نحوه جمع بندی زمین شناسی کنکور + معرفی منابع جمع‌بندی

جمع بندی زمین شناسی
مسیر مطالعه

با افزایش ضریب درس زمین شناسی به ۱، مشاوران زیادی به کنکوری‌ها توصیه می‌کنند که این درس را هم بخوانید، تست بزنید و جمع‌بندی کنید. بهترین روش جمع بندی زمین شناسی این است که درس را بخوانید، خلاصه‌ای از آن را بنویسید و در ایام جمع‌بندی، خلاصه‌ها را بخوانید. نحوه جمع بندی زمین شناسی کنکور و بهترین کتاب جمع‌بندی برای هر یک از دانش‌آموزان فرق دارد. پس در این مطلب از سایت نوتروفیل همراه ما باشید تا شما را برای جمع‌بندی این درس و معرفی بهترین کتاب جمع بندی زمین شناسی راهنمایی کنیم.

اهمیت درس زمین‌شناسی در کنکور تجربی

در کنکور ۱۴۰۲ و بعد از آن، بحث زیرگروه از میان برداشته و به درس زمین‌شناسی ضریب ۱ اختصاص داده شد. البته با توجه به ضریب پایین زمین‌شناسی در کنکور می‌توانید زمان کمتری را به مطالعه این درس اختصاص دهید. اگر هنگام جمع ‌بندی زمین ‌شناسی کنکور وقت کمی دارید، چند فصل مهم و تست خیز را انتخاب و تمرکز خود را روی همان مطالب بگذارید.

مشاوران ما در نوتروفیل با ارائه طرح‌های متنوع به شما کمک می‌کنن که درس زمین‌شناسی و مهم‌ترین درس‌های کنکور تجربی رو خوب بخونید و جمع‌بندی کنید. علاوه بر تنظیم یک برنامه‌ریزی مناسب برای خواندن دروس، زدن تست‌ها و جمع‌بندی، می‌توانید با استفاده از طرح‌های نوتروفیل از خدمات گفتگو با بهترین مشاوران کنکوری هم استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر به صفحه مشاوره کنکور تجربی مراجعه کنید.

مشاوره فوری تجربی

با پر کردن فرم زیر مشاوران ما به زودی با شما تماس می‌گیرند.

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

زمان شروع جمع‌بندی زمین‌شناسی کنکور تجربی

زمان شروع جمع بندی زمین شناسی کنکور

شما می‌توانید با انتخاب چند فصل مهم و تمرکز روی همان‌ها، زمین‌شناسی را ۵۰ درصد بزنید! برای تست جمع ‌بندی زمین‌ شناسی کنکور، دو هفته آخر را پیشنهاد می‌دهیم.

آیا می‌دانید مهم‌ترین راز داوطلبان برتر کنکور چیست؟ جمع‌بندی!!!! برترین داوطلب‌ها، روش جمع‌بندی را برای هر درس کنکور تجربی به خوبی یاد گرفته‌اند و با اجرای آن، از رقبای خودشان چند پله جلو افتادند. دوران جمع‌بندی، طلایی‌ترین دوران برای شماست تا نقاط قوتتان را تقویت و نقاط ضعف را بهبود ببخشید. مقاله جمع بندی کنکور تجربی را از دست ندهید.

بهترین روش جمع‌بندی زمین‌شناسی کنکور | برای ۳ سطح

  • روش جمع‌بندی زمین‌شناسی برای افراد با سطح قوی: از روی تمام مطالب درسی یک مرور کلی داشته و با حل تست‌های پیشرفته به تسلط کامل برسید.
  • روش جمع‌بندی زمین‌شناسی برای افراد با سطح متوسط: مباحث اصلی هر فصل و نکات کلیدی آن را مطالعه و با حل تست‌های متنوع و مرور بازگشتی مطالب را در ذهن خود تثبیت کنید.
  • روش جمع‌بندی زمین‌شناسی برای افراد با سطح ضعیف: افراد ضعیف بهتر است با مرور اولیه مطالب شروع کنند. استفاده از منابع آموزشی متنوع و حل تست‌ها از ساده به پیشرفته هم راهکار خوبی برای تسلط بر این درس‌ برای افراد با پایه ضعیف است. 

قطعا برای موفقیت بیش‌تر در کنکور تجربی باید مطالعه و جمع‌بندی درس زمین‌شناسی را مطابق وضعیت درسی خود انجام دهید. با این کار وضعیت درسی شما از ضعیف، متوسط یا قوی بهتر می‌شود. این موضوع درباره همه درس‌های کنکور صدق می‌کند. اما به جز وضعیت درسی باید مهم‌ترین اصول جمع‌بندی دروس را هم بشناسید. شما با هر پایه‌ای و در هر گروه آزمایشی کنکور که هستید، باید بهترین روش‌ها و اصول جمع بندی کنکور را بشناسید تا رتبه بالایی کسب کنید. مقاله جمع بندی کنکور راهنمای خوبی برایتان خواهد بود.

بهترین منابع جمع‌بندی زمین‌شناسی کنکور ۱۴۰۳ + معرفی کتاب

  • زمین‌شناسی میکرو طبقه‌بندی گاج
  • زمین‌شناسی جامع کنکور مهروماه
  • زمین‌شناسی خیلی سبز

سطح‌بندی کتاب‌های جمع‌بندی زمین‌شناسی کنکور

به طور کلی در دوران جمع‌بندی علاوه بر خلاصه‌های خودتان می‌توانید از کتاب‌های متنوعی متناسب با سطح خودتان و زمان باقی مانده تا کنکور استفاده کنید. از آنجایی که زیست اصلی‌ترین درس کنکور تجربی است و ضریب بالایی دارد، علاوه بر ایام نوروز، دوران امتحانات و ایام طلایی باقی مانده تا کنکور، می‌توانید انتهای هر هفته یا بعد از اتمام هر فصل از کتاب، یک مرور داشته باشید. برای جمع‌بندی درس زیست می‌توانید از کتاب‌های موضوعی هم استفاده کنید. این فقط یکی از نکات مرور این درس بود. پس اصول جمع بندی زیست را یاد بگیرید تا درصد خوبی به دست آورید. مقاله جمع بندی زیست کنکور برای شماست!

زمین‌شناسی درس خیلی چالشی نیست. به همین خاطر تقریبا تمام منابع این درس از نظر سطح دشواری به یک شکل هستند. البته تست‌های مهروماه کمی نسبت به کتاب‌های دیگر در سطح بالاتر قرار می‌گیرند و بیشتر به دانش‌آموزان قوی پیشنهاد می‌شوند.

کدام کتاب جمع‌بندی زمین‌شناسی را انتخاب کنیم؟

یادتان باشد برای انتخاب کتاب جمع‌ بندی زمین شناسی باید متناسب بودن سطح آن با سطح خودتان را در نظر بگیرید. ولی به طور کلی، زمین‌شناسی رپیتیچ یکی از بهترین منابع جمع ‌بندی زمین ‌شناسی است که تست محور بوده و نکات مهم و کلیدی را در قالب آزمون‌ و با ارائه پاسخ‌های تشریحی به شما آموزش می‌دهد.

بهترین روش مرور جمع‌بندی زمین‌شناسی

نحوه جمع بندی زمین شناسی کنکور و مرور

در دوران جمع‌ بندی زمین ‌شناسی ابتدا مباحث مهم و تست خیز را تشخیص داده و سپس با انتخاب کتاب‌های کمک آموزشی معتبر، درسنامه آن‌ها را دقیق مطالعه کنید. در مرحله بعد، تست‌های گوناگون را حل کرده و نکات مهم را از پاسخ‌های تشریحی استخراج کنید. 

برای کسب نتیجه موفقیت‌آمیز در کنکور باید روش جمع‌بندی تمام درس‌ها را بلد باشید. این نکته را هم فراموش نکنید که مرور هر درس با یکدیگر فرق دارد. برای مثال نحوه جمع‌بندی در درس شیمی و زمین‌شناسی یکسان نیست. برای مثال در درس شیمی، فرمول‌ها و مسائلی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را در یک صفحه جمع‌بندی کنید و برای همیشه همراهتان داشته باشید. آیا می‌دانید نحوه جمع بندی شیمی کنکور چگونه است و باید چه کارهای دیگری برای این درس انجام دهید؟ روی لینک کلیک کنید و مقاله را بخوانید.

با جمع‌بندی زمین‌شناسی، یک پله از رقبا جلوتر باش! 

درست است که جمع‌ بندی زمین ‌شناسی در کنکور یک بخش کوچک به نظر می‌آید، اما اهمیت زیادی دارد. جمع‌بندی به شما کمک می‌کند تا مفاهیم کلیدی را مرور کنید، اطلاعات خود را تقویت کنید و بهترین نتیجه را در آزمون بگیرید. شما می‌توانید در بخش دیدگاه همین صفحه، سوالات خود را در زمینه جمع‌بندی زمین‌شناسی از مشاوران نوتروفیل بپرسید یا تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

آیا کتاب جمع‌بندی زمین‌شناسی مهر و ماه خوبه؟

بله. این کتاب با داشتن سطح نسبتا بالا برای تمام داوطلبان مناسب است.

آیا کتاب جمع‌بندی زمین‌شناسی خیلی سبز برای کسی که کتاب درسی را نخوانده، مناسب است؟

کتاب زمین‌شناسی خیلی سبز با داشتن یک درسنامه جامع و کامل، بهترین کتاب برای جمع‌بندی است که بیان راحت و قابل فهمی هم دارد.

جزوه خلاصه زمین‌شناسی یازدهم را چه موقع بنویسم؟

دوران عید و زمان امتحانات پایان ترم، بهترین زمان برای تهیه جزوه خلاصه زمین‌شناسی یازدهم است.

تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم محتوای نوتروفیل از چند مشاور با تجربه و با ذوق تشکیل شده، که علاوه بر مشاوره دادن به نوشتن نیز علاقه دارند. تیم محتوای نوتروفیل با ترکیب این دو عامل سعی میکند همیشه مقالات به روز و تخصصی کنکور رو برای شما منتشر کند.
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها