آنچه درباره روتین شبانه کنکوری باید بدانید؛ روتین رتبه‌های برتر چگونه است؟

روتین شبانه کنکوری
مسیر مطالعه

می‌توان گفت اغلب رتبه‌های برتر برای دوران کنکور روتین زندگی خود را تا حد زیادی تغییر می‌دهند و از نظم خاصی تبعیت می‌کنند. زیرا می‌دانند اگر بخواهند بدون برنامه‌ریزی درس بخوانند، احتمال موفقیتشان کم خواهد بود. یکی از مواردی که در برنامه این رتبه‌های برتر بسیار پر رنگ است؛ داشتن روتین شبانه کنکوری است. تکرار برخی کارها از جمله مرور مطالب حفظی، فرمول‌های پر تکرار، نکات حساس و… جزو چیزهایی هستند که روتین شبانه کنکور را تشکیل می‌دهند. اگر می‌خواهید از اهمیت روتین برای کنکور و جزئیات آن اطلاعات بیشتری کسب کنید؛ در ادامه این مقاله از نوتروفیل با ما همراه باشید.

روتین شبانه کنکوری چیست و چرا برای کسب تراز بالا لازم است؟

برخی افراد روتین کنکور را با برنامه‌ریزی یا عادت اشتباه می‌گیرند. برای اینکه درک بهتری از مفهوم روتین کنکور داشته باشید بیایید مثالی درباره پیاده‌روی روزانه بزنیم. اگر پیاده‌روی روزانه را برنامه‌ریزی در نظر بگیریم، اینکه هر روز قبل و بعد از پیاده‌روی کمی نرمش کنید نقش روتین را خواهد داشت.

اگر شما نرمش را انجام ندهید مشکلی در روند پیاده‌روی شما ایجاد نخواهد شد، اما انجام دادن آن کیفیت پیاده‌روی را بالا برده و تاثیر بیشتری روی سلامتی و شادابی شما می‌گذارد. در این بین پوشیدن یک کفش یا لباس، یا انتخاب مکان مشابه در هر روز؛ عادت‌های پیاده‌روی شما محسوب می‌شوند.

در واقع روتین شبانه کنکوری، مرور منظم درس‌ها و نکته‌هایی هستند که بر اساس برنامه‌ریزی مطالعه کرده‌اید. برای اینکه این مطالب را در حافظه بلندمدت خود جای دهید، باید این روتین‌ها را هر شب قبل از خواب تکرار کنید. اما در نظر داشته باشید که این روتین باید طوری تنظیم شود که همه درس‌های شما را در بربگیرد و فقط تکرار چند درس و نکته خاص نباشد. به‌علاوه نباید از دوستان یا روتین شبانه رتبه برترها تقلید کنید. زیرا هر کسی باید بر اساس برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی خود، یک روتین شخصی متناسب شرایط زندگی و درسی خود داشته باشد.

ویژگی‌های اصلی طرح‌های مشاوره کنکور نوتروفیل

اگر فکر می‌کنید به تنهایی از عهده تنظیم برنامه درسی و روتین شبانه بر نخواهید آمد بهتر است از یک فرد با تجربه در این زمینه کمک بگیرید. داوطلبانی که خدمات مشاوره کنکور نوتروفیل را در این مسیر انتخاب می‌کنند، شانس برخورداری از راهنمایی بهترین مشاوران کنکور کشور که از بین رتبه‌های برتر انتخاب شده‌اند را دارند. برای بهره مندی از این خدمات به صفحه مشاوره کنکور مراجعه یا روی عکس بالا کلیک کنید.

نمونه‌ای از روتین شبانه که مشاوران کنکور برای رتبه برترها تنظیم می‌کنند

مجموعه ما با سطح سنجی و تجزیه و تحلیل شرایط هر دانش آموز سعی میکند بر اساس یکی از 3 طرح نوتروفیل، نوتروجامپ یا نوتروفلای مناسب‌ترین خدمات را به داوطلبان ارائه دهد. همه مشاوران نوتروفیل موظفند به صورت اختصاصی برای دانش‌آموز خود برنامه ریزی کنکور انجام دهند و با بررسی گزارش کار روزانه، نقص‌های عملکرد او را شناسایی کرده و هر روز برای بهبود آن قدم بردارند.

در همین راستا، مشاوره کنکور باید طوری برنامه‌ریزی کند که به تدریج عادات شبانه کنکوری فرد را تغییر داده و عادت‌هایی را جایگزین کند که بهترین نتیجه ممکن برای داوطلب حاصل شود. از همین رو تنظیم روتین برای داوطلبان پشت کنکوری کمی راحت‌تر از دانش‌آموزان است. زیرا اغلب بچه هایی که یک بار کنکور داده‌اند، همه این مراحل را آموزش دیده‌اند.

در ادامه چند نمونه از این روتین های شبانه کنکوری که توسط مشاوران نوتروفیل برای هر گروه آموزشی تنظیم شده است را با هم بررسی می‌کنیم.

روتین شبانه کنکور ریاضی

روتین شبانه کنکور ریاضی

روتین شبانه باید شامل موارد و نکاتی باشد که تسلط بر آن برای هر داوطلب ضروری است. مباحثی که شما می‌توانید رد پای آن را در بسیاری از قسمتهای کتاب پیدا کنید و به عبارتی پایه یادگیری سایر مطالب هستند.

مشاوران نوتروفیل برای تنظیم روتین شبانه کنکور گروه آموزشی ریاضی سعی می‌کنند نقاط قوت و ضعف داوطلب را شناسایی کنند و معمولا اصول را روی تقویت درس‌های ضعیف قرار می‌دهند. مثلا داوطلبان ریاضی باید هر شب قبل از خواب ده تست ریاضی بزنند، نیم ساعت را به مرور فرمول‌های پایه اختصاص دهند و مطالبی که در طول همان روز یاد گرفتند، بازخوانی کنند. البته مشاور سعی میکند روتین شبانه کنکور ریاضی را طوری قرار دهد که در طول هفته، هیچ درسی از قلم نیفتد.


روتین شبانه کنکور تجربی

معمولا رقابت داوطلبان گروه آزمایشی تجربی روی رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی باعث می‌شود، رقابت سنگینی روی ترازها وجود داشته باشد. از طرفی دست طراحان کنکور برای تست‌های مفهومی و ترکیبی در درس‌های زیست و شیمی بسیار باز است و در سال‌های اخیر این سوالات، داوطلبان را با چالش‌های زیادی روبه‌رو کرده‌اند.

در یک روتین شبانه کنکوری استاندارد، داوطلبی که در سطح متوسط قرار دارد باید هر شب قبل از خواب ده الی پانزده تست زیست‌شناسی بزند، نکات مربوط به یکی از ستون‌های جدول تناوبی را مرور کند، فرمول‌های پایه‌ای فیزیک و ریاضی را بخواند و فرمول‌های فرعی را با تمرین به دست آورد و در نهایت همه مطالبی که در طول روز مطالعه کرده، بازخوانی کند.


روتین شبانه کنکور انسانی

همه داوطلبان از این موضوع آگاه‌اند که تسلط بر این حجم از مطالب حفظی برای بچه‌های انسانی کار چندان ساده‌ای نیست؛ بنابراین سعی می‌کنند تا با انتخاب موسسه کنکوری با سابقه، ساده‌ترین راه برای یادگیری درس‌های کنکور را پیدا کنند.

با توجه به این موضوع مشاوران ما متوجه شده‌اند که در بسیاری از موارد، روتین شبانه رتبه برترها باید طوری باشد که همه درس‌ها را پوشش دهد. برای نمونه هر داوطلب مجبور است هر شب چند لغت زبان را حفظ کند، مروری روی قواعد عربی داشته باشد، قسمت‌هایی از آرایه ادبی و تاریخ‌ادبیات را بخواند و در نهایت همه مطالبی که در طول روز یاد گرفته را خیلی سریع بازخوانی کند.

7 نکته مهم برای داشتن بهترین روتین شبانه کنکور

نکات مهم روتین شبانه کنکور

اگر قصد دارید به تنهایی برای برنامه‌ریزی و روتین شبانه اقدام کنید، بهتر است چند نکته را مدنظر قرار دهید:

  1. اگر عبارت روتین شبانه کنکوری را به کار می‌بریم به این منظور نیست که حتما باید آخر شب آن را اجرا کنید. برخلاف روتین صبحگاهی کنکور، در برخی موارد می‌توانید زمان این مرورها را متناسب با زندگی خود تغییر دهید.
  2. اگر بعضی شب‌ها انرژی کافی ندارید و می‌خواهید زودتر از قبل بخوابید، باید بازه‌های زمانی استراحتتان را کوتاه‌تر کنید تا وقت کافی برای مرورهای شبانه داشته باشید. به‌هیچ‌وجه حق ندارید روتین شبانه خود را حذف کنید.
  3. 8 ساعت خواب روزانه خود را بهم نزنید.
  4. پرخوری باعث افزایش انرژی نمی‌شود، بلکه تغذیه مناسب و مغذی است که شما را سرحال نگه می‌دارد.
  5. روتین شبانه کنکور برای کلاس دوازدهمی‌ها با داوطلبان پشت کنکور فرق دارد. زیرا دانش‌آموزانی که مدرسه می‌روند باید روی درس‌های عمومی و امتحانات مدرسه بیشتر تمرکز کنند؛ اما پشت‌کنکوری‌ها وقت بیشتری برای مطالعه دارند.
  6. همه چیز را مکتوب کنید تا بتوانید هرازگاهی عملکرد خود را بررسی نمایید.
  7. به ازای هر 45 دقیقه یک ربع استراحت کنید تا برای ادامه روز انرژی داشته باشید.

طراحی بهترین روتین شبانه کنکوری با مشاوران نوتروفیل

مرور مطالب کنکور در بازه‌های زمانی منظم باعث می‌شود تا هر داوطلب بتواند در وقت و زمان خود صرفه‌جویی کند. به همین دلیل داشتن یک روتین شبانه کنکور و رعایت آن به همه دانش‌آموزان توصیه می‌شود.

البته دقت کنید که این روتین برای همه قسمتها نیست و فقط برای نکاتی است که همه‌جا به چشم می‌خورد. مشاوران نوتروفیل قبلا این مسیر را طی کرده‌اند به همین دلیل روی درس‌ها و نکات کنکوری تسلط دارند و به خوبی می‌دانند که کدام بخش را در برنامه شما قرار دهند. پس همین حالا برای داشتن بهترین روتین درسی با ما ارتباط برقرار کنید.

عکس معرفی طرح های مشاوره ای نوتروفیل

سوالات متداول

چه داوطلبی باید روتین شبانه کنکوری را جزو برنامه‌ریزی خود قرار دهد؟

همه دانش‌آموزان چه در مقطع دوازدهم یا پشت کنکور باشند، باید از یک روتین منظم پیروی کنید. این نظم برای داوطلبانی که در برخی دروس ضعف دارند بیشتر تاکید می‌شود.

چرا باید از نوتروفیل برای برنامه‌ریزی کنکور کمک بگیرید؟

بهترین کسی که می‌تواند برای شما برنامه‌ریزی کند، مشاوری است که خودش این مسیر را به‌سلامت طی کرده باشد. مشاوران نوتروفیل از بین رتبه‌های برتر انتخاب شده‌اند و به همین دلیل بهترین گزینه برای هدایت تحصیلی شما خواهند بود.

روتین کنکور باید شامل چه مواردی باشد؟

بخش‌هایی از کتاب‌های درسی که بیشترین بودجه‌بندی را دارند یا به صورت ترکیبی با سایر بخش‌ها در کنکور دیده می‌شوند.

تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم محتوای نوتروفیل از چند مشاور با تجربه و با ذوق تشکیل شده، که علاوه بر مشاوره دادن به نوشتن نیز علاقه دارند. تیم محتوای نوتروفیل با ترکیب این دو عامل سعی میکند همیشه مقالات به روز و تخصصی کنکور رو برای شما منتشر کند.
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها