بهترین منابع ریاضی و آمار کنکور انسانی 1403

بهترین منابع ریاضی و آمار کنکور انسانی
مسیر مطالعه

اگر به عنوان یک داوطلب رشته انسانی، دل خوشی از درس آمار و ریاضی ندارید و با مباحث این دروس ارتباط خوبی برقرار نمی‌کنید، باید بگویم شما تنها نیستید و این موضوع دغدغه بسیاری از رقبای شماست. اما در هر حال برای حضور در کنکور رشته انسانی و قبولی در دانشگاه‌های درجه یک، باید با ریاضی کنار بیایید.

خبر خوب اینکه درس ریاضی و آمار، آنقدرها هم که فکر می‌کنید سخت و بدقلق نیستند! کافیست بهترین منابع ریاضی و آمار کنکور انسانی را بشناسید و آنها را مطالعه کنید. به شما قول می‌دهم بتوانید از پس اکثر تست‌های کنکور بربیایید!

به طور کلی بهترین منبع برای یادگیری درس ریاضی و آمار به ویژه برای داوطلبانی که در این دروس ضعف دارند، مطالعه کتاب‌های درسنامه است. در صورت نداشتن تایم کافی، بهتر است سراغ کتب بانک تست بروید و تست‌های متنوع حل کنید. کتاب‌های جمع‌بندی نیز بهترین منبع برای هفته‌های پایانی منتهی به کنکور هستند.

اگر تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید، علاوه بر بهترین منابع ریاضی و آمار کنکور انسانی 1403، به شما خواهیم گفت که بهترین کتاب‌های درسنامه برای مطالعه و بهترین بانک تست ریاضی و آمار برای جمع‌بندی کدام کتاب‌ها هستند.

بهترین منابع ریاضی برای کنکور انسانی

در بحث انتخاب بهترین منابع، یک نکته مهم وجود دارد آن هم در نظر گرفتن میزان تسلط شما به هر مبحث و زمانی که برای مطالعه در اختیار دارید. حتی اگر به بهترین مشاور هم مراجعه کنید و لیست بهترین منابع کنکور انسانی را بخواهید، اولین سوالی که از شما خواهد پرسید این است که چقدر روی دروس تسلط داری؟

به طور کلی با در نظر گرفتن نکات مطرح شده در بخش های قبلی و بررسی جدول زیر، کاملاً متوجه می‌شوید که کدام منبع برای شما مناسب است و کدام کتاب را باید خریداری نمایید.

اگر در درس ریاضی ضعف دارد و یا در مرحله مطالعه هستیداگر می‌خواهید تست های متنوع‌تر حل کنیداگر دیر شروع کرده‌اید و زمان کمی داریداگر بر دروس ریاضی و آمار کاملاً مسلط هستید
ریاضی و آمار تک پایه رشته انسانی – تست خیلی سبزریاضی و آمار جامع انسانی خیلی سبزجمع بندی ریاضی و آمار کنکور – مهر و ماهفصل آزمون ریاضی و آمار انسانی – خیلی سبز
ریاضی و آمار تک پایه – سیر تا پیاز گاجریاضی و آمار جامع کنکور رشته انسانی – جامع مهر و ماهجیبی نکته باز ریاضی و آمار جامع انسانی – خیلی سبزریاضی و آمار جامع کنکور – سه سطحی قلم چی
تک پایه ماجراهای من و درسام -ریاضی و آمار خیلی سبزریاضی و آمار جامع کنکور – مشاوران آموزشریاضی و آمار دهم- لقمه مهر و ماهنردبام ریاضی و آمار کنکور انسانی – خیلی سبز
تک پایه ریاضی و آمار رشته انسانی – میکرو گاجریاضی و آمار جامع کنکور – قلم چی آی کیو ریاضی انسانی – گاج
تک پایه ریاضی و آمار تک پایه مشاوران آموزشریاضی و آمار جامع کنکور منتشران  

برای انتخاب منابع درست، اگر از یک مشاور باتجربه که خودش رتبه برتر سال‌های پیش هم باشد کمک بگیرید قطعا نصف راه موفقیت را رفته‌اید. همین حالا به صفحه مشاوره کنکور انسانی بروید تا از جزئیات خدمات مشاوره‌ای نوتروفیل آگاه شوید.

بهترین درسنامه های ریاضی و آمار انسانی کنکور 1403

اگر در درس ریاضی و آمار و به طور کلی حل مسائل محاسباتی ضعف دارید و می‌خواهید این درس را از پایه یاد بگیرید، بهترین منبع برای شما، کتاب‌هایی هستند که درسنامه دارند. البته توجه داشته باشید که این کتاب‌ها حجم زیادی دارند و به اصطلاح سیر تا پیاز ریاضی در آنها تدریس شده است.

پس طبیعتاً گزینه خوبی برای دوره جمع‌بندی و ماه‌های آخر نخواهند بود و باید از ابتدای سال تحصیلی، مطالعه این کتاب‌های درسنامه را شروع کنید.

البته در انتهای کتاب‌های درسنامه، تعدادی تست و سوال طبقه‌بندی شده و هدفمند برای یادگیری بیشتر مطالب مطرح شده است. در یک کلام کتاب‌های درسنامه، بهترین منبع برای یادگیری و جا افتادن مباحث درس ریاضی در گام اول هستند.

اگر بخواهیم لیستی از بهترین کتاب‌های درسنامه محور ریاضی و آمار کنکور انسانی در اختیار شما قرار دهیم، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • ماجراهای من و درسام ریاضی و آمار دوازدهم – خیلی سبز
  • ریاضی و آمار یازدهم – لقمه مهر و ماه
  • ریاضی و آمار دهم – لقمه مهر و ماه
  • ریاضی و آمار دوازدهم رشته انسانی – مشاوران آموزش
  • ریاضی و آمار دوازدهم انسانی – تست خیلی سبز

مطالعه بهترین کتاب های ریاضی و آمار به شما کمک می‌کند یک گام به موفقیت در کنکور نزدیک‌تر شوید، اما موفقیت قطعی در کنکور، با تسلط بر همه دروس محقق می‌شود. اگر برای انتخاب منابع سایر درس‌ها سردرگم هستی، همین حالا روی منابع کنکور کلیک کن!

بهترین بانک تست ریاضی و آمار کنکور انسانی

اما در مورد داوطلبانی که دروس آمار و ریاضی را به خوبی بلد هستند و صرفاً می‌خواهند تسلط و سرعت عمل خود را در این دروس افزایش دهند، بانک تست بهترین گزینه است. علاوه بر این اگر مطالعه دروس ریاضی و آمار را دیر شروع کرده‌اید و در ماه‌های پایانی نزدیک به کنکور هستید، مطالعه کتاب‌های پایه و درس نامه منطقی نیست و توصیه می‌شود به سراغ کتاب‌های تست بروید.

البته در کتاب‌های تست نیز معمولاً برای یادآوری و مرور، یک درسنامه کوتاه کاربردی از نکات اصلی وجود دارد که به شما کمک می‌کند مباحث را به طور کلی مرور کنید و به سراغ تست‌های متنوع بروید. حل تست‌های بانک تست و بررسی راه‌های تشریحی ارائه شده در بخش پاسخنامه، می‌تواند احتمال موفقیت شما را تا حد بسیار زیادی افزایش دهد.

بهترین بانک تست‌های ریاضی کنکور انسانی 1403 عبارتند از:

  • نردبام ریاضی و آمار کنکور انسانی – خیلی سبز
  • ریاضی و آمار رشته انسانی جامع کنکور – منتشران
  • ریاضیات کامل انسانی کنکور – میکرو گاج
  • سه سطحی ریاضی و آمار دوازدهم – قلم چی
  • ریاضی و آمار جامع کنکور – مشاوران آموزش
  • ریاضی و آمار جامع کنکور رشته انسانی – آبی قلم چی

توجه داشته باشید که فقط مطالعه بهترین منابع ریاضی و آمار، برای موفقیت در کنکور انسانی کافی نیست؛ شما باید بهترین منابع کنکور انسانی را بشناسید تا به نتیجه مورد نظر خود یعنی قبولی در یکی از بهترین دانشگاه‌های ایران برسید.

بهترین منابع جمع بندی ریاضی و آمار کنکور انسانی

مطالعه برای کنکور و یادگیری مباحث یک طرف، جمع‌بندی و مرور در هفته‌های پایانی منتهی به کنکور یک طرف دیگر! در این بازه کوتاه، شما باید هرآنچه در درس ریاضی و آمار یاد گرفته‌اید را به طور کامل مرور کنید. حتی اگر مطالعه درس ریاضی را جدید نگرفته‌اید و بر مباحث این درس تسلط ندارید، در ماه‌های پایانی می‌توانید بر اساس بودجه بندی کنکور انسانی، مطالعه مباحث پر تکرار و اصطلاحاً تست خیز را در اولویت قرار دهید و به یک درصد قابل قبول در ریاضی برسید.

اگر بخواهیم لیستی از بهترین منابع جمع‎بندی ریاضی و آمار انسانی را در اختیار شما قرار بدهیم، باید به موارد زیر اشاره کنیم.

  • موج آزمون ریاضی رشته انسانی – الگو
  • جمع بندی ریاضی و آمار کنکور – مهر و ماه
  • جیبی 5 مبحث ضروری ریاضیات انسانی – خیلی سبز
  • فصل آزمون ریاضی و آمار انسانی – خیلی سبز
  • جیبی نکته باز ریاضی و آمار جامع انسانی خیلی سبز

اهمیت مطالعه بهترین منبع ریاضی و آمار

شاید باورش کمی برایتان سخت باشد، اما هستند دانش آموزان و داوطلبانی که با تهیه و مطالعه بهترین منابع ریاضی انسانی و دیگر کتاب‌ها وضعیت خود را به طور کامل در درس ریاضی تغییر داده و ورق را برگردانده‌اند!

اگر این سوال برای شما هم پیش آمده که “بهترین منابع کنکور انسانی 1403 چیست؟” بهتر است بدانید این سوالی است که از بسیاری از داوطلبان این رشته با آن مواجه هستند. خوشبختانه یا متاسفانه یک منبع واحد، نمی‌تواند لزوماً برای همه داوطلبان بهترین منبع باشد.

پس برای تشخیص بهترین کتاب، چه برای مطالعه درس ریاضی و چه برای دروس دیگر، در مرحله اول باید بدانید چه سطحی دارید و در مرحله دوم باید مشخص کنید که این کتاب را برای کدام بازه از سال تحصیلی نیاز دارید. به‌عنوان مثال در مورد درس اقتصاد، پیشنهاد می‌کنیم مقاله بهترین منابع اقتصاد کنکور را مطالعه کنید تا با انتخاب منابع نادرست وقت و انرژیتان را به هدر ندهید.

چرا که اگر تسلط شما بر مباحث ریاضی و آمار کم باشد و در این دروس ضعف داشته باشید، یک سری منابع برای شما مناسب هستند و در صورت تسلط بر مباحث و نداشتن زمان کافی، منابع دیگری می‌توانند به موفقیت شما در کنکور کمک کنند. در ادامه بهترین کتاب‌ها و منابع برای شرایط مختلف درسی و زمانی را به شما معرفی می‌کنیم.

جمع بندی و سخن پایانی

در این مبحث درباره بهترین منابع ریاضی و آمار کنکور انسانی صحبت کردیم و اشاره کردیم که کدام کتاب‌ها برای مطالعه و یادگیری مناسب هستند. چه کتاب‌هایی حکم بهترین بهترین منابع ریاضی و آمار کنکور انسانی 1403 برای تست زنی را دارند و با چه کتاب‌هایی می‌توانید جمع‌بندی کنید.

از آنجایی که بسیاری از داوطلبان رشته انسانی با دروس ریاضی میانه خوبی ندارند، توصیه می‎شود مطالعه را با کتاب‌های درسنامه و از تابستان شروع کنید. همچنین با حل تست‌های متنوع کتب بانک تست، به تسلط و سرعت عمل در مسائل محاسباتی برسید.

امیدواریم مطالعه این مطلب اطلاعات مفیدی درباره بهترین منابع ریاضی و آمار کنکور انسانی در اختیار شما قرار داده باشد. اگر در این زمینه با پرسشی رو به رو هستید، سوال خود را در بخش دیدگاه‌ها مطرح نمایید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن توسط کارشناسان و مشاوران تیم نوتروفیل پاسخ داده شود.

سوالات متداول

بهترین منابع ریاضی و آمار کنکور انسانی چیست؟

کتاب‎های درسنامه محور بهترین منابع برای یادگیری ریاضی و آمار کنکور هستند. کتاب های بانک تست، بهترین منابع برای تسلط و سرعت عمل در تست زنی هستند و کتاب های جمع بندی بهترین منابع برای هفته های پایانی کنکور انسانی هستند.

چطور از بین منابع موجود بهترین منبع را انتخاب کنیم؟

بر اساس میزان تسلط و زمانی که در اختیار دارید، از بین منابع معرفی شده، کتاب های مناسب برای مطالعه را انتخاب نمایید.

از چه زمان مطالعه درس‌های ریاضی و آمار انسانی را شروع کنم؟

اگر در دروس ریاضی و آمار ضعیف هستید و باید این دروس را یاد بگیرید، بهتر است از تابستان مطالعه این دروس را آغاز نمایید. اما اگر بر این دروس تسلط دارید، مهرماه زمان خوبی برای شروع مرور و تست زنی و افزایش سرعت عمل است.

تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم محتوای نوتروفیل از چند مشاور با تجربه و با ذوق تشکیل شده، که علاوه بر مشاوره دادن به نوشتن نیز علاقه دارند. تیم محتوای نوتروفیل با ترکیب این دو عامل سعی میکند همیشه مقالات به روز و تخصصی کنکور رو برای شما منتشر کند.
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها