برنامه ریزی صبحگاهی کنکوری؛ تنظیم ساعت خواب و بیداری

برنامه ریزی صبحگاهی کنکوری، تنظیم ساعت خواب و بیداری

ساعت زیستی بدن خود را کوک کنید و سعی کنید برنامه منظمی‌ برای خواب و بیداری خود در دوران کنکور ایجاد کنید. شب به اندازه کافی بخوابید تا صبح روز بعد در زمان مشخص شده بیدار شوید. برای این‌که خواب با کیفیتی را تجربه کنید بهتر است موبایل را با خودتان به رختخواب نبرید؛ این کار شاید در ابتدا ناممکن باشد اما به مرور باید انجام شود. اگر عادت دارید آلارم‌های متوالی بگذارید و سپس صبح آن‌ها را یکی‌یکی خاموش کنید و بخوابید، بهتر است به هیچ عنوان سراغ آلارم نروید.

در این مواقع بهتر است از اعضای خانواده بخواهید تا شما را بیدار کنند یا اگر مجبور هستید از آلارم استفاده کنید، پس از شنیدن صدا در 5 ثانیه اول بلافاصله از رختخواب بیرون بیایید. تا زمانی که تایم و برنامه مناسبی برای خواب نداشته باشید نمی‌توانید برنامه صبحگاهی منظم و درستی را ایجاد کنید.

با نرمش و ورزش‌های سبک، روزتان را شروع کنید!

بدن ما بعد از سپری کردن ساعات طولانی در خواب و بی‌حرکت بودن نیاز به فعالیت دارد تا شادابی جایگزین کرختی شود. بعد شستن صورت و مسواک زدن بهتر است نرمش و ورزش‌های سبک انجام دهید. این نرمش‌ها نهایتا 15 دقیقه زمان می‌برد اما می‌تواند انرژی زیادی تا شب به شما هدیه کند. به فریب‌ها و وسوسه‌های مغز توجه نکنید و این تصمیم را اجرایی کنید تا نتیجه فوق‌العاده آن را ببینید.

صبحانه؛ مهمترین بخش از روتین صبحگاهی کنکوری

اهمیت صبحانه در روتین صبحگاهی کنکوری

بسیاری از دانش‌آموزان کنکوری به وعده صبحانه اهمیتی نمی‌دهند؛ این در صورتی است که یکی از مهم‌ترین وعده‌های غذایی در طول شبانه‌روز، صبحانه است. 25 درصد از انرژی و پروتئین دریافتی ما از طریق صبحانه تامین می‌شود. وعده صبحانه باعث افزایش تمرکز و بازدهی، تقویت و بهبود متابولیسم بدن، کاهش استرس و… می‌شود. بهتر است در این وعده غذایی از غلات، میوه‌ها و سبزیجات، لبنیات کم چرب، پروتئین‌ها و کربوهیدرات‌های پیچیده استفاده کنید. اکثر دانش آموزان برای بیشتر خوابیدن این وعده را حذف می‌کنند یا به چای و مواد قندی ساده بسنده می‌کنند. شاید اینجا هم دوباره بگویید من “عادت” به خوردن صبحانه ندارم اما توجه داشته باشید وقتی این کار را در روتین قرار دهید کم کم جزوی از روتین زندگیتان می‌شود. دوران کنکور یکی از بهترین زمان‌ها برای به دست آوردن این عادت است.

هدف و برنامه روزانه خود را چک کنید!

برنامه درسی روزانه خود را در ابتدای روز بررسی کنید؛ اگر هدف از برنامه صبحگاهی و مطالعه را ندانید به ندرت این کار را انجام می‌دهید و احتمال استمرار آن خیلی کم است. برای پیدا کردن هدف اصلی از خودتان سوال بپرسید تا به مهم‌ترین دلیل برسید. برای مثال:

  • میخوام صبح زود از خواب بیدار بشم و روتین صبحگاهی کنکوری داشته باشم.
  • چرا میخوای صبح زود از خواب بیدار بشی و روتین داشته باشی؟
  • چون باید روزانه 10 ساعت مفید درس بخونم و برنامه‌م رو کامل انجام بدم.
  • چرا باید 10 ساعت درس بخونی؟
  • چون میخوام تو کنکور موفق بشم و رتبه خوبی کسب کنم.
  • چرا میخوای موفق بشی و رتبه خوبی کسب کنی؟
  • چون دوست دارم به شغل مورد علاقه م دست پیدا کنم و از زندگیم لذت ببرم!

شفافیت در هدف، همیشه انگیزه و اراده زیادی به همراه می‌آورد؛ در نتیجه سعی کنید حتما آن را مشخص کنید و قبل از مطالعه آن را تصویرسازی کنید. پس آن برنامه روزانه‌ای را که از مشاور دریافت کرده‌اید یا خودتان نوشته‌اید، مجددا بررسی کنید و تایم انجام هر کدام را در طول شبانه‌روز پیش‌بینی کنید. بهتر است در همان ابتدا، کتاب‌هایی که قرار است در آن روز مطالعه کنید را آماده سازید و سایر منابع مورد نیاز را همراه آن‌ها قرار دهید.

با این کار کنترل اوضاع در دستان شماست که باعث می‌شود استرس کنکور تا حدود زیادی کاهش پیدا کند.

مدیتیشن و افکار مثبت یک راهکار عالی برای شروع یک صبح عالی!

روتین صبحگاهی یک کنکوری

یکی از بخش‌های مهمی‌که باید در روتین صبحگاهی کنکوری خود فراموش نکنید، مدیتیشن است. راه و روش‌های زیادی برای مدیتیشن وجود دارد که اغلب تمرین‌ها با نشستن در یک مکان ساکت، بستن چشم‌ها، آرام کردن ذهن و تمرکز بر روی تنفس انجام می‌شود. مدیتیشن به شما کمک می‌کند تا به افکار خود نظم بدهید و در طول روز درگیر افکار مزاحم و منفی نباشید. مدیتیشن خواب آلودگی و کسلی شما را از بین می‌برد و نشاط و بازدهی زیادی در طول روز به وجود می‌آورد. یکی از انواع مدیتیشن که کمتر از 10 دقیقه زمان می‌برد، به صورت زیر انجام می‌شود:

  1. در یک وضعیت راحت بنشینید و یا دراز بکشید.
  2. چشمان خود را ببندید و صورت را در حالت آرامش نگه دارید.
  3. ذهن خود را از هرگونه افکار خالی کنید و تمام توجه تان را به درون بدن و زمان حال بیاورید.
  4. برای هر چیزی که دارید شکرگزاری کنید و تک تک آن‌ها را مرور کنید.
  5. سپس درباره آینده و آرزو‌هایتان فکر کنید و خودتان را در آن موقعیت تصور کنید.
  6. می‌توانید برای انجام بهتر مدیتیشن از موزیک‌های آرام هم استفاده کنید.

بدون آماده بودن فضای مطالعه ایده‌آل، شروع نکنید!

در قدم بعدی برای داشتن یک برنامه صبحگاهی کنکور ایده‌آل، نیاز است تا فضایی را که قرار است در آن مطالعه کنید به بهترین نحو آماده سازید. این کار از حواس‌پرتی‌های بی‌موقع و ناشی از بی‌نظمی‌ جلوگیری می‌کند و همچنین حس خوبی برای شروع به همراه می‌آورد.

ترجیحا در مکانی که می‌خوابید درس نخوانید؛ اما اگر مکان دیگری وجود ندارد بهتر است طوری مکان مطالعه را بچینید که تختخواب در معرض دید شما نباشد. دما و نور اتاق را چک کنید و ترجیحا به نور خورشید اجازه دهید تا فضا را روشن کند. همه چیز را کاملا مرتب کنید، دروسی که قرار است امروز بخوانید را مشخص کنید و سپس کتاب‌های درسی و منابع تست آن را نزدیک خود بچینید.

هرگونه وسیله که باعث حواس‌پرتی می‌شود را کنار بگذارید؛ همچنین موبایل خود را سایلنت کنید و به اعضای خانواده بگویید مزاحمتی برای شما ایجاد نکنند. آماده بودن فضای مطالعه یکی از آیتم‌هایی است که رتبه‌های برتر همیشه در مصاحبه‌ها از آن یاد می‌کنند. شما هم می‌توانید جزو رتبه برتر‌ها باشید البته اگر نحوه برنامه‌ریزی کنکور را بدانید. پیشنهاد می‌کنیم مقاله برنامه ریزی کنکور را از دست ندهید.

عکس معرفی طرح های مشاوره ای نوتروفیل

استارت مطالعه را مهمان دروس مهارتی و ریاضی وار باشید!

روتین و برنامه صبحگاهی کنکوری

قبل از شروع مطالعه دروس دشوار و تخصصی، مغز ما باید بیشترین استراحت را کرده باشد تا بازدهی بالاتری داشته باشد؛ پس در نتیجه تایم صبحگاهی بهترین زمان برای مطالعه این دروس است. زیرا تمرکز بیشتری دارید و قدرت تجزیه و تحلیل فعال تر است. بهتر است با دروس ریاضی وار یا مهارتی مانند ریاضی، فیزیک، مسائل شیمی، زیست شناسی، علوم و فنون ادبی، اقتصاد، منطق و… تایم مطالعه خود را شروع کنید.

ممکن است اینطور فکر کنید که در ابتدا روز خواب آلود هستید و تمرکز کافی ندارید یا علاقه زیادی به خواندن اینگونه درس‌ها ندارید، اما باید برای چند روز این کار را امتحان کنید. اگر همچنان اصرار دارید که نمی‌توانید این دروس را در ساعات اولیه روز بخوانید، پیشنهاد من این است که روتین‌های درسی شبانه که مشاور یا خودتان تنظیم کرده اید را در ابتدا انجام دهید تا کمی‌با شرایط مطالعه خو بگیرید. سپس به سراغ مطالعه دروس اصلی بروید. معمولا بعضی دانش آموزان روتین‌های شبانه را به دلیل خستگی یا نرسیدن به برنامه در انتها شب انجام نمی‌دهند پس در نتیجه انجام دادن آن در اول روز برای این دانش آموزان بهترین زمان است. اگر اطلاعی درباره روتین شبانه کنکور ندارید پیشنهاد می‌کنم بعد خواندن این مقاله حتما به سراغش بروید.

سخن آخر و تمام!

در این مقاله به بررسی روتین و برنامه صبحگاهی کنکوری پرداختیم و اصولی‌ترین روش‌ها را بررسی کردیم. برنامه صبحگاهی کنکور می‌تواند تحول بزرگی در مطالعه شما ایجاد کند پس از انجام دادن آن غافل نشوید. شما با انجام این روتین چیز‌هایی مثل خواب شیرین صبح، استراحت طولانی‌تر، ماندن در تخت خواب و گشتن در موبایل را از دست می‌دهید؛ اما چیز‌هایی که در مقابل به‌دست می‌آورید، قطعا ارزش غیر قابل مقایسه‌ای خواهد داشت.

در دوران کنکور هر کدام از کار‌های شما می‌تواند در نتیجه نهایی تاثیر بسزایی داشته باشد پس باید در انجام آن‌ها دقت زیادی به خرج دهید. انتخاب روش‌های غیر اصولی، بر پایه خواست خودتان یا به روش آزمون و خطا می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری داشته باشد. برای آشنایی بیشتر با تکنیک‌ها و روش‌های حرفه‌ای کنکوری حتما مطالب سایت نوتروفیل را دنبال کنید و یا از مشاوران رتبه برتر تیم کمک بگیرید.

سوالات متداول

دلیل تاکید بر روتین صبحگاهی کنکوری چیست؟

روتین صبحگاهی می‌تواند تضمین‌کننده مطالعه درست و مفید شما در ادامه روز باشد. اگر شما روز خود را درست، اصولی و بر پایه نظم شروع کنید مسلما نتیجه بهتری خواهید گرفت. روتین صبحگاهی همواره جزو توصیه‌های رتبه برتر‌ها بود است.

چطور بازدهی بیشتری در مطالعه صبحگاهی داشته باشم؟

بازدهی به عوامل زیادی بستگی دارد. در قدم اول سعی کنید تمامی‌مواردی که در بالا گفته شد را انجام دهید. حتی می‌توانید این روش‌ها را شخصی سازی کنید و به سبک خودتان انجام بدهید. در قدم بعدی استمرار داشته باشید و صبوری کنید تا نتیجه فوق العاده آن را در طی زمان ببینید.

روتین‌ها را معمولا نوسانی انجام می‌دهم و انجام آن‌ها همیشگی نیست؛ راه حل این مشکل چیست؟

شما باید هر طور شده در انجام روتین استمرار داشته باشید تا بتوانید آن را تبدیل به عادت کنید. روتین‌ها قبلا جزوی از زندگی شما نبوده‌اند و به‌طور طبیعی شما در مقابل آنها مقاومت می‌کنید. اما باید صبوری کنید تا به مرور روتین صبحگاهی کنکور در برنامه شما نهادینه شود.

ساجده خلیق
ساجده خلیق
ساجده خلیق هستم یک مشاور عاشق نویسندگی! فیلد مشاوره من رشته انسانی هست و اینجا هستم تا برای شما از به روزترین و کاربردی ترین تکنیک‌های دروس انسانی گرفته تا معرفی رشته‌ها بنویسم. 🍃
اشتراک در
اطلاع از
guest
43 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
زهرا
زهرا
5 ماه قبل

خیلی ممنون عالی بود😍😍
روتین شبانه شامل چه چیزایی میشه؟

پشتیبان سایت
پشتیبان سایت
4 ماه قبل
پاسخ به  زهرا

خوشحالیم که برات مفید بوده زهرا جان
روتین شبانه میتونه شامل کا رهایی مثل عدم خوردن شام سنگین ، استفاده نکردن از گوشی موبایل قبل از خواب و خواب به موقع ( ساعت 12 تا 1 ) باشه

سمانه
سمانه
5 ماه قبل

خیلی دوست دارم انجام بدم اما استرس کنکور اجازه هیچ کاری رو نمیده
راهکاری داره؟

پشتیبان سایت
پشتیبان سایت
4 ماه قبل
پاسخ به  سمانه

بهترین راهکار برای از بین بردن ترس از انجام چیزی دقیقا روبرو شدن باهاش هست
اگر میخوای استرس رو کنار بزاری و روتین رو انجام بدی باید شجاعانه باهاش روبرو بشی

نازنین
نازنین
5 ماه قبل

اگه از الان روتین رو رعایت کنم نتیجه میده؟

پشتیبان سایت
پشتیبان سایت
4 ماه قبل
پاسخ به  نازنین

هیچوقت برای شروع کردن دیر نیست
فقط کافیه چند روز تلاش کنی تا روتین رو کامل رعایت کنی و بعدش دیگه تبدیل به عادت های همیشگی میشه

نیما
نیما
5 ماه قبل

عالی بود
ورزش اول صبح خیلی سخته، حتما باید انجام بشه؟جایگزین نداره؟

پشتیبان سایت
پشتیبان سایت
4 ماه قبل
پاسخ به  نیما

الزامی نیست که بگیم حتما باید انجام بشه و اگر انجام نشه فرد دیگه موفق نمیشه
ولی انجام دادنش در طول روز باعث تمرکز بالاتر و نشاط بیشتری میشه

الهه مغنی
الهه مغنی
5 ماه قبل

چه عجب یه مقاله پیدا کردیم که جواب سوالمونو‌ بده😂

Mory
Mory
5 ماه قبل

برای فضا مطالعه ، خونه بهتره یا کتابخونه؟
ممنون میشم جواب بدین خیلی سردرگمم

پشتیبان سایت
پشتیبان سایت
4 ماه قبل
پاسخ به  Mory

اگر در منزل شرایط مطالعه کاملا مناسب هست و سکوت و اتاق شخصی وجود داره منزل بهتره در غیر این صورت کتابخونه

هادی موسوی
هادی موسوی
5 ماه قبل

موفق باشید به امید روزهای خوب

علیرضا جهانی
علیرضا جهانی
5 ماه قبل

اون قسمت سوال از خودمون برای پیدا کردن هدف چه جالب بود😍

ثمین
ثمین
5 ماه قبل

من میخوام از الان شروع کنم برای کنکور. البته میشه گفت شروع از صفر چون کلا قبلا هیچی نخوندم. باید چیکار کرد برای شروع از صفر؟

پشتیبان سایت
پشتیبان سایت
4 ماه قبل
پاسخ به  ثمین

ثمین جان قبل از هر چیزی هدفت رو تعیین کن ، یک برنامه مشخص هفتگی یا روزانه برای خودت در نظر بگیر یا از مشاور کمک بگیر و در نهایت به برنامه متعهد بمون و آروم آروم ساعت مطالعه رو بالا ببر
هر عاملی که مزاحم درس خوندنت هست رو حذف کن

فاطمه فیروزمند
فاطمه فیروزمند
5 ماه قبل

عالی بود👌✨️👏

Jafarzadeh
Jafarzadeh
5 ماه قبل

خیلی عالی ❤️

فرزانه
فرزانه
5 ماه قبل

میشه ب منی که وقتی تایم تعیین میکنم و یه خورده دیرو زود میشه بگید چکار کنم که همه برنامه هام ب موقع انجام بشه؟
مثلا یه درسو که میزم دوساعته تموم کنم میشه سه ساعت خیلی حواس پرتم

پشتیبان سایت
پشتیبان سایت
4 ماه قبل
پاسخ به  فرزانه

فرزانه جان سوال شما طوری نیست که به طور کامل بشه جوابش رو در یک پیام داد
ولی به صورت کلی قبل از هر چیزی باید بررسی کنی و ببینی چه عواملی باعث این قضیه میشه
اگر مدام وسط درس گوشی رو چک می کنی یا از اتاقت بیرون میری همینا میتونن جزو عوامل بسیار موثر باشن
یا شاید هم وسواس مطالعاتی داری و بیش از حد روی یک مبحث زمان میزاری

زهرا
زهرا
5 ماه قبل

مطلب فوق العاده عالیی بود

منیره
منیره
5 ماه قبل

بسیار عالی و جامع.سپاس از شما

هستی
هستی
4 ماه قبل

من همیشه تصمیم میگیرم انجام بدم این روتین هارو اما نمیتونم مرتب انجام بدم باید چیکار کنم؟

پشتیبان سایت
پشتیبان سایت
4 ماه قبل
پاسخ به  هستی

هستی جان این مسئله طوری نیست که یک شبه حل بشه و باید مدام براش تلاش کنی تا اون نظم و انضباط رو در خودت بوجود بیاری
پیشنهاد میکنم مشاور داشته باشی تا کامل روی روندت نظارت بشه

حنانه
حنانه
4 ماه قبل

کاملا قانع شدم که باید انجامش بدم اما فقط کافیه چند روز بگذره تا همه چیز به حالت اولیه برگرده😑😂

عماد
عماد
4 ماه قبل

الان که داریم کم کم نزدیک امتحانات نهایی میشیم باید بیشتر تستی کار کنیم یا تشریحی؟

پشتیبان سایت
پشتیبان سایت
4 ماه قبل
پاسخ به  عماد

بهتره یک تعادل مناسب بین مطالعه تستی و تشریحی داشته باشید
طوری که حدودا دو سوم تایم روزانه رو تستی بخونین و یک سوم رو تشریحی

مسعود اسدی
مسعود اسدی
4 ماه قبل

بسیار عالی 👏👏

ستاره
ستاره
4 ماه قبل

وای چقدر کامل و خوب توضیح دادین!مرسیییی

ستاره
ستاره
4 ماه قبل

من خودم همیشه روتین شبانه رو داشتم و صبح ها می‌خوابیدم و معتقد بودم هیچ فرقی نمیکنه!اما خب واقعا دیگه از فردا صبح پا میشم😁

ریحانه
ریحانه
4 ماه قبل

باید بگم که واقعا به نکات خوبی اشاره کردین , روتین صبح خیلی خوبه و کارایی بیشتری هم داره و کیفیت به شدت بالا تر هست . ممنون از نکات خوبتون

پشتیبان سایت
پشتیبان سایت
4 ماه قبل
پاسخ به  ریحانه

ممنون بابت نظرت ریحانه جان

پشتیبان سایت
پشتیبان سایت
4 ماه قبل
پاسخ به  ریحانه

ممنون از اینکه نظرت رو باهامون در میون گزاشتی ریحانه جان

آروین رضاعی
آروین رضاعی
4 ماه قبل

سلام خسته نباشید بابت مقاله خیلی مفید و مناسب

Eli
Eli
4 ماه قبل

عالیییی بودند😍😍

زهرا
زهرا
4 ماه قبل

خیلی عالی و مفید بود .

مهلا
مهلا
4 ماه قبل

عالی بود و مفید 🙏🏻

پشتیبان سایت
پشتیبان سایت
4 ماه قبل
پاسخ به  مهلا

ممنون از نظر شما

نفیسه
نفیسه
4 ماه قبل

عالی بود و درست

پشتیبان سایت
پشتیبان سایت
4 ماه قبل
پاسخ به  نفیسه

ممنون از نظرت

هانیه
هانیه
4 ماه قبل

خیلیییی خوب بود
کاربردی ترین مقاله ای بود که خوندم 🌱

پشتیبان سایت
پشتیبان سایت
4 ماه قبل
پاسخ به  هانیه

ممنون بابت نظرت هانیه جان
امیدواریم موفق باشی

Rasta
Rasta
4 ماه قبل

سلام خسته نباشید مرسی بابت مقاله ی خوبتون
یه نکته فقط اینکه صبح ها که از خواب بلند میشیم محیط دستگاه گوارش که دهان هم جزوش هست اسیدیه و مسواک زدن اون موقع باعث میشه قشنگ مینا و خود دندون ها تخریب بشن
اینو توی تحقیقات اخیر مدنظر قرار دادن
یه جایی از مقاله این رو نوشته بودید

پشتیبان سایت
پشتیبان سایت
4 ماه قبل
پاسخ به  Rasta

ممنون بابت اینکه نظرت رو باهامون در میون گذاستی رستا جان