برنامه دو ماهه رایگان کنکور | کنکور فقط در 2 ماه

برنامه دو ماهه کنکور رایگان
مسیر مطالعه

دو ماه به کنکور مونده و نمیدونی دقیقا باید چیکار کنی؟ اصلا میتونه امیدی وجود داشته باشه؟ باید از کجا شروع کرد؟
برنامه دوماهه کنکور رایگان برای آن دسته از دانش‌آموزانی است که در مدت زمان باقی‌مانده دچار سردرگمی شده‌ و بین انبوهی از توصیه‌های مختلف، غرق شده‌اند. در این برنامه، به شما خواهیم گفت که چطور فرصت‌های طلایی را بشناسید و دروس کنکور و نهایی را به صورت موازی پیش ببرید. با دانلود برنامه دوماهه کنکور رایگان می‌توانید دوباره به بازی برگردید و نتیجه را برای همیشه تغییر دهید. اما صبر کنید! شما برای موفقیت در کنکور به سه چیز نیاز دارید:

  1. کتاب درسی
  2. انگیزه برای شروع
  3. برنامه‌ریزی دقیق 2 ماهه

دو مورد اولش با خودت و سومی رو بسپار به دست نوتروفیل، دوستِ خوبِ من!

قبولی در دو ماه؛ از رویا تا واقعیت!

شاید دو ماه زمان زیادی نباشد و فکر کنید که کار از کار گذشته است؛ اما آن طرف ماجرا یک دانش‌آموز باهوش وجود دارد که این فرصت ناب و طلایی را دست نمی‌دهد. می‌دانید چرا؟ چون با توجه به تغییرات جدید کنکور و افزایش تاثیر معدل، می‌توان با یک استراتژی درست دوماهه، به موفقیت شیرینی دست پیدا کرد.
برنامه‌ریزی شما باید به گونه‌ای باشد که مطالعه برای امتحانات نهایی و کنکور را در بر بگیرد و هر کدام را به دقت پیش ببرد. البته باید گفت که برگ‌برنده برای شما در قدم اول، امتحانات نهایی است. در امتحانات نهایی شما فقط دروس دوازدهم را آزمون می‌دهید اما در کنکور باید کتاب‌های هر سه پایه را مطالعه کنید.
براساس تجربیات رتبه برترها، خواندن امتحانات نهایی، نیازمند 1 ماه مطالعه مفید و داشتن یک برنامه‌ریزی درست است؛ در نتیجه نباید این فرصت طلایی را از دست داد!
در ادامه، به شکل دقیق‌تری، این معجزه دو ماهه را بررسی خواهیم کرد. برای اینکه موفقیت دو ماهه را تضمین کنید، به فاکتورهایی مانند راهنمایی گرفتن از افراد متخصص نیاز دارید تا تک تک اقدامات شما را زیر نظر داشته باشند. می‌توانید از تجربه مشاوران رتبه برتر در صفحه مشاوره کنکور نوتروفیل، کمک بگیرید.

برنامه دوماهه کنکور برای تمامی سطوح؛ از صفر تا صد در 60 روز!

دانش‌آموزان در این دو ماه بر اساس عملکردی که تا به الان داشته‌اند، به چند دسته تقسیم می‌شوند:

  • دانش‌آموزانی که تا به الان مطالعه دقیقی داشته‌اند.
  • دانش‌آموزانی که تا به الان مطالعه زیادی نداشته‌اند و یا شروع از صفری هستند.
  • دانش‌آموزانی که نوسانی مطالعه کرده‌اند و حد وسط دو دسته بالا هستند.

اگر جزو هر کدام از گروه‌های بالا هستید، ادامه مطلب را از دست ندهید. کنکور تیر 1403 منتظر شماست؛ در نتیجه با بهترین استراتژی که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد، پیش بروید.

– دانش‌آموزان سطح قوی

این دانش‌آموزان در دو ماه باید مشغول به دو مرحله مهم باشد: 1. مرور و جمع‌بندی 2. شروع مطالعه برای امتحانات نهایی

شما در مدت باقی‌مانده باید مطالبی را که تا به الان مطالعه کرده‌اید، با روش‌هایی مانند روش سه روز یکبار، شناور یا زیگوراتی جمع‌بندی کنید. البته روش سه روز یکبار، روش بهتری برای دو ماه آخر است. در این روش شما از کنکورهای سال گذشته برای مرور دروس و تمرین مدیریت زمان استفاده می‌کنید.
برای مرور کردن دروس، از تست‌های مارک‌دار، خلاصه‌نویسی‌ها، جزوات، کتاب‌های جمع‌بندی و یا منابع دیگری که مخصوص جمع‌بندی هستند، استفاده کنید. بهتر است از مطالعه دروس جدید و سخت دست بردارید و به مطالبی که تا الان خوانده‌اید اکتفا کنید.
برای مطالعه امتحان نهایی، در ابتدا صفر تا صد کتاب درسی را بخوانید و سپس به عنوان مکمل از جزوه، درسنامه یا فیلم استفاده کنید. بررسی سوالات سال گذشته هم فراموش نشود!

– دانش آموزان سطح ضعیف

قرار نیست در برنامه دوماهه کنکور از همان ابتدا کتاب را به دست بگیرید و بدون هیچ برنامه‌ای پیش بروید. شما باید تک‌تک قدم‌هایتان را حساب شده بردارید تا به موفقیت برسید. انجام مراحل زیر، می‌تواند این اتفاق را رقم بزند:

  1. در ابتدا باید برای هر کدام از دروس تعیین سطح کنید. می‌توانید از آزمون تعیین سطح جامع کمک بگیرید و یا تک تک دروس را بررسی کنید.
  2. بودجه‌بندی هر درس را در کنکور بررسی کنید تا متوجه شوید چه مباحثی اهمیت بیشتری دارد و سهم سوالات بیشتری در کنکورهای اخیر داشته است. بودجه‌بندی را با سطح خودتان تطبیق دهید. حالا تمرکز را بر روی این دروس بگذارید. البته سعی کنید دروسی که پیش‌نیاز دارند را کنار بگذارید.
  3. توجه کنید که زمان کمی دارید؛ در نتیجه نباید انتظار این را داشته باشید که بتوانید حجم زیادی را مطالعه کنید.
  4. با توجه به سطح خود و میزان اهمیت هر درس، در هفته برنامه‌ریزی کنید. اگر هنوز اصول درست برنامه ریزی را نمی‌دانید و یا از روش خود مطمئن نیستید، می‌توانید از مقاله برنامه ریزی کنکور بپرسید!
  5. دروس نهایی دوازدهم را در کنار کنکور پیش ببرید. حدود 60 درصد تایم خود در روز را به نهایی‌ها اختصاص دهید. سعی کنید بعضی از مطالب مانند لغات زبان یا عربی را به روتین‌های شبانه منتقل کنید.

– دانش آموزان سطح متوسط و نوسانی

حتما تا به حال به این فکر کرده‌اید که با نوسانی خواندن دروس، مطمئنا نمی‌توانید نتیجه خوبی بگیرید؛ اما کاملا در اشتباه هستید! همانطور که گذشته شما را رها کرده است، شما هم باید آن را رها کنید و فرصت باقی‌مانده را غنیمت بشمارید. خب سوال اینجاست که باید چه کاری انجام دهیم؟

  1. دروسی که تا به الان مطالعه کرده‌اید را مشخص کنید و میزان تسلط خودتان را بسنجید.
  2. اولویت‌بندی کنید و دروس را براساس میزان مطالعه به سه دسته تمام، نیمه تمام و خوانده‌نشده تقسیم کنید.
  3. تمرکز خود را بر دسته تمام و نیمه تمام بگذارید و دروس خوانده نشده را رها کنید.
  4. برای این دروس برنامه‌ریزی کنید و تسلط خود را به 100 برسانید. بهتر است دروسی را که پیش‌نیاز دارند و یا مدت زمان زیادی برای مطالعه می‌خواهند را رها کنید.
  5. دروس نهایی را نیز پیش ببرید و سعی کنید پس از اتمام مطالعه، سوالات سال گذشته را بررسی کنید.

برنامه دوماهه کنکور به تفکیک رشته؛ خداحافظی با استرس!

در ادامه، برنامه دو ماهه را برای هر کدام از رشته‌ها بررسی خواهیم کرد:

– برنامه دوماهه کنکور ریاضی

با توجه به مواردی که در بالا گفتیم، سطح خود را در ابتدا مشخص کنید و سپس سایر مراحل را طی کنید. با توجه به ضریب 12 ریاضی، سعی کنید برای این درس تمرین زیادی را در برنامه قرار دهید. توجه کنید که باید تمرکز بسیار زیادی برای دروس نهایی بگذارید. در امتحانات نهایی به ترتیب فیزیک، حسابان و شیمی بالاترین ضریب را در دروس اختصاصی دارند. همچنین در بین دروس عمومی به فارسی و دینی باید توجه ویژه‌ای داشته باشید.

– برنامه دوماهه کنکور رایگان انسانی

در ابتدا تعیین سطح انجام دهید و سپس باقی مراحل را طی کنید. توجه کنید که دروس انسانی به مرور بسیار زیادی احتیاج دارند، در نتیجه باید پارت ویژه‌ای را در برنامه درسی قرار دهید. سعی کنید مفهومی مطالعه کنید و از حفظ کردن بپرهیزید. تست و تمرین بسیار هم فراموش نشود!

– برنامه دوماهه کنکور تجربی

در ابتدا سعی کنید سطح خودتان را مشخص کنید و سپس باقی مراحل را طی کنید. ساعت مطالعه خود را به مرور بالا ببرید و از تست زدن بسیار غافل نشوید. میزان تسلط خودتان بر مباحثی که تا به حال خوانده‌اید، به 100 برسانید و از خواندن مطلب جدید، خودداری کنید. به دروس عمومی علی الخصوص فارسی، اهمیت زیادی بدهید و با در نظر گرفتن حجم و میزان مرورش، تایم مطالعاتی تعیین کنید.

5 نکته خیلی خیلی مهم برای شما!

  1. ساعت خواب و بیداری خود را تنظیم کنید و به سمتی پیش ببرید که به ظاهر فردا قرار است کنکور بدهید!
  2. کنکور اردیبهشت و آزمون‌های آزمایشی گذشته را فقط به عنوان یک تجربه بدانید و نتایج و حال و احوالاتش را در همان گذشته رها کنید. استفاده درست از دو ماه پیش رو می‌تواند همه چیز را تغییر دهد.
  3. نهایی‌ها را کاملا جدی بگیرید و موازی با کنکور پیش ببرید. فراموش نکنید که با مفهومی درس خواندن، می‌توانید هر دو را به خوبی پیش ببرید.
  4. زمان را هدر ندهید و تمام این 60 روز به خوبی استفاده کنید. فعالیت‌های متفرقه بعد از کنکور هم می‌تواند لذت داشته باشد!
  5. طمع نکنید و فقط مطالبی که مهم هستند را بخوانید. تسلط بر 100 درصدی بر 40 درصد از مطالب، بهتر از تسلط 40 درصدی بر 100 مطالب است!

سخن آخر با نوتروفیل و تمام!

در این مقاله به بررسی صفر تا صد برنامه دوماهه کنکور رایگان پرداختیم و تمام جزئیاتی که نیاز دارید را در اختیارتان قرار دادیم. این 60 روز را به بهترین نحو استفاده کنید و کابوس‌ِ نشدن‌ها را کنار بگذارید. فراموش نکنید که هر چیزی ممکن است؛ البته اگر بخواهید!
ما مشاورین سایت نوتروفیل هم مثل همیشه اینجایم تا تمام ناممکن‌ها را به کمک خودتون ممکن کنیم.

سوالات متداول

آیا درس خواندن در دو ماه نتیجه دارد؟

مسلما بله! اگر استراتژی و برنامه‌ریزی درستی داشته باشید، می‌توانید نتیجه مطلوبی بگیرید.

ساعت مطالعه‌ام در این دو ماه باید چقدر باشد؟

سعی کنید به مرور ساعت مطالعه را بالا ببرید. همانطور که می‌دانید، زمان کمی دارید پس در نتیجه باید ساعت مطالعه بالایی داشته باشید.

دروس نهایی را چطور همزمان با کنکور پیش ببرم؟

سعی کنید مفهومی درس بخوانید. در قدم اول صفر تا صد کتاب درسی را بررسی کنید و سپس در مراحل بعدی، کنکوری خواندن را شروع کنید.

تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم تولید محتوا نوتروفیل
تیم محتوای نوتروفیل از چند مشاور با تجربه و با ذوق تشکیل شده، که علاوه بر مشاوره دادن به نوشتن نیز علاقه دارند. تیم محتوای نوتروفیل با ترکیب این دو عامل سعی میکند همیشه مقالات به روز و تخصصی کنکور رو برای شما منتشر کند.
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها