چگونه درس های کنکور انسانی را حداقل 30 درصد بزنم؟!

چگونه درس های کنکور انسانی را حداقل 30 درصد بزنم
مسیر مطالعه

اسم درس‌های کنکور انسانی که می‌آید، همه کسانی که می‌خواهند در مدت زمان کم، تازه شروع به مطالعه کنند، دچار تردید و سردرگمی می‌شوند. خیلی‌ها به سال بعد فکر می‌کنند و کلا بی‌خیال همه چیز می‌شوند. بعضی هم تنها به نمرات نهایی بسنده می‌کنند. بعضی‌ها هم مثل تو به دنبال راه‌هایی برای کسب درصد 30 و یا بیشتر در کنکور هستند. تصور اکثر دانش‌آموزان، این است که حجم دروس انسانی بالا است و نیاز به زمان زیادی دارد. اما باید بگویم این تصور کاملا غلط است. سوال اصلی این است که چگونه درس های کنکور انسانی را حداقل 30 درصد بزنم؟! شما با دانستن مباحث تست‌خیز و پرتکرار در کنکور و مطالعه آنها، می‌توانید به راحتی درصد 30 و یا حتی بیشتر را به دست بیاورید. در ادامه تمامی دروس انسانی، به تفکیک هر پایه و برای دو گروه از دانش‌آموزان، به طور دقیق آنالیز شده‌اند که می‌تواند بهترین کمک برای شما باشد و همچنین از پکیج‌های گران‌قیمت و بیهوده بی‌نیازتان کند!

بهترین میانبرها برای کسب درصد 30 جامعه‌شناسی کنکور

با شناختن دروس مهم و تست‌خیز جامعه‌شناسی، می‌توانید در کم‌ترین زمان ممکن، درصد 30 و یا حتی بیشتر را کسب کنید. این درس علاوه بر تست‌های ترکیبی، تست‌های تک درسی و مستقل نیز دارد؛ در نتیجه شما در ابتدا برای کسب درصد 30، باید بر روی تست‌های مستقل سرمایه‌گذاری کنید. سعی کنید دروس زیر را به دقت مطالعه کنید و برای آنها تعداد تست بالایی بزنید.

  • اگر وقت کمی دارید…

درس 3، 4، 6، 8، 12 جامعه شناسی دهم+
درس 3، 7، 11، 12، 14 جامعه شناسی یازدهم+
درس 1، 3، 4، 7، 8، 9 جامعه‌شناسی دوازدهم

  • اگر هنوز وقت دارید…

درس 3، 4، 6، 7، 8، 9، 10، 11، 12، 12، 15، 16 جامعه‌شناسی دهم+
درس 2، 3، 5، 7، 9، 10، 11، 12، 14، 15 جامعه‌شناسی یازدهم+
درس 1، 2، 3، 4، 5، 6، 7، 9 جامعه‌شناسی دوازدهم

بهترین راه برای کسب درصد 30 تاریخ کنکور

شاید در تصمیمات اولیه خود، بخواهید به طور کلی این درس را حذف کنید؛ اما باید بدانید که با خواندن بعضی دروس تاریخ، به راحتی می‌توانید درصد بالایی بگیرید. با حجم بالایی که این درس دارد، اصلا عاقلانه نیست که با وجود تایم کم، تمامی آنها را مطالعه کنید. در ادامه مهم‌ترین دروس تاریخ را بررسی خواهیم کرد تا با خواندن آنها، بتوانید حداقل 30 درصد کسب کنید.

  • اگر وقت کمی دارید…
  • درس 2، 5، 6، 10، 11 تاریخ دهم+
  • درس 1، 3، 7، 10، 13 تاریخ یازدهم+
  • درس 2، 5، 7، 10، 12 تاریخ دوازدهم
  • اگر هنوز وقت دارید…
  • درس 1، 2، 5، 6، 7، 10، 11، 16 تاریخ دهم+
  • درس 1، 2، 3، 5، 7، 10، 13، 15 تاریخ یازدهم+
  • درس 1، 2، 5، 7، 10، 11، 12 تاریخ دوازدهم

تا به اینجا احتمالا کمی سردرگم شده‌اید که چطور باید برای این دروس برنامه‌ریزی کنید. نیازی به نگرانی نیست، چون نوتروفیل همیشه اینجاست و برخلاف سایر موسسات، صفحه اختصاصی مشاوره کنکور انسانی را برای انسانی‌ها آماده کرده‌است.

چطور علوم و فنون کنکور را حداقل 30 درصد بزنم؟!

همانطور که می‌دانید، این درس بالاترین ضریب را در میان دروس کنکور دارد. شما حتی با پاسخ دادن به تعداد کمی از سوالات فنون، می‌توانید جابه‌جایی تراز فوق‌العاده‌ای داشته باشید. اگر وقت کمی دارید، بدون استراتژی پیش نروید و به هیچ عنوان از صفر شروع نکنید؛ زیرا تنها وقت باقی‌مانده را از دست خواهید داد.

  • اگر وقت کمی دارید…

درس 4، 6، 7،9، 11 فنون دهم+
درس 1، 4، 7، 10، 3 فنون یازدهم+
درس 1، 4 ، 6، 11، 12 فنون دوازدهم

  • اگر هنوز وقت دارید…

درس 4، 6، 7، 8، 9، 10، 11 فنون دهم+
درس 1، 3، 4، 6، 7، 10 فنون یازدهم+
1، 2، 4، 6، 7، 10، 11، 12 فنون دوازدهم

نکته به توان 100!!
حدود 5 سوال از 30 سوال علوم و فنون به بخش قرابت معنایی اختصاص داره. شما می‌تونید با قرار دادن قرابت تو روتین شبانه ، مهارت اون رو به دست بیارید و به راحتی درصد بالایی بگیرید.

درصد 30 برای روانشناسی کنکور مثل آب خوردن!

این درس به دو دلیل می‌تواند بهترین گزینه، برای خواندن در مدت زمان کم باشد؛ یک، به دلیل اینکه تک‌کتاب است و دو، فقط 8 درس دارد. اگر می‌خواهید از سایر انسانی‌ها عقب نیفتید، باید حتما روی این درس سرمایه‌گذاری کنید .

  • اگر وقت کمی دارید..

درس 1، درس 2، درس 7 و درس 8

  • اگر هنوز وقت دارید…

درس 1، درس 2، درس 3، درس 4، درس 7، درس 8

کسب درصد 30 و بیشتر برای عربی کنکور

عربی با داشتن ضریب 5، می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در رتبه نهایی کنکور داشته باشد. در درس عربی، مباحث مهم هستند، نه صرفا تک‌درس‌ها. برای مثال، مبحث ترجمه جزو آسان‌ترین مباحث عربی است که معمولا اکثر داوطلبان روی آن حساب باز می‌کنند. حدود 8 سوال مربوط به مبحث ترجمه است که می‌توانید با مطالعه و تست روتین‌وار این مبحث ، به آنها پاسخ دهید.
مبحث مهم دیگر، درک مطلب است که نیاز به مهارت بالایی دارد. برای اینکه بتوانید به سوالات این بخش پاسخ دهید، باید تمرین زیادی داشته باشید؛ اما با گذاشتن این بخش در روتین شبانه و با داشتن تمرین زیاد، می‌توانید کمی امیدوار باشید.
در بخش قواعد، می‌توانید از مباحثی که در ادامه نام می‌بریم استفاده کنید.

  • اگر وقت کمی دارید…

مبحث اسم تفضیل، مکان، مبالغه + مبحث عدد و معدود+ حروف مشبهه بالفعل+ مبحث لا نفی

  • اگر هنوز وقت دارید…

مبحث جامع فعل+ مبحث عدد و معدود+ مبحث جمله اسمیه و فعلیه+ مبحث اسلوب شرط+ مبحث افعال ناقصه

جغرافیا 30 درصدی؛ آسان‌تر از چیزی که فکرش را بکنید!

درس جغرافیا هم مانند تاریخ، از حجم بالایی برخوردار است؛ اما برنده اینجا کسی است که مباحث پر تکرار را بشناسد و در مدت زمان کم آنها را مطالعه کند. جغرافیا با ضریب 5، می‌تواند جبران کننده بعضی از دروس دیگر باشد. در میان سه کتاب جغرافیا، کتاب پایه دهم از سایر، آسان‌تر و کم‌حجم‌تر است و می‌توانید روی آن حساب ویژه‌ای باز کنید. البته این نکته را هم باید در نظر داشته باشید که بیشتر سوالات جغرافیا ترکیبی هستند.

  • اگر وقت کمی دارید…

درس 3، 4، 5، ،6 جغرافیا دهم+
درس 2، 3، 10، 11 جغرافیا یازدهم+
درس 2، 3، ،5 جغرافیا دوازدهم

  • اگر هنوز وقت دارید…

درس 2، 3، 4، 5، 6، 9 جغرافیا دهم+
درس 2، 3، 4، 7، 8، 10، 11 جغرافیا یازدهم+
درس 2، 3، 5، 6 جغرافیا دوازدهم

نکته به توان 100! در خوندن جغرافیا، حتما به تصاویر، نقشه‌ها، فرمول‌های محاسباتی و… توجه کنید اساتید.

یک ناممکنِ ممکن؛ کسب درصد 30 برای ریاضی!

چطور ریاضی کنکور انسانی را حداقل 30 درصد بزنم؟ چنین چیزی امکان‌پذیر است؟! بله، به همین راحتی که در ادامه خواهیم گفت. ریاضی انسانی دقیقا همان بمبی است که می‌تواند رتبه شما را، بی‌نهایت تغییر دهد؛ در نتیجه باید تا الان متوجه شده باشید که حتی یک تست هم تاثیر فوق‌العاده‌ای دارد. اگر باور ندارید، مشکلی نیست؛ می‌توانید خودتان در صفحه تخمین رتبه، تاثیر این اعجوبه کنکور انسانی را ببینید.
در نظر داشته باشید که برای پیشرفت در ریاضی، نیاز به تمرین مداوم دارید. پیشنهاد ما این است که هر روز یا یک‌ روز در میان، این درس را در برنامه خود داشته باشید. همچنین ریاضی را به صورت مبحثی یاد بگیرید، نه درس به درس!

  • اگر وقتِ کمی دارید…

مبحث تابع ( مفاهیم اولیه تابع+انواع توابع پایه یازدهم) + اعمال روی توابع+ دنباله حسابی+ بخش گزاره‌ها

  • اگر هنوز وقت دارید…

مباحث کامل تابع+ دنباله‌ها و الگوهای خطی+ مباحث آمار هر سه پایه+ تابع نمایی

گرفتن درصد 30 حتی برای فلسفه و منطق!

شاید گرفتن درصد 30 و یا بیشتر از درس فلسفه و منطق محال به ‌نظر برسد، اما باید بگوییم که برای یک انسانی مانند شما، زحمت چندانی ندارد. شما با شناختن مباحث مستقل و تست‌خیز فلسفه و منطق و تنها 3 الی 4 پارت در هفته، می‌توانید درصد خوبی از این درس بگیرید.

  • اگر وقتِ کمی دارید…

درس 1، 2، 3، 4، 10 منطق+
درس 1، 3، 4، 7، 9، 10 فلسفه یازدهم+
درس 1، 3، 4، 7، 8 فلسفه دوازدهم

  • اگر هنوز وقت دارید…

درس 1، 2، 3، 4، 6، 7، 8، 10 منطق+
درس 1، 3، 4، 7، 8، 9، 10، 11 فلسفه یازدهم +
درس 1، 2، 3، 4، 5، 6، 7، 8 فلسفه دوازدهم

یک‌گام تا 30 برای اقتصاد کنکور 1403

چه کار کنم تا اقتصاد کنکور را حداقل 30 درصد بزنم؟
خب اول از همه باید بگوییم که چرا 30 ؟ وقتی می‌توانید در کمترین زمان ممکن این درس را بالای 50 بزنید! اقتصاد، از جمله تک‌کتاب‌های انسانی است که با مطالعه درست و استفاده از تکنیک‌های تست‌زنی، می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان، بیشترین نتیجه را به همراه داشته باشد.

  • اگر وقتِ کمی دارید…

دروس فصل یک و چهار

  • اگر هنوز وقت دارید…

دروس فصل یک، سه و چهار

نکته به توان 100! علاوه بر مطالعه، شما باید ویدئوهای کوتاه حل مسئله و روتین‌های شبانه هم کمک بگیرین. راستی این نکته را هم در نظر بگیرید که اقتصاد 15 سوال داره که فقط نیمی از اونها مسئله و سایر سوالات از بخش حفظیاته. اینجا انتخاب با خودتونه که با توجه به سطحی که دارین، کدوم قسمت رو انتخاب کنید.

نکات خیلی تکمیلی، به سبک نوتروفیلی!

  • اولویت اول، همیشه باید کتاب درسی باشد. بعد از تسلط بر کتاب درسی، اجازه دارید سراغ سایر منابع بروید.
  • در مرحله اول دروس مستقل و بدون پیش‌نیاز را بخوانید. اگر همچنان وقت زیادی داشتید، می‌توانید سراغ مباحث آسان و تست‌خیز بروید.
  • برای هر کدام از دروس تعداد تست زیادی بزنید و تمامی تست‌ها را تحلیل کنید.
  • دروس را به سبک مفهومی بخوانید؛ نه حفظی!
  • در نظر داشته باشید که می‌توانید با کسب نمرات بالا در امتحانات نهایی، تا حدودی درصدهای کنکور را جبران نمایید. در نتیجه حتما در این حین برای نهایی‌ها نیز آماده شوید.
  • معجزه روتین را دست کم نگیرید! مواردی را که نیاز به تکرار و تمرین زیادی دارند، در بخش روتین بگذارید.
  • اگر زمان کمی دارید، کمال‌گرا نباشید و فقط روی مباحثی که در بالا گفته شد تمرکز کنید.
  • بعد از تسلط نسبی، تست‌های کنکور را بررسی کنید.
  • برای بعضی از مباحث، مانند ریاضی یا اقتصاد، می‌توانید از ویدئوهای آموزشی کمک بگیرید.
  • اگر می‌خواهید در کنکور فرهنگیان نیز شرکت کنید، منابع این کنکور را به طور دقیق و کامل مطالعه کنید.
  • حواستان باشد که بعد از اتمام مطالعه، حتما تمامی دروس را به شیوه مختص انسانی‌ها جمع‌بندی کنید.

خب ظاهرا اینطور به نظر می‌رسد که هنوز روش جمع‌بندی مختص رشته انسانی را نمی‌دانید. نگران نباشید! نوتروفیل با جمع بندی کنکور انسانی، اینجاست.

سخن آخر با نوتروفیل و تمام!

کسب درصد 30 در هر کدام از دروس انسانی، کار مشکلی نیست؛ فقط هوشمندی و تلاش شما را می‌طلبد. بخش هوشمندی‌اش با ما و بخش دیگری، فقط به خودتان بستگی دارد. امروز تمامی مباحثی را که می‌توانید با آنها به درصد 30 و یا بیشتر برسید را به طور کامل بررسی کردیم و یک نقشه‌راه واضح، برای شما ترسیم کردیم. حالا این شما هستید که باید با پشتکار و جدیت تمام، وارد این مسیر شوید و برای همیشه تمامش کنید. اگر هنوز علامت سوال‌های زیادی در رابطه با سوال “چگونه درس های کنکور انسانی را حداقل 30 درصد بزنم” در ذهن خود دارید، می‌توانید با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

چطور برای این مباحث برنامه‌ریزی کنم؟

با توجه به سطحی که در هر درس دارید، برای آنها پارت‌های مطالعاتی تعیین کنید. مثلا کسی که در اقتصاد مشکل دارد، باید حداقل 3 پارت در هفته را به این درس اختصاص دهد.

آیا می‌توانم با این 30 درصد ها در دانشگاه رده بالا یا دولتی قبول شوم؟

با تمرکز بر دروسی که اغلب انسانی‌ها، پاسخ نمی‌دهند؛ می‌توانید تراز بالایی به دست بیاورید. البته به طور قاطع نمی‌توان پیش‌بینی کرد که در چه دانشگاهی پذیرفته خواهید شد.

آیا به مطالعه همین مباحث برای درصد 30 بسنده کنم؟

این مباحث از کنکور سال‌های اخیر استخراج شده است و جزو مطالب پرتکرار در کنکور بوده‌اند. پس مطالعه این مطالب، اگر هنوز وقت داشتید؛ پیشنهاد می‌کنم سایر مطالبی که در بخش دوم معرفی شد را مطالعه کنید.

ساجده خلیق
ساجده خلیق
ساجده خلیق هستم یک مشاور عاشق نویسندگی! فیلد مشاوره من رشته انسانی هست و اینجا هستم تا برای شما از به روزترین و کاربردی ترین تکنیک‌های دروس انسانی گرفته تا معرفی رشته‌ها بنویسم. 🍃
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها