مهندسی کامپیوتر 1403 چه رتبه‌ای قبولی را تضمین می‌کند؟

رتبه لازم برای مهندسی کامپیوتر
مسیر مطالعه

می‌دونی چیه؟ 1403 سال توئه، سالی که می‌تونی با انتخاب درست و پشتکار به دنیای مهندسی کامپیوتر راه پیدا کنی! همه از قبولی تو رشته‌ای میگن که آینده‌سازه و درآمد فوق‌العاده‌ای داره. ولی مهم‌تر از همه اینه که بدونی چطور باید برای کنکور آماده بشی و چه رتبه‌ای تو رو به هدفت می‌رسونه. آماده‌ای با هم بررسی کنیم و مسیر موفقیتت رو بسازیم؟ پس بیا تا با هم به جواب این سوال برسیم که چه رتبه‌ای قبولی مهندسی کامپیوتر رو تضمین می‌کنه و رتبه لازم برای مهندسی کامپیوتر و همچنین درصد لازم برای قبولی در مهندسی کامپیوتر باید چه‌قدر باشه؟!
ظرفیت پذیرش طوری شده که از رتبه 1 در بهترین دانشگاه‌ها تا رتبه حتی 20000 امکان قبولی در این رشته وجود دارد. ولی دو عامل در این قبولی موثر هستند که یکی از آن‌ها سهمیه مناطق و دیگری شهر و دانشگاه انتخابی است. طبیعتا هرچه‌قدر شهر دورافتاده‌تر و دانشگاه کمترشناخته‌شده باشد رتبه بالاتری برای قبولی لازم است. با اطلاع از این رتبه‌ها و درصدها، شما متوجه خواهید شد که برای رسیدن به هدف خود در این رشته پرطرفدار، چه‌قدر باید تلاش کنید و چگونه می‌توانید برنامه‌ریزی موثرتری داشته باشید.

حداقل درصدها و رتبه لازم برای قبولی در رشته مهندسی کامپیوتر

قبولی در رشته مهندسی کامپیوتر برای خیلی از شما آرزو است. برای رسیدن به این آرزو ما قرار است کنار شما باشیم و به شما کمک کنیم. حالا در کل این مطلب خواهید دید که ما چطور به شما کمک می‌کنیم. اولین کمک ما به شما برای قبولی در این رشته پرطرفدار آگاه کردن شما از رتبه و درصدهای موردنیاز است. درواقع با توجه به رقابت شدید و ظرفیت محدود دانشگاه‌ها، اطلاع از حداقل درصدها و رتبه‌های لازم برای قبولی در این رشته می‌تواند به شماکمک کند تا با برنامه‌ریزی دقیق‌تری به اهداف خود نزدیک شوید.
مهندسی کامپیوتر به‌عنوان یکی از رشته‌های پایه و بسیار جذاب در دنیای امروز، توجه بسیاری از دانش‌آموزان و والدین را به خود جلب کرده است. به همین دلیل، دانستن جزئیات دقیق در مورد شرایط پذیرش در دانشگاه‌های مختلف، از جمله دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های سراسری، می‌تواند مسیر موفقیت را هموارتر کند.
در ادامه، قصد داریم به بررسی حداقل درصدها و رتبه‌های لازم برای قبولی در رشته مهندسی کامپیوتر در دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های سراسری بپردازیم تا با هر رتبه‌ای، هر سطح درسی و هر آرزویی این مطلب برایتان مفید باشد. با تحلیل دقیق این اطلاعات، داوطلبان می‌توانند تصویری شفاف‌تر از شرایط پذیرش به دست آورده و بر اساس آن، تصمیمات بهتری برای آینده تحصیلی خود بگیرند. اگر شما هم به‌دنبال راهی برای ورود به دنیای مهندسی کامپیوتر هستید، ادامه مطلب را از دست ندهید تا با جزئیات بیشتر آشنا شوید و با اطمینان بیشتری در مسیر دستیابی به هدفتان قدم بردارید.
پیش از اینکه به ادامه مطلب بپردازیم برای شما یک توصیه داریم. درواقع کمک دوم! برای اینکه ببینید وضعیتتان نسبت به سایر رقبا چگونه است ابتدا بهتر است سری به لینک تخمین رتبه بزنید. در این لینک به‌راحتی می‌توانید با انتخاب رشته موردنظر، معدل، منطقه و درصدهایی که در آزمون‌های آزمایشی کسب کرده‌اید می‌توانید رتبه خود را تخمین بزنید. حالا که این کار را کردید، به‌سراغ ادامه مطلب بروید تا ببینید با این رتبه می‌توانید در کدام دانشگاه قبول شوید و برای قبولی در دانشگاه موردنظرتان باید چه‌قدر دیگر تلاش کنید.

حداقل درصدها برای قبولی در رشته مهندسی کامپیوتر دولتی

اگر می‌خواهید در رشته مهندسی کامپیوتر یا هر رشته مهندسی قبول شوید، بررسی کارنامه‌های قبولی سال گذشته می‌تواند به شما کمک کند تا بهتر برای کنکور آماده شوید و در مرحله انتخاب رشته با اطمینان بیشتری تصمیم بگیرید. درواقع بررسی رتبه لازم برای قبولی در رشته مهندسی مانند کامپیوتر می‌تواند دید روشنی نسبت به آینده درسی‌تان به شما بدهد. شما متوجه خواهید شد که فردی در شرایط شما چه رتبه‌هایی داشته و کجا قبول شده است. در این بخش سعی می‌کنیم درصدها از رتبه‌های مختلف را بیاوریم تا شما بدانید باید برای قبولی در هر دانشگاهی در هر منطقه‌ای چه رتبه‌ای لازم دارید. ابتدا به سراغ منطقه یک می‌رویم:

منطقه 1

ابتدا بیایید یکی از بهترین دانشگاه‌ها را در منطقه 1 بررسی کنیم:
برای قبولی در رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه تهران در منطقه یک، درصد و رتبه‌های زیر مورد نیاز است:
درصدهای لازم

  • ریاضی: 50%
  • فیزیک: 80%
  • شیمی: 60%

محدوده رتبه در سهمیه: 106 تا 1
محدوده رتبه کشوری: 158 تا 1

اما دانشگاه تهران جزء دانشگاه‌های برتر است. در ادامه می‌توانید ببینید درصد لازم برای قبولی در مهندسی کامپیوتر سایر دانشگاه‌های روزانه چه‌قدر است؟ این جدول را ببینید تا بدانید اگر دانش‌آموز متوسطی هستید امکان دارد با چه درصدهایی، با چه رتبه‌هایی و در چه دانشگاه‌هایی قبول شوید:

رتبه در سهمیه شهر داوطلب دانشگاهرياضياتشیمیفیزیک
8107سبزواردانشگاه حکیم سبزواری – سبزوار13.3416.21.12
9541جهرمدانشگاه جهرم14.177.627.78
10093بندرعباسدانشگاه هرمزگان – بندرعباس1.6712.3921.12
14270جهرمدانشگاه جهرم53.812.23
17294گنابادمجتمع آموزش عالی گناباد3.343.812.23

همانطور که مشخص است برای قبولی در رشته مهندسی کامپیوتر در دانشگاه‌های کمتر مطرح، داوطلبان نیاز به درصدهای نسبتاً پایین‌تری در دروس ریاضی، شیمی، و فیزیک دارند که نشان‌دهنده رقابت کمتر در این دانشگاه‌ها است. هرچه دانشگاه‌ها بیشتر در مناطق دورافتاده باشند شانس قبولی شما حتی با درصدهای پایین‌تر نیز فراهم می‌شود.

منطقه دو

رشته مهندسی کامپیوتر یکی از محبوب‌ترین رشته‌ها در میان داوطلبان کنکور است. سهمیه منطقه دو نیز به دلیل جمعیت زیاد داوطلبان، رقابت سنگینی دارد. به همین دلیل، در این بخش چند نمونه از کارنامه‌های آخرین قبولی‌های مهندسی کامپیوتر با سهمیه منطقه دو را جمع‌آوری کرده‌ایم و در جدول زیر آورده‌ایم:

رتبه در سهمیه شهر داوطلب دانشگاهرياضياتشیمیفیزیک
8254دزفولدانشگاه صنعتی جندی شاپور – دزفول14.172012.23
9202فسادانشگاه فسا4.1713.3411.12
11631سمناندانشگاه سمنان3.3426.67-1.11
20245بممجتمع آموزش عالی بم2.500

منطقه سه

یکی از سهمیه‌ها، سهمیه منطقه سه است که به داوطلبان کمتر برخوردار از رفاه آموزشی اختصاص داده شده است. پذیرش نهایی در کنکور سراسری بر اساس رتبه در سهمیه داوطلبان صورت می‌گیرد.
با توجه به این نکته، رتبه پذیرفته‌شدگان در رشته مهندسی کامپیوتر با سهمیه منطقه 3 با رتبه‌های مناطق 2 و 1 متفاوت است. بنابراین، در ادامه تعدادی از کارنامه‌های قبولی مهندسی کامپیوتر ۱۴۰۲-۱۴۰۳ و حداقل درصدهای لازم برای قبولی در این رشته با سهمیه منطقه 3 را جمع‌آوری کرده و در جدول زیر ارائه داده‌ایم:

رتبه در سهمیه شهر داوطلب دانشگاهرياضياتشیمیفیزیک
2899بویر احمد(یاسوج)دانشگاه یاسوج11.67206.67
4166شهرکرددانشگاه شهرکرد7.519.055.56
6101اسدآباددانشگاه سید جمال الدین اسدآبادی- اسدآباد همدان4.172.865.56
8078مینابدانشگاه هرمزگان – بندرعباس (محل تحصیل مجتمع آموزش عالی میناب)0.846.674.45
11767تویسرکاندانشگاه بوعلی سینا – همدان (محل تحصیل دانشکده فنی تویسرکان)07.6211.12
14426ایرانشهردانشگاه ولایت – ایرانشهر2.503.34

حالا که با درصدها و رتبه مناطق مختلف آشنا شده‌اید می‌دانید که برحسب منطقه‌ای که در آن هستید و وضعیت تحصیلی‌تان شانس قبولی در چه دانشگاهی را بیشتر دارید. اما سوال مهم‌تر این است که آیا می‌توانید با این رتبه در آن دانشگاهی که مدنظر دارید قبول شوید یا نیاز به تلاش بیشتری دارید؟ شاید هم الان که رتبه‌تان را دیده‌اید و متوجه شده‌اید ممکن است در چه دانشگاهی قبول شوید و می‌خواهید تلاش خود را بیشتر کنید تا در جای بهتری قبول شوید، سریع به‌سراغ درس‌های خود رفته‌اید اما کمی صبر کنید. هدیه سوم در راه است!
می‌دانیم که احتمالا در مورد اثر تلاش زیاد بر موفقیت شنیده‌اید اما از الان به‌بعد که کم‌کم وارد دنیای بزرگسالی می‌شوید باید با مفاهیمی مانند بهره‌وری آشنا شوید. بهره‌وری یعنی کار کمتر و نتیجه بهتر! جذاب است، نه؟ برای بهره‌وری در دنیای کنکور یکی از راه‌ها استفاده از مشاوره کنکور است. شما با انتخاب یک مشاور کنکور ریاضی که بتواند نقاط ضعف و قوت شما را شناسایی کند، برنامه‌ریزی شخصی مناسبی برای شما انجام دهد می‌توانید با یک تلاش هدفمند به آنچه در سر دارید برسید. حالا وقت آن است به سراغ دانشگاه آزاد برویم. دانشگاه آزاد درکنار دانشگاه سراسری گزینه انتخابی بسیاری از داوطلبان است و به دلایل زیادی مانند نزدیکی به خانه و قبولی ساده‌تر توسط داوطلبان انتخاب می‌شود.

حداقل درصدها برای قبولی در رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه آزاد

حداقل درصد قبولی در رشته کامپیوتر

هر سال، دانشگاه آزاد در رشته مهندسی کامپیوتر تعداد زیادی دانشجو را در واحدهای مختلف خود پذیرش می‌دهد. احتمال قبولی داوطلبان در این دانشگاه بیشتر است و داوطلبان با رتبه کشوری در آن پذیرش می‌شوند، به‌طوری‌که رتبه آن‌ها در سهمیه‌ی قبولی تأثیری در انتخاب رشته تحصیلی ندارد. در ادامه، ما رتبه قبولی داوطلبان رشته مهندسی کامپیوتر در کنکور ۱۴۰۲ دانشگاه آزاد را بررسی خواهیم کرد.
فردی که در سال 1400 دانشگاه آزاد نجف‌آباد قبول شده است، رتبه کشوری 61549 کسب کرده و وقتی درصدهای او را بررسی می‌کنیم برای درس‌های عمومی و اختصاصی زیر 20 درصد زده است. ازطرفی دانشگاه آزاد تهران مرکز، رتبه قبولی 43154 داشته و درصد فرد قبول‌شده زیر 30 درصد است.

نمونه کارنامه‌های آخرین قبولی های در رشته مهندسی کامپیوتر

کارنامه‌قبولی در رشته مهندسی کامپیوتر

در این بخش، نمونه کارنامه‌های آخرین قبولی‌های رشته مهندسی کامپیوتر را مشاهده خواهید کرد. این کارنامه‌ها می‌توانند به شما دید دقیقی از حداقل درصدها و رتبه‌های لازم برای ورود به این رشته در دانشگاه آزاد و سراسری بدهند.

ابتدا کارنامه قبولی یکی از داوطلبان در سال 1400 برای دانشگاه سراسری را ببینید:

کارنامه کنکور
کارنامه کنکور

همانطور که مشاهده می‌کنید برای قبولی در منطقه یک با رتبه حدودی 1500 دروس اختصاصی حدود 40 درصد و میانگین دروس عمومی حدود 57 درصد است. در کارنامه دوم شخصی برای قبولی در منطقه سه با رتبه نزدیک 18000 با میانگین درصد اختصاصی زیر 10 درصد و میانگین درصد عمومی 24 درصد در دانشگاه قبول شده است.

معرفی رشته کامپیوتر؛ دنیایی از امکانات در نوک انگشتان شما

حالا که با رتبه‌ها و درصد مورد نیاز قبولی در این رشته پرطرفدار آشنا شده‌اید شاید برایتان جالب باشد کمی بیشتر در مورد آن بدانید. رشته کامپیوتر دریچه‌ای به سوی دنیای بی‌حدومرز فناوری و اطلاعات است. در این رشته، دانشجویان با مفاهیم بنیادی علم کامپیوتر،از جمله برنامه‌نویسی، الگوریتم‌ها، ساختار داده‌ها، سیستم‌عامل‌ها و شبکه‌های کامپیوتری آشنا می‌شوند. فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند در زمینه‌های مختلفی مانند برنامه‌نویسی وب و اپلیکیشن، طراحی پایگاه داده، امنیت سایبری، هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، رباتیک و بازی‌های کامپیوتری فعالیت کنند.
رشته کامپیوتر به دلیل پویایی و تنوع بالا، تقاضای زیادی در بازار کار دارد و فارغ‌التحصیلان آن می‌توانند از فرصت‌های شغلی متنوعی در شرکت‌های دولتی و خصوصی، استارت‌آپ‌ها و حتی به‌صورت فریلنسر استفاده کنند.
علاوه‌براین، تسلط بر دانش کامپیوتر در دنیای امروز که روزبه‌روز به فناوری وابسته‌تر می‌شود، برای هر فردی یک ضرورت محسوب می‌شود. اگر به‌دنبال یک رشته تحصیلی چالشی، جذاب با آینده شغلی روشن هستید، رشته کامپیوتر می‌تواند انتخابی ایده‌آل برای شما باشد، البته اگر هنوز هم شک دارید می‌توانید اطلاعات کامل رشته مهندسی کامپیوتر را در صفحه ای که لینک آن را قرارداده ایم ببینید.

هنوز مطمئن نیستید؟ سایر رشته‌ها را بررسی کنید!

اگر هنوز در مورد انتخاب رشته مهندسی کامپیوتر مطمئن نیستید، یکی از راه‌های خوب برای اطمینان بیشتر این است که نگاهی به سایر رشته‌ها بیندازید و سپس تصمیم بگیرید. به این منظور، ما مطلبی آماده کرده‌ایم که می‌توانید به آن مراجعه کرده و درباره رشته‌ های دانشگاهی ریاضی فیزیک بیشتر بخوانید. این کار می‌تواند به شما کمک کند تا با دید بازتری تصمیم نهایی خود را بگیرید.

رازهای قبولی در رشته مهندسی کامپیوتر

در پایان، بررسی حداقل درصدها و رتبه‌های لازم برای قبولی در رشته مهندسی کامپیوتر در دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های سراسری، می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری بهتر کمک کند. با داشتن اطلاعات دقیق و جامع، مسیر ورود به این رشته پرطرفدار و حیاتی برای شما هموارتر خواهد شد. به یاد داشته باشید که موفقیت در این مسیر نیازمند برنامه‌ریزی دقیق، تلاش مستمر و استفاده از منابع و اطلاعات به‌روز است. امیدواریم که این مطلب توانسته باشد پاسخ‌گوی سوالات شما بوده و شما را یک قدم به هدفتان نزدیک‌تر کند.

سوالات متداول

رنج رتبه موردنیاز برای قبولی در رشته مهندسی کامپیوتر چه‌قدر است؟

شما با رتبه‌های متفاوت، حتی 5 رقمی می‌توانید در این رشته قبول شوید اما در دانشگاه‌های سطح پایین‌تر.

بین درصدها ریاضی، فیزیک و شیمی کدامیک بیشترین تاثیر را در رتبه قبولی دارد؟

باتوجه به ماهیت رشته مهندسی کامپیوتر درس ریاضی بیشترین تاثیر را دارد.

چه مواردی روی رتبه تاثیر می‌گذارد؟

سهمیه مناطق شامل منطقه 1، 2 و 3 و معدل فرد ازجمله مواردی هستند که روی رتبه تاثیر می‌گذارند.

تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم محتوای نوتروفیل از چند مشاور با تجربه و با ذوق تشکیل شده، که علاوه بر مشاوره دادن به نوشتن نیز علاقه دارند. تیم محتوای نوتروفیل با ترکیب این دو عامل سعی میکند همیشه مقالات به روز و تخصصی کنکور رو برای شما منتشر کند.
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها