معرفی بهترین کتابهای جمع بندی کنکور

بهترین کتابهای جمع بندی کنکور
مسیر مطالعه

شما به‌عنوان یک دانش‌آموز کنکوری که مدت زیادی است که مباحث درسی مختلف را می‌خوانید باید از یک منبع خوب و جامع برای جمع‌بندی استفاده کنید. به‌طور کلی بهترین کتاب های جمع بندی کنکور 1403 که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید کتاب‌های موج آزمون، مهر و ماه، دور دنیا در چهار ساعت گاج و چند کنکور خیلی سبز هستند. در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین منابع جمع بندی کنکور 1403 را برای هر سه رشته به شما معرفی کنیم.

بهترین روش و منابع جمع بندی چیست؟

نزدیکی‌های کنکور که می‌شود ذهن شما مثل یک اتاق خیلی شلوغ است که با مقدار زیادی از مطالب مختلف پر شده ‌است. برای سر و سامان دادن به آن باید جمع‌بندی کنید. اما جمع‌بندی هم اصول خودش را دارد، مگر نه؟

اولین قدم منطقی در مرتب کردن این اتاق شلوغ یا درواقع ذهن شما این است که نباید چیزی به آن اضافه کنید و مبحث جدیدی بخوانید. در عوض برای یک جمع‌بندی درست‌وحسابی باید تست زدن را شروع کنید. در پایان تست زدن، متوجه می‌شوید یک سری جواب‌ها درست و یکسری‌ها غلط هستند. آن جواب‌های غلط، شما را به سمت نقاط ضعفتان راهنمایی می‌کنند. این کار باعث می‌شود در زمان صرفه‌جویی کنید و همان قسمت‌های درس را که اشکال دارید، بیشتر بخوانید.
من به عنوان یک دانش‌آموز کنکوری فکر می‌کنم با توجه به زمان محدودی که نزدیک کنکور داریم باید تمام تمرکزمان روی استفاده مفید از وقت باشد و جمع‌بندی به این موضوع کمک خیلی می‌کند. اگر اصول جمع بندی را نمی‌دانید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله جمع بندی کنکور را حتما بخوانید.

بهترین منابع جمع ‌بندی کنکور ۱۴۰۳

حالا که متوجه شدید چطور باید جمع‌بندی کنید، بهتر است که از منابع خوبی برای تست‌زنی استفاده کنید، چراکه همان‌طور که گفتیم تست‌زنی شما را به سمت نقاط ضعف و قدرتتان راهنمایی می‌کند. در ادامه بهترین منابع تست‌زنی برای هر سه رشته ریاضی، تجربی و انسانی را معرفی می‎‌کنیم.

بهترین کتاب های جمع بندی کنکور 1403 رشته ریاضی

  • کتاب‌های موج آزمون و فصل آزمون

اولین منابعی که پیشنهاد می‌شود کتاب‌های موج آزمون و فصل آزمون است. این کتاب‌ها به‌صورت درس به درس و فصل‌به‌فصل جلو می‌رود. آزمون‌ها انواع مختلفی دارند که عبارت‌اند از: آزمون‌های جامع نیم سال اول، یازدهم، دوازدهم، جامع‌های ترکیبی و… . 

  • کتاب‌ مهر و ماه

انتشارات مهر و ماه هم کتابی برای تست‌زنی در دوره جمع‌بندی دارد که با یک کتابچه است. بعد از زدن تست، شما می‌توانید از طریق QR code داخل دفترچه وارد سامانه شوید تا از روی درصدهایی که وارد پنلتان شده مواردی مانند تراز و رتبه را به شما نشان دهد. در‌واقع به شما می‌گوید که اگر در یک سال مشخصی کنکور می‌دادید، با این رتبه در کدام دانشگاه قبول می‌شدید. این کتاب از بهترین کتاب های جمع‌ بندی کنکور ریاضی است.
اگر آزمون داده‌اید می‌توانید با استفاده از پنل تخمین رتبه درصدهایتان را وارد کنید تا رتبه‌ای که ممکن است بیاورید، تخمین زده شود. 

  • کتاب دور دنیا در ۴ ساعت گاج

این کتاب دوجلدی یکی از بهترین منابع جمع بندی کنکور است. یک جلد این کتاب فقط آزمون‌های کنکور‌های سال‌های مختلف و جلد دیگر پاسخنامه آزمون‌های‌ جلد اول است.

  • کتاب چند کنکور خیلی سبز 

از دیگر کتاب‌هایی که می‌توانید به‌عنوان منبع جمع‌بندی استفاده کنید، کتاب چند کنکور خیلی سبز است. این کتاب‌ دفترچه‌های جدا به‌صورت پک دارد. 

از دیگر کتاب‌های آزمون برای جمع‌بندی هم کتاب‌های کنکوریوم و زرد قلم چی است. 

نوع دیگری از منابع هم هستند که تستی نیستند و یا تست‌هایشان خیلی کم است. این منابع روی درس‌نامه‌های مختصر و مفید با جدول و نمودار تمرکز کرده‌اند. بهترین آن‌ها عبارت‌اند از؛ لقمه مهر و ماه، جیبی خیلی سبز و مینی میکروطلایی گاج.

بهترین کتابهای جمع بندی کنکور تجربی

 اگر دانش‌آموز رشته تجربی هستید، برای یک جمع‌بندی خوب می‌توانید از کتاب‌های زیر استفاده کنید:

  • کتاب‌های موج آزمون و فصل آزمون

موج آزمون و فصل آزمون از بهترین کتاب‌های تست‌زنی برای رشته تجربی است که به‌صورت درس به درس و فصل به فصل جلو می‌رود و آزمون‌های متنوعی دارد. 

  • کتاب مهر و ماه

از دیگر کتاب‌های خوب برای جمع‌بندی کنکور، کتاب مهر و ماه است. از ویژگی‌های خوب این کتاب این است که بعد از آزمون می‌توانید با استفاده از کیوآرکد داخل دفترچه‌، وارد سامانه شوید تا رتبه‌تان را تخمین بزنید. 

  • کتاب دور دنیا در ۴ ساعت گاج

این کتاب دوجلدی یکی از بهترین کتاب‌های جمع بندی کنکور 1403 است. یک جلد این کتاب فقط آزمون‌های کنکور‌های سال‌های مختلف و جلد دیگر پاسخنامه آزمون‌های‌ جلد اول است. 

  • کتاب چند کنکور خیلی سبز 

کتاب چند کنکور خیلی سبز از کتاب‌هایی است که دفترچه‌های جدا دارد و از این نظر، زدن تست‌های آن می‌تواند خیلی شبیه به کنکور باشد. 

  • کنکوریوم و زرد قلم چی 

کتاب کنکوریوم و زرد قلم چی هم از دیگر کتاب‌هایی هستند که می‌توانید به‌عنوان منابع جمع‌بندی استفاده کنید. 

  • کتاب‌های غیر تستی

کتاب‌های دیگری هم برای جمع‌بندی هستند که غیر تستی هستند. تمرکز اصلی این منابع روی درس‌نامه‌های مختصر و مفید با جدول و نمودار است. این دسته از کتاب‌ها عبارت‌اند از:

  • لقمه مهر و ماه
  • جیبی خیلی سبز
  • مینی میکروطلایی گاج 
عکس معرفی طرح های مشاوره ای نوتروفیل

بهترین کتاب های جمع بندی کنکور انسانی

دانش‌آموزان رشته انسانی می‌توانند از منابع زیر برای یک جمع‌بندی خوب و مفید استفاده کنند. 

  • کتاب‌های موج آزمون و فصل آزمون

برای کنکور انسانی هم اولین کتاب‌هایی که پیشنهاد می‌شود کتاب‌های موج آزمون و فصل آزمون است. این کتاب‌ها آزمون‌هایی برای نیم سال اول، نیم سال دوم و پایه‌های مختلف دارند. این کتاب‌ها به‌صورت درس به درس و فصل‌به‌فصل جلو می‌رود. 

  • کتاب‌ مهر و ماه

کتاب مهر و ماه یکی دیگر از کتاب‌های مهم برای تست‌زنی است. بعد از اینکه تست زدید می‌توانید از کیوآرکد داخل دفترچه‌ای که همراه این کتاب است،وارد پنل تخمین رتبه بشوید و رتبه احتمالی خودتان را ببنید. 

  • کتاب دور دنیا در ۴ ساعت گاج

از دیگر کتاب‌های معروفی که سالیان سال است جزء بهترین منابع جمع‌بندی کنکور است،کتاب دور دنیا در 4 ساعت است. این کتاب دو جلدی است که یک جلد آن فقط آزمون سال‌های مختلف است و جلد دیگر آن پاسخنامه آزمون‌های جلد اول است.  

  • کتاب چند کنکور خیلی سبز 

کتاب چند کنکور خیلی سبز هم از منابع مهم برای جمع‌بندی کنکور است. اگر به دنبال یک کتاب برای شبیه‌سازی به جلسه کنکور هستید، چند کنکور خیلی سبز گزینه خوبی است چرا که ‌ دفترچه‌های جدا به‌صورت پک دارد.

  • سایر کتاب‌ها

در ادامه باید به‌عنوان سایر منابع جمع‌بندی کنکور، به کتاب‎‌های تستی و غیر تستی دیگری مانند موارد زیر اشاره کنیم:

  • کتاب‌های تستی 
  • کتاب‌های کنکوریوم 
  • زرد قلم چی 
  • کتاب‌های غیر تستی ( متمرکز روی درسنامه)
  • لقمه مهر و ماه جیبی 
  • خیلی سبز
  • مینی میکروطلایی گاج 

سخن پایانی

ما در این مقاله از نوتروفیل سعی کردیم بهترین منابع جمع ‌بندی کنکور 1403 را به شما معرفی کنیم. اگر باز هم سؤالی دارید تنها در قسمت نظرات می‌توانید با ما در ارتباط باشید تا به شما در این زمینه کمک کنیم. اگر تجربه‌ یا نظری در مورد تست‌های هر کدام از منابع بالا دارید، آن را بنویسید تا به دیگر بچه‌های کنکوری هم در انتخاب بهترین منابع کمک کنید.

سوالات متداول

جمع‌بندی کنکور را از کی شروع کنم؟

دو تا سه ماه قبل از آزمون اصلی، زمان جمع‌بندی کردن است.

چرا باید حتماً جمع‌بندی داشته باشیم؟

برای اینکه جمع‌بندی باعث تثبیت خوانده‌ها و تسلط به مباحث درسی می‌شود.

چگونه بهترین کتاب‌های جمع بندی کنکور را انتخاب کنیم؟

شما باید با توجه به رشته تحصیلی، نقطه قوت و ضعف و همچنین سبک یادگیریتان منابع را انتخاب کنید. برخی از کتاب‌ها درسنامه‌های مفصل و کاملی دارند، در حالی که برخی دیگر فقط شامل تست هستند.

تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم محتوای نوتروفیل از چند مشاور با تجربه و با ذوق تشکیل شده، که علاوه بر مشاوره دادن به نوشتن نیز علاقه دارند. تیم محتوای نوتروفیل با ترکیب این دو عامل سعی میکند همیشه مقالات به روز و تخصصی کنکور رو برای شما منتشر کند.
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها