رشته های دانشگاه امام باقر+ شرایط پذیرش و ثبت نام در دانشگاه وزارت اطلاعات و امنیت ملی

رشته های دانشگاه امام باقر
مسیر مطالعه

شاید شما هم در مورد رشته های دانشگاه امام باقر شنیده باشید و در مورد آن با کنجکاوی تحقیق کردید و به اطلاعات دست‌وپا شکسته‌ای هم رسیده‌اید.
برای تکمیل این اطلاعات باید بدانید که دانشگاه وزارت اطلاعات و امنیت ملی، تحت نظر وزارت اطلاعات و وزارت آموزش کشور قرار دارد. اگر قصد دارید در این دانشگاه پذیرش بگیرید باید هنگام انتخاب رشته، تیک گزینه علاقه‌مند به تحصیل در دانشگاه امنیت و وزارت اطلاعات هستم را بزنید. اما دقت کنید برای قبولی در این دانشگاه باید از سد مصاحبه‌ها و گزینش‌های متعدد بگذرید که اغلب تا یک سال طول می‌کشد.
با توجه به خاص بودن شرایط این دانشگاه تصمیم گرفتیم در این مقاله از نوتروفیل به معرفی رشته های تحصیلی دانشگاه امام باقر، شرایط اختصاصی و عمومی پذیرش در این دانشگاه و مزایا و معایب دیگر آن بپردازیم.

معرفی دانشگاه وزارت اطلاعات و نحوه ورود به دانشگاه امام باقر

دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی امام باقر (ع) که قبلا با نام دانشکده اطلاعات شناخته می‌شد، دانشگاهی دولتی و وابسته به وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران است که در سال 1365 با هدف تربیت نیروی متخصص در زمینه اطلاعات و امنیت ملی و به فرمان رئیس‌جمهور وقت آقای خامنه‌ای تاسیس شده است.
اولین قدم برای ورود به دانشگاه امام باقر (ع) قبولی در کنکور سراسری است. داوطلبان از هر 3 گروه آزمایشی علوم انسانی (60 درصد ظرفیت پذیرش)، تجربی ( 30 درصد ظرفیت پذیرش) و ریاضی فیزیک (10 درصد ظرفیت پذیرش) می‌توانند برای این دانشگاه درخواست دهند. این داوطلبان پس ازکسب رتبه لازم برای قبولی و رد کردن گزینش‌ها می‌توانند برای انتخاب بهترین رشته های دانشگاه امام باقر اقدام کنند. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با آدرس و شماره زیر هم تماس بگیرید:

  • آدرس دانشگاه: تهران، ازگل، کنار‌گذر ارتش، بلوار نیروی زمینی
  • شماره تماس: 02188094001

این دانشگاه در مقطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری در رشته‌های مختلف اطلاعاتی و امنیتی، تنها از بین آقایان دانشجو می‌پذیرد. البته با توجه به حساسیتی که در این شغل وجود دارد و مراحل سختی که برای ورود به آن در نظر گرفته شده است، می‌توان دلیل این محدودیت را توجیه کرد.
استخدام شدن در وزارت اطلاعات و سایر دستگاه‌های امنیتی کشور برای اکثر دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی، از مزیت‌های بزرگ این دانشگاه است. به‌علاوه تمام امکانات رفاهی از جمله خوابگاه برای دانشجویان دانشگاه امام باقر رایگان است.

لیست رشته های دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی در مقطع کارشناسی

لیست رشته های دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی در مقطع کارشناسی
لیست رشته های دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی در مقطع کارشناسی

دانشگاه امنیت ملی در مقطع کارشناسی پیوسته با ظرفیت محدودی دانشجو پذیرش می‌کند. داوطلبانی که حدنصاب انتخاب رشته در دانشگاه‌های روزانه را کسب کرده باشند می‌توانند مطابق لیست رشته های کارشناسی دانشگاه امام باقر که در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری هر 3 گروه آزمایشی قرار دارد، رشته مد نظرشان را انتخاب کنند.
لیست رشته های دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی در مقطع کارشناسی پیوسته عبارت‌اند از:

  • رشته امنیت اطلاعات
  • رشته امنیت نرم
  • رشته پژوهشگری امنیت
  • رشته علوم فنی و امنیت
  • رشته ضد تروریسم
  • رشته امنیت بین الملل
  • رشته امنیت اقتصادی
  • رشته حفاظت اطلاعات
  • رشته فناوری اطلاعات و ارتباطات

لیست رشته های دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی کارشناسی ارشد

دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی از مقطع کارشناسی هر یک از گرایشهای لیست رشته های دانشگاه امام باقر می‌توانند برای آزمون کارشناسی این دانشگاه که زمان و شرایط آن توسط سازمان سنجش اعلام می‌شود، اقدام کنند. شرایط پذیرش در این مقطع درست مانند کارشناسی بوده با این تفاوت که حداکثر سن قابل‌قبول 27 سال است. در جدول زیر رشته‌های کارشناسی‌ارشد دانشگاه امام باقر که در دو زیر گروه؛ مجموعه اطلاعات و مجموعه علوم اطلاعاتی ارائه می‌شود را خواهید دید.
لیست رشته های دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی کارشناسی ارشد عبارت‌اند از:

  • مخابرات امنیتی
  • مطالعات امنیتی ایران
  • مهندسی فناوری اطلاعات و امنیت
  • بیوتروریسم
  • امنیت نرم
  • حفاظت اطلاعات
  • پژوهشگری امنیت
  • امنیت اطلاعات
  • علوم جرم شناسی امنیتی
  • مدیریت اطلاعات
  • امنیت اقتصادی
  • امنیت بین الملل

لیست رشته های دانشگاه امام باقر (ع) در مقطع دکتری

با توجه به اینکه اکثر فارغ‌التحصیلان این دانشگاه بعد از دوره کارشناسی مشغول به کار می‌شوند؛ از بین شاغلان وزارت اطلاعات و در تنها گرایش این مقطع که مدیریت اطلاعات است، پذیرش صورت می‌گیرد.
اگر شما هم ترجیح می‌دهید وارد دانشگاهی شوید که آینده شغلی شما را تضمین می‌کند و مزایای متعددی دارد، بهتر است از همین حالا برای آن هدف‌گذاری کنید. پنل تخمین رتبه نوتروفیل به شما این امکان را می‌دهد تا از رتبه احتمالی خود آگاه شوید و اولویت‌بندی‌های مورد نیاز را در برنامه خود اعمال کنید.

شروط پذیرش برای دوره‌های تحصیلی این دانشگاه

همان‌طور که گفتیم هر کسی نمی‌تواند از این دانشگاه پذیرش بگیرد. شرایط پذیرش این دانشگاه شامل موارد مختلفی می‌شود. قابل ذکر است تا کنون تنها افرادی موفق به قبولی در این دانشگاه شده‌اند که علاوه بر سوابق رفتاری و اجتماعی خوب، از نظر جسمانی و روانی نیز سلامت کامل داشتند.

شرایط پذیرش در دانشگاه امام باقر

  1. ملیت ایرانی
  2. دین اسلام
  3. اعتقاد و اعتماد به جمهوری اسلامی و ولایت‌فقیه
  4. سلامت روانی و جسمی
  5. عدم اشتغال به کار در مراکز دیگر یا تعهد کاری به سایر مجموعه‌ها
  6. داشتن مدرک دیپلم
  7. شرکت در کنکور و کسب رتبه لازم
  8. حداکثر 23 سال سن برای مقطع کارشناسی و 27 سال برای کارشناسی ارشد
  9. حداقل معدل 16 برای گروه آزمایشی انسانی و 15 برای ریاضی و تجربی
  10. طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه نیز در صورت معادل‌سازی مدرک، امکان تحصیل در رشته های تحصیلی دانشگاه امام باقر را دارند.
  11. ثابت کردن شایستگی اخلاقی در مصاحبه‌ها
  12. امکان پذیرش در ترم مهر یا بهمن با توجه به مراحل گزینش
  13. تایید صلاحیت مطابق قوانین وزارت اطلاعات
  14. در صورتی که در هر یک از مراحل گزینش یا تحصیل تصمیم به انصراف بگیرید، باید هزینه آن را پرداخت نمایید.

توصیه می‌شود دانش‌آموزان انسانی که علاقه‌مند به حضور در این دانشگاه هستند، از ابتدای پایه متوسطه برای بالا نگه‌داشتن معدل خود تلاش کنند. البته داشتن یک برنامه‌ریزی مناسب که توسط یک مشاور زبده طراحی شده باشد برای معدل خوب بی تاثیر نیست. شما می‌توانید با مراجعه به صفحه مشاوره کنکور انسانی با مشاوران نوتروفیل که جزو رتبه‌های برتر سال‌های قبل هستند، از یک برنامه‌ریزی شخصی‌سازی‌شده بهره‌مند شوید.

مزایای تحصیل در دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی

مزایای تحصیل در دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی
مزایای تحصیل در دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی

شاید با دیدن موارد بالا کمی در مورد تحصیل در دانشگاه امام باقر مردد شده باشید. اما بد نیست اشاره‌ای هم به مزایای آن بکنیم:

  1. تحصیل شبانه‌روزی به همراه خوابگاه و غذای رایگان
  2. برای همه دانشجویان غیربومی شرایط داشتن خوابگاه فراهم است.
  3. امکان دریافت کمک‌هزینه در حین تحصیل
  4. امکان اشتغال به صورت پاره‌وقت در مجموعه‌های مرتبط و دریافت حقوق
  5. گذراندن هم‌زمان دوره سربازی در حین تحصیل در دانشگاه امام باقر
  6. آموزش یک زبان خارجی به صورت کاملا تخصصی
  7. اعطا مدرک تحصیلی قابل تایید وزارت علوم

زمان اعلام نتایج دانشگاه امام باقر

مرحله اول پذیرش در دانشگاه امام باقر که به صورت کتبی است؛ بعد از کنکور سراسری و انتخاب رشته و هم‌زمان با سایر داوطلبان کنکور اعلام می‌شود. اما مرحله دوم آن که ممکن است یک سال و یا حتی دو سال نیز طول بکشد بعد از تحقیقات تکمیلی و طی شدن گزینش‌های متعدد، از طریق تماس تلفنی مسئولان دانشگاه مشخص خواهد شد.

ظرفیت پذیرش رشته های دانشگاه امام باقر

این دانشگاه نیز مانند سایر مراکز علمی کشور هر سال می‌تواند تعداد خاصی داوطلب را پذیرش کند. اگر به دفترچه انتخاب رشته چند سال پشت سرهم نگاه کرده باشید، می‌بینید که ظرفیت‌ها برای هر سال متغیر است و کم و زیاد می‌شود. اما نکته مهمی که باید بگوییم این است که این دانشگاه معمولا 3 برابر ظرفیت مورد نیاز خود در هر یک از رشته های دانشگاه امام باقر، دانشجو می‌پذیرد تا حق انتخاب بیشتری برای گزینش بهترین افراد داشته باشد. و در نهایت 1 نفر از این 3 نفر موفق به تحصیل در این مجموعه خواهند شد.

کارشناسان نوتروفیل آماده پاسخگویی به ابهامات شما هستند

اگر شما هم بعد از مطالعه شرایط دانشگاه وزارت اطلاعات و امنیت ملی و بهترین رشته های دانشگاه امام باقر با سوالات گوناگونی مواجه شدید؛ کافیست تا از طریق راه‌های ارتباطی با نوتروفیل تماس بگیرید و از تجربیات ارزشمند مشاوران ما استفاده کنید.

سوالات متداول

آیا دانشگاه امام باقر شهریه دارد؟

خیر رشته‌ های تحصیلی دانشگاه امام باقر به صورت روزانه ارائه شده و جزو دانشگاه‌های شهریه پرداز نیستند.

آیا خانم‌ها امکان تحصیل در رشته‌های این دانشگاه را دارند؟

خیر این دانشگاه مختص آقایان است. اما خانم‌ها می‌توانند شانس خود را در رشته‌های مشابهی که سایر دانشگاه‌ها ارائه می‌کنند، امتحان کنند.

برای دانشجویان دانشگاه امام باقر حقوق در نظر گرفته می‌شود؟

خیر این دانشگاه مبلغی را به‌عنوان حقوق به دانشجویان نمی‌پردازد. اما مانند بسیاری از دانشگاه‌های دیگر امکان دریافت وام‌های تحصیلی را برای دانشجویان فراهم کرده است.

خدیجه باقریان
خدیجه باقریان
خدیجه باقریان، نویسنده متخصص در زمینه کنکور. بعد از 3 سال نگارش در زمینه کنکور حالا افتخار این رو دارم که برای شما نوتروفیلی‌های عزیز و سایت نوتروفیل مطالب کنکوری رو بنویسم. 😍
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها