دقیق‌ترین بودجه ‌بندی ریاضی کنکور ریاضی 1403

بودجه بندی ریاضی کنکور ریاضی
مسیر مطالعه

بودجه‌بندی دروس کنکور، یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید هنگام برنامه‌ریزی برای مطالعه دروس، به آن توجه ویژه داشته باشید. بدون توجه به بودجه بندی ریاضی کنکور ریاضی، نمی‌توانید به شکل صحیح روی هر درس سرمایه‌گذاری کنید و در انتها به نتیجه مطلوب برسید.

این شد که تصمیم گرفتیم این مطلب از وبلاگ نوتروفیل را به بررسی دقیق بودجه بندی ریاضیات کنکور ریاضی اختصاص دهیم تا داوطلبان بتوانند بر اساس زمان باقی مانده تا کنکور و با در نظر گرفتن نقاط قوت و ضعف خود به بهترین شکل برنامه‌ریزی کنند.

منظور از بودجه بندی دروس ریاضی، تعداد تست‌های هریک از درس‌های ریاضی در کنکور این رشته است. به‌طور میانگین از مجموع 40 تست ریاضی، 14 سوال به مباحث درس حسابان، دیفرانسیل و انتگرال اختصاص دارد و 26 تست باقی‌مانده از مباحث مختلف دروس ریاضیات گسسته و هندسه مطرح می‌شود. در ادامه تعداد دقیق تست هر مبحث در قالب یک جدول آورده شده است.

بودجه بندی ریاضیات کنکور ریاضی در هر درس

همانطور که می‌دانید داوطلبان کنکور ریاضی، 2 دفترچه دریافت می‌کنند که دفترچه شماره 1 شامل سوالات ریاضی، حسابان، دیفرانسیل و انتگرال، هندسه و ریاضیات گسسته است و دفترچه شماره 2 به سوالات فیزیک و شیمی اختصاص دارد. برای اطلاع از بودجه بندی دروس فیزیک و شیمی در آزمون رشته ریاضی، بهتر است برنامه ریزی مطالعاتی خود را بر اساس بودجه بندی کنکور ریاضی انجام دهید.

در این بخش از بودجه‌بندی دروس ریاضی کنکور ریاضی، به بررسی تعداد تست‌های هر مبحث از درس‌های ریاضی در کنکور 1403 می‌پردازیم. این بودجه‌بندی بر اساس دفترچه شماره 1 کنکور ریاضی به دو قسمت تقسیم می‌شود. بخش اول مربوط به سوالات درس حسابان، دیفرانسیل و انتگرال است و بخش دوم شامل سوالات ریاضیات گسسته و هندسه می‌شود.

بودجه بندی سؤالات ریاضی، حسابان و دیفرانسیل برای کنکور ریاضی و فیزیک 1403

عنوان مبحثتعداد تست‌ها کنکور 1400تعداد تست‌ها کنکور 1401تعداد تست‌ها کنکور 1402
مجموعه، الگو دنباله220
مثلثات532
توان‌های گویا و عبارت‌های جبری211
معادله و نامعادله222
شمارش بدون شمردن100
هندسه تحلیلی200
تابع222
بخش‌پذیری و تقسیم000
تابع نمایی و لگاریتمی311
حد و پیوستگی432
حد در بینهایت111
مشتق332
کاربرد مشتق221

بودجه بندی سؤالات ریاضیات گسسته برای کنکور ریاضی و فیزیک 1403

عنوان مبحثتعداد تست‌های کنکور1400تعداد تست‌های کنکور1401تعداد تست‌های کنکور1402
مبانی ریاضیات232
احتمال322
آمار توصیفی112
آمار استنباطی000
نظریه اعداد341
گراف121
ترکیبات143

بودجه بندی سؤالات هندسه برای کنکور ریاضی و فیزیک 1403

عنوان مبحثتعداد تست‌های کنکور1400تعداد تست‌های کنکور1401تعداد تست‌های کنکور1402
ترسیم‌های هندسی و استدلال000
قضیه تالش و تشابه222
چند ضلعی‌ها111
تجسم فضایی322
دایره 132
تبدیل های هندسی122
روابط طولی در مثلث011
ماتریس332
مقاطع مخروطی332
بردارها111

مباحثی که به آنها اشاره کردیم، در واقع مباحث تست خیز کنکور ریاضی هستند که اگر در آنها تسلط داشته باشید، به راحتی می‌توانید رویای قبولی در بهترین دانشگاه ایران را محقق کنید!

اهمیت بودجه بندی دروس ریاضی در قبولی رشته‌های مهندسی

اشاره کردیم که بودجه‌بندی، تعداد تست‌های هر درس و هر مبحث را مشخص می‌کند و به شما یک دید کلی برای برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری روی هر درس و هر مبحث می‌دهد. در واقع با آگاهی از بودجه‌بندی دقیق، می‌توانید از زمان خود به بهترین شکل برای موفقیت در کنکور ریاضی استفاده کنید.

به عنوان یک داوطلب رشته ریاضی، اگر قصد تحصیل در تاپ‌ترین رشته‌های مهندسی و قبولی در یکی از دانشگاه‌های درجه یک ایران را دارید، باید تسلط بالایی بر ریاضیات کنکور ریاضی داشته باشید و این تسلط زمانی به دست می‌آید که با آگاهی از بودجه‌بندی سوالات کنکور، درجه اهمیت هر مبحث را بدانید و تست‌های زیادی زده باشید.

ناگفته نماند که قبولی در رشته های مهندسی دانشگاه های عالی، بدون تسلط بر مباحث فیزیک و شیمی غیرممکن است! از این رو توصیه می‌شود علاوه بر توجه به بودجه بندی ریاضیات کنکور ریاضی، بودجه بندی فیزیک کنکور ریاضی را هم جدی بگیرید.

تعداد سوالات ریاضی پایه دهم، یازدهم و دوازدهم

در بخش قبل بودجه بندی سوالات هر مبحث از ریاضیات رشته ریاضی را بر اساس کنکور سال های گذشته مشخص کردیم. منابع سوالات کنکور در درجه اول کتاب های حسابان، گسسته و هندسه سال های دهم، یازدهم و دوازدهم هستند. برای تسلط بر این مباحث و حل کردن تست و تمرین، مطالعه مقاله معرفی بهترین منابع کنکور ریاضی را دست کم نگیرید.

واقعیت این است که تعداد سوالات ریاضی از هر پایه متغیر است، از این رو باید بر اساس میانگین تست‌های طرح شده در کنکور سال‌های اخیر، بر کتاب های پایه دهم تا دوازدهم مسلط باشید.

داوطلبان ریاضیات کنکور ریاضی را چند درصد می‌زنند؟

در کنکور ریاضی سال 1402، 137 هزار و 652 نفر شرکت کرده بودند و از این تعداد، حدوداً 109 هزار و 846 نفر به کمتر از 10 درصد تست‌های ریاضی، پاسخ صحیح داده‌اند و حتی یک نفر نیز نتوانسته است در دروس ریاضی 100 درصد از تست‌ها را بزند!

طبق نتایج به دست آمده از تحقیقات ما، اگر داوطلبی بتواند در یکی از دروس کنکور، فقط به یک تست پاسخ صحیح بدهد و در آن درس پاسخ اشتباه نداشته باشد، از بسیاری از رقبا پیشی خواهد گرفت و وضعیت بهتری خواهد داشت! نوتروفیل همراه و هم قدم شما در این مسیر پر پیچ و خم است.

برنامه‌ریزی برای کنکور ریاضی و کسب بهترین نتیجه

برای کسب بهترین نتیجه، در درجه اول باید یک برنامه ریزی اصولی و کامل بر اساس بودجه بندی دروس داشته باشید. برنامه شما باید شامل سه برنامه بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت باشد و حتماً زمان‌هایی را برای مرور مطالب در نظر بگیرید. اگر تصور می‌کنید به حضور یک راهنما برای برنامه‌ریزی و کنترل روند مطالعات در مسیر پر فراز و نشیب کنکور نیاز دارید، می‌توانید از مشاوره کنکور ریاضی کمک بگیرید.

اگر دانش آموز سال دوازدهم هستید، باید مطالعه دروس را از تابستان آغاز کنید و پشت کنکوری ها باید در اولین فرصت پس از استراحت و یافتن نقاط ضعف و عوامل عدم موفقیت در آزمون سال قبل، مطالعه را شروع کنند.

جمع‌بندی و سخن پایانی

در این مطلب درباره بودجه بندی ریاضیات کنکور ریاضی صحبت کردیم و اشاره کردیم که اطلاع از آخرین تغییرات بودجه‌بندی تا چه اندازه می‌تواند در فرآیند برنامه‌ریزی و استفاده بهینه از زمان، کمک‌کننده باشد. همچنین جدولی از تعداد تست‌های مطرح شده در هر مبحث از دروس ریاضی در سه سال گذشته در اختیار شما قرار دادیم.

فراموش نکنید که برای قبولی در رشته‌های مهندسی دانشگاه‌های خوب، باید بر مباحث ریاضی دارای سوالات پر تکرار، تسلط کامل داشته باشید. همچنین طوری برنامه ریزی کنید که علاوه بر دروس ریاضی، بر مباحث فیزیک نیز مسلط شوید.

فراموش نکنید که درس شیمی نیز به شما کمک می‌کند که رتبه خوبی در آزمون کسب نمایید. پس بر اساس بودجه بندی شیمی کنکور، سعی کنید در مدت باقی مانده تا کنکور بر مباحث این درس نیز تا حد کافی تسلط پیدا کنید.

اگر سوال یا ابهامی در مورد موضوع مقاله دارید، حتما با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

بودجه‌بندی کنکور چیست؟

بودجه‌بندی کنکور، در واقع تعداد سوالات هر مبحث از هر درس است که به شما کمک می‌کند بر اساس آن برای مطالعه، برنامه‌ریزی کنید.

بودجه بندی دروس ریاضی کنکور ریاضی 1403 چیست؟

بودجه بندی دروس ریاضی کنکور ریاضی، شامل 14 سوال (به طور میانگین) از دروس حسابان و دیفرانسیل و انتگرال است و 26 سوال (به طور میانگین) از دروس ریاضیات گسسته و هندسه.

آیا داوطلبان می‌توانند با توجه به بودجه بندی کنکور 1403 برخی از مباحث را حذف کنند؟

حذف هیچ یک از مباحث و سرفصل‌های درسی به داوطلبان توصیه نمی‌شود، چرا که امکان تغییر تعداد سوالات در کنکور سال آینده وجود دارد.

آیا بودجه بندی کنکور توسط سازمان سنجش به صورت رسمی اعلام می‌شود؟

خیر بودجه‌بندی کنکور به طور رسمی توسط سازمان سنجش اعلام نشده است، بلکه این بودجه‌بندی‌ها توسط کارشناسان کنکور و بر اساس آزمون‌های سال قبل مشخص می‌شود.

تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم محتوای نوتروفیل از چند مشاور با تجربه و با ذوق تشکیل شده، که علاوه بر مشاوره دادن به نوشتن نیز علاقه دارند. تیم محتوای نوتروفیل با ترکیب این دو عامل سعی میکند همیشه مقالات به روز و تخصصی کنکور رو برای شما منتشر کند.
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها