جمع بندی زیست کنکور + معرفی منابع جمع‌ بندی

جمع بندی زیست کنکور
مسیر مطالعه

جمع ‌بندی زیست کنکور برای کسب درصد مناسب در این درس و بالا بردن رتبه آزمون اهمیت بالایی دارد. هر داوطلب باید با نحوه جمع ‌بندی زیست کنکور آشنا باشد تا با نزدیک شدن به تاریخ آزمون، بدون اینکه دچار استرس شود و بخواهد کل مطالب را از اول بخواند، تنها به سراغ مطالب مهم و کلیدی برود. برای انجام جمع‌بندی زیست به شکل اصولی، ابتدا باید سطح درسی خود را مشخص کنید و از همان زمان شروع درس خواندن برای کنکور، با کمک یک مشاور خلاصه نویسی این درس را یاد بگیرید. سپس در دوران امتحانات، تعطیلات عید و روزهای قبل کنکور، خلاصه‌های نوشته شده و کتاب جمع‌بندی را بخوانید. در این مقاله از نوتروفیل اهمیت جمع ‌بندی زیست‌ شناسی کنکور را بررسی کرده و به شما می‌گوییم که این کار چطور می‌تواند سرعت و کیفیت درس خواندن شما را بالا ببرد.

اهمیت درس زیست در کنکور تجربی

زیست‌شناسی با داشتن بالاترین ضریب در کنکور تجربی، یکی از مهم‌ترین دروس تخصصی این رشته است. با توجه به ترکیبی بودن زیست‌شناسی، امکان حذف هیچ کدام از مطالب این درس وجود ندارد. بنابراین در گام اول مطالعه کامل تمام درس‌های سه پایه و خلاصه‌نویسی نکات مهم هر درس بسیار مهم است. با جمع ‌بندی زیست کنکور، فرصت خوبی برای یادآوری دوباره مطالب ایجاد می‌شود. این درس ۵۰ سوال دارد که در کنکور سال‌های اخیر ۱۰ سوال آن حالت شمارشی داشته‌ است. شما ۳۶ دقیقه وقت دارید تا به سوالات این درس پاسخ دهید. 

یکی از مهم‌ترین دورانی که به ارتقای سطح هر داوطلب کنکوری کمک می‌کند، دوران جمع‌بندی است. اگر جمع‌بندی درس‌ها را در این دوران به‌صورت اصولی انجام دهید، دیگر کابوس عدم قبولی در آزمون را نخواهید داشت. در مقاله روش جمع‌ بندی کنکور تجربی، بهترین روش را برای هر یک از درس‌ها یاد بگیرید تا شانس قبولی خود را چند برابر افزایش دهید!

زمان شروع جمع‌ بندی زیست کنکور تجربی

با شروع جمع ‌بندی زیست ‌شناسی کنکور دیگر فرصت یادگیری نیست! زیرا داوطلب باید نکات مهم و کلیدی کنکور را برای خودش یادآوری کند. یکی از مهم‌ترین مراحل قبل کنکور، جمع‌بندی زیست است که باید در تعطیلات عید انجام شود‌. در این زمان شما دو هفته وقت دارید تا دروس هر سه پایه را به طور کامل مرور کرده و نکات مهم و کلیدی آن را خلاصه‌برداری کنید. جمع‌بندی یعنی مرور! اگر یک جمع‌بندی مناسب نداشته باشید، تا زمان برگزاری کنکور خیلی موارد را فراموش می‌کنید. پس خیلی مهم است که این زمان طلایی را از دست ندهید. 

در صورتی که دانش‌آموز پایه دوازدهم هستید، دی ماه بهترین فرصت برای جمع‌بندی زیست سال آخر دبیرستان است. کتاب زیست‌شناسی باید مفهومی یاد گرفته شود. پس به دنبال حفظ کردن مطالب نباشید. به جای آن سعی کنید با مرور درس‌ها، چیز‌هایی که یادتان رفته را بازخوانی کنید و با تکرار و تمرین بیشتر، مطالب را مفهومی یاد بگیرید. 

بهترین نحوه جمع‌ بندی زیست کنکور | برای ۳ سطح

زیست‌شناسی کنکور از دو بخش زیست گیاهی و جانوری تشکیل شده و مطالعه مطالب گوناگون هر درس، شیوه‌های خاص خودش را دارد. با توجه به اینکه تمام دانش‌آموزان از نظر میزان معلومات در یک سطح نیستند؛ جمع ‌بندی زیست‌ شناسی کنکور در نوتروفیل برای هر دانش‌آموزی متفاوت انجام می‌شود.

با اطلاع از طرح‌های متفاوت مشاوره کنکور تجربی در گروه نوتروفیل می‌توانید از کیفیت خدمات ارائه شده در گروه آموزشی ما مطلع شوید. همچنین در این خدمات مشاوره‌ای، خیلی از نکات لازم برای کسب رتبه بهتر و نکات مشاوره‌ای در ارتباط با کنکور را یاد می‌گیرید. جمع‌بندی زیست یکی از این نکات خواهد بود. در ادامه بهترین نحوه جمع‌ بندی زیست کنکور را برای دانش‌آموزان ضعیف، متوسط و قوی بررسی می‌کنیم.

روش جمع‌ بندی زیست برای افراد با سطح قوی

اگر سطح شما در درس زیست‌شناسی قوی است، در تایم جمع‌بندی، مفاهیم اصلی و کلیدی را خیلی سریع مرور کنید. سپس به سراغ حل تست‌های پیشرفته بروید و سعی کنید نکات اصلی هر فصل را به همراه مثال خلاصه کنید. در این بین شما می‌توانید با اساتید تبادل نظر داشته و مشکلات خود را از آن‌ها بپرسید. همچنین با استفاده از منابع کمک آموزشی معتبر، یک جمع‌بندی دقیق و اصولی داشته باشید.

روش جمع‌ بندی زیست برای افراد با سطح متوسط

داوطلبانی که سطح معلومات آن‌ها در درس زیست متوسط است، باید در تایم جمع‌بندی یک مرور کلی بر روی تمام مباحث داشته باشند. برای تثبیت مفاهیم و آشنایی با سوالات کنکور، حل تست‌های مختلف از منابع کمک آموزشی معتبر بسیار مهم است.

روش جمع‌ بندی زیست برای افراد با سطح ضعیف

اگر سطح ضعیفی دارید، باید آهسته جلو بروید. نکته خوانی و آهسته خوانی مهم‌ترین نکته برای یادگیری مطالب زیست است. زیست باید با همان روشی که در سال‌های تحصیلی خوانده می‌شد، مطالعه و جمع‌بندی شود. با این تفاوت که این بار نگاه شما جامع‌تر و تمرکزتان هم بالاتر است. به افرادی که در این درس ضعیف هستند، پیشنهاد می‌دهیم در تایم جمع‌بندی مفاهیم اصولی و مهم را مرور و انواع تست‌های مختلف را حل کنند. سپس با استفاده از منابع کمک آموزشی و حل تمرین‌های بیشتر، تسلط بالاتری در این درس پیدا کنند.

بهترین منابع جمع‌ بندی زیست کنکور ۱۴۰۳ + معرفی کتاب

همیشه یادتان باشد که اصلی‌ترین و معتبرترین منبع برای جمع ‌بندی زیست کنکور، کتاب درسی است. در روش جمع بندی کنکور تجربی به شکل اصولی یاد می‌گیرید چگونه با تمرکز بر کتاب درسی و استفاده از بهترین منابع جمع‌بندی برای کنکور تجربی، تمام نکات این درس را جمع‌بندی کنید. معمولا کتاب جمع ‌بندی زیست کنکور با کتاب‌های کمک آموزشی دیگر فرق دارد. بهترین منابع جمع ‌بندی زیست کنکور شامل خلاصه‌ای از مطالب مهم و مجموعه‌ای از سوالات تستی پرتکرار هستند. به داوطلبان توصیه می‌کنیم برای فهم بهتر مطالب درسی، هنگام مطالعه یک خلاصه جامع از درس‌های مختلف داشته باشند تا در تایم جمع‌بندی نکات کلیدی را مرور و آن‌ها را به خوبی یاد بگیرند. با توجه به اینکه تکرار، مرور و تست زنی راز موفقیت در زیست‌شناسی کنکور است، بهترین منابع جمع ‌بندی زیست کنکور 1403 عبارتند از:

  • موج آزمون 
  • کتاب ۱۰۰۰ تست
  • کتاب‌های آی کیو پلاس (+IQ)

سطح‌ بندی کتاب‌های جمع‌ بندی زیست کنکور

کتاب‌های جمع ‌بندی زیست کنکور به‌صورت درسنامه محور، آزمون محور و کتاب‌های جیبی در ۳ سطح مختلف و برای دانش‌آموزان ضعیف، متوسط و قوی تدوین شده‌اند‌. این کتاب‌ها علاوه بر پوشش کامل مطالب درسی هر سه پایه، نکات مفهومی و ترکیبی هر فصل را مشخص کرده‌اند‌. برای دسته‌بندی مفاهیم و مرور سریع در دوران جمع‌بندی می‌توانید از این کتاب‌ها کمک بگیرید. با حل کردن سوالات چالشی و حرفه‌ای، تسلط شما در این درس بیشتر و با افزایش درصد زیست‌شناسی کنکور، رتبه شما در این آزمون به طور قابل توجهی جابه‌جا می‌شود.

کدام کتاب جمع‌ بندی زیست را انتخاب کنیم؟

کتاب درسنامه محورکتاب جمع‌بندی خیلی سبز یا مهر و ماه
کتاب آزمون محورموج آزمون نشر الگو یا فصل آزمون خیلی سبز 
کتاب‌ جیبیلقمه مهر و ماه یا کتاب‌های جیبی خیلی سبز 

بهترین روش مرور جمع‌ بندی 

بهترین روش برای مرور جمع ‌بندی زیست کنکور تهیه خلاصه‌های مختصر و مفید از هر فصل و حل سوالات گذشته برای تقویت درک مطالب درسی است. در صورت داشتن وقت اضافه، خواندن کتاب‌های درسی و استفاده از منابع دیگر مثل ویدئو‌های آموزشی و کتاب‌های کمکی توصیه می‌شود. مقاله جمع بندی کنکور را برای نکات تکمیلی حتما بخوانید.

با جمع‌بندی اصولی، زیست‌شناسی رو قورت بده!

جمع‌بندی کنکور یک دوران طلایی برای مرور مفاهیم اصلی و تثبیت مطالب خوانده شده است. داوطلبان با توجه به سطح معلومات خود از چند هفته قبل کنکور شروع به جمع‌بندی مطالب می‌کنند‌. بهترین جمع ‌بندی زیست کنکور به شما کمک می‌کند تا با اعتماد به نفس بیشتری سر جلسه حاضر شوید و عملکرد خوبی در این آزمون از خود نشان دهید.

نوتروفیل اینجاست تا شما در این درس مهم به تسلط کامل برسید. سوالات خود را درباره جمع‌بندی درس زیست در بخش نظرات همین صفحه از مشاوران نوتروفیل بپرسید یا تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول 

آیا منابع جمع‌ بندی زیست کنکور ۱۴۰۲ با ۱۴۰۳ فرق دارند؟

منابع جمع‌بندی کنکور ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ ممکن است با هم فرق داشته باشند؛ زیرا هر سال بر اساس تغییرات سرفصل‌ها، موضوعات جدید و تغییرات کتب درسی، منابع جمع‌بندی هم به روز می‌شوند.

جمع‌بندی زیست دهم را چه زمانی شروع کنم؟

تعطیلات عید بهترین فرصت برای جمع‌بندی زیست دهم و یازدهم است.

جمع‌بندی زیست خیلی سبز برای چه سطحی مناسب است؟

این کتاب برای تمام داوطلبان در هر سطحی مناسب است؛ زیرا نکات مهم، مباحث تست خیز و تست‌های پر تکرار کنکور را شامل می‌شود.

تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم محتوای نوتروفیل از چند مشاور با تجربه و با ذوق تشکیل شده، که علاوه بر مشاوره دادن به نوشتن نیز علاقه دارند. تیم محتوای نوتروفیل با ترکیب این دو عامل سعی میکند همیشه مقالات به روز و تخصصی کنکور رو برای شما منتشر کند.
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها